Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanouduin työpaikkakiusaamisen vuoksi

Vierailija
31.05.2022 |

koska pelkäsin jo lopulta tekeväni itselleni jotain, sillä
en nähnyt mitään muuta ulospääsyä.
En ole koskaan ollut itsetuhoinen aiemmin.
Irtisanouduin viime syksynä ja minulla on edelleen voimakkaat pelkotilat, pelkään ihmisiä, nukun levottomasti, säpsähtelen, sydän hakkaa ja on epätodellista oloa. Olen hakenut töitä, mutta en usko, että tulisin selviytymään tässä kunnossa kun jokaine päivä on pelkoa.
Voinko vielä tässä vaiheessa viedä asian eteenpäin ?

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat on henkisesti vaurioituneita, lapsuudessa hylättyjä ja kaltoinkohdeltuja. Näillä heikolla itsetunnolla varustetuilla ei ole syyllisyyden tuntoa eikä empaattisuuden taitoa.

Ongelma työpaikoilla, kouluissa ym. on näiden sairaiden ihmisten tunnistamattomuus johdon tasolla. Ongelmana on myös johdossa olevien narsistein kykenemättömyys tunnistaa alaisissaan näitä kiusaajia. Miksi? Eihän narsisti tunnusta toista narsistia! Siksi.

Vierailija
82/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä työpaikka? Anna vihje edes?

Sairaala, HUS

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lähdit työpaikasta ap. Olen nähnyt ja kokenut elämäni aikana lukuisia työpaikkoja, onneksi aina voi vaihtaa paikkaa. Muista, että ihmiset kaikkialla on erilaisia ja vaikka nyt pelkäät , että kaikki on pahoja kiusaajia niin se ei onneksi pidä paikkaansa.

Näitä yhteiskunnan mätämunia on valitettavasti aina , mutta onneksi voi päättää kenen kanssa haluaa töitä tehdä. Töitä riittää aina ahkeralle ja fiksulle! Tsemppiä ja hyvää kesää

Vierailija
84/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko omassa käytöksessä mitään vikaa? Kannattaa kasvattaa paksumpi nahka ja aikuistua niin pärjää elämässä.

Häivy helvetttiin sairas paska!

Vierailija
85/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan työpaikalla eräs henkilö joka uhriutui milloin mistäkin syystä. Jos häntä ei erikseen huhuiltu taukohuoneeseen kahville, niin hän koki tämän syrjintänä. Jos toiset toivat kotoaan eväitä, niin tämän henkilön mielestä hän on porukan läski, koska söi työpaikan ruokia. Hän oli useinmiten se joka tuli töihin pahalla tuulella ja heitti ilkeitä kommentteja muille, mutta ei koskaan itse tätä huomannut.

Lopulta tämä ihminen hankkiutui ihan sairaseläkkeelle, kun oikeasti kuvitteli että hän on se uhri tässä jota jatkuvasti kiusataan.

En tietenkään vähättele ap:ta tai muita kiusattuja, mutta halusin tuoda tällaisenkin tapauksen esille.

Vierailija
86/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannattaa myös miettiä oletko itse sairastunut?  ja paha olosi johtuu siitä. 

Sulla se paha olo on. Tajuatko sinä, kuinka sairas olet kun täällä tuollaista paskaa kirjoitat? Joku henkisesti rappeutunut? Narsistinen luonne vai muu luonnehäiriö? Hae apua.

Vierailija
87/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiusaaja pääsi kuin koira veräjästä, kuten aina."

Näin se usein menee.

Luulen että ihmisellä jolla on tarve kiusata toista, elämä ei ole täysin tasapainossa ja se aiheuttaa hänelle ongelmia. Se "maksu" tulee sitä kautta.

Vierailija
88/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikanaan työpaikalla eräs henkilö joka uhriutui milloin mistäkin syystä. Jos häntä ei erikseen huhuiltu taukohuoneeseen kahville, niin hän koki tämän syrjintänä. Jos toiset toivat kotoaan eväitä, niin tämän henkilön mielestä hän on porukan läski, koska söi työpaikan ruokia. Hän oli useinmiten se joka tuli töihin pahalla tuulella ja heitti ilkeitä kommentteja muille, mutta ei koskaan itse tätä huomannut.

Lopulta tämä ihminen hankkiutui ihan sairaseläkkeelle, kun oikeasti kuvitteli että hän on se uhri tässä jota jatkuvasti kiusataan.

En tietenkään vähättele ap:ta tai muita kiusattuja, mutta halusin tuoda tällaisenkin tapauksen esille.

Niinhän te kiusajat aina haluatte selitellä syitä, miksi jotain kiusataan ja dissataan. Seli seli.

Vierailija
89/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin työpaikalla tekemässä töitä, en hakemassa kavereita. Oikeastaan mulle on ihan sama, tykätäänkö musta vai ei. En todellakaan lähtisi hyvästä työpaikasta ja hankituista eduista luopumaan, vaikka joku noitarinki puhuisi pskaa selän takana.

Vaikutat ihmiseltä joka ei ymmärrä etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia koneita kuin sinä. Kannattaisiko vähän pohdiskella asioita, eikä lyödä täällä lyötyä?

Vierailija
90/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä palkkaisi työntekijää joka sanoisi olleensa työpaikkakiusattu.

Kerro työpaikkasi nimi niin tiedetään kaikki pysyä kaukana, koska teillä kiusaaminen on työpaikan tapa.

sairaalat, koulut, yliopistot, virastot... näitä riittää! Johtotaso on vuodelta miekka ja kirves, niin surkeaa ja ummehtunutta.

Vierailija
91/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän te kiusajat aina haluatte selitellä syitä, miksi jotain kiusataan ja dissataan. Seli seli.

En yrittänyt mitään selitellä. Olen itsekin joutunut kiusatuksi työpaikalla nuorempana. En todellakaan ikinä kiusaisi ketään. Tässäkin tapauksessa kutsuttiin työpsykologiki paikalle selvittämään työyhteisön välejä, mutta valitettavasti tämän ihmisen henkilökohtaiset ongelmat ja mielenterveys rakoili jo ennen paljon ennen kuin hän tuli meille töihin.

Vierailija
92/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän tapauksen mielestä minun olisi pitänyt syödä vähän vähemmän ja aina oli kommentoimassa ulkonäköäni sekä syömisiäni. Olin itse todella nolona hänen huomautuksistaan ja tottakai näistä juttelin työkaverille, joka oli myös huomannut tämän uhriutujan kiukkuisuuden ja pahan olon, joka purkautui meihin muihin. Asiakkaatkin valittivat tämän pahantuulisuudesta.

Vierailija
93/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei oo kivaa ja ihanaa. Joskus täytyy vaan sietää tai katsoa omaa käytöstä. AP ei nyt kerro ihan kaikkee. Tietenkään.

Vierailija
94/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nämä niinsanotut työpaikkakiusatut ovat työpaikalla vaikeita ihmisiä ja kiusaaminen on lähtenyt nimenomaan siitä että yritetään saada kyseinen ihminen poistumaan työpaikalta.

Tiiäks miks mä olin kiusattu... No, siks kun olin sijainen niin kuin usea muukin ja jokainen näistä muista halusi tietysti sen vakituisen mahdollisesti aukeavan paikan. No, mä en ollut kuitenkaan mikään vasta-alkaja vaan kokenut. Näin ollen olin kilpailija... ja ilmeisesti kaikesta siitä päätellen mitä tehtiin mua kohtaan niin paha kilpailija. Siinä se syy miten "vaikea" ihminen olin...  Kilpailija jonka koettiin mahdollisesti pyrkivän jonon ensimmäiseksi, vaikka itsellä kyllä on se tieto ja käsitys, että ne paikat annetaan järjestyksessä... kukaan ei kiilaa eteen oli sitten parempi tai ei. Mut jotkut ne vaan pelkäsi... Esimiehen pitää nähdä tilanne ja kertoa sille joka pelkää, että ei tarvitse...

Vierailija
95/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nuorena likkana elassa työpaikassa, joka oli hoitoalalla. Se oli ihan karmeeta, siellä oli yksikin tantta joka huusi mulle kun en heti jotain osannut tehdä. Sainpahan siinä jo näyn, että ei kannata lähtee hoitoalalle. Täynnä kärtyisiä elämäänsä kyllästyneitä tätejä.

Vierailija
96/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työpaikka? Anna vihje edes?

Sairaala, HUS

No niin, eipä yllätä että hoitsut taas asialla! Mikä siinä on ettette te naiset kykene toimimaan ryhmässä?

Vierailija
97/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin työpaikalla tekemässä töitä, en hakemassa kavereita. Oikeastaan mulle on ihan sama, tykätäänkö musta vai ei. En todellakaan lähtisi hyvästä työpaikasta ja hankituista eduista luopumaan, vaikka joku noitarinki puhuisi pskaa selän takana.

Vaikutat ihmiseltä joka ei ymmärrä etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia koneita kuin sinä. Kannattaisiko vähän pohdiskella asioita, eikä lyödä täällä lyötyä?

Kannattaisko sunkin keskittyä työpaikallasi niiden töiden tekoon eikä tunteissasi vellomiseen? 

eri

Vierailija
98/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe olevani luuseri, mutta kieltämättä tämä tapahtuma on jättänyt jälkiä minuun.

Minussa ärsyttäviä piirteitä oli varmaan, että olin positiivinen, kannustava, yritin olla kaikessa oikeudenmukainen ja tykkäsin vähän liikaa itse työnteosta ja saatoin välillä tehdä jopa 12h päiviä, koska en vain malttanut lopettaa, eniten satuttaa se etten tiedä miksi jouduin kiusatuksi, en ole koskaan kenellekään paha.

Minulla ei ole koskaan aiemmin ole ollut missään muissa työpaikoissa mitään ongelmia ja aina sanottu, että olen koska vain tervetullut takaisin.

Nyt ongelma on se, että pelkään ihmisiä ja saatan reagoida rajusti pieniinkin juttuihin, samaan aikaan haluaisin töihin.

Eilen sain tutulta tekstiviestin, jossa kertoi että nämä kiusaajat nauraa ja haukkuu edelleen ja romahdim taas niin pahasti, nyt on taas koko ajan rytmihäiriöitä ja pala kurkussa, en uskalla mennä edes kauppaan.

Ap

No sittenhän ei pitäisi olla mitään ongelmia työllistyä johonkin noista aiemmista paikoista?

Vierailija
99/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että iso osa "kiusaamisesta" on oikeasti vain kiusatun korvien välissä. Mutta kokemukseni miehenä naisvaltaisella työpaikalla kyllä avasi silmäni sille, että jonkinlainen nokkimisjärjestys kyllä syntyy aina naislaumassa. Jos sitten joku ei sitä hänelle tarjottua järjestysnumeroa hyväksy, niin seuraa konflikteja, joissa yleensä molemmat osapuolet kokevat joutuvansa kiusatuksi.

Vierailija
100/124 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen joka on "työpaikkakiusattu" on todellinen häviäjä. En haluaisi työtoverikseni.

Ai. Kumma olet. Mä taas en palkkaisi niitä kiusaajia.