Kerro yksi hyvä neuvo, millä välttää ylipaino
Vain yksi.
Jätetään nyt kuitenkin ne vitsillä heitetyt "syö vähemmän"-jutut pois.
Toki ymmärrän, että yllytyshullujakin täällä riittää =)
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Ota rennosti.
Stressi lihottaa.Nuku hyvin.
Väsymys tuo stressiä elimistöön.
Ainakin minua stressi laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sokeria yhtään.
Ei vaikuta painoon mitenkään ainakaan minulla. Rasva sen tekee.
Mullakin rasva vaikuttaa painoon, pitää sen kuosissa.
Vierailija kirjoitti:
Muista annoskoko. Laske kalorit. Älä syö kourakaupalla pähkinöitä. Syö vain nälkään.
Hyvin kiersit "syö vähemmän" -kommentin kertomalla annoskoosta ja kaloreista. Itse olisin sitä mieltä, ettei se "syö vähemmän" ole mikään vitsi, vaan siitähän siinä hommassa on kyse. Esim. aasialaiset naiset on tosi pieniä ja olen työni vuoksi usein heidän kanssaan istunut ravintolassa ja voin vahvistaa, että syövät todella vähän. Se on enemmän sellaista maistelua ja närppimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto.
Pätkäpaasto ei tiputtanut grammaakaan vaikka laskin kalorit ja urheilin.
Eihän tämä ketju edes käsittele laihduttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota rennosti.
Stressi lihottaa.Nuku hyvin.
Väsymys tuo stressiä elimistöön.Syöminen lihottaa, ei stressi.
stressi tekee näläntunnetta, jolloin on nälkä ja syö..
sama vähäisen unen kanssa.
Toisilla. Toisilla tulee huono olo ja ei voi syödä juuri mitään. Näin ainakin mulla. Ja kyllä laihtuu.
Syö terveellistä perusruokaa kolme tai neljä ateriaa (valitse toinen) päivässä, äläkä syö niiden välissä mitään. Syö joka päivä suurin piirtein saman kokoiset ruoka-annokset. Sokeria mahdollisimman vähän.
Hyvin toimii itsellä.
Mahdollisimman vähän makeita juomia. Kahvin ja teenkin voi oppia nauttimaan ilman sokeria.
Minua lihottaa ihan vaan herkut. Viime kesänä söin melkein joka päivä jäätelön. Tuli 3 kiloa lisää. Lähtivät, kun lopetin. Mitat 172/55.
Korjausliike ajoissa. Vähennät kaloreita, jos vaakalukema alkaa nousta. Keski-ikäinen ei voi mättää kuten parikymppinen.
Edellä mainittujen kommenttien lisäksi suosittelen:
JUO VETTÄ.
Jos sinulla on nälkäinen olo, juo iso lasi vettä. Jos sinulla on nälkä vielä puolen tunnin päästä, niin voit syödä. Älä toki ahmi tai mättää tolkuttomasti. Syö 80%:sti täyteen. Ja suosi perusaineksista tehtyä yksinkertaista ruokaa.
Mutta ohjenuorana pidän, että ensimmäiseen nälkään ei syödä mitään. Juodaan lasi-pari vettä ja katselen, että riittikö se.
Älä aloita masennuslääkkeitä (T. nimimerkki paino nousi 45 kilosta 78 kiloon masennuslääkkeiden aloittamisen jälkeen)
Älä pelkää näläntunnetta. Se on normaalia. Aina kun hiukoo, ei tarvitse syödä. Vesilasikin riittää. Syö 4 kertaa päivässä ja varmista, että joka aterialla on jotain proteiinia. Älä syö aterioiden välissä.
Punnitse itsesi säännöllisesti ja päätä mikä luku on STOPraja! Kun mittari näyttää tuota lukemaa, laihduta, keinolla millä hyvänsä - mutta tuota rajaa et ylitä!!
Jä-tä ruo-ka-va-lio-sta po-is veh-nä.
Osta kesällä suomalaisia mansikoita/kirsikoita/herneitä.
Pätkäpaasto ei tiputtanut grammaakaan vaikka laskin kalorit ja urheilin.