Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?
Kipuillut sen kanssa, että hommaanko maantiepyörän sähköllä vai ilman. Minulle pyöräily on vain liikuntamuoto. Muuten liikkumiset tapahtuu autolla. Mahtaako olla mitää järkeä sähköpyörässä silloin?
Kommentit (1536)
Vierailija kirjoitti:
Eräs pyörätubettaja sanoi että eihän tuolla sähköpyörällä kyllä hiki pääse tulemaan,Eli kyllähän ne on sellaisille jotka ei tavallista pyörää oikein jaksa polkea eli vanhuksille/sairaille.
Tai niille jotka haluaa ajaa töihin hikoamatta tai niille joitten tarvii kuskata paljon tavaraa, esim. lapsia peräkärryssä, tai niille jotka ajaa maastossa ja haluaa päästä vaikeampiin paikkoihin kuin lihasvoimalla pääsee... Esimerkiksi. Pelkkään kuntoiluun toki sopii erinomaisesti se ihan manuaalimallin fillari (kun hankkii hyvän jolla on mukava ajaa ja riittävästi vaihteita ylämäkiinkin), mutta kyllä sähköpyörälläkin saa halutessaan hien pintaan. Sen hauskuus on just siinä, että voi valita haluaako hikoilla vai ei, mutta matka taittuu silti hyvää vauhtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
21 vaihteisella kun laittaa ykkösen päälle niin se on melkein kuin polkisi tyhjää.
Sähköpyöräilijän keho ei saa mitään treeniä koska pyörä tekee kaiken tasaisellakin ajettaessa.
😕😡
EI TEE, usko nyt. Ei kulje metriäkään polkematta, kuin alamäessä. Ei kai sinunkaan alamäessä tarvitse hiki hatussa polkea ?
Ei se usko. Miksi uskoisi, kun tietää kokeilemattakin. Ja jos kokeilisi, niin joutuisi myöntämään olleensa väärässä.
Moottoripyöräilykin kuluttaa kaloreita! Ja siinä vaan istutaan ja ohjaillaan. 200-300kcal tunnissa. Lisäksi on hyvästä aivoille.
Miksi siis mollata sähköpyöriä, jotka käytettäessä tuovat pelkkää positiivista tulosta.
https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/2201/Tiesitk%C3%B6…
Onhan sähköpyöräily kivaa ja hyödyllistä kropalle,kunhan
ei pelkää vanhenevaa akkua.
Siinä on 1-3 sekuntia aikaa,kun sihinä alkaa kuulumaan.
Mulla on sähköpyörä, sähkösoutuvene, sähkörullaluistimet, ja sähkösukset.
Olen niiden avulla jo laihtunut mukavasti, mutta tilasin vielä sähköliukurin ja sähkökengät, joiden avulla varmasti pääsen ihannepainoon.
Tänään ajelin töistä kotiin ihan huvin vuoksi pitempää reittiä. 6km sijaan ajelinkin 15km. Tavallisella pyörällä olisin menettänyt hermoni vastatuuleen ennen puolta väliä kotimatkaa. Kyllä tuo ekstralenkki ainakin sohvalla makaamisen voitti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sun kunnosta. Jos olet huonossa kunnossa, sähköpyörä on hyvä valinta, koska se madaltaa kynnystä lähteä polkemaan. Jos taas hyvässä, muskelipyörä on parempi, koska se panee sut työskentelemään tehokkaammin.
Missä se hyvä kunto kehittyy jos pikkulapsesta saakka mennään sähköisellä skootilla ovelta ovelle....aivan, ei missäään.
Vierailija kirjoitti:
Ei avustusta ole pakko käyttää. Onhan se sähköpyörä kallis, jos et sillä mitään tee.
Toisaalta uskallat ehkä lähteä pidemmälle lenkille, tulee vaihtelua reitteihin ja mielenkiinto säilyy.
Tai ehkä innostut liikkumaan sillä arjessakin sen auton sijaan.
Mulla ei ole sähköpyörää, ostinkin sen torista 60e hintaan, jotenkin tuntuu hölmöltä, jos joku maksaa 3 tonnia sähköpyörästä ja sitten ajaa sillä ilman sitä sähköavustusta?
Mistä tuossa sitten maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkälle saat polkea jos meinaat pyöräilyllä laihtua. Ei se kuluta kaloreita kävelyä enempää.
Ei nää toimi niin, että laihduttaa käymällä pyörälenkillä vaan jos vaan kulkee pyörällä ja käyttää portaita eikä hissiä ja kantaa kauppakassit itse ilman robottia tai tilausta ja vaihtaa autonrenkaat itse ilman palvelua ja jne jne jnejne niin siitä se kokonaisuus syntyy ja kulutus on varmasti moninkertainen herra hissi-auto-kaikki palveluna tapaukseen.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Minulle tuo sähköpyöräily on töissä käymisen helpottamiseen. Voisin tietenkin ajaa joka työpäivä autollakin sen 16 kilometriä töihin ja sitten toiset mokomat takaisin (tietenkin olettaen ettei asuntoni ole työpäivän aikana mystisesti siirtynyt työpaikkaa lähemmäksi, tai vaihtoehtoisesti kauemmaksi).
En ymmärrä mitä tuo sähköpyörä tässä helpottaa, eikä se työmatka ole helpompi kulkea autolla tai sitten survoa kuntoilumielessä normipyörällä, kesäkin on lyhyt ja silloin ollaan lomilla, ja loppuaika on sitä märkää-pimeetä-loskaa?
Sähköpyörän hankkimista aikoville pitäisi näyttää varoitukseksi ensin videoita sähköpyörien akkupaloista. Hetkessä voi tulla huoneen savulla täyttävä ja hengenvaarallinen tulipallo. Lisäksi muodostuu hengenvaarallista fluorivetyä. En usko, että monikaan tajuaa miten rajuja näiden palot ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei avustusta ole pakko käyttää. Onhan se sähköpyörä kallis, jos et sillä mitään tee.
Toisaalta uskallat ehkä lähteä pidemmälle lenkille, tulee vaihtelua reitteihin ja mielenkiinto säilyy.
Tai ehkä innostut liikkumaan sillä arjessakin sen auton sijaan.Mulla ei ole sähköpyörää, ostinkin sen torista 60e hintaan, jotenkin tuntuu hölmöltä, jos joku maksaa 3 tonnia sähköpyörästä ja sitten ajaa sillä ilman sitä sähköavustusta?
Mistä tuossa sitten maksaa?
Minun sähköpyöräni maksoi 1300 Biltemassa. Hyvä peli, joskin akun kesto saisi olla parempi. Akullisella tosin ajaa noin 35 kilometriä, joka riittää yhdeksässä tapauksessa kymmenestä, mutta koko päivän reissu ei oikein onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sähköpyöräily kivaa ja hyödyllistä kropalle,kunhan
ei pelkää vanhenevaa akkua.
Siinä on 1-3 sekuntia aikaa,kun sihinä alkaa kuulumaan.
Mitäs sitten tapahtuu? Akku räjähtää? Akku lakkaa toimimasta?
Vierailija kirjoitti:
Tänään ajelin töistä kotiin ihan huvin vuoksi pitempää reittiä. 6km sijaan ajelinkin 15km. Tavallisella pyörällä olisin menettänyt hermoni vastatuuleen ennen puolta väliä kotimatkaa. Kyllä tuo ekstralenkki ainakin sohvalla makaamisen voitti.
Hankin sähköhellan laihdutukseen. Aikaisemmin oli puuhella, mutta sen käyttö oli työlästä. Piti kaataa ja tehdä puita. Kyllä tuo sähköhellan käyttö sohvalla makaamisen voittaa.
Vai on ennen kaikkea liikunta- ja painonpudotusmuoto.
Kapea-alaisen ihmisen kapea-alainen väite.
Sähköpyöräily pudotti yhdessä kesässä monta kiloa koska tuli ajettua pidempiä lenkkejä. Ei sinänsä ole kiloja hirveästi mutta vatsaa pienensi huomattavasti.
Pakotan itseni pyöräilemään normipyörällä. Muuten tästä ei tule mitään.
pullukka
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyöräilykin kuluttaa kaloreita! Ja siinä vaan istutaan ja ohjaillaan. 200-300kcal tunnissa. Lisäksi on hyvästä aivoille.
Miksi siis mollata sähköpyöriä, jotka käytettäessä tuovat pelkkää positiivista tulosta.
Myös TV:n katselu kuluttaa energiaa vaikka se edes olisi päällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös TV:n katselu kuluttaa energiaa vaikka se edes olisi päällä!
Pudotin painoani TV:tä katsomalla ja säästin samalla sähköä, kun se ei ollut päällä!