Mies uhkasi avioerolla jos en lopeta asioiden vatvomista
On kuulemma kyllästynyt kuuntelemaan negatiivisuutta eli mistään ei saisi valittaa. En siis valita hänestä, vaan asioista jotka harmittavat.
Onko teillä vastaavaa?
Kommentit (233)
Kai sinulla on avioehto, ettei mies vie puolta omaosuudestasi jos lähtee lätkimään?
Vierailija kirjoitti:
Deittailin jonkun aikaa negatiivista miestä. Lohduttaa ei saanut kun tiuski takaisin ja minä en saanut osoittaa mitään negatiivisia tunteita. Kaikki miehen positiiviset puolet kariutuivat siihen jatkuvaan negatiivisuuteen. Otin eron siinä vaiheessa, kun etsin terapia-aikaa itselleni ja yhtäkkiä tajusin, että mihinkä minä terapiaa kun elämäni on muuten mallillaan, mies on tässä se ongelma.
Tapailit miestä josta otit eron. Ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se on mies joka elää valittamisesta ja negatiivisuudesta. En haluaisi enää olla kotona enkä tulla töistä kun heti ovella alkaa kuulua se valitus ja kiukuttelu. Lähtiessä kuuluu ja palatessa kuuluu. Asioille ei mitään tee vaikka moni taho on antanut neuvoja ja hoitoa, hän ei ota vastuuta yhtään. Marisee miten kukaan ei auta eikä mikään auta. Kaikessa näkee negatiivista ja kamalaa. Tekee etätöitä ja on kotona kun meen ja tuun.
Kuuntele nyt itseäsi. Et haluaisi olla kotona miehen takia. Kannattaa erota.
Kyllä minä sitä mietin. Ei tässä näinkään järkeä ole.
Negatiivista ihmistä on älyttömän raskasta rakastaa. Itse juuri luovutin, ei vaan rahkeet riitä enää.
Kaikki piristäminen ja hyvien puolien etsiminen kääntyy huonoksi, ja valoisuuden yrittämisestä ikäänkuin läväytetään märkä rätti naamalle. Lytätään yritykseni ja sanomiseni heti jollain mustalla vasta-argumentilla.
Oma hyvinvointini meni vaakalaudalle, ja toinen alkoi vetää mukanaan synkkyyteen.
En suostu, haluan viettää tämän elämän niin hyvin mielin kuin sen raameissa vaan voi. Haluan iloita vähästäkin, enkä synkkäillä sitä mikä on vinossa.
Aloin menettää hetkessä elämisen taitoani, kun toinen maalaili mustia skenaarioita asioista jotka eivät välttämättä koskaan tapahdu.
Jollain tasolla hän jää sydämeeni ikuiseksi muistoksi, mutta valitsen valoisan polun mieluummin kuin hänet. Rakastin häntä paljon, mutta varjelen omaa mielenterveyttäni. Mustukoon joku muu hänen valituksiinsa, tai löytäköön kaltaisensa joka elää negatiivisuudesta.
Luovutan, minulla on inhimilliset rajat jaksamiseen ja ymmärrykseen.
Ap on mt-ongelmainen läheisriippa
Nyt sä olet aiheuttanut tilanteen, jossa mies on kurkkuaan myöden täynnä valitusta ja negatiivisuuttasi. Ei kestä enää yhtään. Ja itse olet sen aiheuttanut. Sun on pakko lopettaa se joksikin aikaa ihan kokonaan, jos haluat että tilanne joskus normalisoituu. Normaalitilanteessa kaikki valittaa joskus (aiheesta) mutta ei jatkuvasti. Sitä ei kukaan jaksa kuunnella.
Miehen jatkuva negatiivisuus on yksi syy siihen, että minäkin harkitsen eroa.
Rakas ap,
Kuulostaa siltä, että olet läheisriippuvainen, eli pelkäät, että puolisosi hylkää sinut, koska et ole riittävän hyvä, ja siksi teet kaikkesi, että puolisosi varmasti pitäisi sinusta. Tämä kuitenkin uuvuttaa ja katkeroittaa sinua, minkä takia valitat paljon.
Läheisriippuvuudesta voi kuitenkin toipua, ja hyvä uutinen on, että sinulla on nyt monta vaihtoehtoa: joko menet yksin terapiaan, menette yhdessä pariterapiaan, eroatte tai jatkatte entiseen malliin. En usko, että entiseen malliin jatkaminen on pitemmän päälle ratkaisu, mutta voithan sitä kokeilla, jos haluat. Lähtisin kuitenkin etsimään muutosta. Jos miehesi ei suostu muuttumaan tai kehittämään teidän välistä suhdetta, voit muuttaa elämääsi itse. Se on rankkaa ja vaikeaa, mutta myös ihanaa, palkitsevaa ja vastuullista. Sinun elämäsi on sinun omissa käsissäsi, et tarvitse sen ohjailuun ketään muuta. Vaikka ei aina siltä tuntuisi, sinä pystyt tekemään elämästäsi juuri sellaista kuin haluat. Aloitat vaan rohkeasti ja etenet pienin askelin. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vain hankalalta arjessa olla positiivinen. Pelkään etten osaa, mokaan ja mies lähtee kävelemään.
Mulla on isompi taloudellinen vastuu elämästä eli laina on mun. Jotenkin kierosti ajattelin että saan valittaa tässä tapauksessa, koska tienaan enemmän ja miehen pitäisi ymmärtää vastuun tuoma huoli.
En siis koskaan valita vaikka kotitöistä, jotka teen myös täysin. En vaan jaksa olla positiivinen.
Ap
Kuka haluaa tuollaisen ankeuttajan elämäänsä? Parisuhde on täysin vapaaehtoinen ja kumppanin pitää tuoda elämään HYVÄÄ. Ei ankeuttaa sitä huonommaksi. Itsekin sinut jättäisin jos olisin kumppanisi.
Ap, lopeta heti! Valitus on raskasta kuunnella. Meillä oli töissä yksi valittaja ja kaikki inhosivat häntä sen takia. Ei sitä jaksanut kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Se ostoskärry on varmaan tekosyy tuoda esiin sisällä vellovaa pahaa oloa. Toivoo että joku huomaisi ja kysyisi, mikä sulla oikeesti on.
Ap
Miksi et voi oikeasti sanoa mistä kiikastaa? Ei kukaan ole kenenkään ajatuksenlukija tai terapeutti.
Menee elämä hankalaksi, kun pitää jatkuvasti yritää lukea rivienvälistä ja mitähän tuo nyt oikeasti tarkoittaakaan. Miehesi suunnittelee eroa, mutta siltikään et voi kertoa hänelle mistä kaikki valituksesi oikeasti johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Rakas ap,
Kuulostaa siltä, että olet läheisriippuvainen, eli pelkäät, että puolisosi hylkää sinut, koska et ole riittävän hyvä, ja siksi teet kaikkesi, että puolisosi varmasti pitäisi sinusta. Tämä kuitenkin uuvuttaa ja katkeroittaa sinua, minkä takia valitat paljon.
Läheisriippuvuudesta voi kuitenkin toipua, ja hyvä uutinen on, että sinulla on nyt monta vaihtoehtoa: joko menet yksin terapiaan, menette yhdessä pariterapiaan, eroatte tai jatkatte entiseen malliin. En usko, että entiseen malliin jatkaminen on pitemmän päälle ratkaisu, mutta voithan sitä kokeilla, jos haluat. Lähtisin kuitenkin etsimään muutosta. Jos miehesi ei suostu muuttumaan tai kehittämään teidän välistä suhdetta, voit muuttaa elämääsi itse. Se on rankkaa ja vaikeaa, mutta myös ihanaa, palkitsevaa ja vastuullista. Sinun elämäsi on sinun omissa käsissäsi, et tarvitse sen ohjailuun ketään muuta. Vaikka ei aina siltä tuntuisi, sinä pystyt tekemään elämästäsi juuri sellaista kuin haluat. Aloitat vaan rohkeasti ja etenet pienin askelin. Tsemppiä ap!
Hei se mies on jo kalkkiviivoilla eroamaan. Tilanne taitaa olla jo niin pitkällä että ap.n asenteen on muututtava kokolailla hetinyt. Mitä sen miehen tuossa tarvitsee enää mutkitella ja muuttua, hän on sanonut mikä mättää, ja että jousto on loppu, hermot on loppu. Usein ihminen on eroajatuksissaan pitkällä ja aika valmis silloin kun hän sen ääneen sanoo.
ihminen kestää tietyn määrän valitusta, mutta jos sitä kuulee jatkuvasti, niin sille herkistyy, niin kuin homeelle. vaikka nyt lopettaisit valittamisen ja valittaisit vain kerran vuodessa, niin valituksellesi herkistynyt mies ei kestäisi enää sitäkään. suhteenne on siis pilalla
Kerrankin mies tuo tunteitaan esiin...
Kiinnostaa kovasti, mitä mies oikein kodin ja perheen eteen tekee. Kun ap maksaa kaiken ja tekee kotityötkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vain hankalalta arjessa olla positiivinen. Pelkään etten osaa, mokaan ja mies lähtee kävelemään.
Mulla on isompi taloudellinen vastuu elämästä eli laina on mun. Jotenkin kierosti ajattelin että saan valittaa tässä tapauksessa, koska tienaan enemmän ja miehen pitäisi ymmärtää vastuun tuoma huoli.
En siis koskaan valita vaikka kotitöistä, jotka teen myös täysin. En vaan jaksa olla positiivinen.
Ap
Pelkäät, että mies lähtee kävelemään, kun yrität olla positiivinen? Et kuitenkaan pelkää, kun olet jatkuvasti negatiivinen?
Eksä valitti myös ihan kaikesta. Olin hänen roskakorinsa, johon oksensi kaiken pahan olonsa.
En enää jaksanut vaan päätin lopulta erota. Vielä eron jälkeenkin soitti ja valitti yleisesti asioista, joten lopulta laitoin välit kokonaan poikki ja sanoin, etten todellakaan halua olla enää roska-astiasi pahalle olollesi.
Ja vatvominen jatkuu tuolla miehen lausahduksella höystettynä.
Hyvin raskasta elää tuollaisena. Tarvitsisit ammattiapua.
Mun mies on samanlainen kuin sinä. Mä olen juuri eroamassa hänestä. Kukaan ei jaksa negatiivisia tai neuroottisia ihmisiä.