Kerro yksi hyvä neuvo, millä välttää ylipaino
Vain yksi.
Jätetään nyt kuitenkin ne vitsillä heitetyt "syö vähemmän"-jutut pois.
Toki ymmärrän, että yllytyshullujakin täällä riittää =)
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa dieettejä, ainoastaan elämänmuutoksia. Jos toteaa painon kertyvän niin ei ratkaisuna mitään DIEETTIÄ, vaan etsii sen asian joka on tehtävä toisin jatkossa, aina.
Nimim. Ainoa ylipainoinen perheenjäseneni on kokeillut kaikki mahdolliset dieetit ja lihoi lihomistaan. Lopulta ainoastaan ravitsemusterapeutti auttoi, terapia loppui kesken, "dieetti" eli hänen mielestään liika syöminen loppui (huom! Hän söi enemmän, mutta oikein ja laihtui). Sitten hän palasi noihin dieetteihin, syystä että "no se on ainut joka mulle sopii/auttaa".
No on lihonut taas entisestään. Ei kai siinä muuta eikä minulle kuulu, mutta kun häpeää itseään (ei myönnä tätä, mutta sen huomaa) ja tuntee jotain syyttävää raivoa asiasta kun ei vaikka mahdu johonkin keinuun. Olisi siksi onnellisempi edes hieman hoikempana. Tulipas pitkä tarina.
Tämä onkin pakko korjata, että tarkoitin siis laihdutuskuureja, kun jostain aiemmasta viestistä jälkeenpäin luin että dieetti on tosiaan ruokavalio.. ei ainoastaan laihdutusdieetti 😁
Syö vain ruokapöydän ääressä lautaselta. Älä syö sohva- tai työpöydän ääressä, kadulla, elokuvissa, jääkaapista suoraan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani toimi tämä: aloita tavoitteellinen uintiharrastus (tekniikkakurssien kautta vauhtiin) ja treenaa pääsääntöisesti aamuisin. Tämän muutoksen myötä vaatekokoni tippui koosta 40 kokoon 36 ja on pysynyt siinä jo kuusi vuotta. Erityisesti treenin siirtäminen aamuun vaikutti valtavasti painoon. Ruokavaliota en ole muuttanut lainkaan.
Ohis, mutta oi, toi ois ihanaa. Olen nuorena harrastanut kilpauintiakin. Ei vaan taida ihan yh-lapsiarkiaamuihin sopia oma uintikeikka :) Ehkä sitten vuosien päästä. Siihen asti sitten kyttäilen vaan syömisiäni (ja olen kyllä ihan hoikka, mutta olisi kivempi olla hoikka, koska kuluttaa paljon, eikä hoikka, koska ei syö mitään).
Olen totaaliyh ja koska minua on siunattu liukuvalla työajalla niin pystyn vaikkapa viikottain sisällyttämään aamu-uinnin arkeeni. Aika moni juttu on järjestelykysymys.
Älä laihduta.
Tämä ei ole vitsi. On paljon tutkimusta, että ne on nimenomaan laihdutuskuurit jotka saa aikaan epätervettä painonvaihtelua ja erilaisia syömishäiriöitä. Syö normaalisti, älä pelleile dieeteillä.
Opettele sietämään nälkää, kunnes totut pieniin ruoka-annoksiin. Tottumisen jälkeen ei tarvitse enääå tuntea nälkää paitsi repsahdusviikonloppujen jälkeen. Toimii minulla.
Ei ole olemassa dieettejä, ainoastaan elämänmuutoksia. Jos toteaa painon kertyvän niin ei ratkaisuna mitään DIEETTIÄ, vaan etsii sen asian joka on tehtävä toisin jatkossa, aina.
Nimim. Ainoa ylipainoinen perheenjäseneni on kokeillut kaikki mahdolliset dieetit ja lihoi lihomistaan. Lopulta ainoastaan ravitsemusterapeutti auttoi, terapia loppui kesken, "dieetti" eli hänen mielestään liika syöminen loppui (huom! Hän söi enemmän, mutta oikein ja laihtui). Sitten hän palasi noihin dieetteihin, syystä että "no se on ainut joka mulle sopii/auttaa".
No on lihonut taas entisestään. Ei kai siinä muuta eikä minulle kuulu, mutta kun häpeää itseään (ei myönnä tätä, mutta sen huomaa) ja tuntee jotain syyttävää raivoa asiasta kun ei vaikka mahdu johonkin keinuun. Olisi siksi onnellisempi edes hieman hoikempana. Tulipas pitkä tarina.