Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?
En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Hassua kyllä minä en koe tulleeni häirityksi, vaikka itsensäpaljastajat olivat lapsena arkipäivää ja vaikka teininä yksin aamuyöstä laitakaupungilla (Vantaalla) kulkiessa joskus vähän autoista huutelevat jätkäporukat pelottivatkin. En silti koe mitään ei-fyysistä oikeaksi häirinnäksi.
Erikoinen kokemusmaailma sulla. Ilmeisesti jos sulta varastetaan netin avulla rahaa, sekään ei ole "oikea varkaus", koska sehän ei ole fyysistä. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen vain muutaman iäkkäämmän naisen, jotka sanoo ettei heitä ole ahdisteltu. Sitten kun juttelee heidän kanssaa, käykin ilmi, että naiset ovat vaan selittäneet tapahtumat omilla sanoilla, mutta objektiivisesti kyseessä on ollut lain tarkoittama häirintä, usein jopa seksuaalirikos.
Aikaisemmin kun laki oli erilainen eikä näistä asioista puhuttu, naiset eivät edes tajunneet kokeneensa jotain seksuaalista häirintää tai sukupuoleen perustuvaa syrjintää.
Onneksi nuoremmat polvet ovat tätä nykyä paremmin informoituja.
Syrjintä on eri asia. Ihan jos totta puhutaan, se on ihan todella vähemmistö, joka kokee ahdistelua vaikkakin sitä on enemmän kuin esim. 10 vuotta sitten.
Enpä usko että kyse on vähemmistöstä. Mihin edes perustat väitteesi? Itse en taida tuntea ketään naista jota ei olisi jotenkin häiritty sukupuolensa takia.
Tutkimusten mukaan 2012 joka kolmas nainen oli kokenut seksuaalista häirintää.
Lisäksi kysehän ei aina ole seksuaalisuuteen liittyvästä häirinnästä vaan naisia voidaan väheksyä, kiusata, mollata, ulossulkea, syrjiä, yms. muillakin tavoilla sukupuolensa takia. Kun otetaan tämäkin aspekti huomioon, kyllä tämä on hyvin yleinen kokemus.
Ja toisaalta, jos väität että ahdistelua on enemmän kuin vuonna 2012, niin silloinhan pitää olla myös enemmän uhreijakin.
Tiedätkö mitä 1/3 tarkoittaa? Ahdistelu on eri asia kuin syrjintä tai väheksyntä. Olet tyyppiesimerkki feminististä, joka ulvoo täysin ilman perusteita.
Häirintä on yhdenvertaisuuslaissa kiellettyä syrjintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen vain muutaman iäkkäämmän naisen, jotka sanoo ettei heitä ole ahdisteltu. Sitten kun juttelee heidän kanssaa, käykin ilmi, että naiset ovat vaan selittäneet tapahtumat omilla sanoilla, mutta objektiivisesti kyseessä on ollut lain tarkoittama häirintä, usein jopa seksuaalirikos.
Aikaisemmin kun laki oli erilainen eikä näistä asioista puhuttu, naiset eivät edes tajunneet kokeneensa jotain seksuaalista häirintää tai sukupuoleen perustuvaa syrjintää.
Ei he ole paremmin informoituja vaan täysin neutraaleista asioista tehdään iso numero ja jo nuorille sanotaan, että jokainen sana miespuoliselta on ahdistelua. Toivottavasti näen vielä sen päivän kun joku nuori uskaltaa sanoa äidilleen, että älä viitsi. Kaikki ylitulkitaan ja yliseksualisoidaan, ihan kaikki.
N35, teinitytön äiti
Olen samaa mieltä. Ihmiset ovat ihan turhan vauhkoja nykyään, varsinkin naiset. Myös kaikki vähemmistöt osaavat myös vauhkota kohtelustaan. Kaikki pikkuasiat koetaan heti syrjintänä tai häirintänä. Epämiellyttäviä ihmisiä. Onneksi omassa ystäväpiirissäni ei ole ketään, joka uhriutuisi jotenkin. Kaikki tasapainoisia normaali-ihmisiä.
t. N54
Vaikuttaa siltä että sinä ja porukkasi ovat just niitä häiriköitä.
Seksuaalisia häirintää, siis koskettelua? En.
Huutelua? Oisko muutaman kerran joku kokenut oikeudekseen arvostella vartaloani, kun olin 18-v. Tai nuorempi.
Catcallingia? En kyllä muista.
Olen tietääkseni ihan ok näköinen, niin en tiedä... Ehkä olen ns. kunnollisen näköinen. Tai jotenkin epäseksuaalisen näköinen. Olen pieni ja siro.
Vierailija kirjoitti:
Sopivasti juhannuksen tultua...
Naapuri istuu kavereiden kanssa kaljoittelemassa pihallaan. Huutaa ensin, että olen nätti. Sitten mölähtää, että olenko ujo. Kolmanneksi kailottaa niin että koko naapurusto kuulee, että haluaa levittää hilloa letulleni, nam nam.Siitä vaiheessa käännyin kannoillani ja huusin takaisin.
Olinkin jo unohtanut, miksi vihasin naapurustoasumista.
Ja sit sä heräsit, tai asut perähikiällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä varmaan hyvin harvinaista, kun olen itsekin miehenä tullut häirityksi naisten toimesta useaan otteeseen.
En tiedä kuinka harvinaista on, mutta omin silmin olen nähnyt, kuinka miestäni nuorena jatkuvasti häirittiin. Mies oli nuorena harvinaisen kaunis ja sai huomiota sekä naisilta (myös 40 v vanhemmilta naisilta) ja miehiltä. Kerrankin piti laivan baarissa lopulta sanoa järjestysmiehelle, että tämä eläkeläisrouva ei vaan irrota miehen perseestä, vaikka kuinka kielletään.
Poikamme on perinyt miehen ulkonäön ja on kertonut, että saa samaa epämieluisaa huomiota (myös sekä naisilta että miehiltä) ja mm. dickpicejä puhelimeensa.
Itse olin nuorena ihan tavis tyttö ja silti häirittiin. Nyt keski-ikäisenä on saanut olla rauhassa. Pari kertaa on jonkun ruumiinosan ulkonäköä joku eläkeläisukko kehunut, mutta se on ok.
Tämä dickpic-juttu on kyllä omituisin ilmiö ikinä. Miten joku mies voi ajatella, että nainen haluaisi kuvan hänen elimestään? Ei se mikään ilo silmälle ole. Aion kommentoida kokoa ja näköä, kurttujen määrää ja kassien riippuvuutta seuraavan kuvan kohdalla.
On se jännä. Itselle ei ole tullut kertaakaan mieleen vastakkaisen sukupuolen kanssa viestiessä, että laitanpa tuolle kuvan vaginastani. Haluaa kumminkin, ei vaan kehtaa sitä pyytää. On muutes helvetin hyvä idea.
Uskoisin että suurin osa miehistä jotka lähettää dickpicin ei usko että nainen tykkää siitä vaan nauttivat itse siitä että nainen näkee heidän elimensä.Kuten naiset jotka instassa näyttävät paikkojaan tekevät sen omaksi ilokseen eivät altruisminsa takia.
Tämä.Miten naisille ei vielä ole valjennut että miehet ei lähetä dickpicejä naisten takia.
Sittenhän he voivat lakata lähettämästä niitä naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjintä on eri asia. Ihan jos totta puhutaan, se on ihan todella vähemmistö, joka kokee ahdistelua vaikkakin sitä on enemmän kuin esim. 10 vuotta sitten.
Enpä usko että kyse on vähemmistöstä. Mihin edes perustat väitteesi? Itse en taida tuntea ketään naista jota ei olisi jotenkin häiritty sukupuolensa takia.
Lisäksi kysehän ei aina ole seksuaalisuuteen liittyvästä häirinnästä vaan naisia voidaan väheksyä, kiusata, mollata, ulossulkea, syrjiä, yms. muillakin tavoilla sukupuolensa takia. Kun otetaan tämäkin aspekti huomioon, kyllä tämä on hyvin yleinen kokemus.
Ja toisaalta, jos väität että ahdistelua on enemmän kuin vuonna 2012, niin silloinhan pitää olla myös enemmän uhreijakin.
Tiedätkö mitä 1/3 tarkoittaa? Ahdistelu on eri asia kuin syrjintä tai väheksyntä. Olet tyyppiesimerkki feminististä, joka ulvoo täysin ilman perusteita.
Minusta jo tuollainen heitto, että "olet tyyppiesimerkki feminististä, jne..." on juuri tätä häirintää mistä tässä puhutaan.
Tajuatko itse edes että olet häirikkö vai teetkö tuota ihan tietoisesti???
Vierailija kirjoitti:
Huutelua? Oisko muutaman kerran joku kokenut oikeudekseen arvostella vartaloani, kun olin 18-v. Tai nuorempi.
Olen tietääkseni ihan ok näköinen, niin en tiedä... Ehkä olen ns. kunnollisen näköinen. Tai jotenkin epäseksuaalisen näköinen. Olen pieni ja siro.
Otsikossa puhuttiin härinnästä. Ei seksuaalisesta häirinnästä. Eikä siinähän ole välttämättä mitään tekemistä ulkonäöllä. Kaikenikäisiä ja kaikennäköisiä naisia häiritään eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta jo tuollainen heitto, että "olet tyyppiesimerkki feminististä, jne..." on juuri tätä häirintää mistä tässä puhutaan.
Huoh. Nyt puhutaan häirinnästä, ei sua harmittavasta käytöksestä. Yksikään meistä täällä ei häiriköi tai ahdistele ketään.
Onko kaikkia naisia häiritty, jotka ovat kokeneet jonkin toiminnan häirintänä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pyytämättä saanut tutuilta naisilta römpsä ja tissikuvia mikä on ällöttävää ja ahdistavaa. Etenkin jos kyseessä ei mikään kaunis tapaus. Samoin olen parissa suhteessa saanut naiselta turpaan mutta eihän siitä mies kehtaa puhua julkisesti. Samoin olen joutunut sammuneena tilaan jossa nainen on ottanut suihin. Miten nämä olisi jos tekijä olisikin mies? Näiden aikoihin olin 18-23 vuotias nuori mies.
No kun tämä onkin ketju aiheesta naisten häirintä joten älä laita noita kokemuksiasi tähän vaakakuppiin koska se häiritsee haluttua lopputulosta
En tunne yhtään miestä, jota ei olisi seksuaalisesti tai ulkonäöllisesti kommentoitu. Eri asia on, onko mies kokenut sen häirintänä. Miehet ovat tässä(kin) vshvempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa puhuttiin härinnästä. Ei seksuaalisesta häirinnästä. Eikä siinähän ole välttämättä mitään tekemistä ulkonäöllä. Kaikenikäisiä ja kaikennäköisiä naisia häiritään eri tavoin.
Ja miehiä. Ja sit on niitä, joita ei häiritä, mutta pakko on uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä varmaan hyvin harvinaista, kun olen itsekin miehenä tullut häirityksi naisten toimesta useaan otteeseen.
En tiedä kuinka harvinaista on, mutta omin silmin olen nähnyt, kuinka miestäni nuorena jatkuvasti häirittiin. Mies oli nuorena harvinaisen kaunis ja sai huomiota sekä naisilta (myös 40 v vanhemmilta naisilta) ja miehiltä. Kerrankin piti laivan baarissa lopulta sanoa järjestysmiehelle, että tämä eläkeläisrouva ei vaan irrota miehen perseestä, vaikka kuinka kielletään.
Poikamme on perinyt miehen ulkonäön ja on kertonut, että saa samaa epämieluisaa huomiota (myös sekä naisilta että miehiltä) ja mm. dickpicejä puhelimeensa.
Itse olin nuorena ihan tavis tyttö ja silti häirittiin. Nyt keski-ikäisenä on saanut olla rauhassa. Pari kertaa on jonkun ruumiinosan ulkonäköä joku eläkeläisukko kehunut, mutta se on ok.
Tämä dickpic-juttu on kyllä omituisin ilmiö ikinä. Miten joku mies voi ajatella, että nainen haluaisi kuvan hänen elimestään? Ei se mikään ilo silmälle ole. Aion kommentoida kokoa ja näköä, kurttujen määrää ja kassien riippuvuutta seuraavan kuvan kohdalla.
On se jännä. Itselle ei ole tullut kertaakaan mieleen vastakkaisen sukupuolen kanssa viestiessä, että laitanpa tuolle kuvan vaginastani. Haluaa kumminkin, ei vaan kehtaa sitä pyytää. On muutes helvetin hyvä idea.
Uskoisin että suurin osa miehistä jotka lähettää dickpicin ei usko että nainen tykkää siitä vaan nauttivat itse siitä että nainen näkee heidän elimensä.Kuten naiset jotka instassa näyttävät paikkojaan tekevät sen omaksi ilokseen eivät altruisminsa takia.
Tämä.Miten naisille ei vielä ole valjennut että miehet ei lähetä dickpicejä naisten takia.
Sittenhän he voivat lakata lähettämästä niitä naisille.
Se ei ollut pointti mutta ehdottomasti.
Pitääkö näitä häiritsijöitä varta vastan ottaa Suomeen lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritä sen enempää kuin miehiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Nyt puhutaan häirinnästä, ei sua harmittavasta käytöksestä. Yksikään meistä täällä ei häiriköi tai ahdistele ketään.
Kyllä kyse on nettihäirinnästä.
Olen jo 44v ja aina superkauniiksi ja upeaksi kutsuttu. En koskaan ole kokenut häirintää enkä ole kenestäkään kuullut edes. Tai sit on vaan liian rento tyyppi. Hauskan elämän viettänyt ja ehkä enemmän itse häiriköin kuin et joku mua häirittis
Vierailija kirjoitti:
Olen jo 44v ja aina superkauniiksi ja upeaksi kutsuttu. En koskaan ole kokenut häirintää enkä ole kenestäkään kuullut edes. Tai sit on vaan liian rento tyyppi. Hauskan elämän viettänyt ja ehkä enemmän itse häiriköin kuin et joku mua häirittis
Jatkan vielä et omaa miestä kyllä häiriköity, esim 2 naista pyytänyt kolmanneksi yms vastavaa