Työnhakeminen on turhaa, koska töitä ei voi enää saada
Työnhakeminen on turhaa, koska töitä ei voi enää saada
Kommentit (22)
Ei Suomesta. Ainoa järkevä peliliike on alle 35-vuotiaalla paeta tätä paskaa ulkomaille ja sitä vanhemmalla käytännössä luovuttaa ja odottaa parempia aikoja. Jos vielä on lapsia, lemmikkejä tai jokin rakas harrastus sitä parempi, ettei pää sekoa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomesta. Ainoa järkevä peliliike on alle 35-vuotiaalla paeta tätä paskaa ulkomaille ja sitä vanhemmalla käytännössä luovuttaa ja odottaa parempia aikoja. Jos vielä on lapsia, lemmikkejä tai jokin rakas harrastus sitä parempi, ettei pää sekoa odotellessa.
Eures tuella
Suomessa on EU:n korkein työttömyys. Mutta Suomi on vain 0,06% Maapallon väestöstä. Maailmassa on paljon muita paikkoja joissa edelleen voi käytännössä kävellä sisään palkkatöihin.
Ei töitä hakemalla saakaan. Työnantajien ei kannata julkaista julkisia työpaikkailmoituksia koska siitä seuraa vain pakkohakemusten tulva. Paljon fiksumpaa on hyödyntää verkostoja ja palkata suoraan joku sopiva henkilö ilman mitään hakuprosessia.
Lähinnä vain julkinen sektori käyttää enää hakumenetelmää rekrytoinnissa, ja hekin vain siksi, että laki pakottaa heidät siihen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on EU:n korkein työttömyys. Mutta Suomi on vain 0,06% Maapallon väestöstä. Maailmassa on paljon muita paikkoja joissa edelleen voi käytännössä kävellä sisään palkkatöihin.
4 vuoden päästä viimeistään lähdetään. Ei tiedä haluaako ottaa riskiä ennen sitä.
Olen huomannut, mutta haen silti kaikki paikat.
Työnhakua tarvitaan siihen, että työtön tulee oikeutetuksi työttömyysetuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei töitä hakemalla saakaan. Työnantajien ei kannata julkaista julkisia työpaikkailmoituksia koska siitä seuraa vain pakkohakemusten tulva. Paljon fiksumpaa on hyödyntää verkostoja ja palkata suoraan joku sopiva henkilö ilman mitään hakuprosessia.
Lähinnä vain julkinen sektori käyttää enää hakumenetelmää rekrytoinnissa, ja hekin vain siksi, että laki pakottaa heidät siihen.
"Verkostoja" ei ole kuin murto-osalla kansasta. Valtaosalla se "verkosto" on oma suku ja kaverit, mahdollisesti muutama entinen hyvä työkaveri. Eikä näistäkään kaikilla ole yhtään mitään referenssejä jotka johtaisivat palkalliseen työhön, nyt kun monissa firmoissa ja julkisellakin on rekrykieltoja.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin näin. Ja sitten tässä on se, että palkataan "hyvämaineisia hyviä tyyppejä", toiset niistä hyötyy ja toiset ei
Vierailija kirjoitti:
Ei parempia aikoja tule, tekoäly pitää huolen siitä. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä huonommaksi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei parempia aikoja tule, tekoäly pitää huolen siitä. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä huonommaksi muuttuu.
Ei parempia aikoja tulekaan. Todennäköisesti vallitseva tilanne on se, mitä on lähitulevaisuudessakin. Sama meno jatkuu. Tekoäly on ja pysyy, mutta tuskin mikään muuttuukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Verkostoja" ei ole kuin murto-osalla kansasta. Valtaosalla se "verkosto" on oma suku ja kaverit, mahdollisesti muutama entinen hyvä työkaveri. Eikä näistäkään kaikilla ole yhtään mitään referenssejä jotka johtaisivat palkalliseen työhön, nyt kun monissa firmoissa ja julkisellakin on rekrykieltoja.
Ylivoimaisella enemmistöllä ihmisistä on verkostoja. Yleensä verkostojen muodostuminen alkaa jo opintojen harjoitteluiden ja kesätöiden kautta missä työntekijä ja työnantaja tutustuvat toisiinsa. Lisää verkostoja syntyy sitä myötä, kun työsuhteita tulee lisää. Työnantaja palkkaa mieluiten tutun työntekijän josta hänellä on hyviä kokemuksia tai josta jollakulla jonka hän tuntee on hyviä kokemuksia. Tämä on se verkosto minkä kautta valtaosa työsuhteista solmitaan. Julkinen työnhaku missä palkataan ventovieraita on poikkeus.
Kohta vuosi työttömänä ja olen päässyt yhteen haastatteluun.
Työttömyyttä takana 1v 4kk. Korkeakoulutettu, työelämää takana 16 vuotta. Haastatteluja ollut vajaa 30. Aina on vaan joku parempi tai painotettiin erilailla. Huoh. No, onneksi sentään pääsen haastatteluihin, ettei itsetunto nyt ihan pohjalla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Olin reilut viisi sitten työttömänä n 6 kk, hakuja tein valtavan määrän, ei siinä kaikki samat paikat vieläkin auki.
Työtehtävä ja kokemus sellainen että näitä on koko Suomessa n 5-10 paikkaa auki vuositasolla.
PS hain myös muitakin paikkoja kuin vain juuri sitä oman alan yksilöityä tehtävää.
Työttömyys lisääntynyt valtavasti, uskon että erittäin haastavaa on löytää paikkaa.
Mä laitoin tiistaina hakemuksen, tänään oli työhaastattelu. Saas nähdä pääsenkö töihin.
Mulla oli joskus "verkosto", no, siihen kuuli pari esimiestä/pomoa, jotka suosittelevat minua. Sitten he jäivät eläkkeelle eli se siitä.
Mitä taas tulee tekoälyyn, en ihan ole täysin sen vastainen; minusta sitä vaan käytetään hölynpölyyn. Sillä voisi saada parempaakin aikaiseksi, esim. syöpä- ja lääketutkimus.
Jos on kätevä käsistään (mitä itse en ole, koskaan ollut), niin ne kädentaidot - siihen liittyvä työ. Sitä tekoäly ja koneet eivät pysty koskaan korvaamaan.
Olen tehnyt töitä koko ikäni mutta mitta tuli täyteen. Sanoin itseni irti enkä aio enää ikinä tehdä töitä kellekään toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt töitä koko ikäni mutta mitta tuli täyteen. Sanoin itseni irti enkä aio enää ikinä tehdä töitä kellekään toiselle.
Yksinyrittäminen on lisääntyy jatkuvasti. Ihmiset ei enää tule toimeen keskenään.
Jep