Lentokone-etiketti. Saako istuimen laittaa taakse lepoasentoon?
En ole lentänyt melkein 10 vuoteen, mutta ensi viikonloppuna on 3 tunnin lento. Miten saako sen tuolin laittaa makuuasentoon vai ei? Lento on illalla. Jos haluan nukkua.
Kommentit (202)
Työnnän aina vastaan, jos edelläistuva yrittää kallistaa penkkiä. Ja kiroilen samalla. Yleensä loppuu lyhyeen yrittäminen
Epänormaalissa asennossa matkustaminen voi aiheuttaa pahoinvointia. Jos liikaa kallistat, takana oleva voi oksentaa suoraan suuhusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai penkin saa laskea.
Ihmettelen vaan mitä te laskua vastustavat haluaisitte päilllänne tehdä siinä penkkien välisessä tilassa? Kun pääsääntöisesti penkissä istutaan koko reissu, poislukien vessareissut, niin miten se laskettu selkänoja oikein vaikeuttaa teidän elämäänne?Taidat olla lyhytjalkainen.
Olen varmaan sitäkin mutta ne koneet, joissa minä olen matkustanut laskevat ainoastaan selkänojaa vähän alemmas. Penkkien välinen tila ei muutu miksikään. Mites siellä pitkäjalkaisten koneessa?
Katsos kun kaikkien polvet eivät ole siellä penkin reunan kohdalla vaan huomattavasti ylempänä, koska ne jalat ovat pitkät. Osaatko lainkaan hahmottaa mitä tapahtuu, kun polvet ovat silloin vasten edessä olevaa penkkiä, jota sitten kallistetaan taaksepäin? Se tarkoittaa sitä että siellä takana ei sitten enää vaihdeta asentoa. Lainkaan.
Ei, en osaa hahmottaa.
Mieheni on 179cm pitkä eikä hänellä ole ilmennyt mainitsemaasi ongelmaa vielä tähän mennessä.
Jos rupean matkustamaan yli kaksimetristen kanssa niin sitten voin ehkä hahmottaa mitä tarkoitat. Mutta sinne asti aion laskea selkänojani aivan niin kuin ennenkin.
Juu. Miehesi on lyhyt. Ja sinä ilmeisesti vielä lyhyempi. Ja törppö. Miehesi törppöyden astetta voi vain arvailla. Todennäköisesti samaa luokkaa. Vaikka yleensä löytää kantensa.
Onneksi nykyään on sellaisia penkkejä, että ne ei vie juurikaan takana olevan tilaa vaan istuin liukuu enemmän eteenpäin.
Mutta mikä tässä on ongelma: tottakai penkin selkänojan saa laskea. Ei siihen takana olevan "lupaa" tarvi, eikä kenenkään selkänojaa saa potkia sen takia. Jos potkii, niin sano lentoemännälle, potkijat poistetaan lennolta. Tietenkään ei silti saa laittaa hiuksia toisen naamalle eikä saa rysäyttää selkänojaa yhtäkkiä, vaan tottakai kuuluu katsoa, ettei takana ole ruokailu menossa, ettei kenelläkään tule ruoat syliin. Normaaleja käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan mitä te laskua vastustavat haluaisitte päilllänne tehdä siinä penkkien välisessä tilassa? Kun pääsääntöisesti penkissä istutaan koko reissu, poislukien vessareissut, niin miten se laskettu selkänoja oikein vaikeuttaa teidän elämäänne?Taidat olla lyhytjalkainen.
Olen varmaan sitäkin mutta ne koneet, joissa minä olen matkustanut laskevat ainoastaan selkänojaa vähän alemmas. Penkkien välinen tila ei muutu miksikään. Mites siellä pitkäjalkaisten koneessa?
Katsos kun kaikkien polvet eivät ole siellä penkin reunan kohdalla vaan huomattavasti ylempänä, koska ne jalat ovat pitkät. Osaatko lainkaan hahmottaa mitä tapahtuu, kun polvet ovat silloin vasten edessä olevaa penkkiä, jota sitten kallistetaan taaksepäin? Se tarkoittaa sitä että siellä takana ei sitten enää vaihdeta asentoa. Lainkaan.
Ei, en osaa hahmottaa.
Mieheni on 179cm pitkä eikä hänellä ole ilmennyt mainitsemaasi ongelmaa vielä tähän mennessä.
Jos rupean matkustamaan yli kaksimetristen kanssa niin sitten voin ehkä hahmottaa mitä tarkoitat. Mutta sinne asti aion laskea selkänojani aivan niin kuin ennenkin.
Millä yksityiskoneilla oikein lennät? Minä olen 165cm ja minullakin ottaa polvet kiinni penkkiin jos edessä oleva laskee nojan alas.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vaan mitä te laskua vastustavat haluaisitte päilllänne tehdä siinä penkkien välisessä tilassa? Kun pääsääntöisesti penkissä istutaan koko reissu, poislukien vessareissut, niin miten se laskettu selkänoja oikein vaikeuttaa teidän elämäänne?
Päälläni? Useimmiten haluaisin kaivaa esiin tietokoneeni ja tehdä töitä. Sitä vaan ei oikein pysty pitämään tarjottimella jos se on omassa navassa kiinni.
Drama queenit meuhkaa, että edessä istuvan hiukset tulee takana istuvan suuhun. :D
Kertokaa MISSÄ LENTOKONEESSA KÄY NÄIN :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en osaa hahmottaa.
Jos rupean matkustamaan yli kaksimetristen kanssa niin sitten voin ehkä hahmottaa mitä tarkoitat. Mutta sinne asti aion laskea selkänojani aivan niin kuin ennenkin.Millä yksityiskoneilla oikein lennät? Minä olen 165cm ja minullakin ottaa polvet kiinni penkkiin jos edessä oleva laskee nojan alas.
Kuulostaa user errorilta. Ne koivet pitää työntää suorina edessä olevan penkin alle. Jos on niin taukki, että pitää 90 asteen polvikulmassa jalkoja, niin saa kärsiä pahimmalla mahdollisella tavalla LMAOOOOO
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan aina näille kallistajille hiuksiin purkkaa ja nuoltuja Mynthoneita, ja uittelen kahvikupissa niitä hiuksia. Kyllä, moni sika kallistaa penkin takanaolevan päälle ja roikottaa hiuksiaan sen takanaolevan syliin/kasvoille.
Ja minä rysäytän koko painolla penkkiäni niin että saat kahvit päällesi. Hups!
Ja sillon alkoi hirveä huuto, jalat palaa ja saat lentoemon kimppuusi. Lentoyhtiö maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en osaa hahmottaa.
Jos rupean matkustamaan yli kaksimetristen kanssa niin sitten voin ehkä hahmottaa mitä tarkoitat. Mutta sinne asti aion laskea selkänojani aivan niin kuin ennenkin.Millä yksityiskoneilla oikein lennät? Minä olen 165cm ja minullakin ottaa polvet kiinni penkkiin jos edessä oleva laskee nojan alas.
Kuulostaa user errorilta. Ne koivet pitää työntää suorina edessä olevan penkin alle. Jos on niin taukki, että pitää 90 asteen polvikulmassa jalkoja, niin saa kärsiä pahimmalla mahdollisella tavalla LMAOOOOO
Suorina? Mikä ihmeen k ä ä p i ö?
Lentoemännältä pitää pyytää kirjallisesti lupa. He kun määräävät kaikesta koneessa.
En tiedä. Matkustan aina business-luokassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä alan häiriköidä potkimalla " vahingossa" selkänojaa, jos joku laskee selkänojan alas. Yölennoilla en tietenkään ala. Silloin kaikki nukkuvat.
Sama täällä. Jos selkänoja on normaaliasennossa niin en tietenkään potki sitä tai ota siitä tukea noustessani esim. vessaan, mutta jos se on laskettu lupaa kysymättä alas päivälennolla niin verryttelen jalkojani ja ikävä kyllä ne osuvat silloin selkänojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en osaa hahmottaa.
Siellä edessä olevan penkin alla on usein käsimatkatavarat.
Vierailija kirjoitti:
Työnnän aina vastaan, jos edelläistuva yrittää kallistaa penkkiä. Ja kiroilen samalla. Yleensä loppuu lyhyeen yrittäminen
Minä matkustan niin että jalat ovat edessä olevaa selkänojaa vasten, niin on mukavinta. Kallistamisen sen toki estää mutta voi voi.
Noin lyhyellä lennolla ei ole mitään tarvetta laskea selkänojaa.
Mannertenvälisillä lennoilla sitten kyllä.
Ja se full flat on aika ihana 💖
Kerran tultiin Kanarialta Helsinki-Vantaalle jollain Finnairin super-muulilla. Etupuolellani ollut pieni ja pullea verkkareista päätellen närpiöläinen ukkeli rusautti penkin heti taakse että mulla lumpiot rusahti. Olipa pitkä kuusi tuntia - molemmilla. Minä hytkytin sen selkänojaa ja otin kunnolla tukea siitä kun välillä jaloittelin. Mutta kumpikaan ei antanut periksi. Helsinki-Vantaalla kun noustiin ylös niin tunnelma oli lähes käsin kosketeltava... onneks se oli sellaset 30 senttiä lyhyempi. Pikku-ukko mulkoili minua vielä matkatavaroita odotellessa ja mussutti jotain ruotsiksi muijalleen. Olis varmaan tullut kimppuun jos ei olis ollut niin pikkanen.
Sitten ihmiset vielä maksaa siitä että pääsee lentämään johonkin kaukaiseen turistikohteeseen.
Itse laitan noiden hiuksiin purkkaa ja imeskeltyjä Mynthoneita
Ei, en osaa hahmottaa.