Mikä on kotikaupunkisi hirvein asuinalue?
Kriteerit hirveimmälle oma valinta.
Mun mielestä Malmi (Helsinki). Ja joo on siellä ihan kivaakin aluetta, mutta niin on kaikkialla. Kontulakin on varsin viihtyisää ja rauhallista ostarin ulkopuolella.
Malmi on musta ehkä rataisinta Helsinkiä vaikka yleensä ihmiset keskittyy johonkin idän lähiöihin.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun Rinkeby eli Varissuo.
Mä vastaan Tukholman Rinkeby, eli... Rinkeby.
Olen käynyt Varissuolla ja se on lintukoto jos tuohon vertaa.
Mulla kans Rinkeby! Olen kerran käynyt uteliaisuudesta kaverin kanssa ja välillä mennyt bussilla siitä läpi ja muutamaa pysäkkiä ennen aina huomannut että on ainoa länsimaalainen koko bussissa.
Et olisi uskaltanut mennä ilman kestoruskettunutta kaveriasi.
Mogadishu Avenue Rastla ja Itäkeskus missä kantiksen kohtaaminen on kuin lottovoitto
Espoon keskus (Suvela, Kirkkojärvi)
Oulussa Rajakylä ja Toppila. En muuttaisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jynkkä Kuopiossa. Peruspalvelut kaukana, ainoa kauppa koko kaupungin kallein, bussiyhteydet surkeat ja sen lisäksi vuokrataloissa runsas edustus laitapuolen sakkia.
Yllättävä! Asuin n 10 vuotta Jynkässä, enkä tuollaista huomiota tehnyt. Sen jälkeen on kuulema noita vuokratalojakin peruskorjattu ja ovat siistejä kaikinpuolin.
Silloinkin oli yksi lähikauppa, mutta kävelyetäisyyden päässä petosen puolella lisää ja toisella suunnalla Kolmisoppi. Uusavuttomuutta jos viitsi kävellä parit kilsat muualle kauppoihin.
Jynkässä on kauppa, kirjasto, apteekki, ravintola, ainakin yksi kampaamo ja lapsille kaksi päiväkotia, alakoulu ja yläkoulu. Kuinka monessa kuopion lähiössä on nuo ja pari km isompiin kauppoihin Petoselle tai Citymarkettiin? Kerrostalojakin siinä on vain muutama, toki vuokrataloja taitavat suurimmaksi osaksi olla. Loput sitten rivareita ja omakotitaloja, toki vanhoja 70-80-luvun tuotantoa. Lapsiperheet jonottaa sinne hyvän uuden koulun takia.
Vierailija kirjoitti:
Oon asunu Kuopiossa ja tosiaan ihmettelen, miksi sitä Saaristokaupunkia oikein hehkutettiin siellä? Sehän on aivan hirveä paikka! Kuopio on kaunis ja viihtyisä kaupunki, mutta Saaristokaupunki on kuin autiomaa. Ei siellä ole mitään muuta, kuin uutta asfalttia ja silmänkantamattomiin tylsiä toistensanäköisiä taloja.
Petostakinhan hehkutettiin alussa jonain "uutena Puistokaupunginosana! Ja mitä kävi; pidetään nykyään yhtenä Suomen vaarallisimmista lähiöistä.
Ei Saaristokaupungista varmaan sellaista synny, mutta ehkä se muuttuu siedettävämmäksi, kun n. 50 vuoden päästä siellä alkaa olla edes jotain puustoa teiden varsilla? Tosin se talot on silloin tuskin enää asumiskuntoisia, joten varmaan kasvaneita puita joudutaan kaatamaan purku- ja uudelleenrakennustyömaiden tieltä...
Nyt jo on nähtävissä ettei kaikilta saaristokaupungin alueilta tahdo mennä talot kaupaksi. Lapsiperheet kun ei mielellään muuta paikkaan josta on lähimpään kouluun 4-5km, ja kuka muu haluaa muuttaa tuommoiseen postimerkkitonttilähiöön kuin lapsiperheet?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan hirvein on Sörnäisissä ns. piritorin ympäristö eli se metroaseman seutu. Niin karmeaa väkeä siellä pyörii koko ajan, itse vältän alueen läpi kulkemista kun käyn Alppilassa asuvan äitini luona ja pääsisin kätevästi kävelemään metroasemalta perille.
Ja minä sentään asun itsekin huonomaineisessa itäisen Helsingin lähiössä. Kyllähän täälläkin örveltäjää riittää, mutta tuo Piritorin ympäristö on kyllä vielä pahempi. Alueessa itsessäänhän ei olisi mitään vikaa, Sörnäisissäkin on kivoja vanhoja taloja joissa varmasti kauniita asuntoja, siellä on erinomaiset julkisen liikenteen yhteydet ja palvelujakin lähellä. Mutta päihdeporukka tekee alueesta luotaantyöntävän.
Eihän Vaasanaukio ole Sörnäisissä vaan Alppiharjussa Harjun puolella. Sörnäisten pohjoisraja menee Hämeentietä pitkin. Metroaseman nimi on siis harhaanjohtava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on se, että suurimmissa (= kalleimmissa, eli käytännössä Pk-seutu ja Tampere) kaupungeissa niissä halvimmissa/kurjimmissa lähiöissäkin asuu melko paljon ihan tavallista työssäkäyvää porukkaa ja opiskelijoitakin (syrjäytyneen porukan lisäksi), koska asuntojen hintataso vain on yleisesti ottaen niin kova, ettei muualle ole asiaa pienehkö palkkaisena.
Pienissä ja syrjäisemmissä kaupungeissa taas käytännössä jokaisella työssäkäyvällä osa-aikaisesta siivoojasta lähtien on mahdollisuus ostaa osake rivitalosta hintaan 30 000 tai oma rintamamiestalo 50 000 eurolla. Siten voikin todeta, että he jotka tällaisessa kaupungissa asuvat siinä kaupungin ainoassa vuokralähiössä, ovat usein pääsääntöisesti varsin syrjäytynyttä porukkaa.
Eipä taida yhdestäkään kaupungista saada 30 000 eurolla rivitalo-osaketta, eikä rintamamiestalotkaan lähde noin halvalla.
Porista löytyy, 63-neliöinen, kävelymatkan päässä keskustasta. Kuukari on kivaa seutua, sellainen vanhanaikainen puutalomiljöö.
https://www.etuovi.com/kohde/70036538?haku=M1855813973
Muitakin sen hintaisia on Porissa.
Huutikset TOKYO PARIS milano LONDON NEW YORK -tapetille.
Asun monien tilastojen mukaan Tampereen kamalimmalla alueella eli itäisessä keskustassa yliopiston kulmilla. Täällä on etenkin huumerikollisuutta paljon, kun Tullinaukion kulmilla pyörii käyttäjiä. Silti en täältä ihan hevillä muuta pois. Asunto on tosi kiva, ikkunoista kivat näkymät, kaikki on lähellä eikä niistä huumeidenkäyttäjistäkään ole haittaa tai harmia kuin heille itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hervanta, Tampere. Muutaman kerran kulkenut bussilla sinne kaverille kylään, ja mietin vaan missäköhän maassa mä oikein olen. Sama kaverin lähikaupassa. Tuntui todella epämukavalta. En ikinä muuttaisi Hervantaan, vaikka ilmaiseksi saisin asua siellä. Kaverikin muutti onneksi pois sieltä.
Itse asunut Hervannassa 16vuotta ja voin sanoa että täällä on maailman paras asua, ikinä ei oo pelottanut :)
Mutta ymmärrän ihmisiä jotka täällä ei asu tai on arkoja, täällä ei silloin kyllä pärjää tosin ne *pahat* ajat oli silloin 10-20 vuotta sitten. Mut joo kyllä Pohjois-hervanta on edelleen vähän raju paikka, sinne ei kannata muuttaa, liikaa..härdelliä ja omituisia hiippareita. Etelä-, Itä- ja Länsi-hervanta on nykyään mukavaa seutua ja ei tarvitse ketään pelätä.
Itse sanoisin Tampereelta Annalan, se on nykyään vähän kuin Hervanta 15 vuotta sitten eli oikeesti aika vaarallinen paikka jos et osaa puoliasi pitää.
olen asunu 4v Hervannassa ja tää on paras asuinalue Tampereella. asfalttia ja luontoo sopivassa suhteessa ja palvelut ok. mukavia tavallisia ihmisiä. ite tykkään just pohjosesta eniten.
kamalin asuinalue mitä tiedän on Annala. niin hiljanen että sinne tukehtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa kolmen kärki on Rypysuo, Nepali, Petonen.
Petonen on niin kaukana, siellä asuu paljon väkeä, ja sit siellä on sen verran palveluita (mm oma Kela) et iso osa hörhöistä pyörii vaan siellä, eikä lähde keskustaan kuten useimmista lähiöistä lähdetään kaman perässä.
Toisaalta Petosella on sit rauhallisiakin alueita.
Rypysuo kanssa kunnon sekakäyttöhelvetti ja Neulamäki... Noh, sanoohan sen jo nimikin. On siellä toisaalta myös opiskelijoita, ja se on lähempänä keskustaa.
Sanotaan Rypysuo, noissa kahdessa muussa oli kuitenkin jotain hyvvee.
Eihän Neulamäki nyt kokonaisuutena niin hirveä ole mielestäni, ihan tavallinen. Juontotie tosin aivan hirveä ja muutenkin se Salen ympäristö, ylempänä K-kaupan lähellä rauhallisempaa. Onhan sielläkin niitä Nikun vuokrataloja mut ei siellä oo lainkaan niin levotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on se, että suurimmissa (= kalleimmissa, eli käytännössä Pk-seutu ja Tampere) kaupungeissa niissä halvimmissa/kurjimmissa lähiöissäkin asuu melko paljon ihan tavallista työssäkäyvää porukkaa ja opiskelijoitakin (syrjäytyneen porukan lisäksi), koska asuntojen hintataso vain on yleisesti ottaen niin kova, ettei muualle ole asiaa pienehkö palkkaisena.
Pienissä ja syrjäisemmissä kaupungeissa taas käytännössä jokaisella työssäkäyvällä osa-aikaisesta siivoojasta lähtien on mahdollisuus ostaa osake rivitalosta hintaan 30 000 tai oma rintamamiestalo 50 000 eurolla. Siten voikin todeta, että he jotka tällaisessa kaupungissa asuvat siinä kaupungin ainoassa vuokralähiössä, ovat usein pääsääntöisesti varsin syrjäytynyttä porukkaa.
Eipä taida yhdestäkään kaupungista saada 30 000 eurolla rivitalo-osaketta, eikä rintamamiestalotkaan lähde noin halvalla.
Jo vain saa. Esim. Kauhavalta saa rivarikaksioita alle 30 tonnia ja rintsikoitakin on Tampereen syrjäkyliltä ollut tuohon hintaan myynnissä.
Aika kalliit rintaliivit.
Näinpä.
Rintamamiestalon lyhennys on RINTIKKA.
Vierailija kirjoitti:
Asun monien tilastojen mukaan Tampereen kamalimmalla alueella eli itäisessä keskustassa yliopiston kulmilla. Täällä on etenkin huumerikollisuutta paljon, kun Tullinaukion kulmilla pyörii käyttäjiä. Silti en täältä ihan hevillä muuta pois. Asunto on tosi kiva, ikkunoista kivat näkymät, kaikki on lähellä eikä niistä huumeidenkäyttäjistäkään ole haittaa tai harmia kuin heille itselleen.
Itsekään en muuttaisi. Huumeiden saatavuus on varsin hyvä, ja se on minulle tärkeää. Kuitenkin ylivoimaisesti useimmiten tarvitsemani palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekään en muuttaisi. Huumeiden saatavuus on varsin hyvä, ja se on minulle tärkeää. Kuitenkin ylivoimaisesti useimmiten tarvitsemani palvelu.
Oletpas sinä hauska.
Eihän tuo eroa mitenkään vihreiden kaupunki ihanteesta. Samanlaisia kerrostalo ghettoja on rakennettu ja rakennetaan Suomeenkin. Kalasatama, Jätkäsaari aivan samaa paskaa. Aivan kuten Neuvostoliitossa paras on kun et omista edes asuontoasi etkä saa päättää edes itse missä, milloin ja miten liikut vaan olet julkisenliikenteen vankina.