Onko 45 kilometrin työmatka autolla liian pitkä päivittäiseen kulkemiseen mielestäsi?
Kommentit (46)
Ei ole liian pitkä matkana. Mutta toimistolla käynti joka päivä matkasta riippumatta on liikaa.
t. etätyöntekijä
Illan pimeydessä pimeitä kysymyksiä.
Minulle te- toimisto ehdotti työpaikkaa, jonne 50km. Minulla ei ole autoa, julkiset eivät kulje työaikojen puitteissa. Sanottiin, että voin kulkea polkupyörällä. Olen 61v
No mulla kestää Helsingissä matka julkisilla tunnin. Oisko 16 km. Eli ei kilometrit, vaan aika ratkasee.
Onko tämä vitsi? Täällä missä minä asun, on noin 80 km ja enemmän päivittäin edestakaisin aivan normaalia. Eikä ole edes moottoritietä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle te- toimisto ehdotti työpaikkaa, jonne 50km. Minulla ei ole autoa, julkiset eivät kulje työaikojen puitteissa. Sanottiin, että voin kulkea polkupyörällä. Olen 61v
Ja sinäkö luulit, että sinut on valittu siihen työhön, kun työkkäristä tuli "työtarjous"? Et taida olla kovin kokenut työtön jos et tiedä, että ei se oikeasti mikään tarjous ole vaan kehotus ottaa yhteyttä työnantajaan. Ja sille työnantajalle voi tuolla 300 hakemusta.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
En jaksaisi päivittäistä ajamista erityisesti huonolla kelillä.
Vierailija kirjoitti:
No mulla kestää Helsingissä matka julkisilla tunnin. Oisko 16 km. Eli ei kilometrit, vaan aika ratkasee.
Kuinka kauan menisi polkupyörällä?
Motari tietysti helpottaa ettei tarvitse nysvätä. Mutta joo, itse en jaksaisi vuodesta toiseen ajaa tota matkaa. Omat työpaikat aina onnistuneet olemaan lähellä.
No ei ole. Sellainen 50-60 kilsaa on ihan perus, vrt. esimerkiksi Lohjalta Helsinkiin kulkevat.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vitsi? Täällä missä minä asun, on noin 80 km ja enemmän päivittäin edestakaisin aivan normaalia. Eikä ole edes moottoritietä.
Muuttaisin lähemmäs työpaikkaa, jos mahdollista. En viitsisi viettää autossa noin paljon aikaa vaan mieluummin käyttäisin johonkin muuhun vaikka ulkoilemiseen ja kuntoiluun.
Vierailija kirjoitti:
Olettivat että 61 v. osaa jo polkea pyörällä.
Olen kulkenut useamman vuoden juuri tuollaista työmatkaa eikä ollut moottoritietä.
Makuasioita minusta nämä. Mulle olisi liian pitkä matka, mutta joillekin ei ole.
Joku 100 km on Kajaanin ja Oulun välillä asuvilla ihan ookoo. Sen välin junakin kulkee. Aika moni käyttää kuitenkin omaa autoa
Ei ole, minulla on 120km per suunta.