Mies uhkasi avioerolla jos en lopeta asioiden vatvomista
On kuulemma kyllästynyt kuuntelemaan negatiivisuutta eli mistään ei saisi valittaa. En siis valita hänestä, vaan asioista jotka harmittavat.
Onko teillä vastaavaa?
Kommentit (233)
En minäkään jaksanut kuunnella, kun mies valitti joka asiasta eikä mikään ollut koskaan hyvin. Ensin aloin olla pois kotoa pidempään, lähinnä tapoin aikaa hevostallilla. Sitten lopetin parisuhteen. Muistan vieläkin sen ihanan kevyen tunteen, kun viimeisen kerran kävelin yhteisestä asunnosta ulos. Ei tarvinnut enää vetää kivirekeä perässä.
Kukaan ei jaksa jatkuvaa marmatusta.
Käyttäjä41898 kirjoitti:
Kukaan ei jaksa jatkuvaa marmatusta.
Kukaan ei jaksa jatkuvaa uhkailua erolla tai milloin milläkin.
Olisi hyvä kuulla mitä tuo ap:n mies tekee muutakin kuin uhkailee??
Valehtelee, pettää??
Kovin yksipuoleista taas tässäkin ketjussa syyllistää naista.
Niin, MIKÄ ON MIEHEN ONGELMA OIKEASTI?
Hyvä, että ymmärtää. Eikukaan koko elämää , jokapikkuasista nalkutusta jaksa kuunnella.
Jätä se lehmä!
Ap: n mies ei tee esim. kotitöitä ollenkaan. Kaikki naisen vastuulla, jopa laina yksin.
Niinpä niin, mitä helvettiä tuollaista jätkää jaksat katella ja vielä uhkailevaa!! Heitä jätkä pihalle, uhkailkoon siellä, kyllä poliisi hakee nopeasti!!
Ap, sun äijäs on KUSIPÄÄ, narsku, joka kuvittelee elävönsä siivellä ja saavansa alistaa sua. Ota ero tuollaisesta sairaasta uhkailijasta.
Tuskailin tässä juuri yhtä tulevan kesän vierailua, koska tulija on tuollainen jatkuva valittaja. Hän on puolisolle tärkeä ihminen, joten täytyyhän se kestää, mutta se kaiken lyttäävä negatiivisuus vie kyllä voimat. Tuollainen ihminen sekä väsyttää että raivostuttaa. Tämä meidän tapauksemme mm. valittaa joka kesä, kuinka hänen selkänsä tulee meidän varasängyssä kipeäksi. Kun hänelle tarjoaa toista nukkumapaikkaa, se ei sitten kelpaakaan ja valitus jatkuu. Toinen asia on ruoka. Hän haluaa syödä terveellisesti ja herkut ovat kiellettyjä. Jos teen vihannespainoitteista ruokaa, hänelle jää nälkä, mistä hän valittaa. Jos ei olekaan herkkuja tarjolla, hän on pettynyt ja valittaa siitä. Jos vähät välitän hänen ruokavaliostaan ja heitän grillimakkarat paistumaan ja ranskalaiset keittimeen, hän syö kuin porsas ja valittaa syönnin jälkeen, ettei ollut terveellistä ruokaa. Sitten haukutaan sukulaiset, heidän lapsensa ja heidän tekemisensä ja tekemättä jättämisensä. Seuraa työkaverit, tv-ohjelmat, mitään ei viitsi ja mitään ei jaksa ja mikään ei huvita. Jos vaihdan puheenaihetta ja kerron jostain kivasta jutusta, vastaus on tyyliä hyvähän sun on, kun sulla on X ja Y. Tuntuu aina vierailun jälkeen, että olen silmämuniani myöden räjähdyspisteessä. En voisi kuvitella ikinä asuvani ihmisen kanssa, jolla olisi nuo ominaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Jätä mies. Loppuu varmasti asioiden vatvominen, koska ei ole enää vatvottavia asioita kun niiden aiheuttajan poistaa elämäänsä haittaamasta.
Ei ihme, että olet tahtomattasi ikisinkku.
Puolisoni on erittäin hyvä ihminen, hauska ja huumorintajuinen silloin, kun ei ole negatiivisuus ottanut valtaa. Helposti vaipuu negatiiviseen ajatteluun, vaikka elämässä kaikki on paremmin kuin hyvin. Joudun usein palauttamaan hänet "maan pinnalle" negatiivisista syövereistä muistuttamalla jo kaukana menneisyydessä olevista vaikeuksista (raha), mitä meillä oli. Miten ihmeessä ihminen ei pääse näistä yli, vaan jatkaa kymmenien vuosien takaisten asioiden vatvomista ja sen myötä negatiiviset ajatukset vaikuttaa nykypäivään. On tässä käänteinenkin eli hyvä puoli, asioiden tarkka ja peräänantamaton järjestäminen ja hoitaminen ja sitä myötä menestyminen. Hän myöntää sen aiheuttavan stressiä ja ruokkivan negatiivista ajattelua eli kierre on valmis. Onneksi keskustelemalla kierre voidaan katkaista.
Kysymys on myös minkä tyyppinen ihminen olet. Jos miehesi ottaisi puolet lainasta ja tekisi puolet kotitöistä lopettaisitko asioiden negatiivisen vatvomisen vai jatkaisitko sitä kaikista muista elämässa olevista/sattuvista asioista ?
Ymmärrän hyvin miehesi tunteen. Olen itse kokenut samaa. Stana että se ainainen kitinä ja nalkutus syö sisältä päin. Se on kuin tikittävä aikapommi jota yrittää hillitä. Siinä sitten nainen kyselee "miksi et puhu tai kommentoi mitään?". No siksi, koska jos avaan suuni, niin se pommi räjähtää ja siitä ei ole paluuta. Tulee entistä suuremmat ulinat ja kitinät, ja ei meinaa jaksaa edellisiäkään.
Minun mieheni on samanlainen valittaja, vatvoja ja draamailija. Tekisi itsekin mieli uhata erolla, mutta tiedän ettei tuo asenne siitä muutu. Sitten mies valittaisi ja vatvoisi sitä kun minä uhkasin erolla :D
Vähän vastaava tilanne. 8kk raskaana ja yleisesti vaan vituttaa, kun ei jaksa tehdä kaikkea enää normaalisti. Mies ei ymmärrä yhtään keventää arkeani kotitöistä ilman, että ns. valitan. Ja siitähän mies alkaa valittaa, kun mitään en osaa tehdä kuin valittaa. Tuntuu, että miehellä saa olla huonoja päiviä ja väsyttää, mutta itse en saa koskaan valittaa väsymystä tai huonoa päivää ym.
Oletko masentunut? Kaikki ihmiset eivät ole asioista puhujia (toki puolisoa jonkin verran voi kuunnella ja sekin riittää, ei tarvitse ratkaista ongelmia jos puolisosi niin luulee) Joskus on hyvä säästää puolisoa ja käydä ammattilaisen kanssa puimassa asioita juurta jaksain.
Paras sitten lopettaa se sinun negatiivisuutesi ja vatvomisesi.
Voipi maksaa itse kaiken ja tehdä itse kaiken, kun lähtee. Älä sitten kuuntele valitusta.
Vaikea uskoa että ap valittaisi koko ajan. Ehkä on yrittänyt ottaa oikeat epäkohdat esille ja keskustella normaalisti, jotta asia ratkeaa ja voidaan korjata se. Voihan mies ohittaa asiat.
Negatiivisuus syö voimia ja lannistaa, ei kukaan sellaista pidemmän päälle jaksa kuunnella, etenkään omassa kodissaan.
Miestä ahdistaa varmaan tulla jo kotiinkin päivän päätteeksi kun aavistaa jo mikä siellä odottaa.
Miksi manipuloit raha-asioilla? Olisiko sulla sama laina ilman miestäkin? Miksi laina vain sinun nimissä jos asutte yhdessä? Ja mikä laina ylipäänsä kyseessä? Ahdistava suhde, jossa toinen pitää pelinappulana sitä jota voi (tässä tapauksessa) taloudellisten syiden vuoksi kyykyttää ja muistuttaa aina riidan yhteydessä.