Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies uhkasi avioerolla jos en lopeta asioiden vatvomista

Vierailija
04.06.2022 |

On kuulemma kyllästynyt kuuntelemaan negatiivisuutta eli mistään ei saisi valittaa. En siis valita hänestä, vaan asioista jotka harmittavat.
Onko teillä vastaavaa?

Kommentit (233)

Vierailija
1/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tai siis ei ole enää. Jätin negatiivisen naisen taakseni ja elämä on paljon parempaa.

Vierailija
2/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että kertoi. Ymmärrän häntä hyvin. Itsekään en jaksa valittavia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä valintoja. Joko lopetat sen kitisemisen tai pakkaat tavarasi ja puolet yhteisistä.

Vierailija
4/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäsi kaikki taitaa olla prseestä ja sanot sen ääneen. Ei sellaisen seuraa kovin kauaa jaksa.

Vierailija
5/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä siitä valvomisesta, valituksesta ja yleisnegatiivisuudesta on? Paha mieli vaan tulee kaikille jos yksi valittaa kokoajan jostain, ei sitä kukaan jaksa kuunnella.

Vierailija
6/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies. Loppuu varmasti asioiden vatvominen, koska ei ole enää vatvottavia asioita kun niiden aiheuttajan poistaa elämäänsä haittaamasta.

Vierailija
7/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa keskustella asioistasi puolisosi kanssa.

Vierailija
8/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea tietoisesti ajattelemaan ja puhumaan positiivisesti. Negatiivisuus vain ruokkii negatiivisuutta. Ihan kaikkea ei tarvitse kaataa puolison niskaan.

Vierailija
9/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain hankalalta arjessa olla positiivinen. Pelkään etten osaa, mokaan ja mies lähtee kävelemään.

Mulla on isompi taloudellinen vastuu elämästä eli laina on mun. Jotenkin kierosti ajattelin että saan valittaa tässä tapauksessa, koska tienaan enemmän ja miehen pitäisi ymmärtää vastuun tuoma huoli.

En siis koskaan valita vaikka kotitöistä, jotka teen myös täysin. En vaan jaksa olla positiivinen.

Ap

Vierailija
10/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä valitat sitten?

Vierailija
11/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa kuunnella pitemmän päälle ainaista valitusta. 

Vierailija
12/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vain hankalalta arjessa olla positiivinen. Pelkään etten osaa, mokaan ja mies lähtee kävelemään.

Mulla on isompi taloudellinen vastuu elämästä eli laina on mun. Jotenkin kierosti ajattelin että saan valittaa tässä tapauksessa, koska tienaan enemmän ja miehen pitäisi ymmärtää vastuun tuoma huoli.

En siis koskaan valita vaikka kotitöistä, jotka teen myös täysin. En vaan jaksa olla positiivinen.

Ap

Kirjoitit sen itse. Saat kyllä valittaa, mutta toisen ei tarvitse sitä jaksaa kuunnella. Meillä sama juttu, en jaksanut enää vaimon negatiivista asennetta ja erottiin. _Nyt saa negailla ihan muille, eivät tunnu ne muutkaan kauaa jaksa katsoa.

Vierailija
13/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä valitat sitten?

Töistä, sukulaisista, uutisista.. siis tavallisista asioista. Nyt ei puhuta ns nalkuttamisesta, mutta ymmärrän että sen kuunteleminen on rasittavaa.

Itseäni ihmetyttää, kun hän ei sano että ole hiljaa, vaan on itse hiljaa ja vasta myöhemmin ilmaisee, että hän murjottaa, koska valitin taas liikaa.

Ap

Vierailija
14/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoiset ihmiset jotka valittaa ja valittaa, mutta ei kuitenkaan edes yritä muuttaa asioita paremmiksi ovat kyllä todella rasittavia. Jos niille ehdottaa jotain muutosta niin mikään ei kuitenkaan käy, eli ei edes haluta mitään parempaa vaan valitetaan valittamisen ilosta. Ei semmoista jaksa.

Vierailija
15/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juuri on sitä naisten neuroottisuutta. Ainakin osaltaan aiheuttaa se, että naiset ottavat 70% avioeroista ja voihan sen takia ottaa mieskin eron niin kuin ehkä tässä tapauksessa.

https://twitter.com/jordanbpeterson/status/1516088912434892803

Neuroticism is also associated with a diminished quality of life, including feelings of illwill, excessive worry, occupational failure, and marital dissatisfaction5. High levels of neuroticism will contribute to poor work performance due to emotional preoccupation, exhaustion, and distraction. Similar to the dueledged effect of neuroticism on physical conditions, high levels of neuroticism will result in actual impairment to marital relationships but also subjective feelings of marital dissatisfaction even when there is no objective basis for such feelings.

16/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kun valitetaan kerran kaksi jostain asiasta mutta sitten kun ollaan tilanteessa jossa joka ikinen päivä vatvotaan samat asiat läpi. En tajua mitä järkeä siinä on vatvoa samoja juttuja edes takaisin ja valittaa niistä. Tee asioille jotain älä vingu. Jos ne on vanhoja juttuja anna niiden olla ja elä eteenpäin.

17/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän eivät yleensä vatvo vanhoja asioita, toisin kuin naisille se on tyypillistä.

Vierailija
18/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olin naimisissa tuollaisen valittajan kanssa. Kaltaiselleni empaattiselle ihmiselle se oli raskasta. Lopulta olin välittämättä. Päädyin myös sivusuhteeseen ja voi sitä riemua olla yhdessä ilman että joutuu kuuntelemaan jatkuvaa valitusvirttä.

Vierailija
19/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Tai siis ei ole enää. Jätin negatiivisen naisen taakseni ja elämä on paljon parempaa.

Et ole mies etkä mikään jos et tuota kestä. Itsekäs Jaska. Mä syön vaan rusinat pullasta

Vierailija
20/233 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä ylipäätään maksat kaiken ja teet kaikki kotityöt? Ei ihme että elämä vituttaa.