lokakuisten tiistai
Kommentit (56)
Oman lapsen,pienen linnun
kannoin alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen,
syliini saan ottaa sen.
Tunnen käden pienen hennon,
tunnen posken pehmeän.
Voisko olla kauniimpaa kuin alku uuden elämän.
POIKAMME syntyi perjantaina 13.10 kello 15.05
paino 4050g,pituus 50cm,py 36,5cm
Eilen ollaan kotiuduttu ja ollaan onnesta soikeina koko perhe!!!
Onnittelut pojista TUITTULI,ALISA,TIKRU,HEXU,SANTSU,TEPUKKA
Ja neideistä MILLIAN,LEVILA,JEMIN,SEVERON
Kirjoittelen myöhemmin synnytyksestä.
NIIIN onnellinen Päivänsäde (rv 0+0)
Ahkeroin sitten keittiössä kun vauvaa ei näy, eikä kuulu. Vähän väliä supistaa niin että joutuu kyyryyn menemään..Mies just lähti töihin ja saatiin taas pieni riita aikaiseksi :( harmittaa!
Vastataampa kysymyksiin ennen kun päikkreille suuntaan:
* Missä vauva tulee nukkumaan päivisin, entä öisin? Häkkisänky odottaa meidän sängyn vieressä ja todennäköisesti vauva tulee yöt nukkumaan sekä siinä, että välissä. Imettäessä kun on niin älyttömän kätevää nukkua vierekkäin :) Päivisin toivottavasti nukkuu vaunuissa..
* Millaiset menopelit vauvalle on, miten aiotte liikkua? Meillä on vaunut vauvalle, kuomurattaat sitten kun vähän kasvaa ja hankittiimpa tuplarattaatkin kerho-ja jumppareissuille. Sitten löytyy sekä yhden-, että kahden istuttavat matkikset :)
* Mitä vaippoja on ostettu vai onko mitään? Esikoisella aikanaan kokeiltiin varmaan kaikki merkit mitä vaan löytyi kun kaikki meinasi valskata, mutta lopulta liberot sopi hänelle parhaiten. Nyt taidettiin ostaa Pamperseja ekaksi paketiksi.Sen näkee sitten aikanaan mitä aletaan käyttämään..Tod. näk. liberoita.
* Missä vaipat vaihdetaan, löytyykö hoitopöytää vai onko joku muu paikka? Vaipat luultavammin vaihdetaan sängyn päällä, vaikka hoitopöytäkin löytyy.
* Onko kotiintulovaatteet valkattu, millaiset? On valkattu :)Ihanat tietysti :D 50cm body, puolipotkarit ja sitten sellainen ihana takki+housut ihanaa plyyshi(?) kangasta by H&M ;)
Sitten löytyy kypärämyssy, villasukat, ja hanskat ja ruskea pörröhaalari kera korvien :) Toivottavasti ei kovin kylmä iske että tarkenee vauva tuolla haalarilla kotiin tulla.
* Onko aikomuksia antaa tuttia tai olla antamatta? Ihan riippuu vauvasta. Yksi on jo ostettuna valmiiksi.
* Entä tuttipulloa, korviketta? Varuilta pari purnukkaa nitäkin hankittu ekoiksi päiviksi :)
* Onko vauvalle nimi mielessä? Paljastetaanko nimi heti vai vasta ristiäisissä?On, molemmille valittu ihanat nimet, kunhain syntyis vaan :)Ristiäisissä vasta paljastetaan vaikka se monia kiinostaakin jo nyt ;)
Nyt ramasee ihan kamalasti!
ONNEA paljon poikavauvan syntymän johdosta!(Nimimerkin muistin vielä kun aloin kirjottamaan viestiä mutta nyt unohtui täysin, no, tunnistat varmaan itsesi :)
Mua kiinostais tietää miten on vanhemmat lapset suhtautuneet vauvaan teillä lokakuisilla joilla oli lapsia ennestään :)
Se on meinaan asia, joka kiinostaa ja jännittää jo etukäteen.
Nyt hakemaan sämpylät uunista, voikaahan paksusti ;)
Eli olin tänään taas ä-polilla ja huomenna ottavat sitten osastolle. Olisin kyllä halunnut niin kavsti sen luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen, mutta näin se menee sitten todennäköisesti ohi myös tässä toisessa raskaudessa : /
Mutta muuten fiilikset on ihan ok, nyt on tämäilta vielä aikaa valmistella lähtöä . Palaan ensiviikolla : )
art 41+2
Tässä vielä vastaukset kyssäreihin:
* Missä vauva tulee nukkumaan päivisin, entä öisin?
- Stokken minisängyssä aluksi yöt ja päivät sekä myöhemmin päiväunia vaunuissa.
* Millaiset menopelit vauvalle on, miten aiotte liikkua?
- isoveljen kanssa tuplarattaissa, omassa kantokopassa. Lisäksi muutama eri kantoliina ja Gracon rattat johon saa autobabyn kiinni.
* Mitä vaippoja on ostettu vai onko mitään?
- kertiksiä (Libero) ja kestovaippoja (erilainen lajitelma)
* Missä vaipat vaihdetaan, löytyykö hoitopöytää vai onko joku muu paikka?
- hoitopöytä kylpyhuoneessa
* Onko kotiintulovaatteet valkattu, millaiset?
- valkoiset body, potkarit sekä mummon tekemä nuttu, housut ja tossut (olivat jo isoveljellä).
* Onko aikomuksia antaa tuttia tai olla antamatta?
- mieluummin tutti kun peukku
* Entä tuttipulloa, korviketta?
- jos tarvis niin kyllä. Esikoiselle ei rintamaito riittänyt alusta alkaen.
* Onko vauvalle nimi mielessä? Paljastetaanko nimi heti vai vasta ristiäisissä?
- Etunimi on, toista mietitään. Paljastetaan ristiäisissä.
Enpä olekkaan taas ehtinyt kirjoittelemaan, vaikka toisaalta ei ole ollut ihmeellistä tekemistäkään... Vauvan syntymää odotellaan niin innokkaasti, että meneehän ne päivät siinäkin :)
Je_Ni:n kuulumisia odotellaan myös täällä päässä. Ehkäpä tänään vielä... ;)
Omaan napaan kuuluu samaa. Supistuksia tulee ja menee, muttei mitään sellaista, että oikeesti alkaisia jotain tapahtumaan. Maha on kovana melkein koko ajan ja muun ajan vauva möyrii tosi paljon. Masu on laskenut jo hurjan alas ja alkaa näyttämään jo hassulta :)
Tässä vastauksia galluppiin. (Kivaa vaihtelua :) )
Meillä on varattu sänkyksi sama koppa, jossa itse olen 25 vuotta sitten nukkunut. Pappa korjasi ja maalautti sen ja isomummu ompeli uudet kankaat. Se menee ainakin pari kuukautta ja sen jälkeen pinnikseen. Viereen en ole ajatellut totuttaa, mutta eihän sitä tiedä, miten kaikki menee...
Meillä ei ole autoa, joten kävellen kuljetaan keskustassa kun asutaan. Hartanin Sktaer-x vaunut odottaa asukkia.
Meillä on muutama vastasyntyneen vaippapakkaus ostettuna valmiiksi niin ei tartte sit heti rynnätä kauppaan. Ei olla vielä päätetty aletaanko käyttämään kestoja...
Meillä on papan rakentama hoitonurkkaus kylpyhuoneessa pesukoneen päällä. Pienien tilojen vuoksi luulen, että se tulee toimimaan oikein hyvin.
On valittu. Kaikkea vaaleanpunaista laukusta löytyy. Paita, potkuhousut, lapaset, kypärämyssy, pipo, sukat, kevyttoppahaalari ja varoiksi vielä kunnon toppahaalari. Olisikin ihanaa, jos lumi olisi jo maassa, kun vauva pääsee kotiin!
Tuttia en aio tarjota, mutta jos se tuntuu hyvältä v-ehdolta niin miksei.
Muutama tuttipullo on hommattuna. Ostin niitä Aventin, kun ovat kuulemma eniten rintaa muistuttavia, eikä maito tule niistä liian helposti... Korvikkeita mahdollisesti, jos oma maito ei riitä.
Nimet on molemmille valittuna ja 2 etunimeä olisi tarkoitus antaa. Ei paljasteta etukäteen vaan vasta ristiäisissä, jotka olisi tarkoitus pitää joulukuun alussa.
Eka lapsi kun on tulossa niin en osaa kengistä tms. sanoa mitään. Muutenkin on tosi vaikea etukäteen tietää, miten tulee toimimaan. Luotan siihen, että löydän oman tapani toimia kaikissa asioissa (imetys, vaipat jne.) Ohjeita varmasti satelee, mutta eiköhän sitä kumminki valitse sitten oman tien, kun näkee millaisen persoonan sieltä masusta ulos saa ;)
Juu, mut nyt pitää jatkaa kirjoitushommia...
Jaksamisia kaikille ja onnittelut myös täältä kaikille, joilla on jo oma ihana käärö!!!
Susuliini ja masuasukki 38+3
Ihan peestä ollut tosiaan koko aamupäivä, itkeskelin ja mailailin miehelle töihin kun jotenkin kaikki masensi. Tuntui etten enää jaksa päivääkään olla kaksistaan esikoisen kanssa kotiin ja odotan vauvan syntymää ihan siksi että mies olisi kotona! Tyttökin potkasi mua nenään tosi kovaa kun yritin pitää vieressä ja nauroi päälle, kiva kiva...
No mutta sitten noin 30 min mykkäkoulun jälkeen typy toi mulle vauvakirjan ja näytti kuvaa jossa äiti pitää vauvan kättä ja huusi kovaan ääneen " katto äiti katto!" , niin se piristi kovasti :) :) Halusi sitten pitää kädestä kiinni ja nauroi tyytyväisenä :)
Sen jälkeen sitten sainkin tehtyä iltaruoan jo uuniin ja mietinpä tuohon aamuiseen työongelmaankin ratkaisun, joten kaikki hyvin ja nyt voin jatkaa töiden tekoa.
Mutta en ennen kun olen vähän palstaillut :D
KENGISTÄ: Me tosiaan ostettiin eilen goretex-kengät, tai no merkkiä en muista mutta isolla niissä luki GORETEX :) Olin tuolta AV:lta noin kuukaisi sitten lukenut piiiiitkän kenkäkeskustelun, jossa monet oli sitä mieltä että pk-seudulla on talven aikana niin usein sellanen puolikeli, että nuo goretex-kengät on ihan must. Ja meidät siis eilen viritti nuo kengät ostamaan se kun tyttörukalla oli muuten vaan vuorettomat kumpparit ja lenkkarit, ja mua niiiiin hävetti eilen nollakelissä viedä tyttö neuvolaan lenkkareissa, tuntui että kaikki katsoo että eikö tuo osaa lapselleen edes kunnon kenkiä laittaa...
Mutta siis en mäkään tuon enempää kenkäasioista tiedä. Nyt taas tänään ne kengät oliskin ollut liian paksut ainakin mun mielestä (ei me ulos asti vielä päästy, mennään sit iltapäivällä). Mitään välikausikenkiä meillä ei oikein sitten ookkaan, pitääköhän nekin ostaa, voi äh. Kengät on kuitenkin sellanen mihin panostaisin mielelläni samoin kun päällysvaatteet, sisävaatteilla taas ei niin väliksi mulle olekaan.
Ja sitten onnittelut PÄIVÄNSÄTEELLE ja TEPSUKALLE! :) Ja ellei ihan muisti petä niin myös LATE oli jakautunut, onnea!
Nyt niitä töitä...
Coe
P.S. Ootteko muuten hoksanneet että ollaan jo pari päivää yli puolenkuun? Eli tilastollisesti yli puolet lokakuun odottajista on jo vauvan hakenut - miten musta tuntuu että ei yli puolet vaan aivan kaikki... :)
Meillä tyttö kulkee OMASTA TAHDOSTAAN pääasiassa kumppareissa:/ Eilen sain sentään vaihdetuksi tilalle karvavuoriset " talvikumisaappaat" , kun alkoi tavan saappaat olla jo liian pienet villasukan kanssa ja ilman sukkaa liian kylmät. Olis meillä nahkaiset (?) jokasään nilkkurit, mutta kun tyttö ei halua niitä laittaa jalkaansa...Kovaa markkinointia pitää siis harrastaa että menee läpi meidän jääräpäälle mikään uusi=) Goretexit hommasin talveksi, mutta niihin ajattelin siirtyä vasta kun on oikeasti pakkasta ja/tai lunta/loskaa. Tai sitten mennään kumppareilla koko talvi...;) Onneksi sain nuo välikausikengät halvalla kirppikseltä, vaikka ihan uudet ovatkin. Ei harmita niin paljoa jos jää kokonaan käyttämättä.
Tällä hetkellä olotila liiankin normaali. Liikkuessa jomottelee ihan kuin kuukautisten aikaan, itse asiassa aika kovaakin särkyä, mutta ei kyllä juurikaan supistele. Höh. Ja mun kun piti mennä Fiikunan perässä tänään.
Vauva saa luvan nukkua omassa kehdossaan, ja vaikka äitiä kuinka väsyttäs niin vauvan nostan takasin kehtoon ettei opi nukkumaan äitin vieressä. En nimittäin saa sitte ite nukuttua kovinkaa hyvin kun pelkään että vauva tipahtaa tai pyörin sen päälle tms.
JA päivällä koitan nukuttaa vauvaa sekä ulkona että sisällä. Oli nimittäin tosi vaikeaa esikoisen kanssa kun oppi nukkumaan ulkona, ja kun tulikin kovat pakkaset, niin päivät oli yhtä itkua ja nukuttamista kun ei tyttö meinannu sisälle nukahtaa ollenkaa. Sitä en haluais toistamiseen, toivottavasti vauva oppii nukkumaan myös sisällä...Mutta ulkona aina sään salliessa.
Emmaljungan tuplat ostettiin, niillä siis liikutaan jos ollaan koko porukalla. Muutoin varmaan matkarattaat jos yhen kanssa vaan. Vaunutki löytyy, että jos vauvan kanssa niin vauva vaunuihin :)
Ei vielä mitään, mies käy ostamassa sitte ku tietää minkä kokonen vauva sieltä tuleepi.
Pesukoneen päällä hoitolusta, jossa on tosi kätevä vaihtaa vaipat!
50cm body, puolipotkarit, ohuet colitsihousut ja pusero, villasukat, tumput, kypärälakki ja ohkanen pipo sekä fleecepuku. En oikein tienny mitä pakata mukaan, joten laitoin nyt tarpeeks että jos sattuu olemaan kylmä. Jos lämmin niin sitte jätän varmaan jotain pois päältä. Onneks on lyhyt tuo matka sairaalasta kotiin :)
Annan jos huolii. Sairaalakassiin on pakattu jo omat tutit. Viimeksiki oli mukana oma tutti kun aika nihkeesti sairaalasta antavat tuttia..
toivottavasti vauva oppii syömään myös tuttipulloa, ja eihän sitä tiiä miten imetys lähtee sujumaan.. Esikoinen sai tuttipullosta maitoa kerran pvässä kun ei oma maito riittäny, ja isi tykkäs kun sai osallistua kans syöttämiseen:) Mutta siis pääasiassa imetys ja lypsäminen, mutta jos tarvii niin korviketta myös.
Jos vauva on poika niin nimi on tiedossa, mutta tytölle ei.. Eipä tuolla kiire. Eikä paljasteta ennen ristiäisiä.
ONNEA kaikki monet jotka oli taas vauvat saanu :) Nimimerkkejä en enää etes yritä muistaa ku ne menee kuitenki väärin. Mutta jokaiselle kuitenki ihan tasapuolisesti onnea. Hienoa että on menny kaikilla tähän asti synnytykset hyvin!
Mä söin viimeks kotona lähtiessä sen mitä saatoin. Ite synnytyksen aikana ei kyllä edes tehny mieli mitään, oksetti muutenki yms. Eikä ne kyllä mehua kummempaa tarjonnukkaa. Sitte synnytyksen jälkeen oliki jo ihan juluma näläkä ja sai leipää ja jugurttia :) Mutta siis en syöny synnytyksen aikana, enkä tiiä oisko saanu edes syödä, mutta ei tehny mitään mielikään.
Meidän vauva siis oli lantiossa muttei kiinnittynyt.
Onnea taas kaikille nyyttinsä lunastaneille!!!
Sanna
ja onnea taas vauvautuneille !!!
Artille onnea huomiselle,
tiedä vaikka lähtiskin vielä itekseen käyntiin.
Mulla kävi esikoisen kanssa ainakin niin.
Jäin sairaalaan yöksi, ja aamulla oli tarkoitus kl.7 käynnistää.
Lääkäri oli sitä mieltä ettei lähe itekseen käyntiin.
Mutta niin se vaan lähti illalla käyntiin ja 6:36 lapsi olikin jo maailmassa.
Lääkäri ei meinannut uskoa todeksi :)
Käväsin neuvolassa sitten tossa aamusella.
Vauva onneksi pysynyt raivotarjonnassa, muttei ollut vielä kiinnittynyt.
Terkka kumminkin lupaili että saattaisi meidän äitikin nähdä vauvan, joka on viikonlopuksi tulossa kyläilemään kauempaa :)
Terkka antoi ohjeeksi kyykkiä, että vauvan pää kiinnittyisi alas.
Ja toisena ohjeena SEKSIÄ, SEKSIÄ, SEKSIÄ!!!
No siitäkö mies ainakin ilahtuu ;)
Taas pakko kirjautua sen verran, että pääsee onnittelemaan kaikkia jo vauvansa saaneita. Kaikille tasapuolisesti siis isot onnittelut! Teitä on jo aikamoinen liuta... Vähemmistö meitä loppukuisia taitaa kyllä olla.
Itsellä ei ole edelleenkään kiirettä synnyttämään, eikä merkkejäkään siitä näkyvissä. Vauva oli jo viikko sitten kiinnittynyt, ja vyöhyketerapiassa kohdun pisteet olivat aikas kipeitä, joten siltä pohjalta uskallan oottaa ettei hirveesti menisi yliaikaiseksi. Mutta ennen laskettua aikaa en odota mitään. Mulla ei ole mitään kipeitä supistuksia ollut joten eiköhän tässä se viikko vielä ainakin kulu. Ja jos oma kunto on näin loistava niin ei mitään hätää vaikka menis ylikin. Multa häipyi turvotuskin aivan yhtäkkiä, joten ei oo oikeestaan mitään murheita...
Sit galluppi:
Meillä on rottinkinen perintökori, kymmeniä vuosia vanha. Siinä menee 2-3 ekaa kuukautta, sen jälkeen pinnasänkyyn.
Päivisin sitten voi nukkua myös vaunuissa parvekkeella ja varmaan kantoliinassakin uskon vauvan nukkuvan.
Haberkornin yhdistelmävaunut löytyy.
Kestovaippoja aika kasa, lähinnä harsoja alkuun. Liberon newbornia hain myös yhden paketin, todennäköisesti tulee kertakäyttöisiäkin pidettyä.
Appiukko nikkaroi hoitopöydän, se on kätevästi kylppärissä.
50 cm body, velourpotkarit samaa settiä. Sitten en tiedä tuleeko päälle villaa vai fleeceä, riippuu nyt keleistäkin. Viikonloppuna on kai kylmä mutta ensi viikolla taas lämmin, kai...
Eiköhän sitä yritetä antaa jos vaan neidille kelpaa...
Haluaisin imettää mutta oishan se kätevää jos vauva tottuisi myös tuttipulloon. En tiedä yhtään miten tulee sujumaan...
Ei olla päästy sopuun nimestä. Ei varmaankaan paljasteta heti.
Minea rv 39+0
kun tosta synnärillä syömisestä on puhuttu.
Niin mites muiden synnärillä,
saako mies siellä sairaalan puolesta purtavaa?
Meillä kun muistutettiin moneen kertaan, että miehelle eväät mukaan synnytykseen,
että äidille kyllä annetaan syötävää, mutta miehelle ei!!!
Miten minä muistelisin että sekä minä että mies saatiin synnytyksen jälkeen Kättärillä sitten ruoka-annokset? Hmm, muistanko väärin? Voi kyllä olla... :)
Coe
Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Sf-mitta taas laskenut nyt 32 1/2. Verenpaineet hieman noususa, mutta vielä ihan hyvät.
Mulla on ollut tässä päivällä vähän erilaisia tuntemuksia kuin muuten tässä raskaudessa. Neuvolassa alkoi kamala vihlonta tuolla häntäluun seudulla ja häpyluun ja kohdunsuun alueella. klo oli silloin 11. Nyt tuntuu, että selkääkin särkee kokonaisuudessaan ja kipu ei ole hellittänyt vaan pahentunut. Varsinaisia supistuksia ei tule säännöllisesti, mutta nämä kivut ovat kyllä erilaisia, kuin muulloin.
Sitähän ei tiedä, että kuinka monta päivää nämä uudet tuntemukset taas kestää.. Toivossa on hyvä elää. :) Mulla on ollut myös sellainen outo hiki koko päivän. Mittasin tuossa verenpaineenkin ja se oli 136/86, joka on mulle tosi korkea. Yleensä on 110/60 ja jopa 100/50 on ihan tavallista. Mulla on verenpaineet nousseet aina synnytyksen lähestyessä, joten sekin vähän herätti toiveita.
Katsellaan tässä, josko sitä kokeilis vähän käydä kävelyllä herättelemässä niitä oikeita supistuksia.
Zimpura: Huomasin, että meillä on sama synnäri ja sama laskettuaika. Saapa nähdä ollaanko samaan aikaan siellä. :)
Pixelina rv 40+0 edelleen
ei mitään ihmeitä, kaikki ok! ja neuvolan täti oli iha hengessä mukana. toivoi niin mun puolesta et tavattas seuraavan kerran jo vaavin kera =)
eiköhä tää taas tästä...tulee ku o tullaksee...kyllä se palkinto sitte korvaa kaikki kärsimykset...nyt vastaileen kysymykksii ja sitte ruuanlaittoo. kauhee nälkä!
galluppiin:
-pinnasänky on iha meiän sängyn vieres,mut esikko" jäi" aina imetyksen jälkee vieree. päivisin yritän nukuttaa ulkona vaunuissa.
-ostettiin brion twinetet, et pääsee molempien lasten kans liikkeelle. mää tulisin hulluksi muute.
-pampersin pikkuvaippoja on paketillinen, niitä käytettii esikoisellaki.
-pesuhuoneessa työtason päällä on alusta ja hana löytyy vierestä.
-sisä vaatteet on, valkonen body ja limenvihreet potkarit, molemmat 56cm. mies saa sitten tuua mukanaan ulkokamppet säitten mukaa.
-jos ilman pärjää en anna, mut ainakin esikko imi nii hulluna, et oli pakko antaa.
-täysimetykseen pyrin, mutta jos on tarvis korvike ja vesi tarjotaan pullosta. ja tietenkin jos mulla on menoja isi saa pärjätä lypsymaion ja pullon kera.
-tytölle ois nimi valmiina, pojalle hankala keksiä...hassua, esikkoa kun veikattiin tytöksi oli pojan nimi paljo helpompi keksiä. tämä kun todennäköisesti on poika, ei nimeä löyvy millää. paljastamisesta ei oo vielä päätetty.
-rual ja junnu-
Outoa, mutta kun katselin tuossa neuvolakortttia, niin huomasin, että valkuainen olikin ollut plussalla eikä terkka sanonut mitään. Ja nyt kun nuo paineetkin on nousussa. Antoi seuraavan ajankin vasta viikon päähän. Mulla on nimittäin ollut yhdessä raskaudessa raskausmyrkytys, joten siksi tätä ihmettelen, ettei tarkemmin tarvitse seurata. No onneksi mulla on kotona verenpainemittari, täytyykin itse mittailla vähän tarkemmin.
Lisäksi huomasin, että mulla on ollut jo rv 34+1 sama sf-mitta kuin nyt. Täytyy olla vauvan melko alhaalla. :)
Turhaan on moni taas supistusten kanssa taistellut... ikävää. Jos ensi yö toisi jo kunnon supparit, että pääsisitte lähtemään vauvan haku reissulle. Etenkin Mianni jäänyt mieleen... Luulin, että olisit jo lähtenyt, mutta ei. Tsemppiä!
Neuvolakuulumisia: sf-mitta 35, paineet ok tokalla mittauksella, painoa tullut lisää vain vajaat 100 g (!!! tähän asti tullut lähes aina vähintään 500 g/vko). Vauvan pää on jo aika alhaalla, mutta ilmeisesti ei ole kiinnittynyt.
Vaatiiko kiinnittymisen ekakertalaisella, että alkaa syntymään??
Isohko vauva on terkkarin mukaan, tai no puhui kolmesta kilosta...?? Mutt riippuu kait siitä, että koska syntyy, että kuin iso on. Ilmeisesti n. 200 g tulee vauvalla painoa viikossa.
Ei muuta kuin S:t käyttöön ja lenkille!!
HEI, JE_NILTÄ TERVEISIÄ!! Hän tosissaan sai poikavauvan pe-iltana, mutta synnytys kesti kaikkiaan 21 tuntia ja kaikki ei mennyt aivan suunnitelmien mukaan. Äiti ja poika voivat kyllä jo ihan hyvin, ovat saaneet vain hieman lääkitystä ja siksi sairaalasta lähteminen on venynyt hieman. Je_Ni tulossa näillä näkymin kertoilemaan kuulumisia to tai pe.
Palailen kohta uudemman kerran tuohon kyselyyn, tällä kertaa unohdin leikata ja liimata nuo kysymykset...
Oijoi kun iskee koko ajan isompi vauvankaipuu itsellekin, kun koko ajan tulee näitä vauvailmoituksia :)
Miehen täti kävi meillä kylässä ja hieroi pikkasen multa niskoja (on ihan ammattilainen). Sanoi, että päänsärky johtuu todennäkösesti siitä, että mulla on niskat NIIN jumissa. Helpotti kyllä heti, kun pikkasen hieroi. Ja sitten se paineli jotain pisteitä jaloista, joiden pitäs auttaa lantion seutuun ts. valmistella synnytykseen.. Voi kun niistä oliski apua!
Täällä meillä ainakin mies saa käydä siis synnytyksen aikana syömässä osaston ruokalassa ihan veloituksetta ja sitten kun vauva on syntynyt, tuodaan sekä isälle että äidille leipää, kahvia, mehua jms. Myös Kokkolassa sai molemmat vanhemmat leipää, kahvit ja leivokset, kun vauva oli maailmassa.
Alkaa kyllä ihan kympillä taas kyllästyttää tämä ODOTTAMINEN. Toisaalta huomaan aina välillä pelkääväni ihan hirveesti niitä jälkisuopistuksia, joten siinä mielessä parempi näin :S
Josta tulikin mieleen vielä lopuksi, että jos täällä käy juttuja lukemassa jo synnyttäneet lokamasut (siis uudelleen synnyttäjät), niin OLIKO TEILLÄ PAHAT JÄLKISUPPARIT TÄLLÄ KERTAA JA SAITTEKO MITÄ LÄÄKETTÄ NIIHIN & AUTTOIKO?
Nyt lukemaan tytölle Muumikirjaa. Kuopus on päiväunilla ja poika lähti kaverilleen..
Mianni, yllätys yllätys edelleen se 39+3
Eli torstai-iltana klo 23 meni lapsivedet ja tunnin kuluttua meninkin jo sairaalaan koska vauvan päähän oli edelleen melko korkeella. Pitkän kaavan mukaan mentiin, mutta lopulta poika syntyi la klo 12.32. Synnytys kesti 9h20min. Tänään tultiin kotiin ja jotenkin tuli äsken hirveen heikko olo joten en nyt viitti kauan koneen ääressä istuskella. Palaan asiaan huomenna jolloin toivottavasti pääsen lukemaan viime päivien lokakuisten pintokin. Isommat lapset lähtevät tänään mummolaan loppuviikoksi joten saan levähtää vauvan kanssa rauhassa.
MaryJ
No, siis ei mitään uutta. Eilen päivällä jo supisteli pari tuntia säännöllisesti, mutta sitten ne lopahti. Ehdin jo ihan innostua. Ehtiihän sitä. Esikoinenkin kun syntyi vasta viikolla 40+6. Jotenkin sitä vaan odottaa niin malttamattomana. Esikoisenkin 2 v synttärit saatiin vietettyä. Ihanaa miten poikakin odottaa vauvan syntymää, se on niin hellu.
Sitten galluppiin
Öisin omassa pinnasängyssä... Tai varmaan jää kuitenkin ensimmäisen imetyksen jälkeen viereen. Päivisin vaunuissa pihalla tai omassa sängyssä. Kehtokin olis, mutta taidetaan jättää se suosiolla varastoon. Taitaa olla liian kiinnostavaa touhua esikoiselle keh´don kiikuttaminen.
Esikoisen emmaljungat pehmeällä kantokopalla. Lisäksi on niihin sisaristuin ja seisomalauta. Matkarattaat myös löytyy ja pari kantoliinaa. Jospa niillä pärjäis. Esikoinen on ainakin vielä reipas kävelemään.
Näytekerttiksiä ja paketillinen muumeja,olisko 3-6 kiloon. Kestovaippoja onkin sitten reilusti tullut itse tehtyä ja muutama ostettuakin. Niitä olis tarkoitus pääasiassa käyttää.
Pesukoneen päällä on hoitoalusta.
On valittu. 56 senttisiä vaatteita, body, puolipotkarit, housut, sukat töppöset, ja tumput, hattu ja ihana pörröinen kevyttoppapuku. Beigeä ja valkoista.
Jos pärjää ilman niin ihan hyvä.
Täysimetyksellä toivottavasti. Ja sitten vuoden iässä siirtyä tavalliseen maitoon. Jos pullosta niin omaa maitoa.
Muutamaa nimeä mietitty, mutta päätetään sitten kun nähdään tulokas.
Tässä vaan odotellaan, josko sitä viikon sisällä pääsis synnyttämään. Lissää van kivoja galluppeja miettimään :)
T:Hahtuva 39+4