Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
3401/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärrä lukemaasi.

Pystyn kevyeen työhän ja niitä haen.

Työkkärissä on todistus etten pysty raskaisiin töihin.

Haen kokoajan töitä mutta mua ei palkata.

Te-toimisto ei tarjoa mitään työtä.

Väännänkö vielä enemmän rautalangasta?

Juurihan kerroit että, haet työtä mutta kukaan ei palkkaa. Joten voisit hyvin olla työllistymiseen asti siellä kuntouttavassa työtoiminnassa muutamana päivänä viikossa ja samalla hakea töitä. 

Jotenkin outoa että, jankkaat ettet pysty raskaisiin töihin kun tässä kerrottiin että kuntouttavassa työtoiminnassakin on tarjolla myös kevyempiä hommia jotka todistus varmasti hyväksyy.

Vaikuttaa yksinkertaisuutta ja mahdollista päihdeongelmaa lukuunottamatta ei ole mittään vikaa eikä nekään ole mitään portteja pois työelämästä. Kuntoutusta on saatavilla työkkärin kautta kuntouttavaa työtoimintaa ja AA-kerhoja päihdeongelmaan.

Pakko jankata kun väität että olen itse keksinyt etten pysty raskaisiin töihin ja väität etten hae mitään työtä.

Todella loukkaavaa että väität mun olevan päihdeongelmainen.

Kuntouttavassta en hyödy mitenkään, olin ennen sairastumista 20v töissä.

Vierailija
3402/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko jankata kun väität että olen itse keksinyt etten pysty raskaisiin töihin ja väität etten hae mitään työtä.

Sellaisen kuvan annat itsestäsi, että olet jotenkin arvaamaton mahdollisesti päihdeongelman kanssa kamppaileva pitkäaikaistyötön joka on nyt päättänyt omassa pienessä mielessä että, empäs mene töihin enkä myöskään kuntouttavaan työtoimintaan mutta kaikki työttömyysetuukset pitää maksaa kuten ennenkin eikä niitä saisi leikata. Jos noin käyttäydyt joka paikassa ei ihme ettei työpaikkaa löydy.  Te-toimiston tarjoamat kuntouttavat palvelut sekä jokin aa-kerho voisi olla ehkä paremmat tässä kohtaa. Jos huomaat että, työpaikkaa ei edelleenkään löydy voi siellä kuntouttavassa työtoiminnassa luoda uraakin toiset tekee niin. Olet kuitenkin vastikkeellisella työttömyysetuudella joten tietysti työssäkäyvät odottaa että, sinäkin teet jotain tuon rahan eteen oli se sitten aktiivista työnhaku tai te-toimiston työvoimapoliittisiin asioihin osallistumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3403/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysy saako työkkäri tietää jos opiskelee. Itselläni ainakin näkyy opintopolussa milloin opiskelu alkaa, joten en kyllä uskaltaisi olla ilmoittamatta.

Vierailija
3404/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

59v uusi ammatti. Ei mitään ongelmaa työllistymisestä. Lähde opiskelemaan! Miksi ihmeessä et sitä tekisi? Vai pitääkö yhteiskunnan maksaa sinun elämä?

Vierailija
3405/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen kuvan annat itsestäsi, että olet jotenkin arvaamaton mahdollisesti päihdeongelman kanssa kamppaileva pitkäaikaistyötön joka on nyt päättänyt omassa pienessä mielessä että, empäs mene töihin enkä myöskään kuntouttavaan työtoimintaan mutta kaikki työttömyysetuukset pitää maksaa kuten ennenkin eikä niitä saisi leikata. Jos noin käyttäydyt joka paikassa ei ihme ettei työpaikkaa löydy.  Te-toimiston tarjoamat kuntouttavat palvelut sekä jokin aa-kerho voisi olla ehkä paremmat tässä kohtaa. Jos huomaat että, työpaikkaa ei edelleenkään löydy voi siellä kuntouttavassa työtoiminnassa luoda uraakin toiset tekee niin. Olet kuitenkin vastikkeellisella työttömyysetuudella joten tietysti työssäkäyvät odottaa että, sinäkin teet jotain tuon rahan eteen oli se sitten aktiivista työnhaku tai te-toimiston työvoimapoliittisiin asioihin osallistumista.

Mikä sua vaivaa?

Mulla on fyysinen sairaus ja lääkärintodistus siitä niin sinä väität että mulla on päihdeongelma.

Missä sanoin etten mene töihin? Olen sanonut monta kertaa että haen työtä mitä voin tehdä.

Miksi vääristelet jatkuvasti?

Vierailija
3406/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sairaiden ihmisten "uhriutumista" työkkärissä. Miksi olette työnhakijoita, ellette muka voi tehdä töitä. Roikutte todella vaan työkkärin rahojen takia siellä, vaikka ette kykene työntekoon.

Nämä on juuri näitä jotka vetää kaljaa päivät pitkät.

Vierailija
3407/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sairaiden ihmisten "uhriutumista" työkkärissä. Miksi olette työnhakijoita, ellette muka voi tehdä töitä. Roikutte todella vaan työkkärin rahojen takia siellä, vaikka ette kykene työntekoon.

Ootko ottanut jo loiventavia? Sullahan alkaa muuten kädet täristä. Luulet kaikkien olevan samanlaisia kaljankittaajia :)

Vierailija
3408/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet juuri niitä jotka sanoo syöpäpotilaallekin että mene töihin loinen.

Vierailija
3409/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, hämmentää tuo kiukuttelu ja uhriutuminen. Ja olen kuitenkin suuren osan elämästäni ollut sairas, vuosikausia työkyvytönkin. Tyytyväinen ja kiitollinen olin että sain ansiosidonnaista, kun kuntoutustuki ekalla kertaa hylättiin. Tottakai olin valmis myös työntekoon jos sopiva työ olisi löytynyt. Sehän on päivänselvä asia, vastikkeetonta ei se raha ole. Vaikka en omaan työhön kyennyt niin jotain muuta olisi voinut löytyä. Isommasta paikkaa varmaan olis löytynytkin. Tokan leikkauksen jälkeen kuntouduin ja pystyin palaamaan omaan työhöni.

Ansiosidonnaista ei saa, jos ei joskus ole ollut töissä ja sitäkin vain joitakin kuukausia, ei loppuelämäänsä. Ihminen putoaa peruspäivärahalle ennen pitkää. 

Toisekseen ansiosidonnainen voi olla todella pieni, ehkä vain muutama euro peruspäivärahan päälle, jos palkka on ollut pieni. Itse en muinoin saanut pennin hyrrää ansiosidonnaista, vaikka olin ollut vuosikausia töissä ja täytin työssäoloehdon, eli tein väh. 18 tuntia viikossa. Sillä ei ollut mitään vaikutusta, koska tuntipalkka oli ollut niin pieni. 

Joten jos sinä olet saanut jossain vaiheessa sen verran hyvää palkkaa, että pärjäsit ansiosidonnaisella sairastelusi ajan, se ei tarkoita, että kyseinen toimisi jollain vuosikausia sairaana olleelle.

Kolmanneksi, Kelan lääkärit eivät helpolla päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka oikeasti ihminen kuuluisi sinne. 

Joten lopeta tyhjänpäiväinen sairaiden kiusaaminen typerillä kommenteillasi. 

Ahaa, oletkin pelkkä provo. Tukehdu pullaas.

Vierailija
3410/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo se on. Varmaan kaljaa kittaavakin. Ei mitään tietoa ansiosidonnaisesta tai sairaspäivärahoista tai mistään ja muka niin sairas. Puhuu pussiin itteään koko ajan, kun on hylätty sitä ja tätä eikä olekaan ja kaikki, hänen koko paska elämä on sun ja mun ja työkkärin ja kelan syytä.

Hänen pitäis sulkea netti ja lähteä edes joskus vähän ulos. Parempi jättää nyt huomiotta ja palata aiheeseen.

Vierailija
3411/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo se on. Varmaan kaljaa kittaavakin. Ei mitään tietoa ansiosidonnaisesta tai sairaspäivärahoista tai mistään ja muka niin sairas. Puhuu pussiin itteään koko ajan, kun on hylätty sitä ja tätä eikä olekaan ja kaikki, hänen koko paska elämä on sun ja mun ja työkkärin ja kelan syytä.

Hänen pitäis sulkea netti ja lähteä edes joskus vähän ulos. Parempi jättää nyt huomiotta ja palata aiheeseen.

Tiedätkö että on ihmisiä joilla on ihan oikea sairaus?

Vierailija
3412/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin mielterveyspalveluihin kun työnhakuvelvoite tuli voimaan. Pitää jaksaa esitää ettei jaksa enää ja hakea lääkkeet mitkä määrätään. Lääkkeitä kuitenkaan en syö, ja käyn keskustelemassa mielenterveyspalvelussa. Itse tuhoinen ei kuitenkaan saa olla etteivät vie ajokorttia. Työkkärin listoilla sairausloman jälkeen jo useampia kuukausia ilman työnhakuvelvoitetta. Pölijä se anomuksia rustaa.

Vierailija
3413/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja tiedän ettet sinä ole sellainen koska tunnen sinut.

Vierailija
3414/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnet minut? Kerro toki lisää.

Vierailija
3415/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnet minut? Kerro toki lisää.

Älä tuosta huutelijasta välitä, se on vaan joku kaheli jolla ei ole elämää tämän ketjun ulkopuolella.

Vierailija
3416/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa?

Mulla on fyysinen sairaus ja lääkärintodistus siitä niin sinä väität että mulla on päihdeongelma.

Missä sanoin etten mene töihin? Olen sanonut monta kertaa että haen työtä mitä voin tehdä.

Miksi uhriudut? Tässä tarjotaan vaihtoehtoa kuinka saisit tulevista leikkauksista huolimatta pitää työttömyysetuudet helpommalla ja koko ajan vain valitat kuinka työkkäri tarjoaa vääränlaisia raskaita töitä. Kuntouttavasta työtoiminnasta löytyy kevyitäkin hommia. Ei sillä ole merkitystä mitä olet joskus ollut. Ja jos on mielenterveysongelmia kuten vihanhallinta tai päihde niihinkin on apua tarjolla.  Kirjoitit useamman kerran että, haet töitä mutta kukaan ei ota.  Eikö se olisi hyvä mennä kuntouttavaan työtoimintaan ja samalla hakea niitä töitä. Et kuitenkaan ole virallisesti mitenkään poissa työkkärin kirjoilta kun olet työttömyysetuutta hakiessa sitoutunut mihin asiakkuus velvoittaa. 

Kyllä moni työssäkäyvä haluaa muutosta tuollaiseen "emmää, emmää,mää" juttuun.

Vierailija
3417/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tulossa dynaaminen työnhakuvelvoite, te virkailijat määrittää sen, jollain on 4 per kk, toisella 4 per viikko, jollain 2 per päivä jne

Vierailija
3418/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa?

Miksi uhriudut? Tässä tarjotaan vaihtoehtoa kuinka saisit tulevista leikkauksista huolimatta pitää työttömyysetuudet helpommalla ja koko ajan vain valitat kuinka työkkäri tarjoaa vääränlaisia raskaita töitä. Kuntouttavasta työtoiminnasta löytyy kevyitäkin hommia. Ei sillä ole merkitystä mitä olet joskus ollut. Ja jos on mielenterveysongelmia kuten vihanhallinta tai päihde niihinkin on apua tarjolla.  Kirjoitit useamman kerran että, haet töitä mutta kukaan ei ota.  Eikö se olisi hyvä mennä kuntouttavaan työtoimintaan ja samalla hakea niitä töitä. Et kuitenkaan ole virallisesti mitenkään poissa työkkärin kirjoilta kun olet työttömyysetuutta hakiessa sitoutunut mihin asiakkuus velvoittaa. 

Kyllä moni työssäkäyvä haluaa muutosta tuollaiseen "emmää, emmää,mää" juttuun.

Kyllä minä saan työmarkkinatukea ihan normaalisti vaikka en niitä raskaita töitä pysty tekemään koska kokoajan haen töitä. Eikä mulla ole kun 1 haku kuussa.

Ei minulla ole mt-ongelmia, todella törkeää väittää juopoksi ihmistä joka syö solunsalpaaja lääkkeitä.

Tuskinpa minä olen ainut työtön joka ei töitä saa.

Missä muuten valitin että työkkäri tarjoaa vääränlaisia töitä? En ole sanonut niin yhtään missään. Olen sanonut monta kertaa että työkkärissä on lääkärintodistus että kykenen vain kevyeen työhön.

Lukekaa oikein älkääkä vääristelkö.

Vierailija
3419/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkkärin tarvitse välittää lääkärintodistuksista, ne voi määrätä hakemaan 4 työpaikkaa per kk

Vierailija
3420/3609 |
30.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla jossain töissä niin ei tarvitse vaivata päätään työkkärin touhu toopejen touhuista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi