Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sähköpyörässä järkeä, jos pyöräily on ennen kaikkea liikunta ja painonpudotusmuoto?

Vierailija
23.06.2022 |

Kipuillut sen kanssa, että hommaanko maantiepyörän sähköllä vai ilman. Minulle pyöräily on vain liikuntamuoto. Muuten liikkumiset tapahtuu autolla. Mahtaako olla mitää järkeä sähköpyörässä silloin?

Kommentit (1536)

Vierailija
1381/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörät on vain laiskoja varten,enää jakseta polkea edes itse. Typerää touhua.

Säästää polvia aivan tajuttomasti, kun voi säätää vastusta vaihteiden ja avustuksen avulla vauhdin kärsimättä.

Sähköpyörällä saa sykkeen aivan samalla tavalla ylös kuin tavallisella pyörällä, mutta mäennyppylät menee heittämällä

eikä polssi nouse mäen huipulla tarpeettoman korkeaksi. Pulssi on se, mikä pyöräilyssä merkitsee ja sen tarkkailulla ei tapa itseään.

Vierailija
1382/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörät on vain laiskoja varten,enää jakseta polkea edes itse. Typerää touhua.

Säästää polvia aivan tajuttomasti, kun voi säätää vastusta vaihteiden ja avustuksen avulla vauhdin kärsimättä.

Sähköpyörällä saa sykkeen aivan samalla tavalla ylös kuin tavallisella pyörällä, mutta mäennyppylät menee heittämällä

eikä polssi nouse mäen huipulla tarpeettoman korkeaksi. Pulssi on se, mikä pyöräilyssä merkitsee ja sen tarkkailulla ei tapa itseään.

21 vaihteisella kun laittaa ykkösen päälle niin se on melkein kuin polkisi tyhjää. 

Sähköpyöräilijän keho  ei saa mitään treeniä koska pyörä tekee kaiken tasaisellakin ajettaessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länkyttäjillä ei leikkaa.

Melkein kaikki on kokeilleet hikipyörää. Harva tykkää. Ja ne harvat toki jatkakoot veivustaan.

Kaikkien kannattaa kokeilla sähkistä! Minulle (kymmeniä liikuntamuotoja kokeilleelle) siitä tuli hengenpelastajani. Sokeri- ja verenpainetaudit ja puolet painostani on tippuneet tien varteen. Rahaa säästyy ja olen löytänyt päivittäisen naatinnon.

Aika harvat on kokeilleet oikeasti hyvää ja kevyttä "hikipyörää", jonkun ruosteisen mummomankelin tai Jopon ja kevyen laadukkaan vaihdepyörän ero on kuin yöllä ja päivällä. Jotkut sähköpyörätkin on ihan karseita ajaa verrattuna hyvään sähköttömään. Paras tosiaan olisi, jos pääsisi kunnolla testaamaan eri vaihtoehdot ja valitsemaan sitten omiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivan. Jollekin se on sähköinen, jollekin ei. 

Voi hyvä tavaton teitä "asiantuntijoita". Minä kyllä pääsen käppyräsarvisella maantiepyörälläni duunimatkan _nopeammin_ kuin sähköpyörälläni. Mutta jos ajan sillä joka päivä, olen ihan puhki loppuviikosta. Ja sillä sähköpyörällä voin pitää mukana isoja sivulaukkuja, joissa kuskaan ostokset yms, ei onnistu maantiepyörällä.

Ja niitä poljettuja kilometrejä sekä luomuna, että sähköllä on sitten kasassa sen verran, että tiedän kyllä mistä puhun. Toisin kuin mitä ilmeisimmin aika monella näistä sähköpyörien vastustajista.

Vierailija
1384/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

21 vaihteisella kun laittaa ykkösen päälle niin se on melkein kuin polkisi tyhjää. 

Sähköpyöräilijän keho  ei saa mitään treeniä koska pyörä tekee kaiken tasaisellakin ajettaessa. 

Eli et ole ikinä ajanut sähköpyörällä? Mutta osaat kertoa millaista se on?

Vierailija
1385/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin reilu vuosi sitten itselleni retkisähköpyörän (Helkama SE10) työmatkoja varten. Päivittäinen työmatka on reilu 4 kilometriä yhteen suuntaan. Nyt on pyörässä vajaa pari tuhatta kilsaa mittarissa, paino tippunut kymmenisen kiloa ja yleiskunto parantunut huomattavasti. Esimerkiksi hengästyminen portaissa on jäänyt kokonaan pois jne.

Suosittelen kyllä sähköavusteista pyörää työmatkailuun, siitä sai lisäksi kivan kipinän panostaa muutenkin liikkumiseen ja terveellisiin elämäntapoihin!

Vierailija
1386/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä taida oikein järkeä olla. Ajoin tuossa jonkun äijän perässä ja ohitin hänet lopulta tavallisella pyörälläni, niin kadenssini oli kolminkertainen sähköukkoon eli sotkin about kolme kierrosta pedaaleitani ympäri siinä ajassa kuin tämä yhden, ja minulla oli vauhtia sen verran, että pysyin hänen perässään, ennen kuin hänet ohitin. Pitäisi ajaa tuollaisella sähkövempaimella siis vähintään 100 kilsan lenkkejä joka päivä, jos tahtoisi laihtua ja/tai kunnossa pysyä.

Vierailija
1387/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Siihen voi jäädä koukkuun ja alkaa pyöräillä päivittäin. Helppoa ja kivaa ja saa happeakin. Näkee maisemia eikä tarvii autoa tai busseja 

Vierailija
1388/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylämäethän juuri sitä parasta treeniä ovat, kun saa sykkeen kunnolla nousemaan. Kaupunkilaisnuijat luulevat, että sähkömopolla tai sähkö-"potkulaudalla" ajaminen nostavat kuntoa ja ovat vihreitä tapoja liikkuja. No, muuttuihan ydinvoima toki vihreäksi, kun tämä h-lvetin hiilidioksidisekoilu alkoi pari vuotta sitten.

Vierailija
1389/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörää käytetään kulkuvälineenä töihin, ootko näin vtun juntti ?

Vierailija
1390/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länkyttäjillä ei leikkaa.

Melkein kaikki on kokeilleet hikipyörää. Harva tykkää. Ja ne harvat toki jatkakoot veivustaan.

Kaikkien kannattaa kokeilla sähkistä! Minulle (kymmeniä liikuntamuotoja kokeilleelle) siitä tuli hengenpelastajani. Sokeri- ja verenpainetaudit ja puolet painostani on tippuneet tien varteen. Rahaa säästyy ja olen löytänyt päivittäisen naatinnon.

Aika harvat on kokeilleet oikeasti hyvää ja kevyttä "hikipyörää", jonkun ruosteisen mummomankelin tai Jopon ja kevyen laadukkaan vaihdepyörän ero on kuin yöllä ja päivällä. Jotkut sähköpyörätkin on ihan karseita ajaa verrattuna hyvään sähköttömään. Paras tosiaan olisi, jos pääsisi kunnolla testaamaan eri vaihtoehdot ja valitsemaan sitten omiin tarpeisiin ja mieltymyksiin sopivan. Jollekin se on sähköinen, jollekin ei. 

<

Voi hyvä tavaton teitä "asiantuntijoita". Minä kyllä pääsen käppyräsarvisella maantiepyörälläni duunimatkan _nopeammin_ kuin sähköpyörälläni. Mutta jos ajan sillä joka päivä, olen ihan puhki loppuviikosta. Ja sillä sähköpyörällä voin pitää mukana isoja sivulaukkuja, joissa kuskaan ostokset yms, ei onnistu maantiepyörällä.

Ja niitä poljettuja kilometrejä sekä luomuna, että sähköllä on sitten kasassa sen verran, että tiedän kyllä mistä puhun. Toisin kuin mitä ilmeisimmin aika monella näistä sähköpyörien vastustajista.

Luitko ollenkaan viestiä mihin vastasit ja oikeastaan edes aloitusta, jossa puhutaan kuntoilusta eikä hyötypyöräilystä? Ihmeellisen voimakkaita tunteita tämä aihe herättää, sekä puolesta että vastaan... 

Vierailija
1391/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily väheni koronan myötä. Koska työmatka on lyhyt eikä töihin enää tarvitse tulla joka päivä vaan vähempikin riitää, niin olen itse päätynyt tavalliseen pyörään, jotta jokainen kilometri on täysin itse poljettu ilman sähköavustusta. Olisi eri asia jos työmatka olisi paljon pitempi, silloin voisin sähköpyörää harkitakin.

Vierailija
1392/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😕😡

EI TEE, usko nyt. Ei kulje metriäkään polkematta, kuin alamäessä. Ei kai sinunkaan alamäessä tarvitse hiki hatussa  polkea ?

Vierailija
1393/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No liikunta itsessään on melko onneton laihdutusmuoto.

Niin on, kilon- pari pystyy liikunnalla pudottamaan. Saahan siinä tosin raitista ilmaa ja jaksaa ajella pidempään. 

Vierailija
1394/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä taida oikein järkeä olla. Ajoin tuossa jonkun äijän perässä ja ohitin hänet lopulta tavallisella pyörälläni, niin kadenssini oli kolminkertainen sähköukkoon eli sotkin about kolme kierrosta pedaaleitani ympäri siinä ajassa kuin tämä yhden, ja minulla oli vauhtia sen verran, että pysyin hänen perässään, ennen kuin hänet ohitin. Pitäisi ajaa tuollaisella sähkövempaimella siis vähintään 100 kilsan lenkkejä joka päivä, jos tahtoisi laihtua ja/tai kunnossa pysyä.

Kadenssihan riippuu siitä millä vaihteella ajaa, oli sähköavustusta tai ei. Kyllä sillä sähkikselläkin saa ihan polkea jotta pääsee ylämäkeen 25km/h. Suurin osa ajelee hyvinkin rauhallista tahtia, joten ei ole edes kovin vaikeaa ohittaa ilman sähköjä ainakaan tasaisella, mutta suurin osa tuskin onkaan kuntoilumielessä ajamassa vaan koska pyöräily on kätevä tapa liikkua paikasta toiseen. 

Vierailija
1395/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan kysymys kun markkinoille tulee sähköavusteisia kuntopyöriä!  -vässyköille  :D

Sellaiset on jo suunniteltu viherhippien tarpeisiin jottei raukat metsään eksyisi kun niiden liikuntamatka koostuu pisimmillään KELAn toimipisteelle.

Vierailija
1396/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatimallekkin tekisi ihan hyvää ajella ihan tavallisella hikimankelilla

Vierailija
1397/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa. Minulle tuo sähköpyöräily on töissä käymisen helpottamiseen. Voisin tietenkin ajaa joka työpäivä autollakin sen 16 kilometriä töihin ja sitten toiset mokomat takaisin (tietenkin olettaen ettei asuntoni ole työpäivän aikana mystisesti siirtynyt työpaikkaa lähemmäksi, tai vaihtoehtoisesti kauemmaksi). 

Tehokkaampaa on kuitenkin ajaa se 16 km (32 km)  ilman sähköä. 

Ei ole tehokkaampaa, jos sitä ei sit aja. Tehokkaampaa on sähköpyörällä, jos se on ainoa pyörä, jolla tuo matka taittuis?

Mut juosten olis vielä tehokkaampaa, oletko miettinyt sitä? Jos sinäkin vaan juoksisit, pyörällä laiskottelun sijaan. Onhan tuo pyöräily nyt aika lössyköiden hommaa. Pyörä kantaa, ei tarvi, kuin vähän jalkojan heiluttaa. 

Itseasiassa olisko tasahyppy vielä tehokkaampaa, kuin juoksu?? 16km tasahypyillä. Hmmm...

Vierailija
1398/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, ennen sentään käveltiin. Joka paikkaan! 

Vierailija
1399/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs pyörätubettaja sanoi että eihän tuolla sähköpyörällä kyllä hiki pääse tulemaan,Eli kyllähän ne on sellaisille jotka ei tavallista pyörää oikein jaksa polkea eli vanhuksille/sairaille.

Vierailija
1400/1536 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadenssihan riippuu siitä millä vaihteella ajaa, oli sähköavustusta tai ei. Kyllä sillä sähkikselläkin saa ihan polkea jotta pääsee ylämäkeen 25km/h. Suurin osa ajelee hyvinkin rauhallista tahtia, joten ei ole edes kovin vaikeaa ohittaa ilman sähköjä ainakaan tasaisella, mutta suurin osa tuskin onkaan kuntoilumielessä ajamassa vaan koska pyöräily on kätevä tapa liikkua paikasta toiseen. 

Ajan Oivalla, sellaista vauhtia kuin tuntuu hyvältä. Usein minut ohittaa sähkölaudoilla kiitäjät. En siis aja kovin kovaa vauhtia. Jos olis sähköpyörä, voi olla etrei laudat pääsis ohi. Silloin ajaisin pidempiä matkoja. Mut molempi parempi, verrattuna sähkölautaan, vauhdista riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme