Lentokone-etiketti. Saako istuimen laittaa taakse lepoasentoon?
En ole lentänyt melkein 10 vuoteen, mutta ensi viikonloppuna on 3 tunnin lento. Miten saako sen tuolin laittaa makuuasentoon vai ei? Lento on illalla. Jos haluan nukkua.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai penkin saa laskea.
Ihmettelen vaan mitä te laskua vastustavat haluaisitte päilllänne tehdä siinä penkkien välisessä tilassa? Kun pääsääntöisesti penkissä istutaan koko reissu, poislukien vessareissut, niin miten se laskettu selkänoja oikein vaikeuttaa teidän elämäänne?Taidat olla lyhytjalkainen.
Olen varmaan sitäkin mutta ne koneet, joissa minä olen matkustanut laskevat ainoastaan selkänojaa vähän alemmas. Penkkien välinen tila ei muutu miksikään. Mites siellä pitkäjalkaisten koneessa?
Katsos kun kaikkien polvet eivät ole siellä penkin reunan kohdalla vaan huomattavasti ylempänä, koska ne jalat ovat pitkät. Osaatko lainkaan hahmottaa mitä tapahtuu, kun polvet ovat silloin vasten edessä olevaa penkkiä, jota sitten kallistetaan taaksepäin? Se tarkoittaa sitä että siellä takana ei sitten enää vaihdeta asentoa. Lainkaan.
Koska olet selvästi yksinkertainen, niin tässä vinkki seuraavaa lentomatkaa varten: älä pidä jalkojasi KOUKUSSA.
Siinähän sitä vasta jalat puutuu jos ei pidä jalanpohjia maassa. Veri ei kierrä reiden takaosassa.
Siinä on sitten kiva tuntea minun polvet selässä, pitäähän minun joskus aina liikuttaa jalkojanikin.....ja usein ;-)
Tuo toiminto pitäisi poistaa. Kiva 198cm istua kun etupenkki laittaa lepoasentoo...Eikä tosiaan kysellä onko ok...Tai sitten kun on syömässä ja pöytä alhaalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan mitä te laskua vastustavat haluaisitte päilllänne tehdä siinä penkkien välisessä tilassa? Kun pääsääntöisesti penkissä istutaan koko reissu, poislukien vessareissut, niin miten se laskettu selkänoja oikein vaikeuttaa teidän elämäänne?Taidat olla lyhytjalkainen.
Olen varmaan sitäkin mutta ne koneet, joissa minä olen matkustanut laskevat ainoastaan selkänojaa vähän alemmas. Penkkien välinen tila ei muutu miksikään. Mites siellä pitkäjalkaisten koneessa?
Katsos kun kaikkien polvet eivät ole siellä penkin reunan kohdalla vaan huomattavasti ylempänä, koska ne jalat ovat pitkät. Osaatko lainkaan hahmottaa mitä tapahtuu, kun polvet ovat silloin vasten edessä olevaa penkkiä, jota sitten kallistetaan taaksepäin? Se tarkoittaa sitä että siellä takana ei sitten enää vaihdeta asentoa. Lainkaan.
Koska olet selvästi yksinkertainen, niin tässä vinkki seuraavaa lentomatkaa varten: älä pidä jalkojasi KOUKUSSA.
Siinähän sitä vasta jalat puutuu jos ei pidä jalanpohjia maassa. Veri ei kierrä reiden takaosassa.
MITÄ? Olen 185 cm ja saan jalat suoriksi edellä istuvan penkin alle. "Jalanpohjat" osuu maahan ja polvet ei kolise mihinkään.
Miten te jotkut olette näin avuttomia? :'D
Vierailija kirjoitti:
Tuo toiminto pitäisi poistaa. Kiva 198cm istua kun etupenkki laittaa lepoasentoo...Eikä tosiaan kysellä onko ok...Tai sitten kun on syömässä ja pöytä alhaalla...
Syönnin ajaksi istuimet ON PAKKO nostaa ylös. Sama juttu koskee nousua ja laskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MITÄ? Olen 185 cm ja saan jalat suoriksi edellä istuvan penkin alle. "Jalanpohjat" osuu maahan ja polvet ei kolise mihinkään.
Jos jalat on suorina niin se penkki painaa reisiä eikä veri kulje. Kysymys ei ole siitä että jalat ei taipuisi. Et sinä työtuolillakaan tönötä jalat suorina, ainakaan jos noudatat edes alkeellisinta työergonomiaa. Jos se sinulle ei ole ongelma niin kivat sulle, mutta miten on niin vaikea ymmärtää että sinä et ole maailman kaikki ihmiset? Se ei ole avuttomuudesta kiinni jos jalat puutuu tuollaisessa ahtaassa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tilassa on hyvin usein laukku. Koska joku ääliö on jo laittanut oman laukkunsa suoraan ko. paikan hyllylle ennen kuin ehdit sinne omaasi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jotkut olette näin avuttomia? :'DJos jalat on suorina niin se penkki painaa reisiä eikä veri kulje. Kysymys ei ole siitä että jalat ei taipuisi. Et sinä työtuolillakaan tönötä jalat suorina, ainakaan jos noudatat edes alkeellisinta työergonomiaa. Jos se sinulle ei ole ongelma niin kivat sulle, mutta miten on niin vaikea ymmärtää että sinä et ole maailman kaikki ihmiset? Se ei ole avuttomuudesta kiinni jos jalat puutuu tuollaisessa ahtaassa tilassa.
Taidat olla aika paksu yksilö, jos penkki painaa reisiä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jotkut olette näin avuttomia? :'DJos jalat on suorina niin se penkki painaa reisiä eikä veri kulje. Kysymys ei ole siitä että jalat ei taipuisi. Et sinä työtuolillakaan tönötä jalat suorina, ainakaan jos noudatat edes alkeellisinta työergonomiaa. Jos se sinulle ei ole ongelma niin kivat sulle, mutta miten on niin vaikea ymmärtää että sinä et ole maailman kaikki ihmiset? Se ei ole avuttomuudesta kiinni jos jalat puutuu tuollaisessa ahtaassa tilassa.
Taidat olla aika paksu yksilö, jos penkki painaa reisiä. 😂
Öh, miten helvetissä sinä laiheliini sitten istut jalat suorana niin että reidet ei koske tuolia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en osaa hahmottaa.
Mieheni on 179cm pitkä eikä hänellä ole ilmennyt mainitsemaasi ongelmaa vielä tähän mennessä.
Jos rupean matkustamaan yli kaksimetristen kanssa niin sitten voin ehkä hahmottaa mitä tarkoitat. Mutta sinne asti aion laskea selkänojani aivan niin kuin ennenkin.Millä yksityiskoneilla oikein lennät? Minä olen 165cm ja minullakin ottaa polvet kiinni penkkiin jos edessä oleva laskee nojan alas.
Kuulostaa user errorilta. Ne koivet pitää työntää suorina edessä olevan penkin alle. Jos on niin taukki, että pitää 90 asteen polvikulmassa jalkoja, niin saa kärsiä pahimmalla mahdollisella tavalla LMAOOOOO
Siellä edessä olevan penkin alla on usein käsimatkatavarat.
En tiedä millä halpamatkakoneella olet lennellyt, mutta itse olen laittanut käsimatkatavarani ylös sinne hyllylle luukun taakse. :D En ole kirjaimellisesti koskaan kärsinyt sellaisesta typeryydestä, että olisin vienyt oman tyhmyyteni takia itseltäni jalkatilaa.
Mutta AV:lla toki kaikki on mahdollista, kun älynlahjat näyttävät usein olevan melkoisen rajalliset.
Olen eri, mutta turistina varmaankin lennät noin ja opastat muita. En mä työmatkoille raahaa matkalaukkua, vaan otan lentolaukun ja 45x36x20 käsilaukun penkin alle. Teen matkalla töitä ja tarvitsen aineistoani lähelle. Luxair ja KLM pyytävät pitämään istuimet ylhäällä, aika moni muukin yhtiö kysyessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en osaa hahmottaa.
Mieheni on 179cm pitkä eikä hänellä ole ilmennyt mainitsemaasi ongelmaa vielä tähän mennessä.
Jos rupean matkustamaan yli kaksimetristen kanssa niin sitten voin ehkä hahmottaa mitä tarkoitat. Mutta sinne asti aion laskea selkänojani aivan niin kuin ennenkin.Millä yksityiskoneilla oikein lennät? Minä olen 165cm ja minullakin ottaa polvet kiinni penkkiin jos edessä oleva laskee nojan alas.
Kuulostaa user errorilta. Ne koivet pitää työntää suorina edessä olevan penkin alle. Jos on niin taukki, että pitää 90 asteen polvikulmassa jalkoja, niin saa kärsiä pahimmalla mahdollisella tavalla LMAOOOOO
Siellä edessä olevan penkin alla on usein käsimatkatavarat.
En tiedä millä halpamatkakoneella olet lennellyt, mutta itse olen laittanut käsimatkatavarani ylös sinne hyllylle luukun taakse. :D En ole kirjaimellisesti koskaan kärsinyt sellaisesta typeryydestä, että olisin vienyt oman tyhmyyteni takia itseltäni jalkatilaa.
Mutta AV:lla toki kaikki on mahdollista, kun älynlahjat näyttävät usein olevan melkoisen rajalliset.
Olen eri, mutta turistina varmaankin lennät noin ja opastat muita. En mä työmatkoille raahaa matkalaukkua, vaan otan lentolaukun ja 45x36x20 käsilaukun penkin alle. Teen matkalla töitä ja tarvitsen aineistoani lähelle. Luxair ja KLM pyytävät pitämään istuimet ylhäällä, aika moni muukin yhtiö kysyessä.
Siinähän tukit jalkatilasi käsimatkatavaroilla. :D
Vierailija kirjoitti:
Et saa, kun ei ole tilaa. Istun takanasi ja pääsi tulee syliini. Yleensä ensimmäinen aivastus auttaa ja selkänoja nousee ylös.
Tää on hyvä. Täytyy ottaa jotain aivastuspulveria mukaan. Toinen hyvä olis röyhtäistä penkinkaatajan korvaan.
Penkin rytyytys ja vessassa ravaaminen usein.
Nimittäin jos ei puhe auta.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliasta on kysyä takana istuvalta onko se ok.
Kun kallistat oman istuimen, niin takana istuvalta lähtee kaikki tila edestä. Hän saattaa esimerkiksi joutua tekemään lennolla töitä. Eikä se nyt muutenkaan ole mukava istua lentoa tuntematon sylissä. Jos haluat nukkua lennolla tuoli kallistettuna, niin varaa paikka ennen hätäuloskäyntiä. Silloin et vie muilta tilaa, koska hätäuloskäynnin kohdalla on isompi väli takana olijaan.
Paitsi että monessa konetyypissä nimenomaan ennen varauloskäyntiä olevalla rivillä selkänojaa EI voi kallistaa, ne on lukittu. Turvallisuuskysymys, varauloskäynnin kohdalla pitää olla tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohteliasta on kysyä takana istuvalta onko se ok.
Kun kallistat oman istuimen, niin takana istuvalta lähtee kaikki tila edestä. Hän saattaa esimerkiksi joutua tekemään lennolla töitä. Eikä se nyt muutenkaan ole mukava istua lentoa tuntematon sylissä. Jos haluat nukkua lennolla tuoli kallistettuna, niin varaa paikka ennen hätäuloskäyntiä. Silloin et vie muilta tilaa, koska hätäuloskäynnin kohdalla on isompi väli takana olijaan.
Paitsi että monessa konetyypissä nimenomaan ennen varauloskäyntiä olevalla rivillä selkänojaa EI voi kallistaa, ne on lukittu. Turvallisuuskysymys, varauloskäynnin kohdalla pitää olla tilaa.
Suurin osa näistä voimafantasioiden kirjoittajista ei ole lentänyt lapsuusvuosiensa jälkeen. Kunhan soittavat suutaan.
Vierailija kirjoitti:
Googletin asiaa, ja törmäsin tällaiseen keskusteluun Vauvalla: https://www.vauva.fi/keskustelu/2756768/finnairin-purseri-vastaa-ikuisu…
Kaikilla on oikeus laittaa selkänoja ala-asentoon, paitsi tosiaan nousu, lasku ja ruokailut. Ensin tietysti pyritään riitatilanteissa siirtämään asiakas pois takaa, jos tilaa on, mutta voihan takana oleva asiakas myös siirtää selkänojaa taaksepäin. Näissä tilanteissa, jossa valittava asiakas istuu sillä tavoin, että selkänojaa ei saa alas, etummainen asiakas ei voi laittaa penkkiä ihan ala-asentoon. Näitä paikkoja on tosi vähän ja usein penkkiä saa kuitenkin joka paikalla laskettua hiukan taaksepäin. Voidaan määrätä vain nousussa, laskussa ja ruokailussa.
olen pähkinä-miikan kaltainen mussutan koko lennon
Vain törppö laittaa istuimen alas.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan laita.
Pidän ällöttävänä sitä, että edessä istuvan rasvaiset hiukset ovat suussani.
Jos haluat vättää saman takanasi istuvan osalta, pese ne hiuksesi joskus.
Ei kysymättä eikä etenkään, mikäli saa kysymykseensä negatiivisen vastauksen.
Monesti joutunut tästä huomauttamaan sellaisille edessäistuville, jotka ovat kysymättä pienentäneet entisestään minun henkilökohtaista tilaani ahtaassa koneessa.
Varmaankaan lyhyillä matkoilla (esimerkiksi intra-Europe) ei ole tarvetta, mutta yli yön mannerten välisillä lennoilla tuo selkänojan pienikin kallistus lisää nukkumamukavuutta oleellisesti. Joku voi tietysti sanoa. että jos tilaa tarvitsee, voi varata istuimen busineksesta tai premium economystä...
Joskus Singaporesta palatessa laitoin yöllä penkin nukkuma-asentoon niin takanani matkustanut henkilö puuskahti "catastrof" ja pyysi minua nostamaan penkin "heti" takaisin ylös. Sanoin, että aamiaisen aikoihin sitten. Koomiseksi asian teki pari juttua: henkilöllä itsellään oli penkki luonnollisesti (!) kallistettuna ääriasentoon ja hän oli pituudeltaan jotain 150-160 cm.
Edelleenkin, en ole typerys, toisin kuin moni muu täällä. Osaan hakea lentolaukun pois sieltä kauempaa ennen kuin kapteeni aloittaa laskeutumisvalmistelut ja turvavyön merkkivalo syttyy. Sen viimeisen 20 minuuttia kestää hyvin pitää se lentolaukku siinä etupenkin alla niissä tapauksissa, joissa sille pitää etsiä kauempaa tilaa.