Mikä on kotikaupunkisi hirvein asuinalue?
Kriteerit hirveimmälle oma valinta.
Mun mielestä Malmi (Helsinki). Ja joo on siellä ihan kivaakin aluetta, mutta niin on kaikkialla. Kontulakin on varsin viihtyisää ja rauhallista ostarin ulkopuolella.
Malmi on musta ehkä rataisinta Helsinkiä vaikka yleensä ihmiset keskittyy johonkin idän lähiöihin.
Kommentit (545)
forssa kaupunkiin v 15 rahdatut palanneet ei muualla ollutkaan niin antoisaa kelaa ym palveluita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo = Suvela/Kirkkojärvi, Suurpelto
Helsinki = Malmi, Vesala
Vantaa = Hakunila, Havukoski, Maarinkunnas
Vesala? Siis se pientaloalue vai? Mikäs siinä on niin pahaa? Ymmärrän, että joku viereinen Mellunmäki ei ole kaikille mieleen, mutta mitä siellä omakotitalojen keskellä muka tapahtuu?
Olen eri vastaaja, mutta siis Vesalassa on myös kerrostaloja. Olen asunut kummassakin ja Vesala on musta Malmia karmeampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuninkaantammi, nistejä, moniongelmaisia, Ei palveluita, vain tehtaan ja hämeeenlinnaväylän meteli! Kammottava viherstalinistinen kerrostalo ghetto.
Onko sekin jo tuollainen? Katselin sieltä asuntoa.
Kunhan öyhöttää. Päihdeongelmaisia on oikeasti ihan kaikkialla pl jotkut Kuusisaaret (tai sielläkin toki varmasti on, mutta ne sekoilee omissa ökypytingeissään). Kuninkaantammessa niitä ei ole mitenkään erityisen paljon, saman verran mitä ehkä keskivertoalueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bijlmermeer / Amsterdam Zuidoost
On muuten sellaista ghettoa et siinä on jotkut Kontulat ja Meri-Rastilat ihan idylliä.
Vielä pahempaa löytyy Rotterdamista. Opiskelin siellä useamman vuoden, ja kaikki opiskelukaverit eivät asuneet hyvillä alueilla, niin tuli kierreltyä. Spangen ja Feijenoord oikeasti sen tuntuisia että pelkää turvallisuutensa puolesta koko ajan. Eikä turhaan, siellä paukkuu pyssyt vähän väliä.
Zoomasin Google Mapsin street view:n avulla tuonne Spangeniin, niin katukiveyksellä oli valtavat läntit jotain mikä näytti aivan kuivuneelta vereltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo = Suvela/Kirkkojärvi, Suurpelto
Helsinki = Malmi, Vesala
Vantaa = Hakunila, Havukoski, Maarinkunnas
Vesala? Siis se pientaloalue vai? Mikäs siinä on niin pahaa? Ymmärrän, että joku viereinen Mellunmäki ei ole kaikille mieleen, mutta mitä siellä omakotitalojen keskellä muka tapahtuu?
Olen eri vastaaja, mutta siis Vesalassa on myös kerrostaloja. Olen asunut kummassakin ja Vesala on musta Malmia karmeampi.
Molemmissa on sekä kerrostaloja että rauhallisempaa pientaloaluetta. Mä olen asunut Malmilla ja vieraillut paljon Vesalassa (yksi poikaystävä asui siellä). Ne Vesalan kerrostalot on kyllä aika syrjäytyneiden ihmisten aluetta mutta mun kirjoissa Malmi on pahempi, ihan vaan sen takia että asema ja palvelut houkuttelee sinne trafiikkia. Malmi on liikenneyhteyksien solmukohta joten siellä pyörii paljon hörhöjä, jotka eivät asu siellä.
Vesalassa kuitenkin vain asutaan, ja käyttävät Kontulan ja Mellunmäen palveluita.
Oulussa Kaukovainio, Meri-Toppila ja Rajakylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bijlmermeer / Amsterdam Zuidoost
On muuten sellaista ghettoa et siinä on jotkut Kontulat ja Meri-Rastilat ihan idylliä.
Vielä pahempaa löytyy Rotterdamista. Opiskelin siellä useamman vuoden, ja kaikki opiskelukaverit eivät asuneet hyvillä alueilla, niin tuli kierreltyä. Spangen ja Feijenoord oikeasti sen tuntuisia että pelkää turvallisuutensa puolesta koko ajan. Eikä turhaan, siellä paukkuu pyssyt vähän väliä.
Zoomasin Google Mapsin street view:n avulla tuonne Spangeniin, niin katukiveyksellä oli valtavat läntit jotain mikä näytti aivan kuivuneelta vereltä!
Voi hyvin ollakin. Tuo on yksi koko Alankomaiden köyhimmistä alueista, ulkomaalaistaustaisia yli 80%.
Huume- ja jengirikollisuus on siellä kans vähän totisempaa hommaa mitä Suomessa, niin tuo on aivan eri tavalla oikeasti vaarallista aluetta.
Pahempaa vielä löytynee jostain Pariisin slummeista, puhumattakaan sit Euroopan ulkopuolelta, mut Suomeen verrattuna tuo on yksi Fallujah.
Asun erittäin pienessä kaupungissa, kyllähän ne on ne vanhimmat vuokrarivarialueet, jotka on jo purkukuntoisia, onneksi ne ovat niin syrjässä, ettei minun tarvitse niitä nähdä. Eikä ole koskaan tarvinnut vuokralla asua. Ostin ekan oman 23-vuotiaana.
Selatkaa tuosta kaupunkien/ paikkakuntien rikoshistoriaa niin saa käsityksen omasta paikkakunnasta millä alueella on eniten väkivaltaa/rikoksia. Voitte yllättyä. Ai niinkö se onkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa kolmen kärki on Rypysuo, Nepali, Petonen.
Mä taas väittäisin että Kuopion hirvein asuinalue on varmaan Niuvanniemi.
En ole koskaan asunut, mutta vahva tunne kuitenkin että toi on selkeä ykkönen.
Ainakin siinä isoimmassa talossa asuu tosi levotonta sakkia.
Tuossa lisää pahamaineisista asuinalueista. Lukekaa:
Vierailija kirjoitti:
Selatkaa tuosta kaupunkien/ paikkakuntien rikoshistoriaa niin saa käsityksen omasta paikkakunnasta millä alueella on eniten väkivaltaa/rikoksia. Voitte yllättyä. Ai niinkö se onkin...
Ei yllätä ketään. Eiköhän kaikki tiedä että keskustoissa tehdään yleensä eniten rikoksia. Muut kuin keskusta-alueet ihan linjassa yleisen käsityksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Rönö (Kuopio).
Niin täynnä omahyväisiä ja itseriittoisia omien pierujen haistelijoita ettei oo tosikaan.
:))) Näköjään ne ainoat 24 alapeukutti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun Rinkeby eli Varissuo.
Mä vastaan Tukholman Rinkeby, eli... Rinkeby.
Olen käynyt Varissuolla ja se on lintukoto jos tuohon vertaa.
Mulla kans Rinkeby! Olen kerran käynyt uteliaisuudesta kaverin kanssa ja välillä mennyt bussilla siitä läpi ja muutamaa pysäkkiä ennen aina huomannut että on ainoa länsimaalainen koko bussissa.
Tosiasiassa sinä olet ollut ainoa ulkomaalainen koko bussissa, muut ovat olleet ruotsalaisia. Mutta näinhän nää jutut öyhöjen mielessä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rönö (Kuopio).
Niin täynnä omahyväisiä ja itseriittoisia omien pierujen haistelijoita ettei oo tosikaan.
Helsingissä näiden hengenheimolaiset asuttavat Lauttasaarta. Rikkaimmat asuu muualla, Lauttasaaressa asuu nousukkaita, rikkaita tai suomenruotsalaisia larppaavia nirppanokkia purjehduskengissään.
Tuttu asuu Lauttasaaressa ja voin vahvistaa, heidän pierunsa eivät haise sen paremmalle kuin muidenkaan.
Pitävät itseään ja omaa asuinpaikkaansa jotenkin niin ainutlaatuisena paratiisina. Huvitti se NIMBYily kun metro tuli Laruun, että sit kaikki hörhöt tulee metrolla Laruun mesoamaan ja myymään huumeita!
Miksi ne sinne tulis?
Mummoni asui Isokaarella, tykkäsin ympäristöstä.
Minusta Lauttasaari on kiva alue. Sisko asui siellä 20 vuotta.
Helsingin hirvein asuinalue on koko Vantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallio/Sörkka alue.
Huumeita, hipstereitä, juoppoja, baareja, vegerafloja, strippiluolia ja seksikauppoja. Ja sit ku kaikki on viel olevinaan et Kallio ois jotenki mesta paikka.
Mesta paikka? 😂 Joo, et varmaan oo pk-seudulta. Mesta = paikka
Itse veikkaan, että stadilainen. Janari mahdollisesti, ei välttämättä paljasjalkainen, mutta varmaan asunut stadissa tai ainakin lähellä.
Kirjoitti oikeaoppisesti "SörkkA" kun yleensä landet lyhentää sen SörkkÄ.
Sörkka on Sörnäinen ja Sörkkä sen vankila.
Kukaan lande ei ole koskaan kirjoittanut sörkkä tarkoittaessaan kaupunginosaa. Ihan tautista.
Ovat kirjoittaneet, ja olleet väärässä. Sörkkä Äällä on Sörnäisten vankila, Sörkka Aalla se koko alue. Landepaukuksi haukkumasi kirjoitti sen oikeaoppisesti, mitä harva junantuoma tekee. Se kun sotii kieliopin yleisiä sääntöjä vastaan (vokaaliharmonia, "Sörkkä" on kielikorvan mukaan oikein). Toinen vähän samanlainen on "Hertsikka" mikä kuulostaa 'oikeammalle' kuin Hertsika.
Ei Vaasanaukio vaan Vaasanpuistikko. 😉