Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokone-etiketti. Saako istuimen laittaa taakse lepoasentoon?

Vierailija
05.06.2022 |

En ole lentänyt melkein 10 vuoteen, mutta ensi viikonloppuna on 3 tunnin lento. Miten saako sen tuolin laittaa makuuasentoon vai ei? Lento on illalla. Jos haluan nukkua.

Kommentit (202)

Vierailija
101/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain lentokoneissa tuo kallistamisominaisuus on tehty niin fiksusti, että se penkin alempi osa (mitä vasten takapuoli on) menee eteenpäin mutta selkänoja pysyy paikallaan. Kallistaa siis saa vapaasti, mutta se on silloin omasta jalkatilasta pois eikä takana istuvan.

Vierailija
102/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tunnin aikana - ei saa. Noin viisi senttiä voit siirtää, sitten alkaa päälakesi olla takana istuvan sylissä. Ällöttävää ja itsekästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai penkin saa laskea.

Ihmettelen vaan mitä te laskua vastustavat haluaisitte päilllänne tehdä siinä penkkien välisessä tilassa? Kun pääsääntöisesti penkissä istutaan koko reissu, poislukien vessareissut, niin miten se laskettu selkänoja oikein vaikeuttaa teidän elämäänne?

Taidat olla lyhytjalkainen.

Olen varmaan sitäkin mutta ne koneet, joissa minä olen matkustanut laskevat ainoastaan selkänojaa vähän alemmas. Penkkien välinen tila ei muutu miksikään. Mites siellä pitkäjalkaisten koneessa?

Katsos kun kaikkien polvet eivät ole siellä penkin reunan kohdalla vaan huomattavasti ylempänä, koska ne jalat ovat pitkät. Osaatko lainkaan hahmottaa mitä tapahtuu, kun polvet ovat silloin vasten edessä olevaa penkkiä, jota sitten kallistetaan taaksepäin? Se tarkoittaa sitä että siellä takana ei sitten enää vaihdeta asentoa. Lainkaan.

Ei, en osaa hahmottaa.

Mieheni on 179cm pitkä eikä hänellä ole ilmennyt mainitsemaasi ongelmaa vielä tähän mennessä.

Jos rupean matkustamaan yli kaksimetristen kanssa niin sitten voin ehkä hahmottaa mitä tarkoitat. Mutta sinne asti aion laskea selkänojani aivan niin kuin ennenkin.

Itsekeskeinen juntti.

Vierailija
104/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tuhnujen päästely? 

Niitä saa alkaa päästellä kun edelläistuva laskee selkänojansa.

Vierailija
105/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu että kysyy takana istuvalta onko ok. Monesti siellä voi olla 0cm ylimääräistä tilaa.

Itse olen 190cm ja lennon alussa aina painan polvea edessä olevaan istuimeen ettei sitä saa liikutettua taaksepäin. Kun edessä istuva tajuaa ettei onnistu, suosiolla istuu suorassa loppumatkan.

Toinen hyvä vinkki pitkälle on se että jos edessä oleva kuitenkin kallistaa istuimen, hengittää sieraimilla lujaa tämän päähän. Ainakin itse niin pitkä että helposti onnistuu jos istun suorassa. Jos edessä oleva alkaa huomauttamaan, kysyn miksi on kallistanut itsensä kasvojeni eteen.

Voi myöskin selata lehteä niin että jokainen sivu sivaltaa niiden haisevaa päänahkaa.

Vierailija
106/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska keskustelu ja jotenkin niin suomalainen :D

Lentokone-etikettiin kuuluu, että ruokailujen aikana selkänojat pidetään ylhäällä. Tämän luulisi olevan jokaiselle selvää, jos osaa yhtään ottaa toisia huomioon.

Muina aikoina on ihan kohteliasta kysyä takana olevalta onko ok, jos laskee selkänojaa. 

Samoin se takana istuva voi sanoa, että nostatko selkänojaa, jos se jostain syystä häiritsee. 

Jos ette halua kenenkään hilseitä suuhunne tai potkuja selkänojaan, ostakaa bisnesluokan paikka. Mukavuus maksaa :) 

Vierailija
107/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu että kysyy takana istuvalta onko ok. Monesti siellä voi olla 0cm ylimääräistä tilaa.

Itse olen 190cm ja lennon alussa aina painan polvea edessä olevaan istuimeen ettei sitä saa liikutettua taaksepäin. Kun edessä istuva tajuaa ettei onnistu, suosiolla istuu suorassa loppumatkan.

Toinen hyvä vinkki pitkälle on se että jos edessä oleva kuitenkin kallistaa istuimen, hengittää sieraimilla lujaa tämän päähän. Ainakin itse niin pitkä että helposti onnistuu jos istun suorassa. Jos edessä oleva alkaa huomauttamaan, kysyn miksi on kallistanut itsensä kasvojeni eteen.

Voi myöskin selata lehteä niin että jokainen sivu sivaltaa niiden haisevaa päänahkaa.

Haisevaa päänahkaa? Ootko ollut koskaan lentokoneessa? A) penkit ei kallistu noin paljon B) ihmisten selät eivät ole noin pitkiä.

Vierailija
108/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitan noiden hiuksiin purkkaa ja imeskeltyjä Mynthoneita

Et laita. Nää on vain sun voimafantasioita. Sama juttu koskee muitakin näitä lapsellisia "mä tekisin niin ja näin" -typeryyksiä.

Vierailija
109/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli perillä edessä 8 tunnin ajomatka, niin nappasin päivälennolla unilääkkeen, laitoin laput silmille ja kallistin penkin. Joku pälli alkoi sitten mesoa siinä takana. Sanoin ystävällisesti englanniksi, että voi valittaa asiasta lentoemännälle. Hän sitten noudatti ohjettani. Lentoemäntä tuli paikalle ja sanoi, että jokaisella on oikeus kallistaa penkki, kunhan nostaa sen nousujen, laskujen ja ruokailuiden ajaksi. Kaiken huippu tässä oli se, että se valivali-ihminen oli about 160 cm "pituinen".

Vierailija
110/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä alan häiriköidä potkimalla " vahingossa" selkänojaa, jos joku laskee selkänojan alas. Yölennoilla en tietenkään ala. Silloin kaikki nukkuvat.

Silloin edessäsi istuva voi kutsua koneen henkilökunnan paikalle, joka tulee huomauttamaan sinua potkimisesta. Jos jatkat potkimista niin voit saada jopa porttikiellon lentoyhtiöltä.

Ei muuten pidä paikkaansa. Kokeiltu on, ja (pitkä tarina mutta) lopputulemana tuolinsa laskenut huuhkaja sai kehotuksen nostaa tuolinsa ja minä potkijana hyvityksen lentoyhtiöltä :)

Ahh, tarina, jota ei koskaan oikeasti tapahtunut.

Vierailija
111/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vaan mitä te laskua vastustavat haluaisitte päilllänne tehdä siinä penkkien välisessä tilassa? Kun pääsääntöisesti penkissä istutaan koko reissu, poislukien vessareissut, niin miten se laskettu selkänoja oikein vaikeuttaa teidän elämäänne?

Olen varmaan sitäkin mutta ne koneet, joissa minä olen matkustanut laskevat ainoastaan selkänojaa vähän alemmas. Penkkien välinen tila ei muutu miksikään. Mites siellä pitkäjalkaisten koneessa?

Katsos kun kaikkien polvet eivät ole siellä penkin reunan kohdalla vaan huomattavasti ylempänä, koska ne jalat ovat pitkät. Osaatko lainkaan hahmottaa mitä tapahtuu, kun polvet ovat silloin vasten edessä olevaa penkkiä, jota sitten kallistetaan taaksepäin? Se tarkoittaa sitä että siellä takana ei sitten enää vaihdeta asentoa. Lainkaan.

Koska olet selvästi yksinkertainen, niin tässä vinkki seuraavaa lentomatkaa varten: älä pidä jalkojasi KOUKUSSA.

Vierailija
112/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en osaa hahmottaa.

Mieheni on 179cm pitkä eikä hänellä ole ilmennyt mainitsemaasi ongelmaa vielä tähän mennessä.

Jos rupean matkustamaan yli kaksimetristen kanssa niin sitten voin ehkä hahmottaa mitä tarkoitat. Mutta sinne asti aion laskea selkänojani aivan niin kuin ennenkin.

Millä yksityiskoneilla oikein lennät? Minä olen 165cm ja minullakin ottaa polvet kiinni penkkiin jos edessä oleva laskee nojan alas.

Kuulostaa user errorilta. Ne koivet pitää työntää suorina edessä olevan penkin alle. Jos on niin taukki, että pitää 90 asteen polvikulmassa jalkoja, niin saa kärsiä pahimmalla mahdollisella tavalla LMAOOOOO

Siellä edessä olevan penkin alla on usein käsimatkatavarat.

En tiedä millä halpamatkakoneella olet lennellyt, mutta itse olen laittanut käsimatkatavarani ylös sinne hyllylle luukun taakse. :D En ole kirjaimellisesti koskaan kärsinyt sellaisesta typeryydestä, että olisin vienyt oman tyhmyyteni takia itseltäni jalkatilaa.

Mutta AV:lla toki kaikki on mahdollista, kun älynlahjat näyttävät usein olevan melkoisen rajalliset.

Vierailija
113/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa, kun ei ole tilaa. Istun takanasi ja pääsi tulee syliini. Yleensä ensimmäinen aivastus auttaa ja selkänoja nousee ylös.

Vierailija
114/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lento Bangkokiin voi olla kärsimystä, jos ei ole hoksannut hankkiutua bisneksen puolelle. Siellä on semmoinen otanta kansasta, että saattaa joutua ihan lähelle matkan ajaksi jotain stanan turvejunttia, joka on toki omasta mielestään internätsionäl rahamies ja matkailija.

Ja juuri näin; eteen rojahtaa joku saatanan oman elämänsä sankari: hyvin ryypänneenä, mutta vielä sen verran nuori ettei ihan vielä pasko housuihinsa

Joku pikkukylän entinen komeapoika. Katsoin heti niitä hiusten vaalennusraitoja päältä, että mikä prkeleen kekkeruusi 80-luvulta tämä on.

Sillä oli omaa hovia mukana,vielä enemmän ryypänneitä ja niin helevetin hauskat jutut oli että. Siihen sitten kokoonnuttiinkin pitämään sitä omaa showta. Ajatuksena oli, että meidän muiden pitää onnesta soikeina saada kuunnella näiden ryyppykertomuksia.

Alkoivatkin siinä tottuneesti känniä rakentelemaan.

Tuli selväksi, miten tämä lappenrannan Sankari oli maksanut rahaa istumapaikastaan, sekä miten paljon naisissa oli Pattiksella käyty, ja tosiaankin miten paljon sitä rahanpaskaa oli palanut.

Sattuikin olemaan purserina finskiltä vähän vanhempi ja kovempi luu matkustamosta vastaamassa. Hän tuli siihen iloisen remakan porukan luokse ja lähetti ne hännystelijät ( jotka väiljy juomia tän yhden keisarin piikkiin) ihan istumaan omille paikoilleen muualla koneessa.Sitten se sanoi tälle karjalan pojalle, että tämä on yölento ja täällä on paljon lapsiperheitä mukana, eli se juominen loppui nyt eikä myyntiä enää tule. Voit alkaa nukkumaan sinäkin.

Mikä järkytys! Kukaan ei arvostanut hänen hauskaa ja lupsakkaa seuraa. Jätkä rojautti penkin vaakasuoraan (oli maksamu jalkatilasta kuulkaa ekstraa) ja yritti alkaa nukkumaan.

Vielä yritti tono-sankari tehdä selväksi asemaansa. Ostosten kohdalla hän teki pitkän kaavan mukaan harkintaa eri parfyymeista, ja maksoi isolla rahalla käteisellä, erikseen niitä. Oli muka-huolissasn tälle vanhalle purserille, että onkohan teillä vaihtorahaa tarpeeksi.

Muistan kun se purseri katseli sitä rilliensä yli ja totesi että kyllä mä uskon että me pärjätään.

Sittemmin olen vältellyt suoraa lentoa Bangkokiin Suomesta. Ei pysty. Otan mieluimmin vaihdolla euroopasta vaikka matka vähän kestääkin.

Voi ihanko KÄTEISELLÄ maksoi koneessa? Koskas tämä keksitty tarina nyt sitten tapahtui?

Vierailija
115/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa, kun ei ole tilaa. Istun takanasi ja pääsi tulee syliini. Yleensä ensimmäinen aivastus auttaa ja selkänoja nousee ylös.

Selkänojat eivät kallistu kenenkään syliin. Kannattaa joskus matkustaa jonnekin, niin voisit todeta saman itsekin, niin ei tarvitsisi kirjoittaa fiktiota Vauvalla.

Vierailija
116/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin asiaa, ja törmäsin tällaiseen keskusteluun Vauvalla: https://www.vauva.fi/keskustelu/2756768/finnairin-purseri-vastaa-ikuisu…

Kaikilla on oikeus laittaa selkänoja ala-asentoon, paitsi tosiaan nousu, lasku ja ruokailut. Ensin tietysti pyritään riitatilanteissa siirtämään asiakas pois takaa, jos tilaa on, mutta voihan takana oleva asiakas myös siirtää selkänojaa taaksepäin. Näissä tilanteissa, jossa valittava asiakas istuu sillä tavoin, että selkänojaa ei saa alas, etummainen asiakas ei voi laittaa penkkiä ihan ala-asentoon. Näitä paikkoja on tosi vähän ja usein penkkiä saa kuitenkin joka paikalla laskettua hiukan taaksepäin. Voidaan määrätä vain nousussa, laskussa ja ruokailussa.

Vierailija
117/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en osaa hahmottaa.

Millä yksityiskoneilla oikein lennät? Minä olen 165cm ja minullakin ottaa polvet kiinni penkkiin jos edessä oleva laskee nojan alas.

Kuulostaa user errorilta. Ne koivet pitää työntää suorina edessä olevan penkin alle. Jos on niin taukki, että pitää 90 asteen polvikulmassa jalkoja, niin saa kärsiä pahimmalla mahdollisella tavalla LMAOOOOO

En tiedä millä halpamatkakoneella olet lennellyt, mutta itse olen laittanut käsimatkatavarani ylös sinne hyllylle luukun taakse. :D En ole kirjaimellisesti koskaan kärsinyt sellaisesta typeryydestä, että olisin vienyt oman tyhmyyteni takia itseltäni jalkatilaa.

Mutta AV:lla toki kaikki on mahdollista, kun älynlahjat näyttävät usein olevan melkoisen rajalliset.

Pääasiassa reittilennoilla, joilla suurin osa ihmisistä matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla jolloin se hylly on ihan täynnä ja joutuu käyttämään myös penkkien alustaa. Mielestäni silloin ne älynlahjat on kovin vajaavaiset jos ei pysty kuvittelemaan yhtään erilaista tilannetta kuin missä itse on ollut.

Vierailija
118/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en osaa hahmottaa.

Pääasiassa reittilennoilla, joilla suurin osa ihmisistä matkustaa pelkillä käsimatkatavaroilla jolloin se hylly on ihan täynnä ja joutuu käyttämään myös penkkien alustaa. Mielestäni silloin ne älynlahjat on kovin vajaavaiset jos ei pysty kuvittelemaan yhtään erilaista tilannetta kuin missä itse on ollut.

Olen lentänyt jonkun 80 kertaa, enkä ole koskaan törmännyt tilanteeseen, ettei jostakin päin konetta olisi löytynyt käsimatkatavaralle tilaa. Yleensä se tila löytyy korkeintaan 2-3 metrin päästä omasta istumapaikasta.

Moni vauvalainen näyttäisi kärsivän lennoilla oman tyhmyytensä ja saamattomuutensa takia.

Vierailija
119/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takana ei istu ketään niin saa kallistaa, muuten ei.

Vierailija
120/202 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en osaa hahmottaa.

Olen lentänyt jonkun 80 kertaa, enkä ole koskaan törmännyt tilanteeseen, ettei jostakin päin konetta olisi löytynyt käsimatkatavaralle tilaa. Yleensä se tila löytyy korkeintaan 2-3 metrin päästä omasta istumapaikasta.

Moni vauvalainen näyttäisi kärsivän lennoilla oman tyhmyytensä ja saamattomuutensa takia.

Eli sen lisäksi että olet se ääliö, joka häiriköi takana istuvaa pamauttamalla selkänojan toisen polviin kiinni, olet myös se ääliö joka koneen laskeuduttua tukkii koko käytävän kirmaamalla hakemaan laukkuaan jonkun 15 riviä taaempaa. Nice.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi