Mikä on kotikaupunkisi hirvein asuinalue?
Kriteerit hirveimmälle oma valinta.
Mun mielestä Malmi (Helsinki). Ja joo on siellä ihan kivaakin aluetta, mutta niin on kaikkialla. Kontulakin on varsin viihtyisää ja rauhallista ostarin ulkopuolella.
Malmi on musta ehkä rataisinta Helsinkiä vaikka yleensä ihmiset keskittyy johonkin idän lähiöihin.
Kommentit (545)
Vierailija kirjoitti:
Kotikaupunkini on hirveä asuinalue, nimittäin se on Oulu...
Kauhujen Kaukovainio ei ole mistään pahimmasta päästä. Se on kaunis ja väljästi rakennettu metsäinen puistokaupunginosa, jossa on liikunta- ja ulkoilu- ja opiskelupaikat sekä palvelut lähellä, eikä keskustaankaan ole pitkä matka.
Osa uusista kaupunginosista on aika kauheita. Esimerkiksi Talvikangas. Paikan nimi oli muuten ennen rakentamisen aloittamista Makkarasuo, mutta se vaihdettiin Talvikankaaksi jostain syystä... Arkkitehtuuri on kammottavaa, näyttää kuin olisi jossain teollisuusalueella. Ei mitään vehreyttä. Ihmiset asuu kalliissa toisissaan kiinni olevissa laatikoissa. Pari kertaa joutunut asioimaan tuolla, toisella kertaa läppärin ostossa ja toisella kertaa polkupyörän, molemmat osoittautui toimiviksi peleiksi. Ketään en tunne, joka asuisi Talvikankaalla. Vaikeuksia sijoittaa sitä edes kartalle, vaikka tosiaan tunnen kaupungin muuten aika hyvin asuttuani siellä ensimmäiset 16 elinvuottani.
Vierekkäiset Kynsilehto ja Huonesuo edustaa samantyyppistä rakentamista, kuin Talvikangas, mutta muutama vuosikymmen vanhempana. Eikö tuon nimet jo kerro Kynsilehto ja Huonesuo, kas kun ei Kynsisieni ja Kosteusvaurio. Tasakattoisia 70-luvun rivitaloja ja toisiinsa kiinnirakennettuja pientaloja. Karmivia värejä ulkovuorauksissa ja huonostihoidettuja pikkuisia tasaisia nurmikkopihoja...
Paikkoja joista pidän, on esim. Kaijonharju, Puolivälinkangas ja Myllyoja. Ne on kerrostalovaltaisia, mutta luonnonläheisiä asuinalueita. Sen verran kaupunkimaisia, että yksityisyys sallitaan, mutta kuintenkin kuin pieniä kyliä tarvittaessa.
"kaketsun ostari vanha mestarinaan"on purettu!!. eikös se ollut suurin syy kaukovainion maineeseen??.
Katuma, Hämeenlinna. Kaunis alue järven rannalla ja metsäistä kalliota lähellä. Se voisi olla hienoakin aluetta, mutta on täynnä rumia kerrostaloja ja juoppoja. Tosin jotenkin alkaa tuntumaan siltä, että Hämeenlinnan keskusta alkaa mennä lähiöiden ohi, kun pahimmat juopot kerääntyy keskustan Lidlin eteen huutelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun monien tilastojen mukaan Tampereen kamalimmalla alueella eli itäisessä keskustassa yliopiston kulmilla. Täällä on etenkin huumerikollisuutta paljon, kun Tullinaukion kulmilla pyörii käyttäjiä. Silti en täältä ihan hevillä muuta pois. Asunto on tosi kiva, ikkunoista kivat näkymät, kaikki on lähellä eikä niistä huumeidenkäyttäjistäkään ole haittaa tai harmia kuin heille itselleen.
Itsekään en muuttaisi. Huumeiden saatavuus on varsin hyvä, ja se on minulle tärkeää. Kuitenkin ylivoimaisesti useimmiten tarvitsemani palvelu.
Oletpas sinä hauska.
Päihderiippuvuudessa ei ole mitään hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne ovat jo tässäkin ketjussa aiemmin mainitut (veri-)Meri-Toppila ja Rajakylä jossa varsinkin RUISKUkkatie.
-Oulu
mun mielestä Rajukylän ongelmat keskittyy ostarin kyljessä oleviin Hiltoneihin!!. onhan siellä pientalo alueita ja rivareita myös. mutt ongelmat kerrostalo alueeseen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun monien tilastojen mukaan Tampereen kamalimmalla alueella eli itäisessä keskustassa yliopiston kulmilla. Täällä on etenkin huumerikollisuutta paljon, kun Tullinaukion kulmilla pyörii käyttäjiä. Silti en täältä ihan hevillä muuta pois. Asunto on tosi kiva, ikkunoista kivat näkymät, kaikki on lähellä eikä niistä huumeidenkäyttäjistäkään ole haittaa tai harmia kuin heille itselleen.
Itsekään en muuttaisi. Huumeiden saatavuus on varsin hyvä, ja se on minulle tärkeää. Kuitenkin ylivoimaisesti useimmiten tarvitsemani palvelu.
Oletpas sinä hauska.
Päihderiippuvuudessa ei ole mitään hauskaa.
Ei olekaan, siksi en sillä vitsaile.
Vierailija kirjoitti:
Pateniemenranta Oulu
kuin??
Ounasrinne, Rovaniemen Monaco, kansallisuuksia vaikka kuinka paljon eikä kukaan maksa veroja.
Lähiö aivan hirveä ei sinne ikinä
Kiviranta
Putaalla ne tietyt talot
Tornio
Vierailija kirjoitti:
Espoo = Suvela/Kirkkojärvi, Suurpelto
Helsinki = Malmi, Vesala
Vantaa = Hakunila, Havukoski, Maarinkunnas
Vesala? Siis se pientaloalue vai? Mikäs siinä on niin pahaa? Ymmärrän, että joku viereinen Mellunmäki ei ole kaikille mieleen, mutta mitä siellä omakotitalojen keskellä muka tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Croydon (Lontoo) on pahin missä olen käynyt.
Tuossa videossa ei ollut mitään muuta kauheaa, kuin tuo musiikki. Mitä helvetillistä älämölöä se oikein oli?
Asuin pari vuotta Helsingin Pihlajistossa.
Ei ikinä sinne enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on paljon. Nekala, Tampere.
Nekala, miksi?
Musta Tampereen pahin on Hervanta. Ja seuraavaks Tesoma.
Mä en ole koskaan käsittänyt tätä Nekalan halveksuntaa. Muutama yleisesti ottaen harmiton juoppotalo siellä oli, kun siellä asuin (missäpä ei olis), mutta muuten ihan sympaattinen puutaloalue. Varmaan kymmenessä vuodessa siistiytynyt entisestään?
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki.
Kohta yhtä masentava paikka kuin Itä-Helsinki ja tasan samoista syistä: Taloja nousee joka kadunkulmaan ja täyttyvät tulijoista, kansallispukuisista eläkeläisistä, narkulòisista ja muista elämamkolulaisista. Harmi. Kulkuyhteydet ovat loistavat.
Sen vielä ymmärrän, että joku maakuntalainen ei ymmärrä pk-seudusta, jos ei seillä käy, mutta nämä seudulta itse tulevat jotka puhuvat "Itä-Helsingistä" jonain yhtenä paikkana on aina yhtä hämmentäviä. Ensinnäkin Myyrmäki ei ole koskaan ollut mitenkään erityisen hehkeä, ihan samaa sarjaa, kun muutkin samaan aikaan rakennetut lähiöt, myös ne siellä idässä.
Itä-Helsigissä kuitenkin asuu kokonaiset 170 000 ihmistä kymmenissä eri kaupunginosissa, joten siitä on hyvin hankala puhua yhtenä alueena. Sen sisältä löytyy siis enemmän variaatiota, kuin monesta ihan erillisestä kaupungista.
On ihan eri asia asua Kontulassa 8 kerroksisten elementtitalojen keskellä, kuin Marjaniemessä, jossa on kolmikerroksisia omakotitaloja uima-altaalla. Tai vaikka Puotilassa vehreässä ympäristössä pienkerrostalossa, tai Östersundomissa, joka on ihan täyttä maaseutua.
Se on aivan sama, onko joku paikka idässä vai lännessä, mutta se on se itse kaupunginosa, mikä ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavola (Hyvinkää).
Vesitorninkadun alue on mun mielestä vielä ikävämpi ja nuhruisempi. Munckinkatu on myös siinä kohtaa tosi ankea hylättyine rakennuksineen. Kaiken kruunaa se rähjäinen juottola kadunkulmassa.
Paavolassa on sentään hyvänä puolena Sveitsin metsät ihan vieressä.
Jäin seuraamaan tätä ketjua, että missä vaiheessa Paavola mainitaan ja mainitaanko se.. Onko se oikeasti vielä niin kamala, vai meneekö vanhalla maineella?
Itsehän olen vanhan Paavolan kasvatti. Silloin se oli koko Jussilankatu kummatkin puolet ja Kapulantien kerrostalot. Pertuntornitkin. Ysärin lopulla muutin pois.
Mitä siellä toisinaan olen piipahtanut, niin Paavolassa ainakin näyttää paremmalta. Lastenkin kanssa jalkauduttiin (uskallettiin juu) kattelemaan vanhoja kulmia. Yllättävän paljon tuli tuttuja vastaan. :D
Ehkä se Jussilankadun alkupää pitää mainetta vielä yllä. Nehän niitä kokonaan vuokrakämppiä onkin.
Jos Paavolassa on juoppoja ja nistejä ym. rikollisuutta, niin Vessari on enemmän sellaista pystyyn kuollutta. Vähän porukkaa, ei oikein laitapuolenkulkijoitakaan. Anoppi asuu vielä siinä Munckinkadun puolivälissä ja hämmentää se miten onkin talojen vaan annettu mädäntyä pystyyn. Creepyä. Mutta nähtävästi siihen on jo suunniteltu jotain tulevaisuudessa, eikai sitä muuten vaan olisi "unohdettu". Nyt ei tarvii vanhoja taloja entisöidä. Harmi, siellä oli upeita puutaloja.
Sorry, lähti vähän laukalle tämä nostalgointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki.
Kohta yhtä masentava paikka kuin Itä-Helsinki ja tasan samoista syistä: Taloja nousee joka kadunkulmaan ja täyttyvät tulijoista, kansallispukuisista eläkeläisistä, narkulòisista ja muista elämamkolulaisista. Harmi. Kulkuyhteydet ovat loistavat.
Sen vielä ymmärrän, että joku maakuntalainen ei ymmärrä pk-seudusta, jos ei seillä käy, mutta nämä seudulta itse tulevat jotka puhuvat "Itä-Helsingistä" jonain yhtenä paikkana on aina yhtä hämmentäviä. Ensinnäkin Myyrmäki ei ole koskaan ollut mitenkään erityisen hehkeä, ihan samaa sarjaa, kun muutkin samaan aikaan rakennetut lähiöt, myös ne siellä idässä.
Itä-Helsigissä kuitenkin asuu kokonaiset 170 000 ihmistä kymmenissä eri kaupunginosissa, joten siitä on hyvin hankala puhua yhtenä alueena. Sen sisältä löytyy siis enemmän variaatiota, kuin monesta ihan erillisestä kaupungista.
On ihan eri asia asua Kontulassa 8 kerroksisten elementtitalojen keskellä, kuin Marjaniemessä, jossa on kolmikerroksisia omakotitaloja uima-altaalla. Tai vaikka Puotilassa vehreässä ympäristössä pienkerrostalossa, tai Östersundomissa, joka on ihan täyttä maaseutua.
Se on aivan sama, onko joku paikka idässä vai lännessä, mutta se on se itse kaupunginosa, mikä ratkaisee.
Ja monesti kaupunginosien sisälläkin on isoja eroja. Tampereelta tulee mieleen Kissanmaa, jossa on isoja omakotitaloja isoilla tonteilla ja ihan näihin päiviin asti Hippoksenkadun lounaisreuna, jossa asui vakavasti syrjäytyneitä päihteidenkäyttäjiä. Nyt Hiparin talot on purettu.
Kuninkaantammi, nistejä, moniongelmaisia, Ei palveluita, vain tehtaan ja hämeeenlinnaväylän meteli! Kammottava viherstalinistinen kerrostalo ghetto.
Vierailija kirjoitti:
Huuhkajanvaara, Kajaanissa
Olen täysin samaa mieltä. Asun Kajaanissa.
Malmi, Pukinmäki, Malminkartano. Pohjois-Haaga ja Kannelmäki on kans kaameita aseman lähellä.
Sörkka, Kalasatama, Pasila, Vallila, Aleksis Kivenkadun seutu. En keskustassa ja kantakaupungissa tykkäis asua muutenkaan.