Mies uhkasi avioerolla jos en lopeta asioiden vatvomista
On kuulemma kyllästynyt kuuntelemaan negatiivisuutta eli mistään ei saisi valittaa. En siis valita hänestä, vaan asioista jotka harmittavat.
Onko teillä vastaavaa?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vain hankalalta arjessa olla positiivinen. Pelkään etten osaa, mokaan ja mies lähtee kävelemään.
Mulla on isompi taloudellinen vastuu elämästä eli laina on mun. Jotenkin kierosti ajattelin että saan valittaa tässä tapauksessa, koska tienaan enemmän ja miehen pitäisi ymmärtää vastuun tuoma huoli.
En siis koskaan valita vaikka kotitöistä, jotka teen myös täysin. En vaan jaksa olla positiivinen.
Ap
Sulla on mt-ongelma jasun pitää mennä ratkomaan se terveydenhuollon ammattilaisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo juuri on sitä naisten neuroottisuutta. Ainakin osaltaan aiheuttaa se, että naiset ottavat 70% avioeroista ja voihan sen takia ottaa mieskin eron niin kuin ehkä tässä tapauksessa.
https://twitter.com/jordanbpeterson/status/1516088912434892803
9
Neuroticism is also associated with a diminished quality of life, including feelings of illwill, excessive worry, occupational failure, and marital dissatisfaction5. High levels of neuroticism will contribute to poor work performance due to emotional preoccupation, exhaustion, and distraction. Similar to the dueledged effect of neuroticism on physical conditions, high levels of neuroticism will result in actual impairment to marital relationships but also subjective feelings of marital dissatisfaction even when there is no objective basis for such feelings.
Tämä ei oikein kolahda. Meillä avioliitossa on paljon läheisyyttä yhä vuosien jälkeen. Työelämässä menee myös hyvin molemmilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Semmoiset ihmiset jotka valittaa ja valittaa, mutta ei kuitenkaan edes yritä muuttaa asioita paremmiksi ovat kyllä todella rasittavia. Jos niille ehdottaa jotain muutosta niin mikään ei kuitenkaan käy, eli ei edes haluta mitään parempaa vaan valitetaan valittamisen ilosta. Ei semmoista jaksa.
Näinhän se on. Negatiivinen ihminen syö valtavasti ympäristön ja varsinkin sen lähimmän energiaa.
Sitä vain ei jaksa. Hyvin usein se johtaa siihen että toinen sulkeutuu, ja vetäytyy, joskus jopa masentuu.
En ihmettele että mies uhkailee erolla.
Negatiivisuus on elämänasenne ja sitä voi muuttaa. Miksi pelkäät että "mokaat" jos yrität olla positiivisempi? Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?
Elämänasenteesi saattaa olla kotoa opittua, mallioppimisen kautta. Olet jämähtänyt siihen ja se on sinulle "normaali" tapa kommunikoida. Onneksi voit opetella siitä pois. Mitään pahaa ei tule tapahtumaan, kokeile!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä ylipäätään maksat kaiken ja teet kaikki kotityöt? Ei ihme että elämä vituttaa.
En kai vaan halua olla yksin.
Ap
Hanki itsellesi jokin toinen kuuntelija niin, että miehesi ei tarvitse koko ajan kuunnella valitustasi. Lisäksi opettele tietoisesti käsittelemään huoliasi jotenkin muuten kuin valittamalla ääneen. Toimisiko sinulla kirjoittaminen?
Vierailija kirjoitti:
Hanki itsellesi jokin toinen kuuntelija niin, että miehesi ei tarvitse koko ajan kuunnella valitustasi. Lisäksi opettele tietoisesti käsittelemään huoliasi jotenkin muuten kuin valittamalla ääneen. Toimisiko sinulla kirjoittaminen?
Olen näin tehnyt, mutta nyt pienikin valitus riittää miehelle. Tulee oikein itku että jos vaikka saisin potkut tai tulisi muu vastaisku, mikä saisi aikaan tätä valittamista, on suhde siinä.
Mokaamisella tarkoitan että pelottaa etten osaa olla positiivinen.
Ap
Christiiina kirjoitti:
Miehethän eivät yleensä vatvo vanhoja asioita, toisin kuin naisille se on tyypillistä.
No sitä on kummallakin puolella mutta ärsyttävän siitä tekee se että ihminen ei tee asialle mitään vaan voi vuosia vinkua jostain jonka olisi voinut ratkaista jo aikoja sitten. Lisäksi negatiivinen napina on rasittavaa ja pilaa tunnelman päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen näin tehnyt, mutta nyt pienikin valitus riittää miehelle. Tulee oikein itku että jos vaikka saisin potkut tai tulisi muu vastaisku, mikä saisi aikaan tätä valittamista, on suhde siinä.
Mokaamisella tarkoitan että pelottaa etten osaa olla positiivinen.
Ap
Grow up!
Ärsyttää myös sellainen kun olen päättänyt tehdä jotain joku sanoo vieressä ei kannata älä enempää etkai enää tätä tee tms. Menkää nyt helvettiin siitä olen päättänyt asian niin teen sen.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vain hankalalta arjessa olla positiivinen. Pelkään etten osaa, mokaan ja mies lähtee kävelemään.
Mulla on isompi taloudellinen vastuu elämästä eli laina on mun. Jotenkin kierosti ajattelin että saan valittaa tässä tapauksessa, koska tienaan enemmän ja miehen pitäisi ymmärtää vastuun tuoma huoli.
En siis koskaan valita vaikka kotitöistä, jotka teen myös täysin. En vaan jaksa olla positiivinen.
Ap
Siis hetkinen. Maksat esim. teidän asumisen, teet kaikki kotityöt, ja sitten sinun pitäisi olla vielä ihana little miss sunshine miehen elämään? Juokse.
Mitä sinä saat tuolta mieheltä? Jos hän tekisi sinut onnelliseksi - niin - olisit onnellinen, etkä kokisi tarvetta valittaa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan jaksa kuunnella pitemmän päälle ainaista valitusta.
Eikä kukaan aina kaikkien epäkohtien hyväksymistä ja hymistelyä, se se vasta typerältä vaikuttaa.
Jatkuva negatiivisuus on pahasta, mutta epäkohdista saa mainita.
Olisi todella raskasta elää ihmisen kanssa joka päivästä toiseen valittaisi asioista. Ei sellaista negatiivisuuden ilmapiiriä kukaan halua elämäänsä.
Oletko ikinä positiivinen?
Luulisi että kaikkien elämässä olisi sijaa saada joskus valittaa, jos joku asia ahdistaa tai on huonosti. Kaikkihan sitä tekee. Mutta samojen asioiden vatvominen päivästä toiseen sekä yleinen negatiivinen asennoituminen ja jatkuva huomion kääntäminen negatiivisiin asioihin on todella raskasta. En voi tietää tarkalleen mikä teillä on tilanne kotona, mutta tavallaan ymmärrän miestäsi. Olen itse jättänyt negatiivisen miehen, joka löysi ihan kaikesta pahaa sanottavaa ja marisi koko ajan, pikkuasioistakin, jos isompia ei sattunut olemaan vatvottavana. Oli raskasta esimerkiksi matkustaa hänen kanssaan, kun silloinkaan ei voinut iloita reissaamisesta ja uusista paikoista vaan aina löytyi märmätyksen aihetta jostain. Sitten kun hengaa iloisten ja positiivisten ystävien kanssa, kontrasti on ihan valtava. Negatiivisille tunteille on sijaa, mutta niissä ei ole pakko velloa koko ajan ja pysytään keskustelemaan muustakin.
Suoraan sanottuna: harva jaksaa kuunnella ketään ankeaa marisijaa kovin pitkään, jos voi valita sellaistakin seuraa jossa on hyvä mieli.
Kyllä meillä on ihan molemmilla vaikeita asioita jotka välillä nousevat pinnalle, ja kyllä niistä saa kumpikin silloin puhua ja toinen kuuntelee. Ettei ap teillä olisi niin että mies haluaisi että molemmat hoidatte kaikessa hiljaisuudessa negatiiviset asiat, ettekä puhu niistä toisillenne mitään? Itse en tuollaista halua koska jossain vaiheessa jommalle kummalle tulee kuitenkin syöpä tai jotain, ja sillin on ihan pakko saada puhua, ja jos toinen ei sitä kestä, niin ero tuleee juuri silloin kun on vaikeinta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä on ihan molemmilla vaikeita asioita jotka välillä nousevat pinnalle, ja kyllä niistä saa kumpikin silloin puhua ja toinen kuuntelee. Ettei ap teillä olisi niin että mies haluaisi että molemmat hoidatte kaikessa hiljaisuudessa negatiiviset asiat, ettekä puhu niistä toisillenne mitään? Itse en tuollaista halua koska jossain vaiheessa jommalle kummalle tulee kuitenkin syöpä tai jotain, ja sillin on ihan pakko saada puhua, ja jos toinen ei sitä kestä, niin ero tuleee juuri silloin kun on vaikeinta.
Mies ei tosiaan halua puhua asioista mutta osaa kyllä tarvittaessa. Ei esimerkiksi näe mitä teen taloudellisesti eteemme, enkä oikein halua sanoa etkö tajua, että maksan kaiken, koska se pahentaisi tilannetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaessa ammattiapua. Ammattilainen osaa antaa sulle työkalut kuinka päästä irti negatiivisuudesta. Mulla läheinen kävi terapeutilla ja pystyi tämän avulla muuttamaan maailman kuvaansa negatiivisesta positiiviseksi. Hän voi nyt paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä positiivinen?
Luulisi että kaikkien elämässä olisi sijaa saada joskus valittaa, jos joku asia ahdistaa tai on huonosti. Kaikkihan sitä tekee. Mutta samojen asioiden vatvominen päivästä toiseen sekä yleinen negatiivinen asennoituminen ja jatkuva huomion kääntäminen negatiivisiin asioihin on todella raskasta. En voi tietää tarkalleen mikä teillä on tilanne kotona, mutta tavallaan ymmärrän miestäsi. Olen itse jättänyt negatiivisen miehen, joka löysi ihan kaikesta pahaa sanottavaa ja marisi koko ajan, pikkuasioistakin, jos isompia ei sattunut olemaan vatvottavana. Oli raskasta esimerkiksi matkustaa hänen kanssaan, kun silloinkaan ei voinut iloita reissaamisesta ja uusista paikoista vaan aina löytyi märmätyksen aihetta jostain. Sitten kun hengaa iloisten ja positiivisten ystävien kanssa, kontrasti on ihan valtava. Negatiivisille tunteille on sijaa, mutta niissä ei ole pakko velloa koko ajan ja pysytään keskustelemaan muustakin.
Suoraan sanottuna: harva jaksaa kuunnella ketään ankeaa marisijaa kovin pitkään, jos voi valita sellaistakin seuraa jossa on hyvä mieli.
Ja nyt kun luin muutkin viestisi niin saan vähän ankean kuvan koko suhteestanne. Miksi mies ei ota kotitöistä vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tosiaan halua puhua asioista mutta osaa kyllä tarvittaessa. Ei esimerkiksi näe mitä teen taloudellisesti eteemme, enkä oikein halua sanoa etkö tajua, että maksan kaiken, koska se pahentaisi tilannetta.
Ap
Jos mies ei kestä kuulla tuollaista niin voithan antaa hänen myös jättää sinut
Tämäkin on totta.