Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?
En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan muista kokeneeni. Olen 30-vuotias ja asun pääkaupunkiseudulla. Moni kaveri on kyllä kokenut ainakin jonkinlaista häirintää.
Edes yksikään spurgu ei ole kommentoinut ulkonäköäsi bussipysäkillä? Kukaan ei ole koskaan koulussa kokeillut selästä sun rintsikoita? Kukaan ei ole ikinä viheltänyt perääsi? Kommentoinut peppuasi?
Todella vaikea uskoa.
Tottakai on kommentoinut, rintsikoita ei ole kokeillut kuin poikaystävä, tottakai on viheltänyt, peppua en ole varma onko kommentoitu, rintoja joo. Edelleen, ei seksuaalista ahdistelua.
-eri
Ketju käsittelee häirintää yleisesti, ei vain seksuaalista ahdistelua.
No en pidä tuota edes ahdisteluna, sori.
Jos olet toivonut moista käytöstä, niin se ei ole ahdistelua. Tässä selitys, miksi jotakuta ei ole koskaan ahdisteltu.
Monet meistä muista eivät toivo sellaista, ja silloin se on ahdistelua. Tuollainen käytös ei onneksi ole enää hyväksyttyä.
Eli sanot, että jos nainen esittelee itseään, hän toivookin kommentteja, ei voi ahdistella? Miten meni noin omasta mielestä?
En sano. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan muista kokeneeni. Olen 30-vuotias ja asun pääkaupunkiseudulla. Moni kaveri on kyllä kokenut ainakin jonkinlaista häirintää.
Edes yksikään spurgu ei ole kommentoinut ulkonäköäsi bussipysäkillä? Kukaan ei ole koskaan koulussa kokeillut selästä sun rintsikoita? Kukaan ei ole ikinä viheltänyt perääsi? Kommentoinut peppuasi?
Todella vaikea uskoa.
Tottakai on kommentoinut, rintsikoita ei ole kokeillut kuin poikaystävä, tottakai on viheltänyt, peppua en ole varma onko kommentoitu, rintoja joo. Edelleen, ei seksuaalista ahdistelua.
-eri
Jos olet toivonut moista käytöstä, niin se ei ole ahdistelua. Tässä selitys, miksi jotakuta ei ole koskaan ahdisteltu.
Monet meistä muista eivät toivo sellaista, ja silloin se on ahdistelua. Tuollainen käytös ei onneksi ole enää hyväksyttyä.
Ahdistelun määritelmä on kylläkin se, että kohde kokee ahdistusta ja epämukavuutta ja on tilanteessa, jossa on alisteisessa asemassa. Jonkun perseen kommentointi ei täytä yhtäkään kriteeriä.
Eihän tuo voi millään olla ahdistelun määritelmä. Alisteinen asema on subjektiivinen tunne ja ahdistus on subjektiivinen tunne.
T: Eri
No kyllä se vaan on.
Miten se sitten todistetaan oikeudessa, että millainen tunne ahdistelun kohteella oli ahdistelun aikana? Ei siitä jää mitään nauhoitetta, ellei pystytä toteamaan jotain traumaperäistä dissosiaatiohäiriötä tapahtumaan liittyen. Olisi varsin outoa, jos sellainen tulisi "Kivat noi sun uudet housut" -kommentista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea uskoa.
-eri
Koitapas nostaa syyte ahdistelusta perääsi viheltävälle tai *Hyvät perät* kommentoijalle. Tule sit kertomaan miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea uskoa.
-eri
Ahdistelun määritelmä on kylläkin se, että kohde kokee ahdistusta ja epämukavuutta ja on tilanteessa, jossa on alisteisessa asemassa. Jonkun perseen kommentointi ei täytä yhtäkään kriteeriä.
Eihän tuo voi millään olla ahdistelun määritelmä. Alisteinen asema on subjektiivinen tunne ja ahdistus on subjektiivinen tunne.
T: Eri
No kyllä se vaan on.
Miten se sitten todistetaan oikeudessa, että millainen tunne ahdistelun kohteella oli ahdistelun aikana? Ei siitä jää mitään nauhoitetta, ellei pystytä toteamaan jotain traumaperäistä dissosiaatiohäiriötä tapahtumaan liittyen. Olisi varsin outoa, jos sellainen tulisi "Kivat noi sun uudet housut" -kommentista.
Ihan kuten hyvä perse kommentista. Siksipä se ei ole ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea uskoa.
-eri
Eli sanot, että jos nainen esittelee itseään, hän toivookin kommentteja, ei voi ahdistella? Miten meni noin omasta mielestä?
En sano. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
Sanothan.
Laissa häirintä määritellään käyttäytymisenä, jolla loukataan henkilön ihmisarvoa tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti. Häirinnässä henkilö luo käyttäytymisellään kiellettyyn syrjintäperusteeseen, kuten esimerkiksi seksuaaliseen suuntautumiseen, alkuperään tai vammaisuuteen, liittyvän toista henkilöä halventavan, nöyryyttävän, uhkaavan, vihamielisen tai hyökkäävän ilmapiirin.
Käyttäytyminen ymmärretään laajasti niin, että kyse voi olla esimerkiksi sähköpostiviesteistä, ilmeistä, eleistä tai epäasiallisen materiaalin esiin laittamisesta esimerkiksi netissä tai muunlaisesta viestinnästä. Ihmisarvoa loukkaavan käyttäytymisen ei tarvitse suoraan kohdistua tiettyyn ihmiseen, vaan se voi kohdistua myös johonkin ihmisryhmään.
Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Laissa häirintä määritellään käyttäytymisenä, jolla loukataan henkilön ihmisarvoa tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti. Häirinnässä henkilö luo käyttäytymisellään kiellettyyn syrjintäperusteeseen, kuten esimerkiksi seksuaaliseen suuntautumiseen, alkuperään tai vammaisuuteen, liittyvän toista henkilöä halventavan, nöyryyttävän, uhkaavan, vihamielisen tai hyökkäävän ilmapiirin.
Käyttäytyminen ymmärretään laajasti niin, että kyse voi olla esimerkiksi sähköpostiviesteistä, ilmeistä, eleistä tai epäasiallisen materiaalin esiin laittamisesta esimerkiksi netissä tai muunlaisesta viestinnästä. Ihmisarvoa loukkaavan käyttäytymisen ei tarvitse suoraan kohdistua tiettyyn ihmiseen, vaan se voi kohdistua myös johonkin ihmisryhmään.Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava, nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri.
Juuri näin. Humalaisen kehu ei ole tätä.
Minä en muista koskaan kokeneeni häirintää mutta toisaalta voi olla että en ole vain tajunnut. N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätys,yllätys että joka kommentti jossa mainitaan miehiin kohdistuvasta häirinnästä saa alapeukkua.Kummasti saa naiset baarissa puristella ja silti luulevat olevansa viattomia uhreja.Älkääkä vaivautuko kommentoimaan
kuinka"no tässä ketjussa puhuttiin vaan naisiin kohdistuvasta häirinnästä" blaa blaa blaa...Ja sä kuvittelet pienessä mielessäsi ne peukuttajat naisiksi?
Kertoo vaan sun ajatusmaailmasta.
Ja sä kuvittelet pienessä mielessäsi ne peukuttajat miehiksi?Kertoo vaan sun ajatismaailmastas
Vierailija kirjoitti:
Minä en muista koskaan kokeneeni häirintää mutta toisaalta voi olla että en ole vain tajunnut. N40
Älä huoli, kyllä ahdistelun tunnistaa. Täällä vaan tulee kuva, että kaikki ei erikseen etsitty huomio on häirintää. Suurinosa ei ole kokenut häirintää, vain epämiellyttävää huutelua tai tyhmiä kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaikea uskoa.
-eri
Kuka sun mielestä toivoo humalaisen kommentteja? Kuka toivoo huoraksi haukkumista? Ei kukaan, silri se ei ole ahdistelua, se on vain heidän huonoa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikkia tyttöjä/naisia on ahdisteltu sanallisesti tai teoin, joka muuta väittää valehtelee tai on päättänyt uskotella itselleen ettei ole mitään kuullut tai kokenut.
Joka ainoaa on kohdeltu jossain tilanteessa ala-arvoisempana kuin poikaa/miestä jollain tavalla, ei kahta sanaa siitä.Se että on luonteelta joku aira samulin, ei asiaa muuta. Vaikka ois itse tajuton, kun joku suoltaa törkyä, kyllä se silti on tapahtunut.
Feminazin aamunavaus
M G T O W on ratkaisu tähänkin :)
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut häirintää.
Ootpas,älä valehtele.Moni nainen on jo sanonut sulle että oot kokenu joten hyväksy se äläkä ole misogynisti
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kukaan minua häirinnyt. Minusta tuntuu, että tämä häirinnäksi kutsuminen on vain tietynlaisten naisten tapa "näpäyttää" miehiä. Mennyt ihan överiksi koko juttu. Ei tajuta, että perusteeton vouhotus vie pohjaa niiltä, jotka ovat oikeasti joutuneet esim. seksuaalirikoksen uhriksi ja yrittävät tuoda asiaansa esiin. Heidätkin leimataan vain #metoo-hörhöiksi ja asia kuitataan sillä.
N38
Mä olen samaa mieltä. Naiset vesittää itse oman asiansa. Tekevät hallaa oikeille uhreille.
Ihmetellä täytyy missä tuollaista tapahtuu, jos ahdistelua on jo lapsena ja hirveen paljon aikuisena.
Mä en ole kokenut ahdistelua tai seksuaalista häirintää, kuin aikanaan nuorena tyttönä lomamatkalla Turkissa. Suomessa en ikinä.
Joku vislailu ei ole seksuaalista häirintää, eikä se, jos joku huutaa jotain hyvännäköisestä pepusta tai vastaavaa. Siitä tulee mun mielestä ahdistelua vasta, jos esim lähtee seuraamaan ja alkaa käymään tungettelevaksi, eikä jätä rauhaan.
Ikää 58 v.
Vierailija kirjoitti:
Lähes varmasti naiselle on huudeltu ja sanallisesti kommentoitu törkeitä. Olen yläkoulun opettaja ja jos luokassa kysyn, onko kehoasi kommentoitu asiattomasti, niin jo 14-vuotiaista tytöistä lähes kaikki viittaavat. Pojista ei juuri kukaan. Lisäksi tulee netin kautta kalukuvia yms. Vanhemmille näistä ei kuulemma kerrota.
Ylä-asteella se ainakin meilläpäin alkoi. Luokkaa ylempänä olevat teinipojat kommentoivat seiskaluokkalaisten rintojen kasvua ynnä muuta vastaavaa kehorauhan rikkomista. Siitä lähtien onkin ollut silkkaa alamäkeä. En edes jaksa muistaa kuinka monta kertaa on kosketeltu luvatta, puhuttu törkeyksiä tai heiteytty jotain muka hauskaa naisia halventavaa seksististä läppää. Sääliksi käy nykynuoria. Ei ole meno muuttunut miksikään viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Onneksi asioista sentään puhutaan nykyään enemmän.
Ja vastauksena kysymykseen: ei, en tunne yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä varmaan hyvin harvinaista, kun olen itsekin miehenä tullut häirityksi naisten toimesta useaan otteeseen.
En tiedä kuinka harvinaista on, mutta omin silmin olen nähnyt, kuinka miestäni nuorena jatkuvasti häirittiin. Mies oli nuorena harvinaisen kaunis ja sai huomiota sekä naisilta (myös 40 v vanhemmilta naisilta) ja miehiltä. Kerrankin piti laivan baarissa lopulta sanoa järjestysmiehelle, että tämä eläkeläisrouva ei vaan irrota miehen perseestä, vaikka kuinka kielletään.
Poikamme on perinyt miehen ulkonäön ja on kertonut, että saa samaa epämieluisaa huomiota (myös sekä naisilta että miehiltä) ja mm. dickpicejä puhelimeensa.
Itse olin nuorena ihan tavis tyttö ja silti häirittiin. Nyt keski-ikäisenä on saanut olla rauhassa. Pari kertaa on jonkun ruumiinosan ulkonäköä joku eläkeläisukko kehunut, mutta se on ok.
Tämä dickpic-juttu on kyllä omituisin ilmiö ikinä. Miten joku mies voi ajatella, että nainen haluaisi kuvan hänen elimestään? Ei se mikään ilo silmälle ole. Aion kommentoida kokoa ja näköä, kurttujen määrää ja kassien riippuvuutta seuraavan kuvan kohdalla.
On se jännä. Itselle ei ole tullut kertaakaan mieleen vastakkaisen sukupuolen kanssa viestiessä, että laitanpa tuolle kuvan vaginastani. Haluaa kumminkin, ei vaan kehtaa sitä pyytää. On muutes helvetin hyvä idea.
Miesten kokema väkivalta, ahdistelu ja häirintä on tabu. Siitä ei puhuta ja sitä leimaa häpeä. LÄHES JOKAINEN MIES ON JOUTUNUT UHRIKSI POIKANA TAI MIEHENÄ. Edes miehet itse eivät tunnista olevansa uhreja, mikä johtuu juuri tästä vaikenemisesta. Tämä on vakava asia yhteiskunnallisesti ja vaikuttaa väistämättä miesten mielenterveysongelmiin.
Viimeisin ahdistava kokemus oli, kun olin mökkimatkalla kaupassa. Tutkin hyllyä ja yhtäkkiä joku haiseva ukko puhalsi korvaani naama siinä kiinni. Mies hävisi äkkiä paikalta, mutta minun eka reaktio oli nolostunut, ja halusin varmistaa, etten näe sitä miestä enää, vaikka eihän se minun vika ollut.
Päälläni oli kuoritakki ja ulkoiluhousut, eli en ollut mitenkään vihjailevasti pukeutunut tms.