Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokone-etiketti. Saako istuimen laittaa taakse lepoasentoon?

Vierailija
05.06.2022 |

En ole lentänyt melkein 10 vuoteen, mutta ensi viikonloppuna on 3 tunnin lento. Miten saako sen tuolin laittaa makuuasentoon vai ei? Lento on illalla. Jos haluan nukkua.

Kommentit (202)

Vierailija
181/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten saat, jos olet ensin kysynyt takana istuvalta, että se on hänelle ok. Tietenkään et voi tehdä sitä, jos takana istuva ruokailee parhaillaan. 

Ei siihen lupaa tarvitse kysyä. Niissä on kallistusominaisuus ihan sitä varten, että sitä voi halutessaan käyttää. 

Vierailija
182/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ahtaanpaikan kammo. Menen hysteeriseksi ja saatan oksentaa hädässäni. Siihen on varmaan mukava nukkujan heräillä oksennukset nassussa.

Mulla sama ja varsinkin, jos on keskipaikka, niin pelottaa joka kerta, että paniikki alkaa hiipiä jostain. Siihen vielä, joku pienentämään tilaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa sitten olimme 10h lennolla ja edessä istuva tumma akka röhnötti tuolissaan vaikka tuli ruoka. Lentoemäntä pyysi laittamaan tuolin pystyasentoon ruokailun ajaksi ja tumma akka otti nokkiinsa. Musta prinsessa.

Vaikuttiko kiukkuisuuteesi se, eträ hän oli nainen ja tummmaihoinen?

Vierailija
184/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä mantereen yli lennolla kallistan kun nukun, mutten rytkäytä suoraan ääriasentoon  vaan varovasti.,Ruokailun aikana tietysti  nostan ja koputan edessä olevan olkapäähän ja pyydän  nostamaan  jos ei itse tajua.Näitäkin nähty tarpeeksi.

Vierailija
185/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7-8 tunnin lennoilla ihan ok, jos on vähän isompi kone eikä mikään halpayhtiön reittilento. Ärsyttävimpiä matkustajia ovat juuri ne, jotka heti istumaan päästyään räväyttävät sen selkänojan sun polviin. Sitten pitäisi sen koko rivin laittaa selkänojat taakse, että jokaisella olisi taas tilaa. Itse alan "vahingossa" potkia aina sitä selkänojaa sitten, jos joku rysäyttää sen syliini.

Et voi tietää monesko jatkolennon jatkolento juuri tämä lento on edessä istuvalle, tai millainen vuorokaudenaika hänellä on aikaeron vuoksi. Osa Euroopan sisäisillä lennoilla esim. Saksasta Suomeen matkustavista voi olla tulossa esimerkiksi Australiasta tai Aasiasta, ja heillä voi olla takanaan jo puoli vuorokautta matkustamista. Jos joku oikeasti on väsynyt ja haluaa nukkua, anna hänen nukkua. Älä potki selkänojaa. 

Vierailija
186/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noissa penkeissä edes (enää) pitää olla mitään säätömahdollisuutta kun matkustamot on muutenkin vedetty jo todella ahtaiksi kun penkkirivejä pitää olla mahdollisimman paljon ja tiiviisti?

Vierailija
187/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kallistelijalle sanoo "Odottelen sua sitten lentokentän ovien ulkopuolella" niin yleensä selkänoja nousee aikas hätäisesti.

Vierailija
188/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ahtaanpaikan kammo. Menen hysteeriseksi ja saatan oksentaa hädässäni. Siihen on varmaan mukava nukkujan heräillä oksennukset nassussa.

Mulla sama ja varsinkin, jos on keskipaikka, niin pelottaa joka kerta, että paniikki alkaa hiipiä jostain. Siihen vielä, joku pienentämään tilaa...

Jos on ahtaanpaikan kammo, kannattaa varata istumapaikka etukäteen. Ota paikka exit-riviltä, niin edessä on reilusti tilaa. 

Vierailija
189/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noissa penkeissä edes (enää) pitää olla mitään säätömahdollisuutta kun matkustamot on muutenkin vedetty jo todella ahtaiksi kun penkkirivejä pitää olla mahdollisimman paljon ja tiiviisti?

No esimerkiksi jos haluaa nukkua. Jos on vaikka yölento. Ehkä sinun kannattaa ostaa oma paikka bisnes-luokasta, niin saat olla ihan rauhassa? 

Vierailija
190/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä mantereen yli lennolla kallistan kun nukun, mutten rytkäytä suoraan ääriasentoon  vaan varovasti.,Ruokailun aikana tietysti  nostan ja koputan edessä olevan olkapäähän ja pyydän  nostamaan  jos ei itse tajua.Näitäkin nähty tarpeeksi.

Niin minäkin nukun ja nostan selkänojan ruokailun ajaksi. Mutta en koskaan koputtele edessä olevan olkapäähän. Kyllä matkustamohenkilökunta on aina hoitanut tuollaiset huomauttelut, se on heidän työtään. 

Vierailija
191/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7-8 tunnin lennoilla ihan ok, jos on vähän isompi kone eikä mikään halpayhtiön reittilento. Ärsyttävimpiä matkustajia ovat juuri ne, jotka heti istumaan päästyään räväyttävät sen selkänojan sun polviin. Sitten pitäisi sen koko rivin laittaa selkänojat taakse, että jokaisella olisi taas tilaa. Itse alan "vahingossa" potkia aina sitä selkänojaa sitten, jos joku rysäyttää sen syliini.

Et voi tietää monesko jatkolennon jatkolento juuri tämä lento on edessä istuvalle, tai millainen vuorokaudenaika hänellä on aikaeron vuoksi. Osa Euroopan sisäisillä lennoilla esim. Saksasta Suomeen matkustavista voi olla tulossa esimerkiksi Australiasta tai Aasiasta, ja heillä voi olla takanaan jo puoli vuorokautta matkustamista. Jos joku oikeasti on väsynyt ja haluaa nukkua, anna hänen nukkua. Älä potki selkänojaa. 

Kyllä potkin.

Vierailija
192/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kallistelijalle sanoo "Odottelen sua sitten lentokentän ovien ulkopuolella" niin yleensä selkänoja nousee aikas hätäisesti.

Toisen henkilön uhkailu lentokoneessa... tuossahan ei mikään voisi mennä pieleen...

Vierailija
193/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten saat, jos olet ensin kysynyt takana istuvalta, että se on hänelle ok. Tietenkään et voi tehdä sitä, jos takana istuva ruokailee parhaillaan. 

Ei siihen lupaa tarvitse kysyä. Niissä on kallistusominaisuus ihan sitä varten, että sitä voi halutessaan käyttää. 

Ei tarvitse kysyä, mutta on kohteliasta esimerkiksi vilkaista selkänojan taakse, että siellä on varmasti myös ruokailu päättynyt. Jotkuthan juo kahvia ja avecia ruokailun päätteeksi aika hitaastikin, ja ikävä olisi jos ne tulisi takana istuvan syliin. Uusissa koneissa selkänojan voi yleensä ihan hyvin laskea, vaikka takana olevalla olisikin juomia, kunhan sen tekee hitaasti ja varovasti. Poikkeuksena sitten, jos takana istuu kovin isokokoinen henkilö, jonka pöytä ei mahtuisi ison mahan vuoksi olemaan alhaalla, jos laskee selkänojan. Silloin voi vähän odottaa, vaikka ei tarvitsekaan. 

Vierailija
194/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkänojaa ei saa potkia missään olosuhteissa. Siitä voi joutua poistetuksi koneesta. 

Vierailija
195/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun kone on noussut matkalentokorkeuteen niin saa kallistaa selkänojaa, ja  ruokatarjoilun ajaksi se on nostettava pystyasentoon.

Vierailija
196/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeinta on ne pitkätukkaiset selkänojan laskijat, kun läväyttävät sen kuontalonsa yli penkin, vaikka siellä oltaisiin vielä syömässä.

Vierailija
197/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi laskea. Perusistuma-asento ei ole ainakaan itselleni optimaalinen ja siksi kallistan aina, vähänkin riittää.

Vierailija
198/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista sakkia, kun ei osata nukkua istualtaan? Olen matkustellut paljon ja myöls mannertenvälisillä lennoilla, 90% ihmisistä osaa vaivatta nukkua istuallaan.

Vierailija
199/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti teidän kanssa. Jos haluatte nukkua lennoilla, niin ottakaa paikka business-luokasta. Mannerten välisillä lennoilla niissä saa penkin vaaka-asentoon sängyksi ja voi nukkua ihan rauhassa häiritsemättä ketään muuta. Economy-luokassa etikettiin kuuluu, että edes katsoo taakseen, ennen kuin kallistaa omaa penkkiään. Ja siinäkin tapauksessa on kohteliasta varoittaa asiasta takana istuvaa.  

Vierailija
200/202 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 164 senttinen nainen, ja jos minuakin ahdistaa tilan puute, kun joku ajattelematon kallistaa penkkinsä, niin varmasti ahdistaa montaa muutakin. En siis koskaan laske selkänojaani alas ahtaissa lentokoneissa tai busseissa. Kolmen tunnin lennon pärjää oikein hyvin selkänoja pystyasennossa. Olen myös ottanut tavaksi kohteliaasti huomauttaa, että en halua edessä olevan nojaavan selkänojaansa syliini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan