Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa naista, joka ei ole kokenut häirintää?

Vierailija
22.06.2022 |

En tunne tai tiedä ketään naista, joka ei tyttönä/naisena ole kokenut seksuaalista häirintää. Onko olemassa ketään, joka on säästynyt tältä?

Kommentit (559)

Vierailija
261/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini väitti kerran, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. En kyllä usko tähän pätkääkään - hän vain on sitä mieltä, että maailma on mennyt ihan hulluksi ja kaikesta loukkaannutaan nykyisin (kun ei saa enää edes n**k*ri sanoa!), ja tämän närkästymisensä hän on jollain tapaa kääntänyt sellaiseksi, että häntä ei muka olisi koskaan ahdisteltu.

Koin lähes päivittäin häirintää lapsena ja teininä. Lasken tähän mukaan kaikki itsensäpaljastajat, junassa minua tuijottavat ja huuliaan lipovat miehet, netissä tapahtuvan häirinnän, luokan pojilta kuulemani h*orittelun ja suorat ehdottelut jne. jne. jne. Tapauksia on täytynyt olla yhteensä satoja.

Vierailija
262/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin vedetään seksuaalisen häirinnän raja?

Ennen ei ehkä oltu niin "herkkiä" ko asian tienoilta kuin nykyään.

Mitkä on sun rajatapauksia, mistä mietit tulitko häirityksi?

Mun on aika helppo todeta, että esim. yksitoistavuotiaan haarojen kouriminen tai kullin näyttö kadulla on seksuaalista häirintää, kuten esim itselleni on käynyt. 

Itse mietin, kun joku on joskus vislannut kadulla. Ei kivaa mutta ei traumatisoivaakaan...

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ja täytyy sanoa, että kun oma tytär alkaa lähestyä teini-ikää, niin pelottaa hänen puolestaan jo ne tilanteet, joihin hänkin tulee vielä joutumaan.

Eilen rannalla istuskeli pari noin kolmekymppistä miestä kaljoittelemassa kun tyttären kanssa sinne menin ja mulle tuli niistä heti sellanen olo, että jos en olisi ollut tytön mukana, niin ne ois varmaan huutaneet tytölle jotain painokelvotonta. Minulle ei siis tule tätä oloa suurimmasta osasta miehiä, mutta minusta tuntuu, että mullakin on elämänkokemuksen myötä kehittynyt jonkinlainen creep-tutka. Sen vaan aistii joistakin, että niillä ei ole hyvät aikeet. 

Miten sä kuvittelet nuorison nykyään luovan suhteitaan? Luuletko, että sun tytärtä tullaan ruusun kanssa hakemaan kotoa ja ensin puudetään sun lupa?

Tyttäresi tulee kuulemaan monta kertaa viheltelyä ja *hei tuus tänne* ja *kattokaa mikä gimma* huutelua. Onko se seksuaalista häirintää? No ei ole.

Milloinkohan tuollainen ruusun kanssa kotoa hakemisen kulttuuri on ollut arkipäivää? Suomessa ainakaan ei koskaan. Nykynuoret luovat suhteitaan huomattavasti terveemmillä tavoilla kuin aiemmat sukupolvet. Ensinnäkin nuoret juovat aiempaa vähemmän, jolloin on kerättävä rohkeutta lähestyä toista selvinpäin ja otettava vastuu omista teoista, kun ei voi vedota siihen, että oli humalassa. Toisekseen myös pojilta odotetaan nykyään vuorovaikutustaitoja ja muiden huomioimista. Omassa nuoruudessani 90-luvulla pojilta hyväksyttiin ihan uskomatonta sikailua. Nykypojat ovat paljon parempikäytöksisiä ja empaattisempia.

Joo, ovat niin, mutta ihan samalla tavalla sitä huutelua on. Melkoisen pihalla olet, jos kuvittelet, että nuoret eivät ole nuoria vaikka alkoholi on vaihtunut pilveen.

Vierailija
264/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Appelsin

Vierailija
265/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ja täytyy sanoa, että kun oma tytär alkaa lähestyä teini-ikää, niin pelottaa hänen puolestaan jo ne tilanteet, joihin hänkin tulee vielä joutumaan.

Eilen rannalla istuskeli pari noin kolmekymppistä miestä kaljoittelemassa kun tyttären kanssa sinne menin ja mulle tuli niistä heti sellanen olo, että jos en olisi ollut tytön mukana, niin ne ois varmaan huutaneet tytölle jotain painokelvotonta. Minulle ei siis tule tätä oloa suurimmasta osasta miehiä, mutta minusta tuntuu, että mullakin on elämänkokemuksen myötä kehittynyt jonkinlainen creep-tutka. Sen vaan aistii joistakin, että niillä ei ole hyvät aikeet. 

Miten sä kuvittelet nuorison nykyään luovan suhteitaan? Luuletko, että sun tytärtä tullaan ruusun kanssa hakemaan kotoa ja ensin puudetään sun lupa?

Tyttäresi tulee kuulemaan monta kertaa viheltelyä ja *hei tuus tänne* ja *kattokaa mikä gimma* huutelua. Onko se seksuaalista häirintää? No ei ole.

Noinko ne nuoret suhteita luovat? Vaikea uskoa. Oma kokemus on, että ihan juttelemalla, samoissa harrastuksissa tai koulussa tutustumalla. Pelottavaa, jos joka vihellyksennperään lähtevät ja luovat "suhteensa" siten.

Käypäs joskus niiden nuorten luona siellä assalla tai hietsussa. Ei kukaan äitinsä kuullen ole samanlainen kuin omassa porukassaan.

Vierailija
266/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini väitti kerran, että häntä ei ole koskaan ahdisteltu. En kyllä usko tähän pätkääkään - hän vain on sitä mieltä, että maailma on mennyt ihan hulluksi ja kaikesta loukkaannutaan nykyisin (kun ei saa enää edes n**k*ri sanoa!), ja tämän närkästymisensä hän on jollain tapaa kääntänyt sellaiseksi, että häntä ei muka olisi koskaan ahdisteltu.

Koin lähes päivittäin häirintää lapsena ja teininä. Lasken tähän mukaan kaikki itsensäpaljastajat, junassa minua tuijottavat ja huuliaan lipovat miehet, netissä tapahtuvan häirinnän, luokan pojilta kuulemani h*orittelun ja suorat ehdottelut jne. jne. jne. Tapauksia on täytynyt olla yhteensä satoja.

Ei itsensäpaljastajat yleisellä paikalla sua ahdistele. Ne on ihan oma ongelmansa. Anoppiasi ei varmastikaan ole koskaan ahdisteltu, kuten ei minuakaan.

Vierailija
267/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on alettu häiriköimään joskus 11-12-vuotiaana ja edelleen häiritään ja olen 42 v. Olen asunut pienillä paikkakunnilla, Tukholmassa ja nyt Turussa. Ei mitään eroa. Joka paikassa näitä on. Kavereiden isät ja veljet, koulukaverit, työkaverit, puolitutut ja tietysti sitten tuntemattomat.

On groomattu, juotettu, tarjottu kyytiä, tarjottu apua työn tai asunnon etsinnässä kaikenlaista ja aina siellä on taustalla ne miehen omat pyrkimykset.

Vierailija
268/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ollaan liian herkillä tässä. Ja varsinkin jotkut poliitikkonaiset tuntuvat nyt tahallaan provosoivan. Tuo Suomelan ilme ja hameen lyhyys ja istuma-asento. Oliko vahinko? En tiedä, mutta veikkaan että tämä tulee vaikuttamaan siihen että nuoret miehet ei kohta edes uskalla puhua naisille. Oon jo huomannut nuorison piirissä tätä ilmiötä. Pelätään seurauksia. Kun oikeasti näyttää, että ihan kaikki on jo seksuaalista häirintää tai raiskaus.

Näitä mietteitä neljän pojan ja kolmen tytön äitinä.

Vierailija
269/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista nuoruudessa, että sekä tytöt että pojat sai osakseen häirintää. Vai oliko se häirintää vai ihan vain seuran etsimistä?

Onneks en ole enää nuori, olisin varmaan jo naisvankilassa kun olisin vahingossa lähestynyt jotain poikaa väärin.

Vierailija
270/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ollaan liian herkillä tässä. Ja varsinkin jotkut poliitikkonaiset tuntuvat nyt tahallaan provosoivan. Tuo Suomelan ilme ja hameen lyhyys ja istuma-asento. Oliko vahinko? En tiedä, mutta veikkaan että tämä tulee vaikuttamaan siihen että nuoret miehet ei kohta edes uskalla puhua naisille. Oon jo huomannut nuorison piirissä tätä ilmiötä. Pelätään seurauksia. Kun oikeasti näyttää, että ihan kaikki on jo seksuaalista häirintää tai raiskaus.

Oon sitä mieltä, että Suomelan kuvan julkaisu oli väärin, mutta pahoin pelkään että osa politiikassa olevista naisista nyt hakee juuri tätä julkisuutta.

Kutenn Marin "get over it"

Vierailija
271/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Kysy niiltä nuoriltas, ne kyllä aivan varmasti kertoo sulle että on mahdollista jutella toisen sukupuolen edustajalle ilman että se koetaan häirinnäksi. Todennäköisesti pitävät sinua vanhana änkyränä joka ei vain halua myöntää että asiat on mahdollista tehdä paremmin ja paremmaksi.

Vierailija
272/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kun monessa työpaikassa valtiolla ei saa pukeutua miten vain ja eduskunnassa ollaan vaikka missä vaatteissa. Onks siel miehet shortseissa?

Ei liity aiheeseen mut kuhan funtsin.

Vierailija
273/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksestasi huokuu vähän sama asenne kuin omalla äidilläni. Että tytöt pärjätkööt omillaan, äiti lällyttelee poikia. Voi kun ne pojat on niin hauskoja ja tytöt niin vaikeita.

Vierailija
274/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kun monessa työpaikassa valtiolla ei saa pukeutua miten vain ja eduskunnassa ollaan vaikka missä vaatteissa. Onks siel miehet shortseissa?

Ei liity aiheeseen mut kuhan funtsin.

Ja liittyy taas miten ja mihin?

Vierailija
275/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt viitsi. Kysy niiltä nuoriltas, ne kyllä aivan varmasti kertoo sulle että on mahdollista jutella toisen sukupuolen edustajalle ilman että se koetaan häirinnäksi. Todennäköisesti pitävät sinua vanhana änkyränä joka ei vain halua myöntää että asiat on mahdollista tehdä paremmin ja paremmaksi.

Oon kuunnellut mitä nuoret puhuu keskenään kavereiden kanssa. Kyl ne oikeasti miettii tuollaista. Itse yllätyin. Kun mietin, niin on se toisaalta ymmärrettävää, kun onhan julkisuudessa ollut tosi paljon just tapauksia joista itse miettinyt että on sana sanaa vasten ja naista on uskottu (esim. raiskaus kaus).

Olen kyllä sanonut nuorille, että noi on poikkeuksia ja kun vähän kattoo kenen kanssa on niin sillä jo välttää perättömyyksiä.

Vierailija
276/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kuunnellut mitä nuoret puhuu keskenään kavereiden kanssa. Kyl ne oikeasti miettii tuollaista. Itse yllätyin. Kun mietin, niin on se toisaalta ymmärrettävää, kun onhan julkisuudessa ollut tosi paljon just tapauksia joista itse miettinyt että on sana sanaa vasten ja naista on uskottu (esim. raiskaus kaus).

Olen kyllä sanonut nuorille, että noi on poikkeuksia ja kun vähän kattoo kenen kanssa on niin sillä jo välttää perättömyyksiä.

On kyllä huomattavasti suurempi riski että tyttäresi joutuu raiskatuksi, kuin että poikasi joutuu syytetyksi raiskauksesta syyttömänä. On todennäköisesti suurempi riski että myös poikasi joutuu itse raiskatuksi. Sekin on yllättävän yleistä.

Vierailija
277/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itsensäpaljastajat yleisellä paikalla sua ahdistele. Ne on ihan oma ongelmansa. Anoppiasi ei varmastikaan ole koskaan ahdisteltu, kuten ei minuakaan.

Ai että kun minä kaverini kanssa kuljen koulusta kotiin 11-vuotiaana ja kadunkulmassa seisova mies kääntyy meihin päin elin kädessään ja sanoo, että hei tytöt, katsokaas tänne, niin tuo ei ole ahdistelua?

Onneksi nykyään ollaan asiasta eri mieltä. Tuo olisi ihan selvä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.

Vierailija
278/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksestasi huokuu vähän sama asenne kuin omalla äidilläni. Että tytöt pärjätkööt omillaan, äiti lällyttelee poikia. Voi kun ne pojat on niin hauskoja ja tytöt niin vaikeita.

Sun kirjoituksessa varmaan sitten huokuu kateus poikia kohtaan, kun oma äitikin rakastaa poikia paljon enemmän eikä sua tyttöreppanaa? Voisiko olla, ettei äitisi ajattele kaikkien tyttöjen olevan vaikeita, ehkä kyse ei ole sukupuolesta vaan yksilöllisistä ominaisuuksista.

Vierailija
279/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla jokainen nainen kokee seksuaalista häirintää. Mode antaa sen tapahtua 🤷🏼

Vierailija
280/559 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan tunnista sellaista elämästäni jos ei nuoruusvuosien baarissa tehtyjä tökeröitä ja epätoivoisia iskuyrityksiä oteta lukuun. En koskaan kokenut niitä häirinnäksi. Siksihän sinne baariin ängettiin että joku yrittäs iskee.

Olen ehkä sen verran kovan ja kylmän näköinen ettei minua kukaan uskalla edes häiritä 😉. Töissäkin olen ollut aina sellaisessa asemassa ja sellaisissä työympäristöissä ettei siellä olevat miehet yleenäkään harrasta ainakaan näkyvästi häirintää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän