Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni juttu, mutta miehen käytös kun tulee vieraita

Vierailija
16.06.2022 |

Jos meille tulee lyhyellä varoitusajalla vaikka kavereita käymään, toki istutaan kahvipöytään. Laitan usein kahvin tippumaan, mies nostaa pöytään keksejä. Ja kupit. Ottaa kupit itselleen ja vieraille, kaataa niihin kahvia. Minulle ei ota kuppia. Hetken päästä hiippailen vähin äänin hakemaan kahvia itsellenikin. Siis niin pieni juttu, mutta tulee aina huono fiilis ja minua jotenkin hävettää. Tekisi mieli räjähtää, tätä on tapahtunut niin monta kertaa, mutta en tietenkään vieraiden edessä voi. Olen jälkeen päin kysynyt miksi teet noin, mies ei (muka?) ymmärrä mistä puhun, hän vain epähuomiossa ei hoksannut. Osaanhan itsekin ottaa kahvia. Mutta miksi näin käy aina?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on surkea laskupää?

Vierailija
2/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niinkuin siis kelailet ?  Sitäkö onko miehesi joku sairas gaslighting psykopaatti, joka yrittää murtaa sinut vai mitä ihmettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sanoisin ihan vieraiden kuullen, että missä minun kuppini on.

Vierailija
4/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei arvosta sinua, törppö mies ja haluaa näyttää sen ns julkisesti. Ala sinä kattamaan ne kupit etkä tietenkään miehelle kata.

5/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarkemmin ajattelematta hahmottaa tilanteen niin, että sinä olet emäntä, joka häärää ja palvelee pöydässä istuvia (mukaan lukien häntä itseään)? En keksi muuta selitystä, koska tuskin hän unohtaa olemassaolosi.

Vierailija
6/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tekee noin, ottaa astiat/keksit itselleen ja kavereille, mutta ei mehutarjoilua valmistelevalle äidille tietenkään.

Vierailija
7/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin miehelle että laitappa kahvi tulemaan ja kattaisin pöydän. Ongelma ratkaistu.

Jos mies muuten huomioiva niin Olettaisin että katsoo vaan pöydässä olijoita ja laittaa heille mukit eikä hahmota ajatuksissaan että sinäkin tarvit mukin koska et istu pöydän ääressä vielä silloin.

Vierailija
8/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kyse olla siitä, että käytät aina samaa kuppia ja mies jotenkin olettaa, että otat sen käytetyn kuppisi jostain esille? Tosin ei tämä sitä selitä, ettei mies edes kysy, onko sinulla kuppi jossakin tai että kaataa kahvit vain itselleen ja vieraalle. 

Vierailija
9/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että on kiva kyläillä paikoissa, joissa isäntäväki selvittää vieraiden aikana välejään.

Vierailija
10/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko ap sinä jatkossa laittaisit kupposet pöytään?

Vierailija
11/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä saattaisin tollaisessa tapauksessa tokaista, että "et sitte mulle kaatanut".

Vierailija
12/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on kiva kyläillä paikoissa, joissa isäntäväki selvittää vieraiden aikana välejään.

Kai tuollaisen lauseen voi sanoa ihan hyväntuulisestikin?

Vierailija
13/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tunaroi osa 304867373949.

Vierailija
14/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan aiheellinen kysymys on. Kyllä itsekin vieraana ihmettelisin miksi toiselle ei katettu ollenkaan.

Vierailija
15/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama kokemus.

Koskee tosin viinin kaatamista, muille, itselleen, ei minulle. Keskustelimme asiasta aikanaan, pariinkin otteeseen. Ei kuulemma tarkoittanut, eikä muistanut.

Oli mielestäni kyllä niin loukkaavaa ja noloa, koska laitan aina tarjoilut viimeisen päälle ja tykkään vieraista.

Oma ratkaisuni oli, että ok, en sitten juo. Alkoholin käyttöni onkin sitten minimaalista, kylässäkin max se yksi lasillinen. Ei enempää tee mielikään, koska vaikuttaa ihan riittävästi, kun "ottaa" vähän ja harvoin.

Vierailija
16/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä puoliksikaan huomautellakseen?

Vierailija
17/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan aiheellinen kysymys on. Kyllä itsekin vieraana ihmettelisin miksi toiselle ei katettu ollenkaan.

Ehkä voi asetella sanansa niin, ettei sisällä widduilua.

Esim. Hei voisitko vielä tuoda yhden kahvikupin.

Vierailija
18/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ystävällinen pyyntö tuoda vielä yksi kahvikuppi.

Vierailija
19/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voi asetella sanansa niin, ettei sisällä widduilua.

Esim. Hei voisitko vielä tuoda yhden kahvikupin.

Sitten toinen kysyy hoomoilasena "jaa mitä, täh, kenelle". Minulle senkin pölvästi. En tiedä, ei ole tuollaista tilannetta ikinä käynyt... Törppöä ja omituista käytöstä, jos ei toistuvasti osaa kattaa kumppanilleen.

Vierailija
20/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä puoliksikaan huomautellakseen?

Entä jos vahingossa viattomasti ääneen puhuu ja katsellaan etsii että "missäs se mun kuppini olikaan" ?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi