Mikä on kotikaupunkisi hirvein asuinalue?
Kriteerit hirveimmälle oma valinta.
Mun mielestä Malmi (Helsinki). Ja joo on siellä ihan kivaakin aluetta, mutta niin on kaikkialla. Kontulakin on varsin viihtyisää ja rauhallista ostarin ulkopuolella.
Malmi on musta ehkä rataisinta Helsinkiä vaikka yleensä ihmiset keskittyy johonkin idän lähiöihin.
Kommentit (545)
Ritaharju, Hiukkavaara, kiulukangas, Kivikkokangas, Metsokangas ja Kaakkuri.
no se on vaihdellut vuosittain, aina se on muuttunut huonoksi mihin oon muuttanut, en ymmärrä miksi mulle käy aina. Sitten niitä alueita mistä muutin on taas alettu kehumaan. aina paska säkä,v....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhkajanvaara, Kajaanissa
Olen täysin samaa mieltä. Asun Kajaanissa.
En usko. Kirjoitusasussa on vähintään kaksi J-kirjainta liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Enpä jaksanut miettiä tuommoista, uskot tai et. Kajjaanissa asun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Enpä jaksanut miettiä tuommoista, uskot tai et. Kajjaanissa asun.
No älä nyt pillastu, se oli läppä.
Pispala, tohloppi, pekka ja ransu ja pikkunen kakkonen. Leskisen Jussi ja Salosen Sylvi nääs nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki.
Kohta yhtä masentava paikka kuin Itä-Helsinki ja tasan samoista syistä: Taloja nousee joka kadunkulmaan ja täyttyvät tulijoista, kansallispukuisista eläkeläisistä, narkulòisista ja muista elämamkolulaisista. Harmi. Kulkuyhteydet ovat loistavat.
Sen vielä ymmärrän, että joku maakuntalainen ei ymmärrä pk-seudusta, jos ei seillä käy, mutta nämä seudulta itse tulevat jotka puhuvat "Itä-Helsingistä" jonain yhtenä paikkana on aina yhtä hämmentäviä. Ensinnäkin Myyrmäki ei ole koskaan ollut mitenkään erityisen hehkeä, ihan samaa sarjaa, kun muutkin samaan aikaan rakennetut lähiöt, myös ne siellä idässä.
Itä-Helsigissä kuitenkin asuu kokonaiset 170 000 ihmistä kymmenissä eri kaupunginosissa, joten siitä on hyvin hankala puhua yhtenä alueena. Sen sisältä löytyy siis enemmän variaatiota, kuin monesta ihan erillisestä kaupungista.
On ihan eri asia asua Kontulassa 8 kerroksisten elementtitalojen keskellä, kuin Marjaniemessä, jossa on kolmikerroksisia omakotitaloja uima-altaalla. Tai vaikka Puotilassa vehreässä ympäristössä pienkerrostalossa, tai Östersundomissa, joka on ihan täyttä maaseutua.
Se on aivan sama, onko joku paikka idässä vai lännessä, mutta se on se itse kaupunginosa, mikä ratkaisee.
Ja monesti kaupunginosien sisälläkin on isoja eroja. Tampereelta tulee mieleen Kissanmaa, jossa on isoja omakotitaloja isoilla tonteilla ja ihan näihin päiviin asti Hippoksenkadun lounaisreuna, jossa asui vakavasti syrjäytyneitä päihteidenkäyttäjiä. Nyt Hiparin talot on purettu.
Juu, tottahan tuo on. Kaupunginosat on monesti myös ihan sattumanvaraisesti rajattu, eli ei välttämättä nekään aina tosi yhtenäisiä. Ja just joku yksi rakennus/purkamisprojekti voi vaikuttaa jonkun alueen profiiliin aika paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Espoossa Westend.
Oksettavien riistoporvarien ja materialistien monumentti hybrikselle.
Yläpeukutusten määrästä päätellen palstan ovat vallanneet katkerat elämäntapaloiset.
Vierailija kirjoitti:
Vihdissä kaikki on idyllistä, paitsi Nummela. Olen kuullut sanottavan, että se on liian kaukana oleva Helsingin lähiö.
Siihen maisemaan se idylli jääkin. Järkyttävä pahoinvoinnin keskittymä koko kunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rönö (Kuopio).
Niin täynnä omahyväisiä ja itseriittoisia omien pierujen haistelijoita ettei oo tosikaan.
Helsingissä näiden hengenheimolaiset asuttavat Lauttasaarta. Rikkaimmat asuu muualla, Lauttasaaressa asuu nousukkaita, rikkaita tai suomenruotsalaisia larppaavia nirppanokkia purjehduskengissään.
Tuttu asuu Lauttasaaressa ja voin vahvistaa, heidän pierunsa eivät haise sen paremmalle kuin muidenkaan.
Pitävät itseään ja omaa asuinpaikkaansa jotenkin niin ainutlaatuisena paratiisina. Huvitti se NIMBYily kun metro tuli Laruun, että sit kaikki hörhöt tulee metrolla Laruun mesoamaan ja myymään huumeita!
Miksi ne sinne tulis?
koska siellä on hyvät puistot ja hiekkarannat. Uutta asiakaskuntaakin.
Larussa on paljonkin kivoja alueita, joita voisin vähän turmella. ;)
Vierailija kirjoitti:
Malmi, Pukinmäki, Malminkartano. Pohjois-Haaga ja Kannelmäki on kans kaameita aseman lähellä.
Sörkka, Kalasatama, Pasila, Vallila, Aleksis Kivenkadun seutu. En keskustassa ja kantakaupungissa tykkäis asua muutenkaan.
Pohjois-Haagassa ei ole asemaa
Vierailija kirjoitti:
Kantsussa tykätään polttaa kantsua.
(Kannelmäki)
🤔 Tämä ns.Wanha Kannelmäki on ihan mukavaa seutua.
Tampereella Annalaa en suosittelisi kenellekään. Todella paljon juoppoja jotka etenkin näin kesäisin kokoontuvat paikallisen Salen nurkalle örveltämään, huudattamaan musiikkia ja huutelemaan törkeyksiä ohikulkijoille. Erään talon pihasta poistettiin yhteisessä käytössä oleva pihakatos sen vuoksi, että kokoontuivat siinä joka päivä keväästä aina syksyyn saakka. Melua ja sotkua. Lisäksi paljon levotonta nuorisoa jotka sotkevat, vandalisoivat ja huutelevat myös törkeyksiä ohikulkijoille.
Ilman noita ongelmakohtia tämä on kuitenkin mukava paikka asua. Hyvät kulkuyhteydet älä Hervantaan että Kaukajärvelle, molemmissa hyvät palvelut. On päiväkotia, koulua, myös lähellä mukavia ulkoilupaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla sanomaan Tikkurilan tai Myyrmäen Vantaalta, mutta kyllä se on Rajatorppa. Sininauhasäätiön asuntola pilaa koko paikan. Asukkaat/niiden kaverit pyörii kylillä, aina joku on jollain ihme tripillä pyörimässä ympäriinsä, käyvät ihmisten pihoilla, varastelevat, näitä näkee siinä kylällä koko ajan aamusta iltaan vähintään kännissä. Hyi saatana!
Jep, vietin lapsuuden noilla alueilla 90-luvulla ja kylläpäs on koko länsi-vantaa ihan pilalla.
Sinänsä harmi tuo rajiskin ja myrtsi. Urheilupuistot, jättäri ja ulkoilumaastot lähellä ja stadiin pääsi nopeasti.
Viimeksi kun kävin niin oransseja hirvityskertsejä laitettu puiden tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rönö (Kuopio).
Niin täynnä omahyväisiä ja itseriittoisia omien pierujen haistelijoita ettei oo tosikaan.
Helsingissä näiden hengenheimolaiset asuttavat Lauttasaarta. Rikkaimmat asuu muualla, Lauttasaaressa asuu nousukkaita, rikkaita tai suomenruotsalaisia larppaavia nirppanokkia purjehduskengissään.
Tuttu asuu Lauttasaaressa ja voin vahvistaa, heidän pierunsa eivät haise sen paremmalle kuin muidenkaan.
Pitävät itseään ja omaa asuinpaikkaansa jotenkin niin ainutlaatuisena paratiisina. Huvitti se NIMBYily kun metro tuli Laruun, että sit kaikki hörhöt tulee metrolla Laruun mesoamaan ja myymään huumeita!
Miksi ne sinne tulis?
Minusta Lauttasaari on kiva alue. Sisko asui siellä 20 vuotta.
Kuopiossa Petonen ,Rypysuo ja Päiväranta ja Saarijärvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihdissä kaikki on idyllistä, paitsi Nummela. Olen kuullut sanottavan, että se on liian kaukana oleva Helsingin lähiö.
Siihen maisemaan se idylli jääkin. Järkyttävä pahoinvoinnin keskittymä koko kunta.
Ystäväni oli tuolta kotoisin ja ajautui jo nuorena tosi vääriin porukoihin, vahvat päihteet mm. tarttuivat mukaan. Varmasti osasyy siihen, että päätyi liian nuorena hautaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla sanomaan Tikkurilan tai Myyrmäen Vantaalta, mutta kyllä se on Rajatorppa. Sininauhasäätiön asuntola pilaa koko paikan. Asukkaat/niiden kaverit pyörii kylillä, aina joku on jollain ihme tripillä pyörimässä ympäriinsä, käyvät ihmisten pihoilla, varastelevat, näitä näkee siinä kylällä koko ajan aamusta iltaan vähintään kännissä. Hyi saatana!
Jep, vietin lapsuuden noilla alueilla 90-luvulla ja kylläpäs on koko länsi-vantaa ihan pilalla.
Sinänsä harmi tuo rajiskin ja myrtsi. Urheilupuistot, jättäri ja ulkoilumaastot lähellä ja stadiin pääsi nopeasti.
Viimeksi kun kävin niin oransseja hirvityskertsejä laitettu puiden tilalle.
Olen asunut Myyrmäessä n. 30 vuotta jo, vähän syrjemmässä keskustaa. Toki muuttunut tänä aikana, mm. rakennettu ja uusia asukkaita tullut, mutta mun kokemuksen mukaan edelleen rauhallista, en ole koskaan kohdannut kadulla mitään uhkaavaa tms. Hyvät ulkoilumaastot ihan kotiovelta ja kaikki tärkeät palvelut myös lähellä. Joka suuntaan hyvät julkiset yhteydet myös.
Miksi ne sinne tulis?