Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aseksuaalien syrjintä.

Vierailija
19.06.2022 |

Tuntuu kurjalta, kun väitetään, ettei aseksuaalisuus olisi oikea seksuaalinen suuntautuminen, niin kuin esim. hetero- ja homoseksuaalisuus ovat. Sosiaalisissa tilanteissa udellaan jatkuvasti, että miksi ei ole puolisoa, ja sitten hymähdellään, että kyllä se aika minullekin koittaa, että alan haluta sellaista. Minulle saa jostain syystä sanoa, että tulen kyllä haluamaan seksiä sitten sen oikean puolison kanssa, tai ruvetaan kaikkien kuullen taivastelemaan, että mikäs minussa on vialla kun en kelpuuta ketään tai kelpaa kenellekään.

Jos homolle sanoisi, että "kyllä sinäkin tajuat olevasi hetero kun vain löydät sen oikean miehen/naisen, joka sinutkin pistää ojennukseen tuosta höpsöstä homohömpötyksestäsi", niin jo olisi helvetti irti. Mutta aseksuaalisuuden koko olemassaolon saa kieltää, eikä ketään kiinnosta.

Ihmiset eivät tunnu tietävän, mitä aseksuaalisuus on. Joku sanoo, että "joo minäkin muutuin aseksuaaliksi silloin kun vaihdevuodet alkoivat", tai "minäkin olen joutunut olemaan avioliitossa aseksuaali, vaikken haluaisi". Aseksuaalisuus ei tarkoita seksuaalisten halujen yhtäkkistä alenemista aikaisempaa alemmalle tasolle, eikä seksin puutteessa elämistä. Aseksuaalisuus on seksuaalinen suuntautuminen, juuri niin kuten heteroseksuaalisuus ja homoseksuaalisuuskin.

Kun aikuisetkaan eivät tunnu ymmärtävän, mistä aseksuaalisuudessa on kyse, tai edes hyväksyvän ilmiön olemassaoloa, niin miten heidän on tarkoitus antaa lapsille kattavaa seksuaalivalistusta? On järkyttävän syrjivää aseksuaaleja lapsia kohtaan, että he eivät saa edes mahdollisuutta oppia oman seksuaalisen suuntautumisensa olevan yhtä oikea ja validi, kuin muidenkin suuntautumiset ovat!

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homoseksuaaleja on eheytetty rukouksilla, kemiallisella kastraatiolla, aversioterapialla, sähköshokeilla ja jääpiikkilobotomioilla. Tietyissä kulttuureissa homoseksuaalisuudesta seuraa lentomatka kerrostalon katolta tai transitio heteronaiseksi. Uskikset sanovat syntiseksi ja transaktivistit+vihervasemmisto haukkuvat genitaalifetisistiksi ja transfoobikoksi.

Aseksuaalit: mutku mun ässäidentiteettiä ei validoida, nyyhkyn nyyhkyn. ""But I'm speshul!!!"

Olen itse muunsukupuolinen ja panseksuaali. Minulle kävisi monessa maailmankolkassa (tai aikakaudella) varsin huonosti. Suomessa minun on verrattaen hyvin olla, ainakin siinä määrin, että oma toiveeni sukupuoleni laillisesta tunnustamisesta on monen mielestä nyyhkyn nyyhkyn -osastoa. Mielestäni aseksuaaleilla on ihan yhtä lailla oikeus odottaa parempaa kohtelua kuin minullakin.

Sitä paitsi korjaavaa ra*skausta ja lobotomiaa on käytetty myös haluttomien naisten hoitoon. Suosittelen perehtymään hysterian kulttuurihistoriaan, jos aihe kiinnostaa.

Vierailija
62/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko aseksuaalille fyysinen helliminen ja halit ym. ilman yhdyntää?

Riippuu henkilöstä tietenkin mikä sopii, mutta yleisesti aseksuaalinen voi halata ja nukkua vieressä ja olla lähellä rakkaansa kanssa.

Aseksuaalisuus ei siis tarkoita, ettei olisi romanttisia tunteita tai ei ihastuisi kehenkään. Aseksuaali vain ei koe tarvitsevansa seksiä, seksi on aseksuaalille täysin turhaa tai jopa ikävää.

Jos ei ole koskaan kokenut kunnon seksiä, siis oikein taivaallista seksiä, ei sitä kaipaakaan. Ei kukaan kaipaa mitään mistä ei tiedä minkälaista se on. Jos minä en olisi koskaan maistanut suklaata, en todellakaan kaipaisi sitä, sehän on ruskeaa ja pahan näköistä. 

Joten, ei en usko koko aseksuaalisuuteen jos kuitenkin läheisyyttä ja kosketusta on, ja oikeastaan jo se että väittää tuntevansa parisuhderakkautta ilman seksin osuutta on ihan feikkiä. Sitten jos ei siedä ollenkaan mitään kosketusta, niin sitten uskon että joo, olet aseksuaali.

Seksistä voi olla kokemusta paljonkin. Myös ihanassa parisuhteessa.

Kyse ei ole siitä, ettei olisi kokenut "hyvää" seksiä. Ihmiset ovat erilaisia.

Aseksuaalillakin voi siis olla seksiä, ainakin siihen saakka kunnes on ymmärtänyt oman aseksuaalisuutensa. Aseksuaali voi luulla, että seksittömyys ei ole vaihtoehto, kunnes ymmärtää, että sekin voi olla täysin normaalia.

Jos kokee, että seksi on hyvää, niin miten voi olla aseksuaali? Ei seksi voi olla hyvää jos sitä ei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen aikaanhan kunnon naisen ihanne oli tuollainen aseksuuali ja niin taitaa olla Suomen tietyissä uskollisissa piireissä vieläkin.

Vierailija
64/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aseksuaali.  En välitä seksistä.  Tyydytän harvoin itseni.  Terv. m58v.

Minkälaista seksi oli toisen ihmisen kanssa? Rakastitko sitä henkilöä?

Vierailija
65/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homoseksuaaleja on eheytetty rukouksilla, kemiallisella kastraatiolla, aversioterapialla, sähköshokeilla ja jääpiikkilobotomioilla. Tietyissä kulttuureissa homoseksuaalisuudesta seuraa lentomatka kerrostalon katolta tai transitio heteronaiseksi. Uskikset sanovat syntiseksi ja transaktivistit+vihervasemmisto haukkuvat genitaalifetisistiksi ja transfoobikoksi.

Aseksuaalit: mutku mun ässäidentiteettiä ei validoida, nyyhkyn nyyhkyn. ""But I'm speshul!!!"

Monissa maissa ihmisiä pakotetaan avioliittoon ja seksiorjiksi seksuaalista suuntautumista kyselemättä.

Mutta puhutaan nyt Suomesta. Suomessa opetetaan, että homoja on olemassa ja on ok olla homo. Aseksuaalisuudesta ei välttämättä edes mainita mitään. Lapsella on oikeus saada tietoa siitä, kuka hän on. 

On se niin kauheaa, kun kysytään, että onko sinulla kumppania. Minä niin mieleni pahoitin.

Ei se haittaa, että kysytään. Se haittaa, kun ei uskota, mitä vastaan. Ei sinuakaan varmaan haittaisi, jos sinulta kysyttäisiin, minkä värisessä talossa asut. Mutta varmasti haittaisi, jos sinulle vastattaisiin, että "höpsis, et sinä nyt punaisessa talossa voi asua, asut varmasti keltaisessa niin kuin me kaikki muutkin".

Vierailija
66/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo 58v eukko. Koko elämäni olen inhonnut seksiä. Nuorena aseksuaalisuutta ei ollut olemassakaan, termiä ei tunnettu. Seurustelin, harrastin seksiä, mutta se ei tuntunut miltään. Luulin seksin kuuluvan parisuhteisiin, mutta inhosin sitä. Olin frigidi, outo, ylpeä yms. kun seksi ei kiinnostanut. Äitini piti minua friikkinä, kun en ollut kiinnostunut seurustelemisestä. Seksuaalisuus oli täysin hukassa , kunnes sain tietoa aseksuaalisuudesta. Nyt elän yksin, onnellisena, ilman mitään haluja. Vihdoinkin saan elää omalla tavallani ja olla onnellinen.

Vierailija
67/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat väkisin luoda seksuaalisuudestasi jonkin identiteetin ja sitten kokea syrjintää sen identiteetin pohjalta? Miksi et vain voisi olla sellainen kuin olet, aivan yksilönä?

Siksi koska äitini ei ymmärrä aseksuaalisuutta, vaan etsii minulle aina "puolisokokelaita", joiden kanssa minun pitäisi nyt edes kokeilla käydä edes yksillä pikku treffeillä tutustumassa ja katsomassa, josko olisi kivaa. Vaikka olen kieltänyt ja yrittänyt selittää.

Voisitko luokitella tämän henkilökohtaisiin ongelmiin? On minullekin miestä tarjottu mutta ei ole tämän yhteiskunnan suurin ongelma se että en sellaista halua.

Jos pomo tarjoaa työpaikan ainoalle tummaihoiselle työntekijälle ihonvaalennushoitoa siksi, että tämä sulautuisi paremmin muuhun työporukkaan, niin senkin voisi varmaan luokitella henkilökohtaiseksi ongelmaksi. Ei ole yhteiskunnan suurin ongelma, jos työntekijä ei sellaista hoitoa halua vastaanottaa.

Vierailija
68/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö aseksuaalit ole pohjimmiltaan heteroita, homoja tai bissejä ja aseksuaalisuus kuvaa vain libidon määrää?

Ei, nyt meni niin metsään kuin vaan mahdollista. Aseksuaalit eivät ole heteroita, homoja tai bissejä, koska he eivät koe seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan.

Aseksuaalilla voi kuitenkin olla korkea libido ja he voivat nauttia erittäin paljon esimerkiksi masturboinnista. Ihan yhtä lailla esimerkiksi heterolla voi olla ihan olematon libido.

Vierailija
69/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse muunsukupuolinen ja panseksuaali. Minulle kävisi monessa maailmankolkassa (tai aikakaudella) varsin huonosti. Suomessa minun on verrattaen hyvin olla, ainakin siinä määrin, että oma toiveeni sukupuoleni laillisesta tunnustamisesta on monen mielestä nyyhkyn nyyhkyn -osastoa. Mielestäni aseksuaaleilla on ihan yhtä lailla oikeus odottaa parempaa kohtelua kuin minullakin.

Sitä paitsi korjaavaa ra*skausta ja lobotomiaa on käytetty myös haluttomien naisten hoitoon. Suosittelen perehtymään hysterian kulttuurihistoriaan, jos aihe kiinnostaa.

Siis miten olet päässyt naisasian tutkimuksissasi niinkin pitkälle kuin hysteria, ja silti voit olla wokelluksen puolella? Mikään ei ole syönyt naisten oikeuksilta pohjaa niin paljon kuin tämä shaiba.

Vierailija
70/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panseksuaalina sinulla on kuitenkin mahdollista toteuttaa hyväksytysti seksuaalisuutesi yhtä aspektia niissäkin kulttuureissa. Homoseksuaaleille se on laitonta ja hengenvaarallista, ellei suostu transitioon ja sukupuolielinten silpomiseen.

Vierailija
71/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö aseksuaalit ole pohjimmiltaan heteroita, homoja tai bissejä ja aseksuaalisuus kuvaa vain libidon määrää?

Ei, nyt meni niin metsään kuin vaan mahdollista. Aseksuaalit eivät ole heteroita, homoja tai bissejä, koska he eivät koe seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan.

Aseksuaalilla voi kuitenkin olla korkea libido ja he voivat nauttia erittäin paljon esimerkiksi masturboinnista. Ihan yhtä lailla esimerkiksi heterolla voi olla ihan olematon libido.

Nyt meni sinulla metsään. Aseksuaali voi olla romanttinen tai aromanttinen. Romanttisen aseksuaalin romanttinen mielenkiinto kohdistuu samoin kuin heteroilla, billä, homoilla, lesboilla jne.

Vierailija
72/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itse olla lähinnä aseksuaali. En tiedä, mitä kukakin tietää tai luulee tietävänsä seksuaalisesta suuntautumisestani. En kuitenkaan koe, että tämän takia olisin jotenkin erityisesti joutunut syrjityksi. Olen myös pitkäaikaistyötön. Sen sijaan koen, että työttömyyteni vuoksi olen joutunut kokemaan vaikka kuinka paljon syrjintää. Suomessa mikään seksuaalinen vähemmistöryhmä ei suinkaan ole se kaikkein huonoimmin kohdeltu ja huonoimmassa asemassa oleva ihmisryhmä. Tämä ryhmä on kyllä työttömät. Minkään muun vähemmistöryhmän kohdalla ei menisi ikinä läpi niin ala-arvoinen kohtelu ja sellainen määrä sontaa, jota työttömiä vastaan on tietoisesti kohdistettu. Tämä on jopa perustuslain vastaista. Itsestäni ei olisi seksuaalivähemmistöjen asian ajajaksi. Sen sijaan toivoisin itselleni rohkeutta pystyäkseni toimimaan näkyvästi työttömien aseman parantamiseksi. Jotain Työttömien pridea esim. tarvittaisiin, mutta eipä tälle mitään tukijoita Priden tapaan koskaan saataisi, sillä työttömien julkinen tukeminen ei toisi positiivista näkyvyyttä tai julkisuutta ja monien mielestä työttömiä ei tarvitse edes tukea.

Vierailija
73/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ollaan toitotettu vuodesta toiseen että en ole a seksuaali että kyllä sinä jonkun miehen löydät yms shittiä, pitäiskö mun sanoa kans homoille ja lesboille että "et sä olet homo/lesbo höpö höpö kyl sä jonkun miehen/naisen löydät"! On jännä asia tää että moni ihmisistä on niin seksuhulluja että luulevat et a seksuaalikin sellaiseksi muuttuu kunhan "löytää sen oikean" muutenkin suomessa liikaa näitä seksuhulluja sen kertoo kaikenmaailman sex Temple yms sekopää ohjelmat! Että ei ole olemassa ihmisten mielestä kuin yksk asia: seksiä niin paljon ja missä tahansa jos joku ei halua olla avoin omasta seksi (tai seksittömyydestä) on estynyt,tiukkis,uskis tms.

Vierailija
74/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa maissa ihmisiä pakotetaan avioliittoon ja seksiorjiksi seksuaalista suuntautumista kyselemättä.

Mutta puhutaan nyt Suomesta. Suomessa opetetaan, että homoja on olemassa ja on ok olla homo. Aseksuaalisuudesta ei välttämättä edes mainita mitään. Lapsella on oikeus saada tietoa siitä, kuka hän on. 

On se niin kauheaa, kun kysytään, että onko sinulla kumppania. Minä niin mieleni pahoitin.

Ei se haittaa, että kysytään. Se haittaa, kun ei uskota, mitä vastaan. Ei sinuakaan varmaan haittaisi, jos sinulta kysyttäisiin, minkä värisessä talossa asut. Mutta varmasti haittaisi, jos sinulle vastattaisiin, että "höpsis, et sinä nyt punaisessa talossa voi asua, asut varmasti keltaisessa niin kuin me kaikki muutkin".

Siis niin monet palestiinalaiset varmasti pitävät rohkeuttasi inspiraationlähteenään. <3

Vierailija
75/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein.

Hetero = ei tunne vetoa saman sukupuolen edustajiin.

Homo = ei tunne vetoa vastakkaisen sukupuolen edustajiin.

Aseksuaali = ei tunne vetoa kummankaan sukupuolen edustajiin.

Vierailija
76/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vissiin kovin nuori kun sinulta tuohon sävyyn udellaan ja alat valistaa pridetyyliin muita? Kyllä aika auttaa tuohon syrjintään.

Vierailija
77/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat väkisin luoda seksuaalisuudestasi jonkin identiteetin ja sitten kokea syrjintää sen identiteetin pohjalta? Miksi et vain voisi olla sellainen kuin olet, aivan yksilönä?

Meinaat siis, ettei ketään sellaista homoa ole koskaan syrjitty, joka ei olisi tehnyt seksuaalisuudestaan identiteetin. 

Taidat tykätä syrjimisestä. 

Vierailija
78/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä parisuhteessa elävät aseksuaalit? Eikö kumppanin sukupuolella ole heille merkitystä? Eikö aseksuaalin masturbointifantasiat kohdistu sukupuolitettuihin piirteisiin?

Vierailija
79/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ollaan toitotettu vuodesta toiseen että en ole a seksuaali että kyllä sinä jonkun miehen löydät yms shittiä, pitäiskö mun sanoa kans homoille ja lesboille että "et sä olet homo/lesbo höpö höpö kyl sä jonkun miehen/naisen löydät"! On jännä asia tää että moni ihmisistä on niin seksuhulluja että luulevat et a seksuaalikin sellaiseksi muuttuu kunhan "löytää sen oikean" muutenkin suomessa liikaa näitä seksuhulluja sen kertoo kaikenmaailman sex Temple yms sekopää ohjelmat! Että ei ole olemassa ihmisten mielestä kuin yksk asia: seksiä niin paljon ja missä tahansa jos joku ei halua olla avoin omasta seksi (tai seksittömyydestä) on estynyt,tiukkis,uskis tms.

Joo pitäisi sun varmaan sanoa näin ihmisille joiden historiaan kuuluu tässäkin maassa vankila tai sairausdiagnoosi.

Vierailija
80/160 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis niin monet palestiinalaiset varmasti pitävät rohkeuttasi inspiraationlähteenään. <3

Miksi kaikkea pitää peilata aina maailman pahimpiin ongelmiin? Jos sinua kerran mietityttää niiden palestiinalaisten tilanne, niin mene sinne ja tee asialle jotain.

Vai halusitko vain käyttää palestiinan ongelmia välineenä toisten hyssyttelyyn? Sitten sinulla ei kyllä itselläsikään ole varaa valittaa yhtään mistään, ikinä. Etkä myöskään ansaitse olla onnellinen mistään, koska jollakulla toisella on kuitenkin asiat paremmin kuin sinulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän