Mitkä ovat ne kehon kohdat, johon tuttua naista, esim. työpartneria saa koskea?
Työpaikalla on paljon miehiä ja naisia aivan sekaisin, ja meno on hektistä. Joskus sattuu myös naispuolisia olemaan aivan siinä "tuntumalla", ja näihin on melkein pakko koskea jos haluaa että työt etenevät toivottuun tahtiin.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Sama ohje kuin sanotaan pikku lapsille. Kokouimapuvun alueeseen ei kosketa!
Hyvä on. En ota heimlich-otetta, jos kurkkuusi menee jotain, mihin meinaat tukehtua.
Vierailija kirjoitti:
tisseihin voi koskea ohimennen, ei se nyt niin vakavaa ole.
Minä kosketan sitten ohimennen nyrkillä naamasi. Ei sekään niin vakavaa ole.
Ei mihinkään
Työkavereita ei ole mitään syytä kosketella
Vierailija kirjoitti:
Esimieheni, mies, piti tänään ovea minulle auki ja laittoi käden selkääni osoittaakseen, että menen ovesta ennen häntä samalla kuin puhuimme muista asioista. En ymmärtänyt loukkaantua. Ilmeisesti olisi pitänyt.
Älkää tehkö asioista liian vaikeita.
jos kannattaa tasa-arvoa niin ehkä olisi pitänyt loukkaantua. voit huomata että jos hetero mies tekee noin toiselle niin tulee turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti heteromiehelle toimiva neuvo: kohtele naisia kuten toivoisit homomiesten kohtelevan sinua.
eli kannattaa vältellä henkeen ja vereen.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti heteromiehelle toimiva neuvo: kohtele naisia kuten toivoisit homomiesten kohtelevan sinua.
Eli ottavat poskeen työpaikan vessassa pikkujouluissa "kännissä ja läpällä"?
Vierailija kirjoitti:
Pää-olkapää-peppu-polvet-varpaat...
...tissit, lanteet, reittä taputa!
Pää, olkalää peppu, polvet varpaat!
Joo, ei ole ok koskea mihinkään, typeriä aaseja nuo selästä, vyötäröltä tms. "ohjaavat".
Vaimon työkaverina oli tuollainen hiplaaja, joutui suuttumaan ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Joskus kommunikointi ja työssä ohjaaminen tarvitsee kosketusta asian omaksumiseksi. Itse olen kasvanut sellaisella alueella, jossa koskettelu oli normaalia.
ap
No nyt on kyllä kryptinen viesti. Kasvanut sellaisella alueella? Kommunikointi ja ohjaaminen vaatii kosketusta asian omaksumiseksi?
Misogyyni-Markku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietysti tässä naistyökaverin tapauksessa olisin tuon analogiasi mukaan itse antavana osapuolena.
Meidän toimistossa on yksi mies ja monta naista, välillä käy sääliksi sitä miestä kun naiset piirittää, minä mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Ja tietysti tässä naistyökaverin tapauksessa olisin tuon analogiasi mukaan itse antavana osapuolena.
mä en millään voi ymmärtää tuota. kuka hetero mies haluaa homoilla pikkujouluissa?
Vierailija kirjoitti:
Meidän toimistossa on yksi mies ja monta naista, välillä käy sääliksi sitä miestä kun naiset piirittää, minä mukaan lukien.
eiköhän siitä miehestä riitä kaikille. vaikka jokainen saa kerran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa työssä työn sujuva eteneminen edellyttää työkavereiden koskettelua?
Gynekologiset meillä täällä töissä
Eivät gynekologit työkavereitaan koskettele, vaan asiakkaitaan.
Vierailija kirjoitti:
En voi sanoa tarkemmin, ettei ala (ja samalla minä) paljastu. Sen verran voin avata, että kyse on vain työhön liittyvistä varusteista ja työkaluista.
ap
Jos sinun siis pitää auttaa työkaveria pukemaan työn vaatimia varusteita päälle, tietenkin joudut koskemaan häneen. Silloin voit koskea sen verran, kuin se on varusteiden sujuvan pukemisen kannalta välttämätöntä. Ei enempää. Ihan samat säännöt riippumatta siitä, mikä on puettavan ja pukijan sukupuoli.
Ja sen puettavan kanssa on hyvä keskustella. Vitsaillakin voi, jos se hänelle sopii.
Vierailija kirjoitti:
En voi sanoa tarkemmin, ettei ala (ja samalla minä) paljastu. Sen verran voin avata, että kyse on vain työhön liittyvistä varusteista ja työkaluista.
ap
Jos esim. jotkut turvavaljaat pitää kollegan tarkastaa, että ovat kunnolla ja pysyvät päällä (siis vähän nykiä niitä tms.), niin etköhän tee sen naiselle ihan samalla tavalla kuin mieskollegallesikin. Olet vähän hassu, jos et keskity siinä hetkessä miettimään vain turvallisuutta, vaan menet hämillesi, koska kollega on nainen.
Kyllä tuntuu monien vastaajien elämä olevan melko neuroottista.