Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?

Vierailija
22.06.2022 |

En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?

Kommentit (559)

Vierailija
321/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ne jotka väittävät etteivät mitään epäasiallista oo kokeneet, ovat aina niitä miesten puolelle joka asiassa meneviä nynnyjä tai vain niin kieroon kasvatettuja, etteivät edes ymmärrä jos joku pälli ahdistelee tai puhuu törkyä sukupuolen takia.

Ihan kuin naiset ei sultais törkyä ja levittelisi minihameissaan. Miksi kukaan puolustelisi häiriköijää sukupuoleen katsomatta?

Vierailija
322/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On huudeltu ja kuorittu. Nykyään, kun asiasta puhutaan seksuaalisena häirintänä on nämä ällöttävyydet saaneet nimen. Ei sitä nuorempana asiaa oikein ymmärtänyt. Tuli vain todella inhottava fiilis.

Sama. Itselle tuli noista kamala häpeä, koin että mussa on jotain vikaa. Se varmaan oli tarkoituskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu ikävältä, että ne joita ei ole ahdisteltu kyseenalaistavat koko ilmiön.

Minusta taas se tuntuu ikävältä, että ne, joita on ahdisteltu, kyseenalaistavat sen, että kaikkia ei ole ahdisteltu. Tässäkin ketjussa on moni sanonut, että ei ole joutunut seksuaalisen rikoksen, ahdistelun tai häirinnän kohteeksi ikinä elämässään, ja hänet leimataan heti lähinnä mielenvikaiseksi, joka ei ymmärrä saamaansa kohtelua.

Niinpä, ja sanotaan vielä että kyllä sinua ON ahdisteltu, mutta et vain ole tajunnut sitä. Ööh, jos ei ole kokenut tilannetta häiritseväksi, niin miten se muka on ahdistelua? Kun olin teini, puskat oli täynnä jotain itsensäpaljastelijoita. Eivät ne minulle ongelma ollut, jos vastaan tuli niin naurahdin ja jatkoin matkaa. Eivät olleet millään mittapuulla minusta ahdistavia tilanteita.

En oikein tajua näitä juttuja, joissa naiset kehuvat, miten eivät häiriinny selvästi suorastaan jopa laittomista teoista ja näin ollen heitä ei ole seksuaalisesti häiritty. Ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat tilanteisiin eri tavalla. Se, että ettet sinä ole moksiskaan siitä, että joudut katselemaan tuntemattomien elimiä tai että tungoksessa kouritaan, ei tarkoita, etteivätkö nämä teot ole väärin ja seksuaalista häirintää.

Voi tulla sulle nyt järkytyksenä, mutta kaikille ei onneksi ole esitelty elimiä eikä kaikkia ole kähmitty. Jostain syystä nyt meitä, jotka ei näitä vieraita elimiä ole nähty tai koettu hipelöintiä tai puristelua syytetään siitä, että me hyväksyttäisiin tuollainen kun ei itse olla siitä moksiskaan.

Miten mä voisin häiriintyä asiasta jota en itse ole edes kokenut? Tai millä logiikalla se ei olisikaan seksuaalista häirintää, jos joskus tulen tuollaista kokemaan?

Tuntuu että nyt jokaisen oletetaan kokeneen yhtä ja toista tuollaista, josta ei taatusti kenellekään ole epäselvää ettei se ole okei vaan se on seksuaalista häirintää ja rikos.

Vierailija
324/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan muista kokeneeni. Olen 30-vuotias ja asun pääkaupunkiseudulla. Moni kaveri on kyllä kokenut ainakin jonkinlaista häirintää.

Edes yksikään spurgu ei ole kommentoinut ulkonäköäsi bussipysäkillä? Kukaan ei ole koskaan koulussa kokeillut selästä sun rintsikoita? Kukaan ei ole ikinä viheltänyt perääsi? Kommentoinut peppuasi?

Todella vaikea uskoa.

Tottakai on kommentoinut, rintsikoita ei ole kokeillut kuin poikaystävä, tottakai on viheltänyt, peppua en ole varma onko kommentoitu, rintoja joo. Edelleen, ei seksuaalista ahdistelua.

-eri

Ketju käsittelee häirintää yleisesti, ei vain seksuaalista ahdistelua.

Vierailija
325/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kokenut nuorempana häirintää. Luulen, että lähes jokainen nainen on joskus kokenut ainakin jonkinasteista häirintää.

Sitten on olemassa ihmisryhmä, joille tuntuu olevan lähes jokapäiväinen riesa se, että joku häiritsee tai jopa ahdistelee. Riippuu varmaan siitä, missä asuu, missä liikkuu ja mihin aikaan vuorokaudesta. Ja tietysti, jos on kovin nuori ja nätti, niin silloin todennäköisyys häirinnälle kasvaa.

Näin nelikymppisenä akkana saan olla jo aika rauhassa.

Vierailija
326/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ne jotka väittävät etteivät mitään epäasiallista oo kokeneet, ovat aina niitä miesten puolelle joka asiassa meneviä nynnyjä tai vain niin kieroon kasvatettuja, etteivät edes ymmärrä jos joku pälli ahdistelee tai puhuu törkyä sukupuolen takia.

Tai eivät vaan kehtaa myöntää joutuneensa itsekin kohteeksi.

NImettömänä netissä luulisi uskaltavan.

Vierailija
327/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan muista kokeneeni. Olen 30-vuotias ja asun pääkaupunkiseudulla. Moni kaveri on kyllä kokenut ainakin jonkinlaista häirintää.

Edes yksikään spurgu ei ole kommentoinut ulkonäköäsi bussipysäkillä? Kukaan ei ole koskaan koulussa kokeillut selästä sun rintsikoita? Kukaan ei ole ikinä viheltänyt perääsi? Kommentoinut peppuasi?

Todella vaikea uskoa.

Usko tai älä niin ei ole. En silti epäile, etteikö muilla olisi kokemusta minunkin edestä.

/sivusta

Vierailija
328/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on nuorena huuhdeltu perään ulkonäöstäni mm. hyvä perse, hyvät tissit, vihellelty kuin olisin jokin koira jne. Puristettu baarissa ties kuinka monta kertaa perseestä ja niin etten tiedä kuka sen teki. On yritetty saada treffeille vonkaamalla lähijunassa useamman kerran keskellä kirkasta päivää enkä ole edes tuntenut ja nähnyt koko tyyppejä ennen tilannetta. Joka kerta olen joutunut kieltäytymää useamman kerran. Aikuisia ollut vieressä eikä kukaan eväänsä väräyttänyt vaikka tiesivät varmasti ympärillä, että tilanteet olivat minulle ahdistavia. Olin kiltti, hyvin koulussa menestyvä, asiallisesti pukeutuva nuori, joten jos joku nyt kuvittelee, että ulkoinen habitus olisi jotenkin kerännyt näitä vonkaajia niin ei todellakaan.

Nyt onneksi ikää jo sen verran ettei tällaista tarvitse enää kuunnella. Jokunen säälittävä on joskus tullut inisemään jotain typerää, mutta tylyttämällä ja suoraan sanomalla olen saanut heidät poistumaan vähin äänin.

Mutta on niitä hyvin käyttäytyviä herrasmiehiäkin, jotka osaavat olla normaalisti ja arvostavasti niin naisten kuin miesten kanssa.

Itse en kyllä aio jäädä suu suppuun mikäli huomaan tänä päivänä jotain ahdisteltavan. Lastenkin kohdalla tulee olla tarkkana, jos sattuu näkemään lasten välistä kinaa tmv. Ohimennen voi sanoa, että onko kaikki ok ja katsoo mikä tilanne. Auttaa sitten sen mukaan.

Vierailija
329/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni mieskin on kokenut naisilta samanlaista häirintää kuin naiset miehiltä, mutta ei koe tai tunnista sitä häirinnäksi. Minua ovat tuntemattomat naiset suudelleet yhtäkkiä ja kopeloineet. Naisilta sallitaan enemmän häirintää.

Tämä on totta. Olen monelta mieheltä kuullut, että on joutunut naisen ahdistelemaksi. Miehen useasti oletetaan olevan se "vahvempi osapuoli" joka osaa pitää puolensa. Tai miehen tulisi ottaa saamansa huomio jotenkin kohteliaisuutena. Tämän ansiosta mies ei niin usein uskalla tuoda asiaa julki, koska ei uskota ja vähätellään

"Eihän nainen nyt voi miestä ahdistella" tai "Olisit nyt ottanut kohteliaisuutena kun sait naiselta huomiota, olihan se muija hyvännäköinenkin!" yms.

Älytön argumentti tuo "osaa pitää puolensa". Miten olisin estänyt sen tilanteen, kun töissä nostin laatikkoa lattialta ja nainen, jonka kanssa en ollut koskaan keskustellut mitään, läppäsi yhtäkkiä minua perseelle ilman, että huomasin häntä ja vielä vähemmän hänen aikeitaan? Oli niin omituinen ja yllättävä tilanne, etten keksinyt mitään sanomista. Hymyilin vaan väkinäisesti ja lähdin pois. Turpaanhan sitä akkaa olisi pitänyt vetää näin jälkeen päin mietittynä.

Vierailija
330/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Mitä hävettävää siinä on?

Vierailija
331/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on nuorena huuhdeltu perään ulkonäöstäni mm. hyvä perse, hyvät tissit, vihellelty kuin olisin jokin koira jne. Puristettu baarissa ties kuinka monta kertaa perseestä ja niin etten tiedä kuka sen teki. On yritetty saada treffeille vonkaamalla lähijunassa useamman kerran keskellä kirkasta päivää enkä ole edes tuntenut ja nähnyt koko tyyppejä ennen tilannetta. Joka kerta olen joutunut kieltäytymää useamman kerran. Aikuisia ollut vieressä eikä kukaan eväänsä väräyttänyt vaikka tiesivät varmasti ympärillä, että tilanteet olivat minulle ahdistavia. Olin kiltti, hyvin koulussa menestyvä, asiallisesti pukeutuva nuori, joten jos joku nyt kuvittelee, että ulkoinen habitus olisi jotenkin kerännyt näitä vonkaajia niin ei todellakaan.

Nyt onneksi ikää jo sen verran ettei tällaista tarvitse enää kuunnella. Jokunen säälittävä on joskus tullut inisemään jotain typerää, mutta tylyttämällä ja suoraan sanomalla olen saanut heidät poistumaan vähin äänin.

Mutta on niitä hyvin käyttäytyviä herrasmiehiäkin, jotka osaavat olla normaalisti ja arvostavasti niin naisten kuin miesten kanssa.

Itse en kyllä aio jäädä suu suppuun mikäli huomaan tänä päivänä jotain ahdisteltavan. Lastenkin kohdalla tulee olla tarkkana, jos sattuu näkemään lasten välistä kinaa tmv. Ohimennen voi sanoa, että onko kaikki ok ja katsoo mikä tilanne. Auttaa sitten sen mukaan.

Juuri tuo! On aikuisia ympärillä, eivätkä tee mitään! Se antaa sen kuvan, että se on normaalia tai että sä jotenkin ansaitsen huonon kohtelun. Mulla sama kokemus, valitettavasti.

Vierailija
332/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole mielestäni häiritty. Mutta ehkä joku muu minun kengistäni kokisi että on.. minä en ole sellaista tyyppiä joka jäisi jumittamaan joihinkin pikku juttuihin. Siksi olen onnellinen.

En minäkään jää jumittamaan pikkujuttuihin, en vähän isompiinkaan, mutta silti olen kokenut häirintää. Ei se ole elämääni pilannut, onnelliseksi koen minäkin itseni.

Mutta jos yrität vihjata että häirintä on aina häirityn asenne- tai tulkintakysymys, olet väärässä. Esim. teini-ikäistä kuorolaista majoittavan perheen isä tisseissä kiinni on aika selvä tapaus.

Tuollainen on selvä tapaus eikä sitä kukaan kielläkään. Mutta kaikki tapaukset ei todellakaan ole tuollaisia vaikka jostain syystä näin asia yritetäänkin esittää. Näistä asenne- ja tulkintakysymyksistä keskustelu ei kiinnosta saati sitten siitä, että ihan vaan ilkeyttään/suuttumustaan/tylsyyttään/huomionhakuaan osa keksii/kertoo kokeneensa yhtä ja toista vaikka mitään ei olisi tapahtunut.

Sekin kun riittää, että kertojasta tuntuu siltä että jotain pahaa tai pervoa se toinen varmasti ajatteli. Tai olisi ainakin saattanut ajatella. Ja tätä ajatustenlukutaitoa ei saa kukaan kyseenalaistaa tai automaattisesti hyväksyykin teinin tisseissä kiinni olevan äijän.

Vierailija
333/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ihan kuin naiset ei sultais törkyä ja levittelisi minihameissaan. Miksi kukaan puolustelisi häiriköijää sukupuoleen katsomatta?

En tiä mitä vedät, mutta

jotain on nyt vedetty.

Vierailija
334/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Mitä hävettävää siinä on?

Ei oikeasti olekaan. Uhri voi luulla tehneensä itse jotain väärin ja hävetä. Mä olen itse tällainen. Ymmärrän hyvin, että etenkin nuoren tai ujon on tosi vaikea kertoa kenellekään ahdistelusta. Tällä palstallakkin haukutaan uhrit ja että he kerjäsivät sitä tai jotenkin itse aiheuttivat tilanteen, huoritellaan, kyseenalaistetaan kokemuksia ja väitetään uhriutuneen ihan suotta.

Vierailija
335/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea uskoa.

Tottakai on kommentoinut, rintsikoita ei ole kokeillut kuin poikaystävä, tottakai on viheltänyt, peppua en ole varma onko kommentoitu, rintoja joo. Edelleen, ei seksuaalista ahdistelua.

-eri

No en pidä tuota edes ahdisteluna, sori.

Vierailija
336/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea uskoa.

-eri

No jos tuo on häirintää, on jokainen kommentti mistä vain sitä. Ihmiset sanoo milloin mitäkin, ei se ole ahdistelua.

Vierailija
337/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkia tyttöjä/naisia on ahdisteltu sanallisesti tai teoin, joka muuta väittää valehtelee tai on päättänyt uskotella itselleen ettei ole mitään kuullut tai kokenut.

Joka ainoaa on kohdeltu jossain tilanteessa ala-arvoisempana kuin poikaa/miestä jollain tavalla, ei kahta sanaa siitä.

Se että on luonteelta joku aira samulin, ei asiaa muuta. Vaikka ois itse tajuton, kun joku suoltaa törkyä, kyllä se silti on tapahtunut.

Vierailija
338/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella vaikea uskoa.

-eri

No jos tuo on häirintää, on jokainen kommentti mistä vain sitä. Ihmiset sanoo milloin mitäkin, ei se ole ahdistelua.

🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
339/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään

Vierailija
340/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin jotain 19v, äitini miespuoleinen ystävä tuli "juttelemaan" huoneeseeni ja läimäytti kätensä reidelleni. Vasta jälkeen tajusin että tuo oli varmaan ahdistelua koska tunsin oloni epämukavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi