Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaveri" suuttui kun en suostunut korjaamaan hääpukua käytännössä ilmaiseksi

Vierailija
18.06.2022 |

"Kaveri" siksi, että ollaan tutustuttu yhteisen kaverin kautta, eikä olla kahdestaan oikeastaan ollenkaan tekemisissä, vaikka aika usein nähdäänkin isommassa porukassa. Hän osti käytetyn hääpuvun, mitä pitäisi korjata paremmin hänelle sopivaksi. Koristeiden takia työ olisi tosi aikaa vievä, arvioin että noin 15 tuntia, ja kuulemma 500 millä sen lupasin tehdä on liian kallis. Olenko muka ahne kuten hän väittää? Tuntipalkaksi tuosta ei jää paljon mitään. Miksi oletetaan, että ompelutyö ei saa maksaa mitään? Minua ja miestäni ei ole edes kutsuttu häihin, jolloin voisin antaa osan työstä lahjaksi.

Kommentit (411)

Vierailija
21/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luen tarotkortteja ja lähestulkoon kaikki olettavat, että luen ilmaiseksi. Ihan yhtälailla siihen mun aikaa kuluu kun mihin tahansa muuhun työhön. Joillekin tosi läheisille olen lukenut ilmaiseksi, mutta aina löytää näitä kaverinkaverinkaverinkaverita, jotka jostain syystä uskovat, että näitä pitäisi saada ilmaiseksi. 

Mut tuohan on puhdasta leikkiä ja höpöhöpöä!

Vierailija
22/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjausompelusta: housuihini vaihdettiin vetoketju. Maksoi 37€, arvioni on, että työhön meni n. 30 min.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät liikaa ap. Edes ammattiompelijalle ei makseta noin paljon per tunti. 500 eurolla saa jo uuden puvun ja hän voi sen ostaa jos ei ole tyytyväinen hintaasi. Jos kaverisi lukee tätä:

Soita korjausompelimoon, heiltä saa halvemmalla + jos löydät vielä jonkun tekemään oppilastyönä, niin kannattaa. Kesäaikana tosin vaikeampaa.

Mistä tiedät kuinka ammattilainen ap on?

Vierailija
24/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkaksi ei jää paljon mitään? Jos 15 tuntia ja 500e niin tuntipalkka on silloin 33e. Joka on mun mielestä enemmän kuin hyvä.

Mutta useinhan se on niin että työstä kuin työstä ei maltettaisi maksaa, puoli-ilman pitäisi saada. Aina kun mä huomaan pitäväni jotain työtä kalliina, mietin mikä sen tuntipalkka on ja millä rahalla itse tekisin. Se auttaa hahmottamaan hyvin asioita. Mutta edelleen, yli kolmenkympin tuntipalkka on hyvä.

Maksa siitä sivukulut ja verot, ja mieti sitten uudelleen.

No hyvänen aika, kaikkihan me veroja maksamme ja muuta pakollista. Ihan 12 euron tuntipalkastakin. Kyllä yli kolmenkympin tuntiliksasta jää verojen ja kulujen jälkeenkin ihan kelvollinen summa.

Sitäpaitsi ap ei kertonut maksaako tuosta verot vai olisko ottanut rahat käteen.

Vierailija
25/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo 500 € on kuitillinen hinta niin OK. Jos pimeä niin puolet liikaa.

Vierailija
26/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjausompelusta: housuihini vaihdettiin vetoketju. Maksoi 37€, arvioni on, että työhön meni n. 30 min.

Kun viet autosi merkkihuoltoon, puolen tunnin työstä veloitetaan vähintään kaksinkertainen hinta, eikä kukaan kyseenalaista sitä.

Vierailija
27/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen harrastuksena/sivutyönä, ja jos tyrkyllä on joku oikein veemäinen korjaustyö, ylihinnoittelen sen ihan tarkoituksella. Saan ainakin kunnon korvauksen, jos joudun vähän vastentahtoisesti ottamaan työn.

Vierailija
28/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kehtaisi ystäviltä laskuttaa ja millekkään tuttaville en tee mitään. Helppoa. Mutta on kyllä aivan överi toi 500e, ammattiompelijalla maksaa puolet vähemmän. 

Vierailija
29/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vaihtanut itse jos on niin helppoa

Vetoketjukin voi maksaa jo kympin sitten.

Vierailija
30/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

33€/tunti eli tietysti ap:lla on yritys, jonka kautta laskutus.

Melko kova liksa kuitenkin, mutta kyseessä tietysti luksusateljee.

Vierailija
31/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydät liikaa ap. Edes ammattiompelijalle ei makseta noin paljon per tunti. 500 eurolla saa jo uuden puvun ja hän voi sen ostaa jos ei ole tyytyväinen hintaasi. Jos kaverisi lukee tätä:

Soita korjausompelimoon, heiltä saa halvemmalla + jos löydät vielä jonkun tekemään oppilastyönä, niin kannattaa. Kesäaikana tosin vaikeampaa.

Ihan sama, koska ammattilaisten palkka on alhainen.

https://palkkavertailu.com/palkka/ompelija

Vierailija
32/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen tarotkortteja ja lähestulkoon kaikki olettavat, että luen ilmaiseksi. Ihan yhtälailla siihen mun aikaa kuluu kun mihin tahansa muuhun työhön. Joillekin tosi läheisille olen lukenut ilmaiseksi, mutta aina löytää näitä kaverinkaverinkaverinkaverita, jotka jostain syystä uskovat, että näitä pitäisi saada ilmaiseksi. 

Huomioiden tuottamasi palvelun totuudellisuuden, ilmainen on varsin sopiva hinta.

Miksi sitten haluat palveluitani, jos et usko niihin?

Vierailija
33/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus aloituksesta:

"Minua ja miestäni ei ole edes kutsuttu häihin, jolloin voisin antaa osan työstä lahjaksi."

Miksi ihmeessä pitäisi antaa mitään lahjaksi jos ei ole kutsuttu häihinkään ja kun kyse on vain "kaverista" jonka kanssa ei olla edes tekemisissä?

Jos hänet olisi kutsuttu häihin, hän olisi voinut antaa korjaukset häälahjaksi.

500 € on turhan iso lahja puolitutulle. Edes ystävälle/sukulaiselle en anna tuon kokoista häälahjaa.

Vierailija
34/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama, koska ammattilaisten palkka on alhainen.

https://palkkavertailu.com/palkka/ompelija

Tuo on palkallisen palkka, yrittäjä saa palkaksi karkeasti arvioituna kolmanneksen asiakkaalta veloitetusta hinnasta.

Vierailija
35/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on todella uskomatonta, mutta arvonlisäverollisesta laskutushinnasta jää yrittäjälle n. 30 % palkanmaksuvaraa.

Tämä siis, jos ajatellaan, että yrittäjä ottaa kaiken rahan palkkana ulos. Eikä esim. varaa rahaa investointeihin, vapaaehtoisiin vakuutuksiin, mainontaan/markkinointiin jne.

Vierailija
36/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kehtaisi ystäviltä laskuttaa ja millekkään tuttaville en tee mitään. Helppoa. Mutta on kyllä aivan överi toi 500e, ammattiompelijalla maksaa puolet vähemmän. 

Kun 500 eurosta vähennetään alv 24%, jäljelle jää 380 euroa. Siitä kun vähennetään vielä eläkemaksut ja työtilan kulut, niin ei paljon jää käteen. No, onhan tässä jo totuttu siihen, ettei käsityöläisen työ ole minkään arvoista...

Vierailija
37/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas oli hintaa. Mun housuihin ompelija on vaihtanut vetskarin kympillä.

Vierailija
38/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun viet autosi merkkihuoltoon, puolen tunnin työstä veloitetaan vähintään kaksinkertainen hinta, eikä kukaan kyseenalaista sitä.

Kyllä mä tiedän hurjan määrän ihmisiä jotka kyseenalaistaa auton huollon hinnan, minä mukaanlukien. Että ihan höpöä ettei kukaan kyseenalaista.

Vierailija
39/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä tiedät minkä mallinen ja millaista kangasta hääpuku on?

Vierailija
40/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on todella uskomatonta, mutta arvonlisäverollisesta laskutushinnasta jää yrittäjälle n. 30 % palkanmaksuvaraa.

Tämä siis, jos ajatellaan, että yrittäjä ottaa kaiken rahan palkkana ulos. Eikä esim. varaa rahaa investointeihin, vapaaehtoisiin vakuutuksiin, mainontaan/markkinointiin jne.

Miksi pitää maksaa alvit? Turhaa verottajan lihottamista. Kyllä kaverille saa satunnaisen homman tehdä ja auttaa verovapaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä