Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lokakuisten tiistai

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja viikkojahan oli 41+1 kun vauva syntyi.

Vierailija
42/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coecahillkös se onnitteli... Tämä Late on ainakin vielä (valitettavasti)yhdessä koossa. :)

Muille vauvautuneille onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Missä vauva tulee nukkumaan päivisin, entä öisin?

Omassa pienessä korisängyssä meidän makuuhuoneessa, niin päivisin kuin öisinkin. Päivisin myös omassa huoneessa olevassa pinnasängyssä, joka myös pedattu valmiiksi. Ja tietty ulkona vaunuissa mahdollisuuksien mukaan.

* Millaiset menopelit vauvalle on, miten aiotte liikkua?

Brion Kombi yhdistelmät on ostettu ja tuskin maltan odottaa, että pääsee vaunuttelemaan!! Siitä on haaveiltu lapsuudesta asti :) Välillä varmaan mennään myös ensin autolla jonnekin, jossa sitten kaivetaan vaunut esiin ja käydään kävelemässä (kaupungille n. 5 km, joten joka päivä tuskin jaksaa sinne asti kävellä).

* Mitä vaippoja on ostettu vai onko mitään?

Ehdin ostamaan ennen äitiyspakkauksen tuloa yhden paketin Pampersin 3-5 kg vaippoja. Mutt näytteinä tulleiden mukaan sitten valkkaan jatkossa parhaat.

* Missä vaipat vaihdetaan, löytyykö hoitopöytää vai onko joku muu paikka?

Ei ole erillistä hoitopöytää, sillä tilava kodinhoitohuone ja siellä syvä allas. Joten olen hommannut hoitoalustan khh:n pöydälle ikkunan eteen. Lastenhuone ja vaatteet talon toisessa päässä, joten varmaan sielläkin tulee vaippaa silloin tällöin vaihdettua - hoitolaukun alustalla tms.? Vai uskaltaiskohan sitä ihan jonkin filtin päällä tms. tietty jos pissa lentää niin siivoamiseks menee :)

* Onko kotiintulovaatteet valkattu, millaiset?

Valkattu on, vaikka vaikea ollutkin valita. Vaaleat potkarit ja body alle ja sellainen söpö 50 senttinen fleeceasu (potkarimalliset housut) päälle, jossa myös huppu. Hupun alle vaalea pipo. Ja äitiyspakkauksen tumput + sukat. Päälle sitten toinen fleeceasu tai sitt toppapuku. Myös yks peitto tulossa mukaan. Eli näistä sitten täytyy valita sen mukaan, kuinka kylmää on.

* Onko aikomuksia antaa tuttia tai olla antamatta?

Pari tuttia on, ja en taida epäillä käyttää niitä, jos kovin itkuttaa.

* Entä tuttipulloa, korviketta?

Etenkin aluksi vain silloin, jos ei muuten saa tarpeeksi ravintoa - herää esim. yöllä tunnin välein. Ehkä pulloa voisi sitt myös ihan kokeilla jossakin vaiheessa siltä varalta, että tulee tilanne, että mun tarvitsisi käydä jossakin. Tällöin mies voisi syöttää kerran (kuitenkin esim. lypsettyä rintamaitoa) pullolla.

* Onko vauvalle nimi mielessä? Paljastetaanko nimi heti vai vasta ristiäisissä?

Nimi paljastetaan ristiäisissä, kunhan se ensin saadaan päätettyä siihen mennessä :) Pojalle siis on muutama nimi mielessä, mutta lopullinen mietintä jätetty toistaiseksi ja odotellaan, että minkänäköinen ja oloinen kaveri sieltä tulee. Ja jos jostakin syystä kuitenkin tulisi tyttö, niin sitten vasta mietittävää on. Tai no, mulla kyllä siinä tapauksessa yksi vahva ennakkosuosikki. Miehen mielipiteestä ei ole tietoa.

Vierailija
44/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mies lähti raksalle ja poika pelaa omalla tietsikalla, niin minäpä roikun tietysti täällä taas :)

Toivottavasti PIXELINA törmättäis sitten synnärillä.

Muista laittaa vaan neilikka rinnukseen ;)

Ja toivotaan että molemmat jo pian pääsis sinne!!!!!!

Kyllä alkaa hermoja jo tosissaan raastamaan tää odotus.

Tän ja eilisen päivän ollut kovat liitoskivut ja sen kun vaan pahenee.

Hädintuskin pääsen eteenpäin liikkumaan kun sattuu niin kovin.

Nyt on ollut vatsakin sekasin pari päivää ja oksettaa.

Vali, vali, vali......

Niin ja vielä tosta että saako mies synnärillä syötävää,

itse muistaisin että Lohjan sairaalassa mies sai purtavaa synnytyksen jälkeen.

Mutta Hyvinkäällä ei sitten saa.

Pitää koittaa sitten lähtöhässäkässä vielä ottaa miehelle evästäkin mukaan tai toivoa että kahvila aukee ajoissa ;)

No niin koitan nyt loppuillan tehdä muutakin kuin roikkua täällä ;)

Vierailija
45/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiesus, kun mulla on ihan selkeä mielikuva siitä millaisen viestinkin kirjoitit synnytyksestä!! :D Kirjotit mukamas että monta päivää suppareita tuli ja sitten kuudessa tunnissa meni synnytys - mutta sehän olikin toi TEPSUKAN viesti :D :D

No toivottavasti tää oli joku ennakkonäkymä sinulle ja pääset pian jakautumaan :)

Coe (nolona)

Vierailija
46/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtikös vauva nyt syntyä miehen kotiloman aikana?

Coe

Vierailija
47/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noita suppareita on ollut jo monta päivää(viikkoa:) ja tuo kuuden tunnin synnytys kuulostais oikein hyvältä. Ite kun olen ihan varma että joku 20 tuntia siellä vähintään kärsitään. :) Huomenna la niin ens yönä pitäis ruveta tapahtumaan... Juu niin varmaan rupee. Hohhoi.

48/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen ajaksi piti olla omat eväät..siellä se mies popsi banaania ku minä kärvistelin tuskissani, ja kysy vielä että: haluatko sinäki? hahhaa! eipä paljo banaania tehny mieli :)

Onnea MaryJ ja muut vauvasta!

Vierailija
49/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis tosi kyseessä ja lähdimme sairaalaan siinä puoli yhden jälkeen.

Vedet meni vastaanotossa yhden aikaan ja sain heti kohdunkaula puudutteen joka tehosi täydellisesti.Neiti painoi syntyessään 4225g ja on 52cm pitkä,pipo 35cm.

Nopea toimitus oli ja tultiin jo pari tuntia sitten kotiin.Ainut vaiva on mun kauhee flunssa ,ääni on ihan menny ja räkää joka paikka täynnä.

Aivan ihana pikku tyttö,syö kyllä tosi usein.Ja neljäkin tuntea putkeen.

Onnea päivänsäteelle =)

Oltiin sit hetki ainakin samaa aikaa sairaalassa..

Tepukkakin oli saanut vauvansa ,onnea !

Wades & Natika 1vrk

Vierailija
50/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos PEGGYLLE Jenin kuulumisista. Minä oonkin jo odottanut, että hänestä kuuluisi jotain.

Täällä ei tapahdu MITÄÄN ja nyt tarvis taas jotenki tsempata itteesä aattelemaan, ettei oo vielä kiire jne. Mutta kun TAHTOOVAUVANHETI!

On kyllä NIIN paha keli täällä, että melkeen toivon, ettei ensyönä ainakaan lähtö tuu. Mies nimittäin vaihtaa vasta torstaina talvirenkaat ja täällä on tällä hetkellä sohjolla tiet ja räntää tulee taivaan täydeltä.

Jeps, mutta minä taidan alkaa paistamaan lättyjä, ihan nuin vaan mielen piristykseksi.

Vierailija
51/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti kaikille vauvaantuneille!!!

Huh, me ollaan vaan syöty tää ilta poitsun kans =)O=:

Vettä sadellut koko illan, vaikka päivällä aurinko paistoikin.

Äsken katsottiin tuo UNISEX ohjelma, jossa aiheena oli tyylikkäät äitiysvaatteet...Täytyy sanoa että kyllä mäkin näytin ihan hyvältä vielä silloin kun maha oli NOIN pieni kun juontajalla ja vieraalla oli...Olis mielenkiintoista nähdä onko yhtä tarkkoja vaatteista ja ulkonäöstään vielä tässä vaiheessa raskautta :D

Vaikka olen itse yleensä tarkka omasta vaatetuksesta, mutta nyt tässä lopussa on ollut kyllä ongelmia löytää housuja jotka pysyy päällä =O

Päätä jomottanut koko päivän ja limaköntsiä tullut taas joka vessareissulla..Millonkahan tää syntyy?

Oma isäni esitti pyynnön, että pungertaisin vauvan maailmaan hälle synttärilahjaksi :o) 22. pvä olis että vois ollakin ihan mahdollista :)

Mutta nyt laittamaan pyykkejä narulle...

Illan jatkoja!

Vierailija
52/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se on NIIN ihana hetki kun maa tulee ekan kerran valkoiseksi :)

Muuten en mikään talvi-ihminen ole mutta olen kuin pikku lapsi jouluaattona kun on odotettavissa aamulla lunta...Heti herättyä kurkkaan ikkunaan että joko joko...:o)

No joo...olipas taas asiaan kuuluvaa :)

Vierailija
53/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni äidin ja isin kauan toivoma PIKKU-PRINSSI syntyi pe 13.10. klo 21.42

Kokoa hänellä 3375g ja 53cm, pipo 33 cm.

Synnytys oli pitkä ja tuskainen(21tuntia) ja lopussa lapsivesi muuttui vihreäksi ja vauvan sydänäänet vaihtelivat hurjasti.

Kun sitten hän ulos tuli imukupin avustuksella, oli napanuora kaulan ympärillä. Lisäksi hän tuli kasvot " väärin päin" eli ylöspäin maailmaan.

Vauva vietiin heti tarkkailuun eli en saanut vauvaa rinnalle eikä isä saanut leikata napanuoraa, kylvettää tai muuta.

Voi miten hän oli kaunis pieni ihminen...kaunein näkemäni vauva!

Aika lailla pelästyin, että onko kaikki kunnossa. Kuulimme kyllä käytävästä hänen itkunsa.

Pisteitä poika sai syntyessään vain 3 ja toiset pisteet 6.

Poika on ollut tarkkailussa siitä asti ja ensimmäiset pari päivää hän vietti lämpökaapissa.

Isi kävi häntä heti illalla katsomassa ja itse pääsin vasta seuraavana päivänä.

Sydän on ollut haljeta onnesta aina kun saan hänen lähellään olla <3

Hänellä tulehdusarvot olivat hieman koholla ja sai kahta lai antibioottia, joista toinen loppui tänään. Reppanalla on kanyyli otsassa :(

Toivoin kovasti, että olisin hänet huomenna saanut kanssani osastolle, jossa oltaisiin vielä yksi yö vietetty. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan hänen antibioottinsa jatkuu perjantaihin ja sitten saamme hänet kotiin. Itse halusin tänään kotiin ja tulin tuossa pari tuntia sitten. Oma vointi on

fyysisesti ihan ok. Eppari sattuu aikalailla, mutta muutoin on olo ihan normaali.

Synnytyksen yhteydessä mulle nousi vielä kaiken lisäksi 39.4 kuume ja sain kauhean horkan. Tärisin, tärisin ja tärisin....

Ilokaasulla ja epiduuralilla mentiin ja jälkimmäinen oli kuin taivaan lahja!!!!

Olo on nyt tosi kurja :( Tuntuu kuin olisin " hylännyt" lapseni, kun jätin hänet sinne ja tulin kotiin. Ikävä on aivan valtava ;(( Itken tuon tuosta ikävääni...ihan kamalaa. Muutoinkin on herkässä mielentilassa ja vielä tämäkin..Kaipuu vauvan luokse on sanoinkuvaamaton.

Kaikki yhteiset hetkemme ovat kultaakin kalliimpia! Olen 4 kertaa päivässä käynyt häntä hoitamassa ja syöttämässä. Tissilläkin hän on käynyt, mutta vasta nyt alkaa maito kunnolla nousta rintoihin. Olen sitä lypsänyt hänelle ja sain nyt lypsykoneen kotiinkin. 3 tunnin välein yritän lypsää. Voi kunpa saisin vauvan pian kotiin ja päästäisiin opettelemaan tuota imettämistä oikein rauhassa kaksistaan eikä monien valvovien silmäparien alla.

Huomen aamulla suuntaan heti 8 jälkeen hänen luokseen ja olen Porissa sitten seuraavaan hoitokertaan saakka, joka on klo 12.30. Sitten tulen kotiin ja menemme 16.30 miehen kanssa sinne takaisin ja olemmekin sitten viimeiseen hoitokertaan saakka, joka on 20.30.

Voi sitä onnen ja ilon päivää, kun saan tuon oman pikkuisen tänne kotiin....Tuon täydellisen äidin oman pikku-kullan :) Hän on kuin isänsä.

Ja on totisesti sulattanut meidän molempien sydämet sydänjuuria myöten.

Että näin..ihan suunnitelmien mukaan tuo ei mennyt, mutta pääasia, että vauva voi hyvin kuitenkin:)

ONNEA kaikille muillekin jo vauvansa saaneille!!!!

Terveisin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 4vrk

Vierailija
54/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen tosi pahoillani, että teillä tähän alkuun tuli tuollaisia ongelmia. Onneksi tosiaan loppu hyvin, kaikki hyvin.

Ymmärrän myös täysin tuon sinun pahan mielesi; meillä esikoinen ei voinut olla ollenkaan vierihoidossa, kun joutui n. 12t vanhana ensin glukoositippaan ja siitä melkein suoraan sinivaloon. Ja vaikka siis vauvalla ei ollut mitään hätää, niin itkin TOSI paljon sen viikon aikana, ennenkuin pääsimme kotiin.

Aikamoinen heitto sulla kyllä oli tuossa painoarviossa, onneksi kuitenkin noin päin. Itseänikin hieman jännittää, että kuinkahan isoksi meidän jätkä kerkeää kasvaa, kun nyt painoarvio 3600g mikä on isompi kuin kukaan meidän aiemmista lapsista on ollut syntyessään.

Mutta siis, KAIKKEA HYVÄÄ TEILLE, TOIVOTTAVASTI SAATTE VAUVAN PERJANTAINA KOTIIN JA PÄÄSETTE OPETTELEMAAN VAUVAPERHEEN ARKEA :)

Vierailija
55/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut sinulle ja miehellesi pienen pojan johdosta!!!

Olen seuraillut sinun odotusaikaasi ja käynyt viimeiset 3 viikkoa joka päivä katsomassa, joko teidän pieni ihmeenne on nähnyt päivänvalon. Kaikkien vaikeuksien jälkeen teille jos jollekkin tuo ihanan onnen suo. Tiedän sen omasta kokemuksesta mille teistä on viime päivät tuntuneet, alun vaikeuksista huolimatta. Mikään ei voita sitä tunnetta, kun sen ihanan pienen saa maailmaan..Voi kuinka onnellinen olen teidän puolesta. Sanat eivät riitä kertomaan sitä..täällä itkua väännetään ilosta.. :) (kirjoitusvirheitä voi olla reilusti, näkyvyys on aika heikko, kyyneleet sumentavat näytön)

En tiedä vieläkö muistat. Monet piinailut on yhdessä käyty hoitojen tiimellyksessä läpi. Meillähän tehtiin 7 ivf/icsi hoitoa+pas hoidot ja 8 pitkää tuskaista vuotta taivallettiin ennen " palkintoa" .. Viimeisimmästä hoidostahan on jo reilusti aikaa.. Meidän päivänsäteemme on jo pari vuotias.Vuodet menevät uskomattoman nopeasti. Voi kuinka se ihan " pikkuvauva" kasvaa nopeasti. Nautiskelkaa, nuuskikaa ja paijatkaa sitä pientä. Tiedän sanomattakin, että niin teette. :) mutta mutta.. olisko vauvakuumetta minulla ilmassa?? Olis niin ihana taas päästä tuoksuttelemaan sitä ihanaa vauvaa. Toki kyllä tuota uhmistakin vielä saa paijata. Siitä hänkin vielä pitää, mutta voi kuinka nopeaa aika on mennnyt.

Et ole päässyt unohtumaan. Muistan sinua lämmöllä. Ne sinun uskomattoman kannustavat viestit ovat vieläkin pitkän ajan jälkeen muistissa. Kiitos niistä vielä kerran.. :)

rakkain terv. rapu

Vierailija
56/56 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaraportti täältä päin: alkuillan lupaavat supparit (noin 10 minuutin välein jopa vähän kipeämpiäkin) loppuivat täysin, nyt ei ole tullut yhtään vissiin kolmeen varttiin. Voi perse, mä jo niin kuvittelin meneväni Fiikunaa moikkamaan. (Hei, nyt vähän sattuu...vatsa kivikovana ja polttelee. Ehkä tästä vielä jotain.) Äsken tossa hyvässä välissä konttailin tytön huoneen lattialla leluja keräten ja ajattelin, että huomenna illalla oon tasan tarkkaan samassa puuhassa:/ Ei tästä nyt meinaa tulla lasta eikä.......;)