Milloin viimeksi olet nähnyt siilejä?
Minä en ole nähnyt siilejä moneen vuoteen, ennen oli siilejä piha täynnä. Yksi siili oli kerran nukkumassa minun terassilla vuosia sitten.
Kommentit (34)
Ne liikkuvat aamuhämärissä tai iltahämärissä? Yöllä? Silloin kun mökäsakki ei ole pihalla koirineen? Huoltokoneita nykyään menee paljon kaupungissa, liikaa, rekkoja ja kaikkea. Autoja.
Elävän vuosikymmeniä sitten. Auton alle jääneen vuosia sitten.
Viime viikolla, iltaisin lyllertelee meidän takapihalla.
Eilen myöhään illalla näin siilin pihalla.
Viime kesänä näin kaupunkialueella ihan jalkakäytävällä köpötteli siili. Ei näyttänyt sairaalta, mutta olin kyllä ihmeissäni miksi oli liikkeellä keskellä päivää. Olisiko tullut "häätö" jostain.
Noin kakskyt vuotta sitten silloinen koirani löysi lehtikasasta syksyllä kuolleen siilin. Näin Turun keskustassa.
Joitakin vuosia sitten. Illalla siili tai kaksi kulki pihanurmikolla. Aivan ihania, hurmaannuin niitä seuratessa 💖🦔
Nyt ei ole muutamaan vuoteen näkynyt. Liikkuvatko öisin. Osa pihasta on luonnontilassa.
Vajaan kilometrin päässä lähellä rantaa siilejä on ollut rannan lähellä.
Just huutelin letkulla auton renkaasta jämät pois.
Aamulla katselin roboleikkurin yöllä tallentamaa video esteestä ja kun se silpoi siilin palasiksi. Ihmettelin miksi leikkuri ajoi toistuvasti siilin riekaleiden ylitse kuin sillä olisi jotain siiliä vastaan.
Nekin vähät mitkä vielä on, ovat vaarassa kuolla ja vammautua robottiruohonleikkureihin.
Onneksi siili ei ensisijaisesti viihdy näiden nurmikkofanaatikkojen pihoissa.
Siilit on kuolemassa sukupuuttoon koska heille ei riitä ravintoa. Samoin pikkulinnuille käy.
Molemmat syö pieniä ötököitä ja pienet ötökät on vähenty ilmastonmuutoksen myötä.
Harmillista tosiaan kun melkein useammin näkee sen auton alle jääneen. Taannoin oli yks potilas tuolla autotallissa, meinasi olla vaikea löytää hoitopaikkaa kun en itse olis sille osannut mitään tehdä. Meillä asustelee tässä jossain kuusiaidan ryteikössä yksi jota joskus näkee.
Viime perjantaina näin yhden maaseudulla.
Joka ilta kun vien niille ruokaa takapihalle. Aikamoisia tankkeja alkavat olla.
En ole nähnyt vuosikymmeniin. Ei niitä ole tällä alueella.
Pari viikkoa sitten kaupunkipihassa.
Viime tiistaina. Jarrutin, en ajanut yli.
Tänä kesänä. Lähimmillä naapureilla ei ole siilintappokonetta, muutaman tontin päässä valitettavasti on mutta ei ole vielä saanut kaikkia kiinni.
Viime viikolla. Meidän taloyhtiön pihassa asustaa yksi.