Kerro yksi hyvä neuvo, millä välttää ylipaino
Vain yksi.
Jätetään nyt kuitenkin ne vitsillä heitetyt "syö vähemmän"-jutut pois.
Toki ymmärrän, että yllytyshullujakin täällä riittää =)
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Sokeri pois, 4-5 ateriaa päivässä, puoli kiloa monipuolisia kasviksia päivässä, muttei liian isoa määrää hedelmiä, viljat kuitupitoista tavaraa. Sopivasti palkokasveja tai muita proteiinin lähteitä joka aterialla. Ei rasvaa överisti, vaan maltilla kasviöljyjä painottaen, satunnaiset ranut tai jätskit ym sallittu. Hiilihydraatit painottuen lähinnä aamupalaan ja iltapalaan pitää pois lounaskooman. Hengästyttävää kuntoliikuntaa 2 kertaa viikossa tai ja hyötyliikuntaa aina kun pystyy, siivous, työmatkat kävellen tai pyörällä. Laihdutin näin oman lievän ylipainon pois. Aiemmin olin iltaisin sipsien ja karkkien suurkuluttaja. Lisätyn sokerin poisjättäminen ja kuitujen lisääminen teki mun massun onnelliseksi samalla.
Kai tiedät että hedelmissä ja vihanneksissa on paljon sokeria? Sokeri on sama kun hiilari. Vai tatkoitatko lisätyn sokerin poisjättämistä?
Samat ruuat, samat määrät kuin ennenkin. Luovuin limusta ja karkeista. En tiennyt että voi olla näin yksinkertaista.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/19/eroon-vehnasta
– Gluteeniviljojen ja muiden viljojen proteiinien tiedetään myös vaikuttavan kilpirauhasen toimintaan. Kun kilpirauhanen toimii nihkeästi, se puolestaan hidastaa perusaineenvaihduntaa ja aiheuttaa lihomista.
Elä normaalia tasapainoista elämää. Tämä ohje sisältää kaiken eli normaalit ruokailu ja liikunta tottumukset. Mitään ei tarvitse välttää tai laskea, kun tämä kunnossa. Osa vastasi enemmänkin kysymykseen, että miten laihduttaa.. Siitähän ei ollut kyse, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Sokeri pois, 4-5 ateriaa päivässä, puoli kiloa monipuolisia kasviksia päivässä, muttei liian isoa määrää hedelmiä, viljat kuitupitoista tavaraa. Sopivasti palkokasveja tai muita proteiinin lähteitä joka aterialla. Ei rasvaa överisti, vaan maltilla kasviöljyjä painottaen, satunnaiset ranut tai jätskit ym sallittu. Hiilihydraatit painottuen lähinnä aamupalaan ja iltapalaan pitää pois lounaskooman. Hengästyttävää kuntoliikuntaa 2 kertaa viikossa tai ja hyötyliikuntaa aina kun pystyy, siivous, työmatkat kävellen tai pyörällä. Laihdutin näin oman lievän ylipainon pois. Aiemmin olin iltaisin sipsien ja karkkien suurkuluttaja. Lisätyn sokerin poisjättäminen ja kuitujen lisääminen teki mun massun onnelliseksi samalla.
No just näin. Ja tästä pysyvä elämäntapa.
Vierailija kirjoitti:
Punnitse itsesi säännöllisesti ja päätä mikä luku on STOPraja! Kun mittari näyttää tuota lukemaa, laihduta, keinolla millä hyvänsä - mutta tuota rajaa et ylitä!!
Tiedätkö mitä lähipiiri sitten tuohon sanoo?
hei se on vaan turvotusta. Et sä oikeasti noin paljoa paina. Relaa.
Joillekin itsestä pieneltä tuntuvat lukemat ovat kuin "lupa" mättää naamansa paketillisia jäätelöä, voita ja vaikka juoda öljyä pullosta.
Itsellä on juuri se pointti siinä, että kun raja on riittävän pieni ja mallia kilonatsi, niin myöskin säätöliikkeet eivät tarvitse olla kovinkaan massiivisia. On aivan eri asia korjata kiloa-kahta, kuin 20 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tiedät että hedelmissä ja vihanneksissa on paljon sokeria? Sokeri on sama kun hiilari. Vai tatkoitatko lisätyn sokerin poisjättämistä?
Pilkkua ei tarvii viilailla. Se on kuitenkin käsittämätöntä, että jotkut jopa luulevat, että hedelmissä oleva sokeri ei ole oikeastaan sokeria lainkaan. Vaikka se on haitallisinta sokeria. Luulevat, että ne olemattomat vitamiinit ja hivenaineet poistavat sokerin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota rennosti.
Stressi lihottaa.Nuku hyvin.
Väsymys tuo stressiä elimistöön.Ainakin minua stressi laihduttaa.
Mulla stressi vie yöunet, jolloin olen päivisin väsynyt ja äkäinen ja himoitsen kahvia ja makeaa koko ajan pysyäkseni virkeämpänä. Paha kierre.
Tärkein: Älä laihduta. Jos ylipainoa on kertynyt tai kertymässä, niin tee pysyviä muutoksia ruokailu- tai liikuntatapoihin.
Jojo-laihduttaminen ei ole terveellistä ja siinä paino tulee nopeasti takaisin ylimääräisten kilojen kanssa, jos palaa entisiin tapaoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista annoskoko. Laske kalorit. Älä syö kourakaupalla pähkinöitä. Syö vain nälkään.
Hyvin kiersit "syö vähemmän" -kommentin kertomalla annoskoosta ja kaloreista. Itse olisin sitä mieltä, ettei se "syö vähemmän" ole mikään vitsi, vaan siitähän siinä hommassa on kyse. Esim. aasialaiset naiset on tosi pieniä ja olen työni vuoksi usein heidän kanssaan istunut ravintolassa ja voin vahvistaa, että syövät todella vähän. Se on enemmän sellaista maistelua ja närppimistä.
Mä uskon, että lämpimissä maissa ihmiset ovat luonnostaan hoikempia, kun helteellä ei ruoka niin maistu.
Täällä pohjoisessa ilmastossa ihmisillä on tarve hankkia rasvavarastoa pakkasten varalle ja siksi syödään kuin viimeistä päivää.
Voikohan olla näin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punnitse itsesi säännöllisesti ja päätä mikä luku on STOPraja! Kun mittari näyttää tuota lukemaa, laihduta, keinolla millä hyvänsä - mutta tuota rajaa et ylitä!!
Tiedätkö mitä lähipiiri sitten tuohon sanoo?
hei se on vaan turvotusta. Et sä oikeasti noin paljoa paina. Relaa.
Joillekin itsestä pieneltä tuntuvat lukemat ovat kuin "lupa" mättää naamansa paketillisia jäätelöä, voita ja vaikka juoda öljyä pullosta.
Itsellä on juuri se pointti siinä, että kun raja on riittävän pieni ja mallia kilonatsi, niin myöskin säätöliikkeet eivät tarvitse olla kovinkaan massiivisia. On aivan eri asia korjata kiloa-kahta, kuin 20 kiloa.
Joo mutta ei kannata välittää lähipiirin sanomisista. Se on sinun kroppasi ja sinä teet kuten tahdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilkkua ei tarvii viilailla. Se on kuitenkin käsittämätöntä, että jotkut jopa luulevat, että hedelmissä oleva sokeri ei ole oikeastaan sokeria lainkaan. Vaikka se on haitallisinta sokeria. Luulevat, että ne olemattomat vitamiinit ja hivenaineet poistavat sokerin.
Mutta onhan hedelmä parempi vaihtoehto makeannälkään kuin karkki tai leivos. Siitä saa kuituja ja vitamiineja.
Ei elämän tarvi olla kuivaa ja ankeaa, vaikka haluaakin vähentää painoa. Muutoin siitä ei tule elämäntapaa.
Punnitse monta kertaa viikossa ja merkitse tiedot talteen. Tilastosta näkee kiistatta, että paino nousussa eikä ole kyse vain yhden päivän "turvotuksesta". Pari kiloa on helpompi pudottaa kuin kymmenen tai kaksikymmentä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan hedelmä parempi vaihtoehto makeannälkään kuin karkki tai leivos. Siitä saa kuituja ja vitamiineja.
Ei elämän tarvi olla kuivaa ja ankeaa, vaikka haluaakin vähentää painoa. Muutoin siitä ei tule elämäntapaa.
Elämä ei ole suinkaan kuivaa ja ankeaa kun ei ole sokerikoukussa.
Sokeri on sokeri aina. Vaikka miten yrität vääntää toisin.
Lopeta känni- tai väsynysahmiminen.
Mä laihduin 5 kiloa, kun lopetin vehnän ja sokerin käytön.