Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?

Vierailija
22.06.2022 |

En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?

Kommentit (559)

Vierailija
221/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes varmasti naiselle on huudeltu ja sanallisesti kommentoitu törkeitä. Olen yläkoulun opettaja ja jos luokassa kysyn, onko kehoasi kommentoitu asiattomasti, niin jo 14-vuotiaista tytöistä lähes kaikki viittaavat. Pojista ei juuri kukaan. Lisäksi tulee netin kautta kalukuvia yms. Vanhemmille näistä ei kuulemma kerrota.

Eikös koulukyselyissä tytöt vastanneet myös useammin kokevansa väkivaltaa. Sitten kuitenkin poliisin mukaan pojat kokee selvästi enemmän väkivaltaa. Tämä selitettiin sillä että pojat eivät kertoneet kokeneensa sitä. Ehkä sama juttu tässä häirinnässä. Sitä on kokenut yhtälailla pojat mutta eivät puhu siitä yhtä helposti (tai viittaa) kuin tytöt.

Kuka opettaja teettää muuten tollaista viittaustehtävää luokalle. Aika kysenalaista minusta. Ja kuka opettaja on niin tyhmä että luulee poikien tuossa tilanteessa viittaavan? Ehkä joku joka haluaakin luoda oppilaille yksipuolisen kuvan häirinnästä.

Ihmekkö tuo ettei nykykoulu sovi enää pojille. Tommosia opeja kun on.

Suurin osa opeista on wokeja. Yksi sanoi poikani luokalle että antaa tytöille paremmat numerot kuin pojille koska pojat saa sitten parempaa palkkaa.

Onneksi fiksut oppilaat oli korjannut että ei saa parempa palkkaavaan ansiota. Ja jokainen voi kouluttautua sille alalle mulle itse haluaa.

Mukavaa kun oppilaat on opettajia fiksumpia nykyään.

Tai sitte ope sanoi: Vaikka tytöt saavat nyt parempia numeroita, pojat tulevat saamaan parempaa palkkaa (tilastojen mukaan). Helppo ymmärtää väärin, jos niin haluaa. En ymmärrä, miksi kukaan opettaja antaisi numeroita tuolla perusteella. Ellei tytöt häntä lahjo...

Vierailija
222/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ken ei erota kepeää flirttiä häirinnästä, on pösilö. Esimerkkejä:

A hymyilee B:lle: flirtti.

A tuijottaa B:n rintoja/haaroväliä: häirintää.

A avaa oven / ojentaa päällystakin / tekee jonkin muun pikku palveluksen: flirtti.

A änkeää tappituntumaan / kourii / taputtaa pepulle: häirintää.

En tee tästä romaania, mutta eiköhän tuo jotain selvennä. Pääperiaate on, että flirtin kuuluu tuntua molemmista mukavalta, ja siinä otetaan toinen huomioon ihmisenä. Häirintä on ahdistavaa, pelottavaa, vastenmielistä. Toisen asemaan pitäisi voida asettua ja katsoa, miltä jokin käytös itsestä tuntuisi.

Näinpä. Sen sijaan ketjussa on ainakin yksi (nainen?) jolle sanoista kepeä flirtti tuli mieleen seksihinnaston tiedustelu.

Tai sitten hän vain halusi sotkea koko keskustelun ja tempaisi siksi tuon täysin älyttömän esimerkin jotta voisi saada sen kepeän flirtinkin ahdistelu-kategoriaan.

Tottahan se on, että ei kaikkien flirtti ole yhtä kivaa vaikka se tosiaan olisi ihan vaan kepeää flirttiä eli hymyilyä. Ja riippuu se päivästäkin saako jonkun hymy vain ottamaan enemmän päähän. Miksei joku vaikka nosta mekkalaakin jos tarpeeksi kyrsii ja kohdekin on sopiva.

Miehet ei ole täydellisiä, mutta ei ole naisetkaan. Sekaan mahtuu aina niitä jotka saa kiksinsä ties mistä ja tykkäävät purkaa omaa pahaa oloaan muihin ihmisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias nainen eikä minua ole koskaan ahdisteltu tai häiritty seksuaalisesti. Olin nuorena nätti, paljon sievempi kuin esim plösö taikinanaama-Iiris Suomela. Kaikenlaista sitä tietysti on kuullut ja nähnyt, mutta skandinaavinen nainen ei ole mimosaherkkä eikä vähästä hätkähdä. Naiset ovat vahvoja ja kovempia kuin miehet.

En minäkään niistä hätkähtänyt ole, mutta eihän se tarkoita etteikö kyseessä olisi seksuaalinen häirintä. Esimerkiksi yläasteella pojilla oli joku vaihe jossa oikein kilpailtiin siitä kuka puristelee eniten tyttöjen perseitä. Olin uhrina näissä päivittäin, koska olin nätti. Ei näihin kukaan puuttunut enkä minä niistä mitenkään rikki mennyt vaikka ne ärsyttäviä olivatkin. Mutta se ei vähennä yhtään sitä että tottakai ne luokitellaan seksuaaliseksi häirinnäksi ilman mitään epäselvyyksiä. En pyytänyt niitä, en antanut lupaa.

Myöhemmällä iällä ne sentään ovat olleet enää sanallisia. Ja edelleen, vaikka en niistä jaksa välittää tai pauhata meetoota, se ei tee niistä mitään muuta kuin sitä itseään.

Olen samaa mieltä aloituksen kanssa, en usko että löytyy naista joka ei olisi kokenut mitään seksuaalista häirintää ikinä. Täytyisi olla elänyt erakkona pumpulikääreessä...

Olen 40 ja asunut suurkaupungeissa, ulkomailla ja olen työskennellyt miesvaltaisissa työpaikoissa, liikkunut, bilettänyt ja elänyt. En todellakaan ole elänyt erakkona pumpulissa. Ja kertaakaan en ole kokenut seksuaalista häirintää.

Lähestymisyritykset eivät sitä ole, ei ät myöskään kehut vaikka ne tulisivat vaikka humalaisen suusta pikkasen oudosti. Koko häirintä termi on kokenut inflaation kun kaikki mitä mies sanoo tai tekee, on häirintää.

Tätä en ymmärrä. Miksi sellainen, joka ei ole kokenut häirintää on sitä mieltä, ettei kukaan muukaan ole. Se, että sanot sanan kärsivän inflaation, koska sitä käytetään niin paljon, olisko kyse siitä, että sitä tapahtuu niin paljon?? Kaikkein omituisinta on se, että usein miehet väittävät tätä ilmiötä vastaan, liittyen just naisten kokemuksiin. Surullista on, jos pojat/miehet eivät uskalla omista kokemuksistaan kertoa. Itsellä ei mitään pahoja kokemuksia, mutta en ikinä vähättelis muiden kokemuksia!

Vierailija
224/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä enää mitä pitäisi ajatella, kun alaselästä ohjaaminen on monien mielestä sama asia kuin perseelle käyminen. Siis häh?

Eikö ihmiset enää erota ruumiinosia toisistaan vai onko tuo ele ihan vieras? Siinä tosiaan käsi osuu hyvin kepeästi tuohon alaselkään lapojen alle ja alimmillaan just häthätää vyötärölle. Ja se tosiaan on ihan hipaisu ohimennen ilman mitään seksuaalista ja tulee ihan automaattisesti.

Itse viimeksi tänään ohjasin tuolla tavalla alaselästä omaa äitiäni oikeaan hyllyväliin kaupassa.

N47

Ohjaisitko vaikka esimiestäsi alaselästä? Tai kaverisi miestä?

Itseasiassa ainakin siskon miesystävää olen ohjannut tuolla samalla tavalla selästä hipaisemalla, että istu sinä tuolle puolen kun oltiin alkamassa porukalla syömään. Varmasti muitakin, koska tuo on ihan vaan normiele eikä sillälailla rekisteröidy.

Yhtään esihenkilöä en ainakaan muista selästä hipaisseeni, mutta nykyiselle pomolle laitoin kyllä käsivarren eteen, kun tämä oli epähuomiossa kävelemässä taksin alle kun tultiin lounaalta. Ja ihan kiitoksen pomo tuosta eleestä lausui vaikka häneen koskinkin.

Tai mistäs minä tiedän vaikka jo maanantaina olisi varoitus odottamassa häirinnästä ja ahdistelusta.

Tuottaako tuo tahallinen väärinymmärrys jotain tyydytystä? Silläkö olet nyt kuitannut koko ongelman olemassa olon?

Vierailija
225/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ken ei erota kepeää flirttiä häirinnästä, on pösilö. Esimerkkejä:

A hymyilee B:lle: flirtti.

A tuijottaa B:n rintoja/haaroväliä: häirintää.

A avaa oven / ojentaa päällystakin / tekee jonkin muun pikku palveluksen: flirtti.

A änkeää tappituntumaan / kourii / taputtaa pepulle: häirintää.

En tee tästä romaania, mutta eiköhän tuo jotain selvennä. Pääperiaate on, että flirtin kuuluu tuntua molemmista mukavalta, ja siinä otetaan toinen huomioon ihmisenä. Häirintä on ahdistavaa, pelottavaa, vastenmielistä. Toisen asemaan pitäisi voida asettua ja katsoa, miltä jokin käytös itsestä tuntuisi.

Näinpä. Sen sijaan ketjussa on ainakin yksi (nainen?) jolle sanoista kepeä flirtti tuli mieleen seksihinnaston tiedustelu.

Tai sitten hän vain halusi sotkea koko keskustelun ja tempaisi siksi tuon täysin älyttömän esimerkin jotta voisi saada sen kepeän flirtinkin ahdistelu-kategoriaan.

Tottahan se on, että ei kaikkien flirtti ole yhtä kivaa vaikka se tosiaan olisi ihan vaan kepeää flirttiä eli hymyilyä. Ja riippuu se päivästäkin saako jonkun hymy vain ottamaan enemmän päähän. Miksei joku vaikka nosta mekkalaakin jos tarpeeksi kyrsii ja kohdekin on sopiva.

Miehet ei ole täydellisiä, mutta ei ole naisetkaan. Sekaan mahtuu aina niitä jotka saa kiksinsä ties mistä ja tykkäävät purkaa omaa pahaa oloaan muihin ihmisiin.

Tuossa on vielä se ongelma, että naisesta se rintojen/haaroväen tuijottaminen voi tuntua epämukavalta, mutta miehestä ei. Eli vaikka hän ajattelisi itsensä kautta, voi hän toimia väärin. Pitää siis muistaa, ettei toinen sukupuoli välttämättä tunne samoin. Tuon pitäisi olla jo toki selvää, ja asiasta on nykyään aika vaikea olla tietämätönkään.

Vierailija
226/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset kokee miehen katseen ja läsnäolon seksuaalisena härintänä

Vierailija
227/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu ikävältä, että ne joita ei ole ahdisteltu kyseenalaistavat koko ilmiön.

Minusta taas se tuntuu ikävältä, että ne, joita on ahdisteltu, kyseenalaistavat sen, että kaikkia ei ole ahdisteltu. Tässäkin ketjussa on moni sanonut, että ei ole joutunut seksuaalisen rikoksen, ahdistelun tai häirinnän kohteeksi ikinä elämässään, ja hänet leimataan heti lähinnä mielenvikaiseksi, joka ei ymmärrä saamaansa kohtelua.

Niinpä, ja sanotaan vielä että kyllä sinua ON ahdisteltu, mutta et vain ole tajunnut sitä. Ööh, jos ei ole kokenut tilannetta häiritseväksi, niin miten se muka on ahdistelua? Kun olin teini, puskat oli täynnä jotain itsensäpaljastelijoita. Eivät ne minulle ongelma ollut, jos vastaan tuli niin naurahdin ja jatkoin matkaa. Eivät olleet millään mittapuulla minusta ahdistavia tilanteita.

En oikein tajua näitä juttuja, joissa naiset kehuvat, miten eivät häiriinny selvästi suorastaan jopa laittomista teoista ja näin ollen heitä ei ole seksuaalisesti häiritty. Ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat tilanteisiin eri tavalla. Se, että ettet sinä ole moksiskaan siitä, että joudut katselemaan tuntemattomien elimiä tai että tungoksessa kouritaan, ei tarkoita, etteivätkö nämä teot ole väärin ja seksuaalista häirintää.

Vierailija
228/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On töissä ehdoteltu sivutulojen hankkimista prostituutiolla, yhden ravintolan päällikkö kävi rintoihin kiinni, kotisiivouksessa asiakas kävi rintoihin kiinni, että sellasta. Nuo kokemukset kun siivosin 18-vuotiaana työkseni. Tämä tapahtui 80-luvulla. Pahin oli tuo ensimmäinen tapaus, viisi äijää ringissä kun minä siivosin niiden taukotilaa ja nämä tuijottaa ja sitten yksi alkaa ehdotella että olis tuota sivutulon mahdollisuutta. Jumaliste sillon pelotti.

Vierailija
229/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä ole häiritty. Mitä tämmönen häirintä voi olla? Pukeudun housuihin ja paitaan, ei ole muotoja, en lirkuttele meikkaa enkä kiemurtelee.

Vierailija
230/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu ikävältä, että ne joita ei ole ahdisteltu kyseenalaistavat koko ilmiön.

Minusta taas se tuntuu ikävältä, että ne, joita on ahdisteltu, kyseenalaistavat sen, että kaikkia ei ole ahdisteltu. Tässäkin ketjussa on moni sanonut, että ei ole joutunut seksuaalisen rikoksen, ahdistelun tai häirinnän kohteeksi ikinä elämässään, ja hänet leimataan heti lähinnä mielenvikaiseksi, joka ei ymmärrä saamaansa kohtelua.

Niinpä, ja sanotaan vielä että kyllä sinua ON ahdisteltu, mutta et vain ole tajunnut sitä. Ööh, jos ei ole kokenut tilannetta häiritseväksi, niin miten se muka on ahdistelua? Kun olin teini, puskat oli täynnä jotain itsensäpaljastelijoita. Eivät ne minulle ongelma ollut, jos vastaan tuli niin naurahdin ja jatkoin matkaa. Eivät olleet millään mittapuulla minusta ahdistavia tilanteita.

En oikein tajua näitä juttuja, joissa naiset kehuvat, miten eivät häiriinny selvästi suorastaan jopa laittomista teoista ja näin ollen heitä ei ole seksuaalisesti häiritty. Ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat tilanteisiin eri tavalla. Se, että ettet sinä ole moksiskaan siitä, että joudut katselemaan tuntemattomien elimiä tai että tungoksessa kouritaan, ei tarkoita, etteivätkö nämä teot ole väärin ja seksuaalista häirintää.

Varsinkin vanhemmat naiset on sisäistäneet objektin asemansa niin täysin että mitä vaan niille on tehty niin se on OK. Nuoremmat tytöt on onneksi nykyään oppineet että heillä on oikeus olla rauhassa kaikenmaailman pervoilta.

Vierailija
231/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi alkuun: häirintä ja ahdistelu on tuomittavaa, ehdottomasti, teki sitä kuka tahansa, keneen tahansa kohdistuen. Siitä ei ole nyt kyse.

Mutta olis kyllä kamala elää miehenä näinä aikoina. Joku voi väittää, että koskettelit 20 vuotta sitten jollain tavalla, tai sanoit jotain sopimatonta ja sun pitää pystyä todistamaan, ettei näin ollut. Naisethan ei tunnetusti valehtele koskaan?

En olisi uskonut vielä muutamia vuosia sitten, että tällainen taantuma sivistys- ja oikeusvaltiossa olisi mahdollinen. Karmii mihin tällainen kehitys voi vielä johtaa.

Viesti alkoi hyvin, mutta piti sitten vittuilla kaikille naisille?

Ja ei, en usko kaikkia naisia pelkän sukupuolen mukaan.

Missä vittuilen kaikille naisille?? Älä viitsi. Jos viittaat tuohon "naisethan ei tunnetusti valehtele"? Niin kyllähän se on ihan vallitsevan näkemyksen mukainen. Ajatellaan, että naista pitää uskoa aina. Vai oletko törmannyt jossain päinvastaiseen? Ja kaikki tiedämme, ettei se ole totta. Naiset valehtelevat siinä missä miehetkin

Tämä tulee toistuvasti esille, et 20v. myöhemmin kerrotaan, et joku kosketteli tai sanoi...onko ongelma siis se, että aikaa on kulunut, vai se, että silloin sanoja todennäköisesti valehtelee? Jos se toiminta on ollut väärin, eikai se muuksi muutu, jos aikaa on kulunut? Jos epäily on se se, että siinä valehdellaan, sama epäily on näissä tuoreemmissakin tapauksissa. Aina näillä palstoilla on uhreja syytetty valehtelusta, huoriteltu ja ovat vain huomionhakuisia. Onneksi on niitäkin, jotka uskovat.

Vierailija
232/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en teininä muista kokeneeni livenä häirintää, johtui ehkä siitä että olin laiha lauta. Luokan pojat kyllä puristeli tyttöjen tissejä ja läpsi takamukselle, yhdeltä jopa vedettiin housut kinttuun kesken oppitunnin (tästä ei muistaakseni tullut mitään seuraamuksia kenellekään). Spurgut saattoi huudella jotain perään kadulla joskus, ja 16-vuotiaana ulkomailla vislailtiin perään, mutta ei mitään erityisen ahdistavaa. Netissä sitten taas, no, ehkä vähän omassa jännityksen kaipuussa oikein hakeuduttiin semmoisiin chatteihin kaverin kanssa joissa näki ja kuuli vaikka mitä. Meseen (MSN messenger, sen ajan pikaviestisovellus) tuli myös jatkuvasti kaveripyyntöjä joltain vanhemmilta miehiltä ja jos hyväksyi niin saattoi kyllä tulla sitten vaikka minkälaista webcam-kuvaa. Vanhemmat ei tienneet tästä mitään eikä tiedä edelleenkään...

Sitten kun tulin baari-ikään niin tuli kyllä tutuksi tanssilattialla lähentelijät, perseen puristelijat jne. En siis mitään kamalaa tai traumatisoivaa häirintää ole kokenut, mutta ärsyttävää kyllä, ja sellaista jota toivoisin ettei oman tyttären tarvitsisi kokea.

Vierailija
233/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ensimmäinen, joka kokee sen seksuaalisena häirintänä! Kerropa tarkemmin.

Vierailija
234/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 65-vuotias nainen eikä minua ole koskaan ahdisteltu tai häiritty seksuaalisesti. Olin nuorena nätti, paljon sievempi kuin esim plösö taikinanaama-Iiris Suomela. Kaikenlaista sitä tietysti on kuullut ja nähnyt, mutta skandinaavinen nainen ei ole mimosaherkkä eikä vähästä hätkähdä. Naiset ovat vahvoja ja kovempia kuin miehet.

En minäkään niistä hätkähtänyt ole, mutta eihän se tarkoita etteikö kyseessä olisi seksuaalinen häirintä. Esimerkiksi yläasteella pojilla oli joku vaihe jossa oikein kilpailtiin siitä kuka puristelee eniten tyttöjen perseitä. Olin uhrina näissä päivittäin, koska olin nätti. Ei näihin kukaan puuttunut enkä minä niistä mitenkään rikki mennyt vaikka ne ärsyttäviä olivatkin. Mutta se ei vähennä yhtään sitä että tottakai ne luokitellaan seksuaaliseksi häirinnäksi ilman mitään epäselvyyksiä. En pyytänyt niitä, en antanut lupaa.

Myöhemmällä iällä ne sentään ovat olleet enää sanallisia. Ja edelleen, vaikka en niistä jaksa välittää tai pauhata meetoota, se ei tee niistä mitään muuta kuin sitä itseään.

Olen samaa mieltä aloituksen kanssa, en usko että löytyy naista joka ei olisi kokenut mitään seksuaalista häirintää ikinä. Täytyisi olla elänyt erakkona pumpulikääreessä...

Olen 40 ja asunut suurkaupungeissa, ulkomailla ja olen työskennellyt miesvaltaisissa työpaikoissa, liikkunut, bilettänyt ja elänyt. En todellakaan ole elänyt erakkona pumpulissa. Ja kertaakaan en ole kokenut seksuaalista häirintää.

Lähestymisyritykset eivät sitä ole, ei ät myöskään kehut vaikka ne tulisivat vaikka humalaisen suusta pikkasen oudosti. Koko häirintä termi on kokenut inflaation kun kaikki mitä mies sanoo tai tekee, on häirintää.

Olet oikeassa. Häirintä kun on niin subjektiivista, että nainen saa sen päättää. Eli jos joku epämiellyttäväksi kokema henkilö tulee kysymään reittiohjetta, niin se voi olla jo häirintää.

Naisena tiedämme, että osalla naisista on huomattavasti alempi kynnys tuomita ahdisteluksi sellainen toiminta kuin mitä muut näkee tavanomaisena kanssakäymisenä.

Ja vielä joku ihmettelee, miksi jotkut ovat jatkuvat koulukiusattuja. He ovat näitä samoja tyyppejä. Joku katsoo sattumalta ajatuksissaan päin, ja se on heti kiusaamista. Ihme uhriutumista. Kyllä sekin jokin persoonallisuushäiriö on, että kokee normaalit tilanteet ahdistavina.

Onko sinulla tästä ihan tutkittua tietoa, vain ihan mutuna heittelet? Jos joku kokee pelkän katseen kiusaamisena, on hänellä todennäköisesti joku vakava trauma taustalla. Esim. koulukiusaamisesta, joka tähän on johtanut. Jos sitä ei ole hoidettu oikeun, se jää traumaksi. Kyse ei ole mitenkään samasta asiasta, kuin mistä tässä nyt puhutaan.

Vierailija
235/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Esim silloin, kun yksi työkaveri-mies seurasi minua joka paikkaan työpaikalla, ja jos joutui olemaan kauempana niin tuijotti. Hän myös tuli aika usein hieman liian lähelle, laittoi jopa käden reidelle. Kysyi joskus treffiseuraksi, kieltäydyin tietenkin ja puhuin hänelle usein miehestäni mutta ei auttanut. Ymmärsin hyvin pian miksi kaikki muut työpaikan naiset olivat hänelle tylyjä ja välttelivät. Jotenkin olin niin hämmentynyt tuosta käytöksestä etten osannut silloin puuttua siihen tiukemmin, vaikka olisi tietenkin pitänyt. Kyseinen tyyppi oli kyllä ennemmin reppana kuin mikään limainen naistenmies, ehkä myös vähän säälin häntä kun ei osannut käyttäytyä normaalisti naisten seurassa.

Vierailija
236/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä. Miksi sellainen, joka ei ole kokenut häirintää on sitä mieltä, ettei kukaan muukaan ole. Se, että sanot sanan kärsivän inflaation, koska sitä käytetään niin paljon, olisko kyse siitä, että sitä tapahtuu niin paljon?? Kaikkein omituisinta on se, että usein miehet väittävät tätä ilmiötä vastaan, liittyen just naisten kokemuksiin. Surullista on, jos pojat/miehet eivät uskalla omista kokemuksistaan kertoa. Itsellä ei mitään pahoja kokemuksia, mutta en ikinä vähättelis muiden kokemuksia!

Missä tossa sanottiin ettei muutkaan ole? Missä kohtaa vähäteltiin?

Olen täysin samaa mieltä, että nykyään sanaa ahdistelu käytetään niin laajasti, että se oikea ahdistelu jää helposti huomioimatta, kun sen voi heittää vitsiksi. Nykyään seksuaalisena häirintänä pidetään humalaisten huuteluakin, vaikka se on ihan vain sitä, huutelua.

Vierailija
237/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerjäläiset eivät mangu rahaa toisilta kerjäläisiltä. Sama juttu ahdistelussa, että aktiivinen ahdistelu on kolikon kääntöpuoli. Jos et saa ihailua, et saa ahdisteluakaan ja jokainen tietää etteivät miehet saa Tinderissä tai klubeilla juuri mitään juuri koskaan. 

Toisaalta miehiin kohdistuu rekrytoinnissa ja harrastuksissa epäsuoraa pienentämistä ja syrjintää, jossa nainen välttää riskit vetoamalla johonkin toiseen selitykseen tai milloin mihinkin. 

Muistelen esim.itse usein erästä järjestökoulutusta 2010-luvulla, jossa olin ainoa mieskoulutettava. Meidän piti alussa tehdä harjoitus, jossa piti hakea toisen osallistujan katsetta ja 'yllättäen' ainoa, joku suostui katsomaan minua oli keski-ikäinen nainen eikä yksikään näistä lähempänä omaa ikääni olevista naisista. 

Otin monta kertaa kantaa keskusteluun, kun joku luennoi vuorollaan ja kukaan ei kehunut tai jatkanut puheenvuoroani. Yhteen kommenttiin luennoija (nuorehko nainen) jopa vastasi tympeästi, koska ei ymmärtänyt sitä. 

Koulutuksen lopussa meidän piti valita kortit ja kuvata niillä jotain tunnelmaa enkä ikinä unohda järjestönaisen pierua haistanutta ilmettä, kun tuli minun vuoroni ja kerroin tuntemuksistani tuon päivän jälkeen. Jotenkin naurattaa vieläkin tämä, miten korkeakoulutetut aikuiset eivät osaa piilottaa irvistelyään, kuten pahaa ruokaa maistaneet vauvat. 

Sen jälkeen kurssi loppui ja kaikki lähtivät omiin suuntiin kenenkään hakematta minun huomiotani edelleenkään. Tämän jälkeen olin tuohon järjestöön yhteydessä ja he keksivät tekosyyn olla ottamatta minua mukaan, sitten ehdottivat toista toimintamuotoa ja rikkoivat tämän lupauksen sitten sen perään. 

Tuo ei ollut ainoa kerta, kun olin tuollaisessa tilanteessa. Kerran järjestönainen keksi, että olen "liian yksinäinen" päästäkseni mukaan (spekulointia yksityiselämällä) ja toinen järjestönainen muisti, että "millainen" minä "olin" keskustelussa eli muisti komeuteni ja pituuteni. 

Naisiin kohdistuvasta ahdistelusta työelämässä yms. on puhuttu ja nyt olisi aika puhua miehiin kohdistuvasta pienentämisestä, joka perustuu miehen panettavuuteen naisen silmissä. Naisille on järjestetty matalampi rima poliisiin ja muihin vastuullisiin ammatteihin, mutta miehille on ehkä järjestetty korkeampi rima naisvaltaisiin hommiin. Epäilys naisia kohtaan perustuu siis suorituskykyyn liittyviin faktoihin, kun taas epäilys miehiä kohtaan kohdistuu pimpulatuntemuksiin. 

Tai sitten joku sinun toiminnassasi aiheuttaa tuon reaktion. Jos tulee esille useampi miesoletettu, joilla tuon samankaltainen kokemus, alkaa kyse olla ilmiöstä, johon on syytä puuttua. Voihan olla myös, että se yksi koulutettu nainen ilmeili ikävästi, se ei tarkoita, että koulutetut naiset yleisesti tekisi niin.

Vierailija
238/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ja täytyy sanoa, että kun oma tytär alkaa lähestyä teini-ikää, niin pelottaa hänen puolestaan jo ne tilanteet, joihin hänkin tulee vielä joutumaan.

Eilen rannalla istuskeli pari noin kolmekymppistä miestä kaljoittelemassa kun tyttären kanssa sinne menin ja mulle tuli niistä heti sellanen olo, että jos en olisi ollut tytön mukana, niin ne ois varmaan huutaneet tytölle jotain painokelvotonta. Minulle ei siis tule tätä oloa suurimmasta osasta miehiä, mutta minusta tuntuu, että mullakin on elämänkokemuksen myötä kehittynyt jonkinlainen creep-tutka. Sen vaan aistii joistakin, että niillä ei ole hyvät aikeet. 

Öö, mitä sitten jos olisivat huutaneet jotain painokelvotonta?

Vierailija
239/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mua ei ole koskaan kukaan katsonut, koskenut tai kohdellut epämääräisesti.

Vierailija
240/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaan peffaanne on otettu kiinni täysin vieraan henkilön toimesta? 6 kertaa. ...ja olen mies. Montako kertaa nainen on lykännyt nenänsä kainaloon? 2 kertaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän