Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokone-etiketti. Saako istuimen laittaa taakse lepoasentoon?

Vierailija
05.06.2022 |

En ole lentänyt melkein 10 vuoteen, mutta ensi viikonloppuna on 3 tunnin lento. Miten saako sen tuolin laittaa makuuasentoon vai ei? Lento on illalla. Jos haluan nukkua.

Kommentit (202)

Vierailija
41/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietenkin, mutta onko se fiksua niin ei. Kannattaa miettiä vähän sitä takana istuvaa myös, siellä voi olla joku pitkäjalkainen, jolle sun penkinlasku tuottaa tuskaa, kun ei muutenkaan mahdu. Pitkillä lennoilla tietysti ok, jos mennään varsinkin ilta-yöaikaan mutta silloinkin pitää vähän olla pelisilmää. Itse en koskaan laske penkkiä, koska pystyn ihan istuvaltaankin lepäämään. 

Vierailija
42/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä alan häiriköidä potkimalla " vahingossa" selkänojaa, jos joku laskee selkänojan alas. Yölennoilla en tietenkään ala. Silloin kaikki nukkuvat.

Silloin edessäsi istuva voi kutsua koneen henkilökunnan paikalle, joka tulee huomauttamaan sinua potkimisesta. Jos jatkat potkimista niin voit saada jopa porttikiellon lentoyhtiöltä.

Ihan vapaasti. Luuletko, että olen niin tyhmä, että jäisin tuosta kiinni? Siinä vaiheessa, kun sinä alat ulista henkilökunnalle, niin ollaan sana sanaa vastaan tilanteessa. Tuossa tilanteessa henkilökunta kuulee, että olen vain noussut pisteeltäni, missä tilanteessa edessä olevan penkki on noustessani heilahtanut tukea ottaessani ja samalla edessäni oleva on seonnut ja alkanut uhkailemaan ja haukkumaan minua ja samalla henkilökunta kuulee, kuinka harkitsen tästä rikosilmoitusta edellä olevaa kohtaan. Katsellaan, kun niitä porttikieltoja vetää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla Euroopan sisäisellä lennolla tämä kuulutettiin kielletyksi. Hyvä, että usein myös muistuttavat toisten matkustajien ja henkilökunnan kuvauskiellosta.

Vierailija
44/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson, onko takana istuva kallistanut. Jos on, kallistan itsekin.

Vierailija
45/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa, eihän siinä muuten olisi olemassa sitä nappia. Nousun ja laskun aikana täytyy turvallisuussyistä olla suorassa. 

Huono argumentti. Eihän lennoilla saa tupakoidakaan vaikka sieltä uhkakuppi löytyykin.

Vierailija
46/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tuhnujen päästely? 

Vierailija
47/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen hyvä vinkki pitkälle on se että jos edessä oleva kuitenkin kallistaa istuimen, hengittää sieraimilla lujaa tämän päähän. Ainakin itse niin pitkä että helposti onnistuu jos istun suorassa. Jos edessä oleva alkaa huomauttamaan, kysyn miksi on kallistanut itsensä kasvojeni eteen.

Raakoja valkosipulin kynsiä mukaan, ja sitten hönkäilee takaa. :D

Vierailija
48/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos helvetti on olemassa, niin aivan varmasti sillä on varattu oma paikka niille paskareijille, jotka tunkevat lentokoneessa/bussissa/junassa istuinta takana istuvan syliin.

Vierailija
49/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailun yhteydessä edessä istuva piti istuintaan kallistettuna. Pyysin ohikulkevaa lentoemäntää huomauttamaan, ja asia hoitui sillä.

Tämä. Aina jos penkki tulee mua kohti, pyydän vetämään takaisin. Kerran ei totellut, mutta henkilökuntaa kun pyysin niin jo nousi.

Ajattelematonta porukkaa! Kysyisivät edes, mutta ei, kunhan rymäytetään. Aina pyydän nostamaan takaisin.

Ajattelemattomuutta.

Vierailija
50/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lento Bangkokiin voi olla kärsimystä, jos ei ole hoksannut hankkiutua bisneksen puolelle. Siellä on semmoinen otanta kansasta, että saattaa joutua ihan lähelle matkan ajaksi jotain stanan turvejunttia, joka on toki omasta mielestään internätsionäl rahamies ja matkailija.

Ja juuri näin; eteen rojahtaa joku saatanan oman elämänsä sankari: hyvin ryypänneenä, mutta vielä sen verran nuori ettei ihan vielä pasko housuihinsa

Joku pikkukylän entinen komeapoika. Katsoin heti niitä hiusten vaalennusraitoja päältä, että mikä prkeleen kekkeruusi 80-luvulta tämä on.

Sillä oli omaa hovia mukana,vielä enemmän ryypänneitä ja niin helevetin hauskat jutut oli että. Siihen sitten kokoonnuttiinkin pitämään sitä omaa showta. Ajatuksena oli, että meidän muiden pitää onnesta soikeina saada kuunnella näiden ryyppykertomuksia.

Alkoivatkin siinä tottuneesti känniä rakentelemaan.

Tuli selväksi, miten tämä lappenrannan Sankari oli maksanut rahaa istumapaikastaan, sekä miten paljon naisissa oli Pattiksella käyty, ja tosiaankin miten paljon sitä rahanpaskaa oli palanut.

Sattuikin olemaan purserina finskiltä vähän vanhempi ja kovempi luu matkustamosta vastaamassa. Hän tuli siihen iloisen remakan porukan luokse ja lähetti ne hännystelijät ( jotka väiljy juomia tän yhden keisarin piikkiin) ihan istumaan omille paikoilleen muualla koneessa.Sitten se sanoi tälle karjalan pojalle, että tämä on yölento ja täällä on paljon lapsiperheitä mukana, eli se juominen loppui nyt eikä myyntiä enää tule. Voit alkaa nukkumaan sinäkin.

Mikä järkytys! Kukaan ei arvostanut hänen hauskaa ja lupsakkaa seuraa. Jätkä rojautti penkin vaakasuoraan (oli maksamu jalkatilasta kuulkaa ekstraa) ja yritti alkaa nukkumaan.

Vielä yritti tono-sankari tehdä selväksi asemaansa. Ostosten kohdalla hän teki pitkän kaavan mukaan harkintaa eri parfyymeista, ja maksoi isolla rahalla käteisellä, erikseen niitä. Oli muka-huolissasn tälle vanhalle purserille, että onkohan teillä vaihtorahaa tarpeeksi.

Muistan kun se purseri katseli sitä rilliensä yli ja totesi että kyllä mä uskon että me pärjätään.

Sittemmin olen vältellyt suoraa lentoa Bangkokiin Suomesta. Ei pysty. Otan mieluimmin vaihdolla euroopasta vaikka matka vähän kestääkin.

Vierailija
51/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan paniikkireaktion, jos käytössäni olevaa ahdasta tilaa pienennetään ennestään. Voin taata, että edessäni ei nuku silloin kukaan mukavasti.

Vierailija
52/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu että kysyy takana istuvalta onko ok. Monesti siellä voi olla 0cm ylimääräistä tilaa.

Itse olen 190cm ja lennon alussa aina painan polvea edessä olevaan istuimeen ettei sitä saa liikutettua taaksepäin. Kun edessä istuva tajuaa ettei onnistu, suosiolla istuu suorassa loppumatkan.

Teen samaa, myös bussissa. Joskus tulee huvittavia tilanteita kun joku tantta nytkyttää nojakahvaa.

Vierailija
53/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä nyt jaksat 3 tuntia istua, jää kotiin nukkumaan. Ällöttävintä ikinä nämä tuolin kääntäjät joiden haisevat päät tunkevat melkein suuhun 🤮

Käännän ilmasuuttimet siihen kaljuun niin pysyy hajut kauempana. Yleensä myös kun vähän potkii, ottaa tukea ja rummuttaa siihen selkänojaa niin se nousee kohta ylös. Jos ei ole kivaa mulla, niin ei ole sillä edessä olijallakaan.

Vierailija
54/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu että kysyy takana istuvalta onko ok. Monesti siellä voi olla 0cm ylimääräistä tilaa.

Itse olen 190cm ja lennon alussa aina painan polvea edessä olevaan istuimeen ettei sitä saa liikutettua taaksepäin. Kun edessä istuva tajuaa ettei onnistu, suosiolla istuu suorassa loppumatkan.

Toinen hyvä vinkki pitkälle on se että jos edessä oleva kuitenkin kallistaa istuimen, hengittää sieraimilla lujaa tämän päähän. Ainakin itse niin pitkä että helposti onnistuu jos istun suorassa. Jos edessä oleva alkaa huomauttamaan, kysyn miksi on kallistanut itsensä kasvojeni eteen.

Nykyaikana reipas yskiminenkin saattaisi toimia...

Vierailija
55/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä alan häiriköidä potkimalla " vahingossa" selkänojaa, jos joku laskee selkänojan alas. Yölennoilla en tietenkään ala. Silloin kaikki nukkuvat.

Silloin edessäsi istuva voi kutsua koneen henkilökunnan paikalle, joka tulee huomauttamaan sinua potkimisesta. Jos jatkat potkimista niin voit saada jopa porttikiellon lentoyhtiöltä.

Jep. Tämän takia ei kannata potkia vaan asettaa polvet kiinni siihen estämään kallistus.

Vierailija
56/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain jos takana istuva antaa luvan.

Ei todellakaan tarvitse alkaa kyselemään lupia takana istuvalta, mutta toki tuoli kannattaa kallistaa varovaisesti, jos takana istuvalta sattuu olemaan vaikkapa ruokailu kesken.

Jos ruokaa tai juomaa tarjottimella, ei edessä istuja saa kallistaa selkänojaa. Huomautan kyllä heti, jos hän sen tekee tai pyydän lentoemäntää sanomaan. Yleensä pidän koko lennon ajan tarjotinta auki ja siinä juomaa. Yö lennot on erikseen, silloin tietysti kaikki kallistaa selkänojan, eikä siinä kenelläkään ole sanomista.

Vierailija
57/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä potkia vaan hissukseen muljutella polvilla sitä penkkiä. Tai sitten hytkyttää jalalla kuulokkeista tulevan biisin tahdissa.

Vierailija
58/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Tämän takia ei kannata potkia vaan asettaa polvet kiinni siihen estämään kallistus.

Kauheita jättiläisiä te olette, tai lennätte jossain sillipurkeissa. Mun polvet ei osu edessä olevan tuoliin, vaikka heiluttaisin molempia jalkojani ilmassa.

Vierailija
59/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennolla Yhdysvalloista Suomeen edessäni istuva oli tietenkin sitä parempaa sorttia, joka katsoi oikeudekseen kallistaa penkkinsä ääriasentoon saman tien kun päästiin ilmaan eikä ilman lentoemännän huomautusta laskenut sitä edes ruokailun ajaksi. Siinä kun aikani olin istunut pylly puuduksissa totesin että nyt on pakko vaihtaa asentoa niin eikös tämä sankari käynyt valittamassa minusta henkilökunnalle. Lentoemäntä kävi kertomassa asiasta minulle ja pahoitteli asiaa. Totesi että taitaa olla vähän ahdasta. Jep. Toki kyseessä oli pitkä lento ja kun valot sammutettiin, kaikki kallistivat penkkinsä jolloin mullakin vähän helpotti. Jotkut on vaan törppöjä.

Vierailija
60/202 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai penkin saa laskea.

Ihmettelen vaan mitä te laskua vastustavat haluaisitte päilllänne tehdä siinä penkkien välisessä tilassa? Kun pääsääntöisesti penkissä istutaan koko reissu, poislukien vessareissut, niin miten se laskettu selkänoja oikein vaikeuttaa teidän elämäänne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän