Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni juttu, mutta miehen käytös kun tulee vieraita

Vierailija
16.06.2022 |

Jos meille tulee lyhyellä varoitusajalla vaikka kavereita käymään, toki istutaan kahvipöytään. Laitan usein kahvin tippumaan, mies nostaa pöytään keksejä. Ja kupit. Ottaa kupit itselleen ja vieraille, kaataa niihin kahvia. Minulle ei ota kuppia. Hetken päästä hiippailen vähin äänin hakemaan kahvia itsellenikin. Siis niin pieni juttu, mutta tulee aina huono fiilis ja minua jotenkin hävettää. Tekisi mieli räjähtää, tätä on tapahtunut niin monta kertaa, mutta en tietenkään vieraiden edessä voi. Olen jälkeen päin kysynyt miksi teet noin, mies ei (muka?) ymmärrä mistä puhun, hän vain epähuomiossa ei hoksannut. Osaanhan itsekin ottaa kahvia. Mutta miksi näin käy aina?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sanoisin ihan vieraiden kuullen, että missä minun kuppini on.

Tämä ei ole ystävällinen pyyntö tuoda vielä yksi kahvikuppi.

Ihan sama. Ei ole ystävällistä käytöstä jättää aina kumppani ilman kuppia.

Vierailija
22/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä helvettiä nyt taas???? ETKÖ SÄ SAATANAN SIKA TAASKaan KATTANUT MULLE KUPPIA PÖYTÄÄN?? ON SE NYT JuMALAUTA!!! MIKÄ SIINÄ ON NIIN SAATNAN VAIKEAA? HÄH"

tai 

"Tässä tais ollakin yks kuppi liian vähän, annatko rakas kaapista vielä yhden ?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on kiva kyläillä paikoissa, joissa isäntäväki selvittää vieraiden aikana välejään.

Kai tuollaisen lauseen voi sanoa ihan hyväntuulisestikin?

Eikä puoliksikaan huomautellakseen?

Entä jos vahingossa viattomasti ääneen puhuu ja katsellaan etsii että "missäs se mun kuppini olikaan" ?  

Tuossa ajassa olisi jo kipaissut hakemaan kupin tekemättä asiasta numeroa, tai riippuen nyt millaisessa linnassa asutaan.

Vierailija
24/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naljailua.

Vierailija
25/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä helvettiä nyt taas???? ETKÖ SÄ SAATANAN SIKA TAASKaan KATTANUT MULLE KUPPIA PÖYTÄÄN?? ON SE NYT JuMALAUTA!!! MIKÄ SIINÄ ON NIIN SAATNAN VAIKEAA? HÄH"

tai 

"Tässä tais ollakin yks kuppi liian vähän, annatko rakas kaapista vielä yhden ?"

Niin? Kukaan tuskin on ehdottanut ylimmäistä tapaa.

Vierailija
26/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naljailua.

Ihan aiheesta.

Vierailija
27/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on kiva kyläillä paikoissa, joissa isäntäväki selvittää vieraiden aikana välejään.

Entä jos vahingossa viattomasti ääneen puhuu ja katsellaan etsii että "missäs se mun kuppini olikaan" ?  

Tuossa ajassa olisi jo kipaissut hakemaan kupin tekemättä asiasta numeroa, tai riippuen nyt millaisessa linnassa asutaan.

Entä jos siellä olisikin ollut kuppi pöydässä sinua varten, mutta et olisi huomannut sitä?  Nyt sitten on tilanne, jossa on ylimääräinen kuppi pöydässä ja olet automaattisesti olettanut, että miehesi ei tietenkään laita sulle kuppia ja oot menny vauhkona hakemaan sellaisen itse kaapista.  Kauheaa!

Vierailija
28/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tai 

Niin? Kukaan tuskin on ehdottanut ylimmäistä tapaa.

Opettavainen kommentti. Helppo valita oikea vaihtoehto ja se väärä vaihtoehto jää tosiaan mieleen.

Vierailija
29/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naljailua.

Kyllä, miehen puolelta.

Vierailija
30/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kyllä niin ihmeissäni tilanteesta, että ihan varmasti sanoisin myös ääneen ennen, kuin kipittäisin itse hakemaan. Ei siitä tarvitse mitään numeroa sinänsä tehdä, mutta todella omituista käytöstä toistuvana, kuten ap:n tilanteessa. Pari kertaa voi mennä vielä huolimattomuuden piikkiin, mutta useammin toistuva on sitten jo jotain ihan muuta... Tahallista kiusaa?

Vierailija
31/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan aiheellinen kysymys on. Kyllä itsekin vieraana ihmettelisin miksi toiselle ei katettu ollenkaan.

Ehkä voi asetella sanansa niin, ettei sisällä widduilua.

Esim. Hei voisitko vielä tuoda yhden kahvikupin.

Se mieskö ei widduile, kun jättää vaimolleen aina kattamatta?

Vierailija
32/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin sen miehen kupin heti sen jälkeen kun mies on kaatanut siihen kahvit ja sanoisin kiitos, missä muuten sinun kuppisi on?.

Vieraiden poistuttua sanoisin kyllä miehelle ett

jätit taas tarkoituksella minut ilman kuppia, ett mikä homma tää on? Miksi et huomioi minua tässä asiassA?

Vierailija
33/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohan on oikeasti jo ihan sairasta manipulointia ja vallankäyttöä, jos mies todella jättää kupit tietoisesti laittamatta.

Vierailija
34/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ihan aiheellinen kysymys on. Kyllä itsekin vieraana ihmettelisin miksi toiselle ei katettu ollenkaan.

Ehkä, ehkä ei, mutta widduilut ja naljailut on kivampi selvittää kahden kesken kuin vieraiden aikana.

Kaikista inhottavinta epäkohteliaisuutta isänniltä on naljailla ja selvitellä välejään vieraiden aikana.

Vierailija
35/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä, ehkä ei, mutta widduilut ja naljailut on kivampi selvittää kahden kesken kuin vieraiden aikana.

Kaikista inhottavinta epäkohteliaisuutta isänniltä on naljailla ja selvitellä välejään vieraiden aikana.

Itse en vieraana kokisi sitä mitenkään naljailuna, jos toinen kysyy, että missäs hänen kuppi on tai sanoo ääneen "jaa, ei minulle ollutkaan kuppia". Se on ihan ok ihmettelyn aihe.

Vierailija
36/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tuo asenteesi johtua ihan vaan sukupuolista. Jos emäntä jättäisi aina isännälle kattamatta, niin tuskinpa tulisi tällaista lässyttelyä. Nyt se on vaan hassu höpsö mies, joka vaan "unohtaa".

Vierailija
37/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en vieraana kokisi sitä mitenkään naljailuna, jos toinen kysyy, että missäs hänen kuppi on tai sanoo ääneen "jaa, ei minulle ollutkaan kuppia". Se on ihan ok ihmettelyn aihe.

Siinäpä sitä sitten on ihmettelemistä miehen touhuissa ja ajatuksenjuoksussa koko konkkaronkalle.

No, näitä asioita voi hoitaa hienotunteisesti tai sitten pitää miehen puuhia oletusarvoisesti pahansuopina ja vastata niihin siitä lähtökohdasta.

Kyllä tuollaiset epäsuoratkin vinoilut huomaa ja se on kiusallista. Ja harvoin johtaa parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen, kun vieraiden aikana naljaillaan.

Joillekin se on vissiin ihan normaalia.

Minusta on kiva, että ihmiset ovat kilttejä toisilleen.

Vierailija
38/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tuo asenteesi johtua ihan vaan sukupuolista. Jos emäntä jättäisi aina isännälle kattamatta, niin tuskinpa tulisi tällaista lässyttelyä. Nyt se on vaan hassu höpsö mies, joka vaan "unohtaa".

Toki, jos on aikaa etukäteen kattaa pöytää, niin katetaan kaikille kupit. Mutta tässä nyt oli vissiin vähän hätäisesti vieraita tulossa, niin saattaahan sitä sattua.

Itse huolehdin pöydän kattamisesta, niin ei tarvi soittaa suuta muille.

Joistain on aina nin kiva päästä näpäyttelemään muita.

Vierailija
39/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vieras huomaa siinä vaiheessa, kun paikalla on 4 ihmistä ja kattaus on vaan kolmelle ja toinen joutuu miettimään missä hänen kattaus on. Ihan sama, vaikka ei kukaan puhuisi mitään. Minä voisin jopa vieraana huumorilla sanoa, että jaa Masa ei kattanut Maijalle kuppia.

Vierailija
40/103 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos puoliso jättäisi kupin antamatta, sanoisin kyllä että annas mullekin kuppi.

-m

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi