Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokone-etiketti. Saako istuimen laittaa taakse lepoasentoon?

Vierailija
05.06.2022 |

En ole lentänyt melkein 10 vuoteen, mutta ensi viikonloppuna on 3 tunnin lento. Miten saako sen tuolin laittaa makuuasentoon vai ei? Lento on illalla. Jos haluan nukkua.

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kohteliasta.

Vierailija
162/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielellään. Kannattaa miettiä omalle kohdalle, miltä tuntuisi istua sellaisen henkilön takana, joka edessä laskee oman tuolinsa makuuasentoon. Ei tuntuisi varmaan kovin kivalta.

Asia on toki eri silloin, kun takana ei istu ketään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohteliasta kysyä ja älä ainakaan ruokailun yhteydessä laske sitä, vaikka tarjotin ei tuossa yhteydessä liikukaan. Itse näin vajaa 190cm olen muutenkin polvet suussa koneissa niin kyllä se epämukavaa on.

Olen 160cm ja polvet osuvat myös edessä olevan istuimeen. Ihan käsittämätöntä.

Vierailija
164/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa, muutenhan se kallistus olisi lukittu. Tietty ei tietenkään nousujen, laskeutumisien ja ruokailun aikana.

Vierailija
165/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus kallistaa penkki taakse koska tahansa, keneltäkään kysymättä, jos lentotilanne sen sallii.

Vierailija
166/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntään vain yhteys, jos joku alkaa valittamaan kallistetusta penkistä. Hän hiljentää kyllä turhasta valittajan.

Vierailija
167/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma lennoilla ei ole penkin kallistajat, vaan siitä valittavat, kertoi eräs lentoemäntä.

Vierailija
168/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYYYYY!!!

Voi voi voi kun edessä istuva on maksanut lippunsa ja sitä myöten oikeutensa käyttää istuintaan juuri niinkuin haluaa.

YHYYYYYYYYY!!

Vierailija
169/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tämän takia ei kannata potkia vaan asettaa polvet kiinni siihen estämään kallistus.

Kauheita jättiläisiä te olette, tai lennätte jossain sillipurkeissa. Mun polvet ei osu edessä olevan tuoliin, vaikka heiluttaisin molempia jalkojani ilmassa.

En ole mikään jättiläinen, vaikka naiseksi olenkin keskimääräistä pidempi. Olen vain mallia lyhyt selkä, pitkät koivet. Siinähän edessä oleva yrittää laskea selkänojaansa, kun polveni nojaavat niihin jo ihan perusasennossa. Aina ne yrittää, mutta viimeistään toisen yrityksen jälkeen huomautan, ettei se liiku vaikka kuinka yrität vammauttaa minut. 

Vierailija
170/202 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy, joka estää penkin kallistamisen, on kapteenin päätös. Kenelläkään muulla ei ole pienintäkään oikeutta estää penkin kallistamista, jos henkilökunnan ohjeistus sen sallii.

Vierailija
171/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryskäyttelen sitä säännöllisesti edestakaisin. Ryskyn ryskyn

Vierailija
172/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ahtaanpaikan kammo. Menen hysteeriseksi ja saatan oksentaa hädässäni. Siihen on varmaan mukava nukkujan heräillä oksennukset nassussa.

Vierailija
173/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten olimme 10h lennolla ja edessä istuva tumma akka röhnötti tuolissaan vaikka tuli ruoka. Lentoemäntä pyysi laittamaan tuolin pystyasentoon ruokailun ajaksi ja tumma akka otti nokkiinsa. Musta prinsessa.

Vierailija
174/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, siitä ei ole mitään hyötyä, mutta takana istuvalle se on ikävää.

Vierailija
175/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painelen selkänojaa polvilla tai nyrkeillä niin kauan, että se istuin nousee ylös. Onneksi suurin osa on niin fiksuja, että tajuaa, ettei se oikeesti mene lepoasentoon, mutta se vähäinenkin kallistus on ikävää takana istuvalle.

Vierailija
176/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä alan häiriköidä potkimalla " vahingossa" selkänojaa, jos joku laskee selkänojan alas. Yölennoilla en tietenkään ala. Silloin kaikki nukkuvat.

Silloin edessäsi istuva voi kutsua koneen henkilökunnan paikalle, joka tulee huomauttamaan sinua potkimisesta. Jos jatkat potkimista niin voit saada jopa porttikiellon lentoyhtiöltä.

Mieheni on melkein 2 metriä pitkä, eikä hän mahdu mitenkään realistisesti enää istumaan jos joku kallistaa penkin. Se ei kertakaikkiaan käänny. Joku riemuidiootti oli yrittänyt väkisin kallistaa penkkiä, mutta lopulta uskoi kun sai tarpeeksi monta kertaa monosta.

Vierailija
177/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailun yhteydessä edessä istuva piti istuintaan kallistettuna. Pyysin ohikulkevaa lentoemäntää huomauttamaan, ja asia hoitui sillä.

Mutta pöytähän pysyy paikoillaan, vaikka selkänojan kallistaisi?

Itse makåtkusta paljon, muttei mua tämä asiaole häirinnyt. Kaikenlaiset mölyapinat kyllähäiritsevT.

Vierailija
178/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tämän takia ei kannata potkia vaan asettaa polvet kiinni siihen estämään kallistus.

Kauheita jättiläisiä te olette, tai lennätte jossain sillipurkeissa. Mun polvet ei osu edessä olevan tuoliin, vaikka heiluttaisin molempia jalkojani ilmassa.

En ole mikään jättiläinen, vaikka naiseksi olenkin keskimääräistä pidempi. Olen vain mallia lyhyt selkä, pitkät koivet. Siinähän edessä oleva yrittää laskea selkänojaansa, kun polveni nojaavat niihin jo ihan perusasennossa. Aina ne yrittää, mutta viimeistään toisen yrityksen jälkeen huomautan, ettei se liiku vaikka kuinka yrität vammauttaa minut. 

Kyllähän ne on siinä edellä olevassa istuimessa kiinni, kun rötkötät penkissä. Istuisit suorassa.

Vierailija
179/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mielellään. Kannattaa miettiä omalle kohdalle, miltä tuntuisi istua sellaisen henkilön takana, joka edessä laskee oman tuolinsa makuuasentoon. Ei tuntuisi varmaan kovin kivalta.

Asia on toki eri silloin, kun takana ei istu ketään. 

Eihän niitä normaaleja istuimia saa edes kallistettua niin paljon.

Vierailija
180/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokailun yhteydessä edessä istuva piti istuintaan kallistettuna. Pyysin ohikulkevaa lentoemäntää huomauttamaan, ja asia hoitui sillä.

Mutta pöytähän pysyy paikoillaan, vaikka selkänojan kallistaisi?

Itse makåtkusta paljon, muttei mua tämä asiaole häirinnyt. Kaikenlaiset mölyapinat kyllähäiritsevT.

Kyllä se pöytäkin liikkuu takaisinpäin. Siinä, jos on mahaa takanaolijalla, niin ei mahdu hengittämään. Minulla oli viimeksi vauva sylissä ja etummainen lysäytti penkin lepoasentoon. Millaiset mulkut näitä tekee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän