Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kaveri" suuttui kun en suostunut korjaamaan hääpukua käytännössä ilmaiseksi

Vierailija
18.06.2022 |

"Kaveri" siksi, että ollaan tutustuttu yhteisen kaverin kautta, eikä olla kahdestaan oikeastaan ollenkaan tekemisissä, vaikka aika usein nähdäänkin isommassa porukassa. Hän osti käytetyn hääpuvun, mitä pitäisi korjata paremmin hänelle sopivaksi. Koristeiden takia työ olisi tosi aikaa vievä, arvioin että noin 15 tuntia, ja kuulemma 500 millä sen lupasin tehdä on liian kallis. Olenko muka ahne kuten hän väittää? Tuntipalkaksi tuosta ei jää paljon mitään. Miksi oletetaan, että ompelutyö ei saa maksaa mitään? Minua ja miestäni ei ole edes kutsuttu häihin, jolloin voisin antaa osan työstä lahjaksi.

Kommentit (411)

Vierailija
61/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hyvä hinta jos ap:lla oli aikomus maksaa siitä verot, mutta muuten kiskontaa.

Vierailija
62/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelimoiden tuntiveloitus on 50-60€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran ap:n sitten pitäisi mielestänne pyytää, ja olisitteko itse valmiita tekemään työn samalla summalla?

Vierailija
64/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aika kallis hinta. "Kaverisi" saa halvemmalla teettämällä jollain ammattilaisella.

Vierailija
65/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kehtaisi ystäviltä laskuttaa ja millekkään tuttaville en tee mitään. Helppoa. Mutta on kyllä aivan överi toi 500e, ammattiompelijalla maksaa puolet vähemmän. 

Kun 500 eurosta vähennetään alv 24%, jäljelle jää 380 euroa. Siitä kun vähennetään vielä eläkemaksut ja työtilan kulut, niin ei paljon jää käteen. No, onhan tässä jo totuttu siihen, ettei käsityöläisen työ ole minkään arvoista...

No kyllä siitä tuntipalkaksi jää kuitenkin vielä yli 20 euroa, eikä kai yhdellä häämekolla ole tarkoitus maksaa koko kuukauden työtilan kuluja. Mielestäni 500 euroa on aika kallis pyyntö.

Vierailija
66/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän häissä hyvän ystäväni mies on muusikko. Olimme valitsemassa nändiä ja soitin muusikolle ja kysyin mitä on mieltä. Häistä on yki 20 v aikaa, google ei liikaa kertonut.

Sanoi palaa mulle. Seuraavana päivänä kertoi on oikein hyvä. Sanoi hän odotti minä pyydän häntä esiintymään

Kerroin hän on valmis esiintymään, jos haluaa, mutta meillä on maksettu bändi sitä varten.

Kuvaajatuttumme sanoi hän on törmännyt siihen, että hänen edessä on kamera. Laitettiin hänen eteensä pöydällä kamera, jossa oli jäljellä pari kuvaa. Silloin oli rullat. Kirjoitin lapun voit ottaa loput kuvat, jos haluat. Ymmärsi huumoria

Siis pitäisikö tästä ymmärtää sanaakaan?

Vierailija
67/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33€/tunti eli tietysti ap:lla on yritys, jonka kautta laskutus.

Melko kova liksa kuitenkin, mutta kyseessä tietysti luksusateljee.

Nyrkkisääntönä 150e/h on hyvä lähtötaso ammatinharjoittajalle. Joka sanoo muuta, ei tiedä mistä puhuu tai trollaa.

500 on tuosta hemmetin halpa.

Vierailija
68/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen tarotkortteja ja lähestulkoon kaikki olettavat, että luen ilmaiseksi. Ihan yhtälailla siihen mun aikaa kuluu kun mihin tahansa muuhun työhön. Joillekin tosi läheisille olen lukenut ilmaiseksi, mutta aina löytää näitä kaverinkaverinkaverinkaverita, jotka jostain syystä uskovat, että näitä pitäisi saada ilmaiseksi. 

Mä luen kenelle vaan ilmaiseksi tarotkortteja. Ei olisi tullut mieleenkään pyytää siitä rahaa.

Mulla on paljon maksaviakin asiakkaita, joten en mä mitään syytä tarjota palveluitani ilmaiseksi. En kuitenkaan minäkään pyhällä hengellä elä. Toki jos itse teet mielelläsi ilmaiseksi niin mikäs siinä.

Vierailija
69/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väistit luodin, ap.

Jos olisit suostunut, tyyppi olisi niiden 15 tunnin jälkeen tullut väittämään että olet pilannut hänen pukunsa eilä se näytäkään sellaiselta kuin hän oli ajatellut (allit ja mahamakkarat eivät kadonneetkaan), mutta hän nyt armollisesti suostuu käyttämään sitä häissään, koska ei mitään muutakaan ei ole ja vaatii sinulta korvauksena 500 euroa ja haukkuu sinut kaikille yhteisille ystävilleen.

Juuri samaa itsekin ajattelin. Tässä olisi kaikki katastrofin ainekset - todellakin väistit luodin.

Vierailija
70/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkaksi ei jää paljon mitään? Jos 15 tuntia ja 500e niin tuntipalkka on silloin 33e. Joka on mun mielestä enemmän kuin hyvä.

Mutta useinhan se on niin että työstä kuin työstä ei maltettaisi maksaa, puoli-ilman pitäisi saada. Aina kun mä huomaan pitäväni jotain työtä kalliina, mietin mikä sen tuntipalkka on ja millä rahalla itse tekisin. Se auttaa hahmottamaan hyvin asioita. Mutta edelleen, yli kolmenkympin tuntipalkka on hyvä.

Maksa siitä sivukulut ja verot, ja mieti sitten uudelleen.

No hyvänen aika, kaikkihan me veroja maksamme ja muuta pakollista. Ihan 12 euron tuntipalkastakin. Kyllä yli kolmenkympin tuntiliksasta jää verojen ja kulujen jälkeenkin ihan kelvollinen summa.

Sitäpaitsi ap ei kertonut maksaako tuosta verot vai olisko ottanut rahat käteen.

Olet sinäkin kyllä yksi urpo. Jos tuntipalkkasi on bruttona 12€/tunti, on se työnantajallesi paljon kalliimpi. Se verotetaan sekä häneltä että sinulta.

Vierailija
71/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen tarotkortteja ja lähestulkoon kaikki olettavat, että luen ilmaiseksi. Ihan yhtälailla siihen mun aikaa kuluu kun mihin tahansa muuhun työhön. Joillekin tosi läheisille olen lukenut ilmaiseksi, mutta aina löytää näitä kaverinkaverinkaverinkaverita, jotka jostain syystä uskovat, että näitä pitäisi saada ilmaiseksi. 

Mä luen kenelle vaan ilmaiseksi tarotkortteja. Ei olisi tullut mieleenkään pyytää siitä rahaa.

Kuka nyt leikistä laskuttaisikaan.

Vierailija
72/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paljon maksaviakin asiakkaita, joten en mä mitään syytä tarjota palveluitani ilmaiseksi. En kuitenkaan minäkään pyhällä hengellä elä. Toki jos itse teet mielelläsi ilmaiseksi niin mikäs siinä.

Ihme huijausta. Moraalitonta pyytää tai ottaa rahaa humpuukista!

Vierailija
73/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät liikaa ap. Edes ammattiompelijalle ei makseta noin paljon per tunti. 500 eurolla saa jo uuden puvun ja hän voi sen ostaa jos ei ole tyytyväinen hintaasi. Jos kaverisi lukee tätä:

Soita korjausompelimoon, heiltä saa halvemmalla + jos löydät vielä jonkun tekemään oppilastyönä, niin kannattaa. Kesäaikana tosin vaikeampaa.

Ap pääseekin huomattavasti helpommalla, kun "kaveri" vie mekkonsa muualle. Yllättävän monella on sellainen kuvitelma, että ompelutaitoinen ilahtuu suunnattomasti, kun puolituttu armollisesti antaa korjattavaksi vanhoja rättejä pilkkahinnalla. Tiedoksi, että ei ilahdu.

Vierailija
74/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työ on arvokasta ja korvauksen arvoista. On henkistä hifistelyä, että spiritualistisista palveluista, oli ne sitten kortteja, energiahoitoa, loitsuja jne. ei saisi ottaa korvausta vastaan, vaan tehdä se hyvää hyvyyttään. Ei muutkaan ammattilaiset ja osaavat harrastajat tee asioita ilmaiseksi.

Raha ei ole vastakohta henkisyydelle vaan yksi energian muoto.

Vierailija
75/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työ on arvokasta ja korvauksen arvoista. On henkistä hifistelyä, että spiritualistisista palveluista, oli ne sitten kortteja, energiahoitoa, loitsuja jne. ei saisi ottaa korvausta vastaan, vaan tehdä se hyvää hyvyyttään. Ei muutkaan ammattilaiset ja osaavat harrastajat tee asioita ilmaiseksi.

Raha ei ole vastakohta henkisyydelle vaan yksi energian muoto.

Huijauksessa ei ole mitään arvokasta!

Vierailija
76/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on mitään luovia taitoja, olitpa harrastaja tai ammattilainen, aina on joku kinuamassa palveluita ilmaiseksi tai taskurahalla. Tätä tehdään ihan firmojenkin toimesta tyyliin "Pidä meidän tapahtumassa puhe, ei makseta sulle, mutta saat hetken julkisuutta".

Joo siis se julkisuus ja hyvä mielihän maksaa mun vuokran ja elämisen.

T: ammattikuvittaja

Vierailija
77/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päättymätön ongelma kaikilla kädentaitojen aloilla. On kyllä käsittämätöntä, miten vähän käsityötä arvostetaan: se ei saisi maksaa mitään, ja jotkut vielä tuhahtelevat, että eivät he itse rupea mitään vaatetta "nyhräämään"-

Minä keksin vuosia sitten nerokkaan eli aina toimivan keinon kieltäytyä ompelemisesta. Kaveri halusi vuoritetun kesämekon ja jotenkin oli ajatellut, että minä sen ompelisin, koska niin tykkään ommella. Arvioin, että aikaa kuluisi (kaavoituksineen) yhden viikon illat ja yksi viikonloppu, mahdollisesti kaksikin, ja kerroin, että rahaa en ottaisi, mutta kaveri saisi istua pitämässä minulle seuraa koko projektin ajan - hän olisi koko ajan saatavilla sovitukseen ja voisi vaikka silittää saumoja auki siinä joutessaan. Ompelua ei enää mainittu sanallakaan niinä vuosina, jotka hänet vielä tunsin. Vähän kyllä vieläkin kismittää se, miten vähän hän arvosti minun taitojani ja seuraani.

Ihan loistava keksintö sinulta. Täytyykin ottaa itse käytäntöön myös.

Kunpa tuntisin sinut! Osaan kyllä itsekin ommella, mutta mikään ei kuulosta mukavammalta kuin että saisi ilmaiseksi mukavaa seuraa, ja kaverin moneksi illaksi! Lopuksi saisi vielä vaatteen itselleen :) Olisin kyllä ihan valmis maksamaan ekstraa tuollaisesta kaveripalvelusta :D

Vierailija
78/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä hinta. 33 euroa tunti ja pimeesti.

Veisin muualle korjattavaksi.

Vierailija
79/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan naamapalmu. Täällä taas joku huuhaa innanen vertaa itseään ompelijaan, oikeaan työntekijään. :D

Vierailija
80/411 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä hinta. 33 euroa tunti ja pimeesti.
Veisin muualle korjattavaksi.

Siitä vaan. Ap ei varmaankaan pahoita mieltään, jos joku muu saa sen paskahomman tehtäväkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän