Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni juttu, mutta miehen käytös kun tulee vieraita

Vierailija
16.06.2022 |

Jos meille tulee lyhyellä varoitusajalla vaikka kavereita käymään, toki istutaan kahvipöytään. Laitan usein kahvin tippumaan, mies nostaa pöytään keksejä. Ja kupit. Ottaa kupit itselleen ja vieraille, kaataa niihin kahvia. Minulle ei ota kuppia. Hetken päästä hiippailen vähin äänin hakemaan kahvia itsellenikin. Siis niin pieni juttu, mutta tulee aina huono fiilis ja minua jotenkin hävettää. Tekisi mieli räjähtää, tätä on tapahtunut niin monta kertaa, mutta en tietenkään vieraiden edessä voi. Olen jälkeen päin kysynyt miksi teet noin, mies ei (muka?) ymmärrä mistä puhun, hän vain epähuomiossa ei hoksannut. Osaanhan itsekin ottaa kahvia. Mutta miksi näin käy aina?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin ilman senkummempaa draamaa käydä itselleni kupin kaapista :) 

Vierailija
82/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sanoisin ihan vieraiden kuullen, että missä minun kuppini on.

Ai että on kiva kyläillä paikoissa, joissa isäntäväki selvittää vieraiden aikana välejään.

Kyllä se ihan aiheellinen kysymys on. Kyllä itsekin vieraana ihmettelisin miksi toiselle ei katettu ollenkaan.

Ehkä voi asetella sanansa niin, ettei sisällä widduilua.

Esim. Hei voisitko vielä tuoda yhden kahvikupin.

Voisit varmaan itsekin hakea, kun minulla on vain 2 kättä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet kotonasi ja vakio kalustolle ei ole tarjoilu palvelua vai vaaditko yleensäkin että sinulle tarjoillaan ja sinua palvellaan kotonasi?

Ihminen, jolle kumppani on huonekalu, ei ansaitse kumppania ollenkaan.

Vierailija
84/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teki samaa. Aloin itse toimia samoin. Nykyään voi olla jo niin, että kun aamulla herään eikä siis mitään vieraita ole, on mulle aamupalapöytä katettu.

Vierailija
85/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei kata minulle kuppia, niin kaataisin iloisesti kahvit vieraille ja miehelle myös, laittaisin pannun takaisin paikalleen, menisin työhuoneeseen ja huikkaisin ovelta, että soita, kun pitää tulla kaatamaan toinen kupillinen.

Ei aikuista eikä rakentavaa, mutta jää varmasti mieleen.

Vierailija
86/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voisin ilman senkummempaa draamaa käydä itselleni kupin kaapista :) 

JATKUVASTI?? Luetun ymmärtäminen taas hukassa!!!

Vierailija
87/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mitään. Mä olin kerran mieheni kanssa tämän kaverin luona (poikettiin ohikulkumatkalla hoitaa yksi sovittu asia, kutsui ovella meidät kahville, en siis tunkenut kaveri - iltaan). Tää kattoi miehelleni ja itselleen! Mieheni sitten siirsi saamansa kupin eteeni ja kysyi "otsatko kahvia" ja siinä kohtaa vasta tää kaverinsa tajusi 😁

Vierailija
88/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ystävällinen pyyntö tuoda vielä yksi kahvikuppi.

Taitaa tuo asenteesi johtua ihan vaan sukupuolista. Jos emäntä jättäisi aina isännälle kattamatta, niin tuskinpa tulisi tällaista lässyttelyä. Nyt se on vaan hassu höpsö mies, joka vaan "unohtaa".

Toki, jos on aikaa etukäteen kattaa pöytää, niin katetaan kaikille kupit. Mutta tässä nyt oli vissiin vähän hätäisesti vieraita tulossa, niin saattaahan sitä sattua.

Itse huolehdin pöydän kattamisesta, niin ei tarvi soittaa suuta muille.

Joistain on aina nin kiva päästä näpäyttelemään muita.

Oletko nainen ja katat aina pöydän? Noita törppöjä nimittäin kasvaa perheissä, joissa on totuttu, että nainen kattaa

Vierailija
89/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on kiva kyläillä paikoissa, joissa isäntäväki selvittää vieraiden aikana välejään.

Mitäs välien selvittelyä se on? Onko välienselvittelyä myös se jos vierans kysyy että missäs minun kuppini on, jos hänelle unohdettiin kattaa?

Vierailija
90/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaikista isoin virhe on se, että osoittaa mieltään ja julkisesti nöyryyttää miestä ja kostaa hänelle jotenkin v-mäisesti ilkeällä äänensävyllä valittaen puuttuvasta kupista. Paras vaihtoehto on kysyä vain neutraalisti, että hei otatko vielä yhden kupin kaapista.

Voi olla että mies on vain ollut huolimaton tai sitten jostain syystä tahallaan jättänyt puolison kupin pois loukatakseen, osoittaakseen mieltä tai muuta vastaavaa outoa, mutta oli miten oli, se oma käytös kannattaa pitää täysin neutraalina ja ystävällisenä, eikä ainakaan näpäyttää toista tai muuten kostaa lapsellisesti.

Itse taas en pidä tuota vieraiden aikana nöyryyttämistä kovinkaan huonona vaihtoehtona siinä tapauksessa että tästä asiasta on miehelle jo mainittu useaan otteeseen eikä käytös ole vieläkään muuttunut puolisoa huomioonottavaksi.

Tämä tällainen nöyryyttäminen takaa sen, että kielteinen tunne aktivoituu puolisossa ja asiasta todellakin keskustellaan jälkeenpäin vieraiden lähdettyä, mikä on hyvä asia.

Onhan tuo tuollainen käytös puolisolta todella loukkavaa ja junttimaista ja siitä on ihan aiheellistakin huomauttaa.

Vierailija
91/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama kokemus.

Koskee tosin viinin kaatamista, muille, itselleen, ei minulle. Keskustelimme asiasta aikanaan, pariinkin otteeseen. Ei kuulemma tarkoittanut, eikä muistanut.

Oli mielestäni kyllä niin loukkaavaa ja noloa, koska laitan aina tarjoilut viimeisen päälle ja tykkään vieraista.

Oma ratkaisuni oli, että ok, en sitten juo. Alkoholin käyttöni onkin sitten minimaalista, kylässäkin max se yksi lasillinen. Ei enempää tee mielikään, koska vaikuttaa ihan riittävästi, kun "ottaa" vähän ja harvoin.

Eli ymmärsit mieheesi yskän, että otat liikaa alkoa. Nyt olet tajunnut olla juomatta kun mies on tällä tavoin sinut hienovaraisesti siihen opastanut.

Vierailija
92/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää kettuiluahan tämä miehen puolelta on, mitä lie yrittää sillä viestittää. Seuraavan kerran, kun tilanne on päällä ja miehesi noutamassa kuppeja, sano ihan leppoisalla äänellä, että " laita minullekin kuppi". Jos vieläkin unohtuu, pitää asia puhua selväksi ja vetää johtopäätökset.

Vierailija
93/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi aloittaa pöydässä keskustelun matematiikan tärkeydestä ihan vain arkielämässään. Ensin voisi käydä läpi vaikka japanilaisten loistavat kyvyt ja päätyä lopuksi päivittelemään Suomen tasoa käyttäen esimerkkinä tilannetta, jossa pariskunnalle tulee kylään kaksi vierasta ja isäntä tuo pöytään vain kolme kuppia.

Vierailija
94/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvää kettuiluahan tämä miehen puolelta on, mitä lie yrittää sillä viestittää. Seuraavan kerran, kun tilanne on päällä ja miehesi noutamassa kuppeja, sano ihan leppoisalla äänellä, että " laita minullekin kuppi". Jos vieläkin unohtuu, pitää asia puhua selväksi ja vetää johtopäätökset.

Hirveän harva mies yrittää salaa mitään viestittää. Eiköhän tuo ole vain itsekeskeinen törppö, joka ei tajua.

Vierailija
95/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti kuulu otsikon alle, mutta kerron hassun jutun.

En ollut aiemmin kiinnittänyt huomiota tähän asiaan. Kutsuin vieraat ja mieheni ruokapöytään. Mies tarttui oitis kauhaan ja lappasi ruokaa lautaselleen, samalla kiireellä otti itselleen leipää. Naama punaisena häpeästä änkytin vieraille, että he ottaisivat ruokaa ja koitin ilmeillä viestitellä miehelle, että tuollainen käytös ei ole suotavaa.

Myöhemmin otin tämän puheeksi. Miehen selitys oli, että isännän pitää ottaa ruokaa ensimmäiseksi. Kysyin miksi. Vastaus: Kun isäntä ottaa ensin, vieraat tietävät, ettei ruoka ole myrkytettyä. Hän oikein kertoi tällaisesta historiasta ja oli vakuuttunut olevansa oikeassa. 

Nauroin katketakseni: nykypäivänäkö joku pelkäisi, että myrkytämme vieraat?

Vierailija
96/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eihän nyt mies mikään koira ole,ei nyt paljon vaivaa,jos nainen ottaa itse kupin....mua ei haittais ollenkaan,en nyt niin tarkka ole,jos suhde muuten kunnossa :) ehkä hän ei ajattele

Eikö nimenomaan tässä tapauksessa nainen ole se "koira", joka joutuu noutamaan itse kupin, kun hänelle ei jostain syystä kateta?

Vierailija
97/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mies harrasti välillä tuota, että silloin, kun hänen kavereita tuli kylään, niin hän kattoi vain itselleen ja vieraille, ei minulle. Minulle se oli selvä viesti siitä, ettei hän halunnut minun istuvan kanssaan pöytään. Kerran hän myös sanoi, kun kävin ottamassa itse pannusta, että "voisit keittää sitä kahvia sitten lisää" ja sellaisella kamalalla ylimielisellä virneellä. Suhde oli todella sairas ja nimenomaan miehen puolelta ihan minun alistamista monin eri tavoin ja tämä kahvikattaus oli vaan yksi niistä.

Vierailija
98/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset sinä voi viedä vieraille ja miehellesi kahvikuppia.  Oletko niin lihava ettet jaksa? Kyllä on pienet murheet sullakin.

Vierailija
99/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveän harva mies yrittää salaa mitään viestittää. Eiköhän tuo ole vain itsekeskeinen törppö, joka ei tajua.

Miehissä on melko paljon persoonallisuushäiriöisiä, arviolta noin 5-15 %. Nämä aarteet kulkevat naiselta toiselle, koska kukaan ei halua jäädä suhteeseen, jossa tulee näitä hassunhauskoja piiloviestejä.

Vierailija
100/103 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä voi viedä vieraille ja miehellesi kahvikuppia.  Oletko niin lihava ettet jaksa? Kyllä on pienet murheet sullakin.

Miksi pitäisi? Koska on nainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi