Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni juttu, mutta miehen käytös kun tulee vieraita

Vierailija
16.06.2022 |

Jos meille tulee lyhyellä varoitusajalla vaikka kavereita käymään, toki istutaan kahvipöytään. Laitan usein kahvin tippumaan, mies nostaa pöytään keksejä. Ja kupit. Ottaa kupit itselleen ja vieraille, kaataa niihin kahvia. Minulle ei ota kuppia. Hetken päästä hiippailen vähin äänin hakemaan kahvia itsellenikin. Siis niin pieni juttu, mutta tulee aina huono fiilis ja minua jotenkin hävettää. Tekisi mieli räjähtää, tätä on tapahtunut niin monta kertaa, mutta en tietenkään vieraiden edessä voi. Olen jälkeen päin kysynyt miksi teet noin, mies ei (muka?) ymmärrä mistä puhun, hän vain epähuomiossa ei hoksannut. Osaanhan itsekin ottaa kahvia. Mutta miksi näin käy aina?

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap koskaan istunut pöytään hakematta kuppia itsellesi, mitä se puoliso on tuumannut?

Vierailija
42/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nappaisin miehen kupin, ryystäisin siitä ja kysyisin sitten mieheltä että Ai etkö sä ota? Keitin kyllä sullekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikista isoin virhe on se, että osoittaa mieltään ja julkisesti nöyryyttää miestä ja kostaa hänelle jotenkin v-mäisesti ilkeällä äänensävyllä valittaen puuttuvasta kupista. Paras vaihtoehto on kysyä vain neutraalisti, että hei otatko vielä yhden kupin kaapista.

Voi olla että mies on vain ollut huolimaton tai sitten jostain syystä tahallaan jättänyt puolison kupin pois loukatakseen, osoittaakseen mieltä tai muuta vastaavaa outoa, mutta oli miten oli, se oma käytös kannattaa pitää täysin neutraalina ja ystävällisenä, eikä ainakaan näpäyttää toista tai muuten kostaa lapsellisesti.

Vierailija
44/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaikista isoin virhe on se, että osoittaa mieltään ja julkisesti nöyryyttää miestä ja kostaa hänelle jotenkin v-mäisesti ilkeällä äänensävyllä valittaen puuttuvasta kupista. Paras vaihtoehto on kysyä vain neutraalisti, että hei otatko vielä yhden kupin kaapista.

Voi olla että mies on vain ollut huolimaton tai sitten jostain syystä tahallaan jättänyt puolison kupin pois loukatakseen, osoittaakseen mieltä tai muuta vastaavaa outoa, mutta oli miten oli, se oma käytös kannattaa pitää täysin neutraalina ja ystävällisenä, eikä ainakaan näpäyttää toista tai muuten kostaa lapsellisesti.

Lol. Lakkaa nyt se miehen puolustelu. Ei saisi samanlaista puolustelua nainen, joka jättäisi miehelle kattamatta.

Vierailija
45/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli mies saa perseillä ja osoittaa mieltään oikein näyttävästi, mutta siihen ei saa vastata? Ok :D en koe sitä kyllä mitenkään pahana, jos sanoo, että minulle ei ollutkaan kuppia... Toinen voi siinä sitten kohteliaasti sanoa, että "aah, anteeksi, unohdin".

Vierailija
46/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sanoisin ihan vieraiden kuullen, että missä minun kuppini on.

Tämä ei ole ystävällinen pyyntö tuoda vielä yksi kahvikuppi.

Ja miehen käytöskö on ystävällistä?

Vierailija
47/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies lähtisi hakemaan kahvia, niin nappaisin pöydältä hänen kuppinsa. Tai sitten kun on jo kahvin kaatanut. Ja jos mies ilkiää ääneen asiaa ihmetellä, niin toteaisin vain kohteliaasti, että laitoit yhden kupin liian vähän pöytään/laskit kupit vääriin. 

Tai sitten kun  mies tulee kahvipannun kanssa niin sanoisin ääneen, että kaadatko mullekin. Enkä nousisi hakemaan kuppia. Tässä on se riski, että mies komentaa sinut hakemaan kuppisi. Joten ehkä on paras, että sanoisit oho mulla ei ole kuppia. Otan sinun kupin, otatta itsellesi uusi.

Mutta jotain piilo keljuiluahan tuo on.

Vierailija
48/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin pöydästä ihan kokonaan pois, vaikka olohuoneen puolelle. Siinä sitten ihmettelisivät, että minne se hävisi. Ei kai sitä pöytään tulla, kun ei ole katetukkaan. 

Vierailija
49/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli mies saa perseillä ja osoittaa mieltään oikein näyttävästi, mutta siihen ei saa vastata? Ok :D en koe sitä kyllä mitenkään pahana, jos sanoo, että minulle ei ollutkaan kuppia... Toinen voi siinä sitten kohteliaasti sanoa, että "aah, anteeksi, unohdin".

Ei miehen käytös olekaan hyvä asia, mutta on viisautta olla lähtemättä siihen mukaan. Kostaminen on aina heikkoutta ja vahvuutta on kääntää se toinenkin poski. Myöhemmin tottakai kahden kesken kannattaa sanoa miehelle. 978

Vierailija
50/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppö ukko taitaa sinulla olla, meille kun tulee vieraita mies kaatelee kahvia kaikille myös minulle ja kun ollaan ulkona vaikka porukalla laavulla makkaraa paistamassa niin kohta tulee valmiiksi paistettu makkara ja kun alan miettiä mehua niin samalla sekin sieltä tulee kysymättä. Mukava kun huomioidaan ja aamuisin minua odottaa kahvi ja leivät valmiina pöydässä.

Vierailija
51/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen käytös olekaan hyvä asia, mutta on viisautta olla lähtemättä siihen mukaan. Kostaminen on aina heikkoutta ja vahvuutta on kääntää se toinenkin poski. Myöhemmin tottakai kahden kesken kannattaa sanoa miehelle. 978

Ap:n tapauksessa ei auta. Ehkä se auttaa, kun sanoo vieraiden kuullen.

Vierailija
52/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän vaikuttaa, että mies katsoo yleensäkin kattamisen olevan hänen arvolleen alhaista hommaa, että jos sitten ainakin tekee sen huonosti.

Vierailija
53/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on kiva kyläillä paikoissa, joissa isäntäväki selvittää vieraiden aikana välejään.

Kyllä se ihan aiheellinen kysymys on. Kyllä itsekin vieraana ihmettelisin miksi toiselle ei katettu ollenkaan.

Ehkä voi asetella sanansa niin, ettei sisällä widduilua.

Esim. Hei voisitko vielä tuoda yhden kahvikupin.

Se mieskö ei widduile, kun jättää vaimolleen aina kattamatta?

Ehkä, ehkä ei, mutta widduilut ja naljailut on kivampi selvittää kahden kesken kuin vieraiden aikana.

Kaikista inhottavinta epäkohteliaisuutta isänniltä on naljailla ja selvitellä välejään vieraiden aikana.

Itse en vieraana kokisi sitä mitenkään naljailuna, jos toinen kysyy, että missäs hänen kuppi on tai sanoo ääneen "jaa, ei minulle ollutkaan kuppia". Se on ihan ok ihmettelyn aihe.

Siinäpä sitä sitten on ihmettelemistä miehen touhuissa ja ajatuksenjuoksussa koko konkkaronkalle.

No, näitä asioita voi hoitaa hienotunteisesti tai sitten pitää miehen puuhia oletusarvoisesti pahansuopina ja vastata niihin siitä lähtökohdasta.

Kyllä tuollaiset epäsuoratkin vinoilut huomaa ja se on kiusallista. Ja harvoin johtaa parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen, kun vieraiden aikana naljaillaan.

Joillekin se on vissiin ihan normaalia.

Minusta on kiva, että ihmiset ovat kilttejä toisilleen.

Onko mies kiltti?

Vierailija
54/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on kiva kyläillä paikoissa, joissa isäntäväki selvittää vieraiden aikana välejään.

Kyllä se ihan aiheellinen kysymys on. Kyllä itsekin vieraana ihmettelisin miksi toiselle ei katettu ollenkaan.

Ehkä voi asetella sanansa niin, ettei sisällä widduilua.

Esim. Hei voisitko vielä tuoda yhden kahvikupin.

Se mieskö ei widduile, kun jättää vaimolleen aina kattamatta?

Ehkä, ehkä ei, mutta widduilut ja naljailut on kivampi selvittää kahden kesken kuin vieraiden aikana.

Kaikista inhottavinta epäkohteliaisuutta isänniltä on naljailla ja selvitellä välejään vieraiden aikana.

No miksi se mies vidduilee vieraitten aikana?

Vierailija
55/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee näin: kun tulee jotain tuttuja yllättäen käymään, niin mies hakee itselleen kupillisen kahvia termoskannusta ja hörppii sitä siinä vieraiden aikana, hävettää niin kauheasti että painun äkkiä kahvinkeittoon. Niin monta kertaa tästä on puhuttu mutta ei, ei mene perille.

Vierailija
56/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanoisin miehelle että laitappa kahvi tulemaan ja kattaisin pöydän. Ongelma ratkaistu.

Jos mies muuten huomioiva niin Olettaisin että katsoo vaan pöydässä olijoita ja laittaa heille mukit eikä hahmota ajatuksissaan että sinäkin tarvit mukin koska et istu pöydän ääressä vielä silloin.

Siis luuletko nyt että kupin puuttuminen pöydästä oli tässä se ongelma? Että ongelma katoaa kun kuppi saadaan pöytään jollakin keinolla?

Vierailija
57/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naljailua.

No voi kauheaa, jos nainen naljailisi!

Mieshän voisi vastaavassa tilanteessa JYRÄHTÄÄ että TAAS yksi puuttuu, eikös rouva osaa EDELLEENKÄÄN laskea RÖHHÖHHÖHHÖÖ.

Vierailija
58/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tekee näin: kun tulee jotain tuttuja yllättäen käymään, niin mies hakee itselleen kupillisen kahvia termoskannusta ja hörppii sitä siinä vieraiden aikana, hävettää niin kauheasti että painun äkkiä kahvinkeittoon. Niin monta kertaa tästä on puhuttu mutta ei, ei mene perille.

Siis ihan oikeasti joku on noin epäkohtelias? Kyllä toljottaisin varmaan suu auki, jos mentäisiin kylään ja talon isäntä/emäntä ottaisi vaan itselleen kahvia eikä tee elettäkään, että vieraille tarjoaisi. Nolo äijä.

Vierailija
59/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän nyt mies mikään koira ole,ei nyt paljon vaivaa,jos nainen ottaa itse kupin....mua ei haittais ollenkaan,en nyt niin tarkka ole,jos suhde muuten kunnossa :) ehkä hän ei ajattele

Vierailija
60/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada ensi kerralla itse se kahvi pokkana vain vieraalle ja itsellesi. Katso, miten miehesi reagoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi