Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies uhkasi avioerolla jos en lopeta asioiden vatvomista

Vierailija
04.06.2022 |

On kuulemma kyllästynyt kuuntelemaan negatiivisuutta eli mistään ei saisi valittaa. En siis valita hänestä, vaan asioista jotka harmittavat.
Onko teillä vastaavaa?

Kommentit (233)

Vierailija
221/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele ap:n miestä. Jätin itse kerran poikaystävän ylianalyyttisen spekuleerauksen takia.

Ei kukaan jaksa ainaista asioiden vatvomista kaikilta kantilta.

Tuo mies saattaisi sopia toiselle spekuleerajalle. Minä en kestä, mutta joku toinen vastaava voisi nauttiakin.

Vierailija
222/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihminen valittaa ja on negatiivinen, kun häntä kohtaan on tehty väärin tai hän on loppuun palanut. Turha tässä on puolustella ap:n miestä, koska jo pienestä tekstistä sai sellaisen kuvan, että ap:n vastuulla on täysin kodin siistinä pitäminen. Hän joutuu myös huolehtimaan enemmän taloustilanteesta. Mies ei suostu kuuntelemaan vaan sivuuttaa ap:n pahan olotilan ja uhkailee erolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt kuinka aloittaja on saanut kaiken syyn täällä niskoilleen! Hänen miehensä loisii ja käyttää hyväksi aloittajaa niin rahallisesti kuin kotiorjanaan ja täällä vain morkataan aloittajaa. Joku oli täällä heittänyt narsisti kommentteja miehestä ja siltä tämä nyt valitettavasti kuulostaa. Aloittaja on alistettu nurkkaan kuin pieni koira. Aloittaja vaikuttaa todella kiltiltä ja empaattiselta ihmiseltä. Jokaisella meillä tulee raja vastaan, myös kiltillä ihmisellä, jos joutuu yksin tekemään kaiken.

Vierailija
224/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt kuinka aloittaja on saanut kaiken syyn täällä niskoilleen! Hänen miehensä loisii ja käyttää hyväksi aloittajaa niin rahallisesti kuin kotiorjanaan ja täällä vain morkataan aloittajaa. Joku oli täällä heittänyt narsisti kommentteja miehestä ja siltä tämä nyt valitettavasti kuulostaa. Aloittaja on alistettu nurkkaan kuin pieni koira. Aloittaja vaikuttaa todella kiltiltä ja empaattiselta ihmiseltä. Jokaisella meillä tulee raja vastaan, myös kiltillä ihmisellä, jos joutuu yksin tekemään kaiken.

Minä olen ollut tuollainen tyhjän valittaja. En todellakaan ollut mikään kiltti ja empaattinen vaan itse piru talossa. Ap kuulostaa ihan samanlaiselta, joka ei edes valita itse aiheesta. 

Vierailija
225/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan valittaa aiheetta. Aihetta ei vain viitsitä selvittää, asenne kun on että aina tuo valittaa. Valittaja valittaa koska ei tule kuulluksi eikä saa apua niihin asioihin mihin apua kaipaa.

Empatia on aika vähissä nykyään.

Vierailija
226/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistaisin huolivuorot kaikkiin suhteisin. Jos on sitä pahaa oloa ja pitää päästä ilmaiseksi niitä myrkkyjä toiselle purkamaan, niin laitettaisiin vaikka valitusminuutit tasan.

Ei sellaista, että marmatus on vain toisen etuoikeus. Kuka haluaa olla ilmainen likasanko?

Jotkut kai peitää pajatuksella ja motkotuksella todellisen itsensä eikä jaksa kuunnella toista ollenkaan.

Vai onko näin: kell onni on, se onnen kätkeköön, vaikka sitten kitinän ja rutinan alle?

Vierailija
227/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olenko ymmärtänyt oikein: ap valittaa ja On nega epäoikeudenmukaisuudesta parisuhteessa ja mies uhkaa jättää jos ei valitus lopu?

Eikö ero olisi parasta mitä sulle ap voi tapahtua? Pääsisit eroon noiden negatiivisten tuntemusten aiheuttajasta?

Vierailija
228/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu vain hankalalta arjessa olla positiivinen. Pelkään etten osaa, mokaan ja mies lähtee kävelemään.

Mulla on isompi taloudellinen vastuu elämästä eli laina on mun. Jotenkin kierosti ajattelin että saan valittaa tässä tapauksessa, koska tienaan enemmän ja miehen pitäisi ymmärtää vastuun tuoma huoli.

En siis koskaan valita vaikka kotitöistä, jotka teen myös täysin. En vaan jaksa olla positiivinen.

Ap

Kuulostat raskaalta henkilöltä. En jaksa ikinegatiivisia ihmisiä, ja minäkin jättäisin sinut. Etsisin jonkun, joka osaa suhtautua elämään positiivisesti.

Vierailija
229/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei toi juttunne on jo kivillä, on to rocks, tillsten. Odota vain sitä muodollista paperia.

Sä et pysty muuttumaan, eikä mies pysty sietämään - enää. Se, mikä oli joskus pirtsakkaa

kantaaottavuutta, on nyt - jotain muuta ...

Rakkaus meni ja vihelsi mennään.

Sori, elämä on kovaa jne.

Vierailija
230/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, otetaanpa nyt ihan alusta tämä homma.

Eli, sun mies on töissä josta ei tienaa juuri mitään, ja siksi sun harteilla on koko teidän talous tai ainakin asumiskulut eli laina jne.

Lisäksi, että miehellä on harrastelutyö, hän ei tee kotona kotitöitä.

Nämä kaksi asiaa on erittäin tärkeitä juttuja parisuhteessa ja kun eletään samassa taloudessa, mutta näistä ette koskaan ole puhuneet, olet vaan ottanut nämä kannettavaksesi, että miehesi ei jättäisi sinua?

Joten, sinä tunnet itsesi hyväksikäytetyksi taloudellisesti ja olevasi miehen ilmainen piika.

Miehesi ajattelee luultavasti näistä asioista niin, että sinä ihan mielelläsi käyt omassa työssäsi, koska sanoit että teillä molemmilla menee töissä ihan kivasti. Ja koska sinä tienaat työstäsi enemmän, kannat taloudellisen päävastuun teidän taloudessa, eihän siinä ole mitään väärää. Niin mieskin tekisi jos tienaisi enemmän harrastelutyössään.

Mies on myös ajatellut, että hänen ei tarvitse osallistua kotitöihin koska sinä haluat ne tehdä ja teet kai ihan mielelläsi kun et mitään siitä valita, vaikka valitat kaikesta muusta. Mistä miehen olisi pitänyt hoksata, että sun valitukset muista asioista johtuukin siitä että sinä maksat lainat ja teet kotityöt?

Jos nyt keskustelet miehesi kanssa, ja sanot että sinua häiritsee se, että sinä kannat taloudellisen vastuun ja teet kotityöt kokonaan, niin jättääkö hän oikeasti sinut? Jos hän jättää sinut tuollaisesta syystä, anna jättää, hän oikeasti on törkeä hyväksikäyttäjä ja saa alkaa pärjätä omillaan.

Kun keskustelet miehesi kanssa siitä, että mistä johtuu että olet negatiivinen ja valitat kaikesta, niin sano miehellesi, että sinä valitat koska olet väsynyt ja masentunutkin, ja tarvitsisit vähän huolenpitoa, ettet murehtisi koko ajan kaikkea. Ja sano, että ymmärrät, että sinun valittamisesi masentaa hänetkin, eli sinä droppaat hänen tunnelmansa uudestaan ja uudestaan, ilman että hän tietää miksi.

Puhukaa siitä, että mitkä teidän molempien roolit ovat teidän parisuhteessa ja taloudessa. Kuten töissä, siellä määritellään jokaisen työnkuva, työtehtävät ja vastuut, että mikä kuuluu kenellekin. Se on ehdoton edellytys niin töissä kuin kotonakin. Ei pidä olettaa mitään. Töissäkin jos kaikki olettaa että jonkun jutun kuuluu jonkun muun tehdä, ei sitä loppupeleissä tee kukaan.

Ja lopuksi. Meidän aivot on rakennettu niin, että kun ajattelee positiivisia asioita tarpeeksi paljon, alkaa nähdä enemmän positiivisia asioita ympärillään, ja päinvastoin. Sinä voit treenata aivosi positiiviseksi, ja se taas vaikuttaa koko kehon terveyteen. Lue netistä positiivisesta psykologiasta.

Vierailija
231/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin kateellinen kaikille teille, joiden mies uhkaa erolla tai on jo ottanut eron. Omastani en pääse näemmä millään eroon. Suhde voinut huonosti jo vuosia, mutta ei toi halua erota. Jos mä yksinäni haluaisin eron, sen lisäksi että joutuisin tekemään aivan kaiken asunnon myymisestä muihin käytännön asioihin, välit mieheen menisivät täysin poikki ja hänen luonteen tuntien ne eivät ikinä palautuisi ja hän jankkaisi lapsille loppuelämänsä, että mä olen kodinrikkoja.

Oli pakko avautua tähän väliin, mut hitto miksei mua uhkailla erolla.

Ootko holhouksenalainen vai mikset eroa itse?

Vierailija
232/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sovi toisillenne. Miten olette päätyneet naimisiin? Teidän kommunikaatiotyylinne ovat erilaiset. Mies tykkää hyssyttää, sinä tykkäät valittaa. Kummallakin on oikeus ilmaista itseään kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
233/233 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni "haen eroa"-kortti on sellainen, jota ei pitäisi sanoa missään vaiheessa, ellei sitten oikeasti halua erota. Kannattaa katsoa parisuhteenne yleisilmettä ja keskustella asioista. Hyvä, että mies kertoi, että häntä häiritsee sinun käytös, koska avoimuus kuitenkin kantaa parisuhteessa.