Irtisanouduin työpaikkakiusaamisen vuoksi
koska pelkäsin jo lopulta tekeväni itselleni jotain, sillä
en nähnyt mitään muuta ulospääsyä.
En ole koskaan ollut itsetuhoinen aiemmin.
Irtisanouduin viime syksynä ja minulla on edelleen voimakkaat pelkotilat, pelkään ihmisiä, nukun levottomasti, säpsähtelen, sydän hakkaa ja on epätodellista oloa. Olen hakenut töitä, mutta en usko, että tulisin selviytymään tässä kunnossa kun jokaine päivä on pelkoa.
Voinko vielä tässä vaiheessa viedä asian eteenpäin ?
Kommentit (124)
Yli 90% näistä työpaikkakiusatuista ovat ongelmatapauksia, jotka kokevat kaiken kiusaamisena.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen joka on "työpaikkakiusattu" on todellinen häviäjä. En haluaisi työtoverikseni.
Ai jaa. Minulla on ollut 6 työpaikkaa ja yhdessä koin kiusaamista. Alku meni ihmetellessä, koska aiemmissa työpaikoissa en ollut kokenut semmoista mitätöintiä ja arvostelua mitä sain työkaveriltani. Muutamia vuosia myöhemmin tajusin lähteä toiseen työpaikkaan ja ongelmat loppuivat siihen. Tai siis minun ongelmat, tämä kiusaaja löytää kyllä aina uuden uhrin.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkakiusaaminen on rikos työsopimus- ja työturvallisuus- sekä tasa-arvolakejakin vastaan. Johdon tehtävä on huolehtia siitä, että ketään ei kiusata. Pitää ottaa yhteyttä luottamusmieheen tai jos sitä ei ole, ylempään esimieheen ja työsuojelupiiriin. Nollatoleranssi.
Mutta entä kun kiusaaja onkin johtotason henkilö. Isojen pörssiyhtiöiden keskijohdossa meno voi olla todella raakaa eikä siellä pärjää kuin todella kovat ja häikäilemättömät narsi....ti persoonat. Raha ratkaisee, ihan sama miten sitä tehdään ja kuinka paljon raatoja jää jäljelle, tulijoita on aina.
Vielä tänä päivänäkin johtajistossa on sairaita persoonia jotka nauttii toisten nujertamisesta, puutteiden osoittamisesta ja vaikkei puutteita olisikaan niin niitähän voi aina keksiä.
Kokeneita ihmisiä voi aina savustaa ulos ihan vaan jos ne eivät jotain ohtajatarta miellytä. Peli on raakaa.
Ap, viisaasti teit kun irtisanouduit. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi moisessa yhteisössä.