Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Ihmettelen sairaiden ihmisten "uhriutumista" työkkärissä. Miksi olette työnhakijoita, ellette muka voi tehdä töitä. Roikutte todella vaan työkkärin rahojen takia siellä, vaikka ette kykene työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sairaiden ihmisten "uhriutumista" työkkärissä. Miksi olette työnhakijoita, ellette muka voi tehdä töitä. Roikutte todella vaan työkkärin rahojen takia siellä, vaikka ette kykene työntekoon.
Sama, hämmentää tuo kiukuttelu ja uhriutuminen. Ja olen kuitenkin suuren osan elämästäni ollut sairas, vuosikausia työkyvytönkin. Tyytyväinen ja kiitollinen olin että sain ansiosidonnaista, kun kuntoutustuki ekalla kertaa hylättiin. Tottakai olin valmis myös työntekoon jos sopiva työ olisi löytynyt. Sehän on päivänselvä asia, vastikkeetonta ei se raha ole. Vaikka en omaan työhön kyennyt niin jotain muuta olisi voinut löytyä. Isommasta paikkaa varmaan olis löytynytkin. Tokan leikkauksen jälkeen kuntouduin ja pystyin palaamaan omaan työhöni.
Nykysysteemissä saikulla olevan ei edes tarvitse aktiivisesti työtä hakea.
Vierailija kirjoitti:
Muka? Miksi vähättelet?
Pakkohan se on olla työkkärissä kun eläkkeelle ei pääse koska työkykyä jäljellä.
Ongelma vain ettei työnantajat palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskele lähihoitajaksi. Töitä pitäs olla. Just oli uutinen, jossa kerrottiin, että työttömiä lähihoitajia paljon, vaikka haettavia paikkoja enemmän kun työttömiä lähihoitajia.
Olin työtön lähihoitaja pitkään kun aivoinfarktin jälkeen en työhön enää pystynyt eikä opiskelukaan onnistunut tällä jaksamisella. Sitten sain uudelta alalta uuden työn jota teen osa-aikaisesti ja olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä. Että tällaistakin voi olla taustalla lähihoitajan työttömyydessä.
Mäkin olen ollut työttömänä. Olen suuntautunut suun terveydenhuollon piiriin ja ne työt on nyt kortilla täällä missä itse asun. Haettavia paikkoja ei ole juurikaan. Ja kun on, hakijoita paljon. Keikkaa on tarjolla.
Itsekin olen suuntautunut asiakaspalveluun. Nyt vain keikkaa. Viimeksi yhteen paikkaan hakemuksia tuli yli 200, koska myös merkonomit hakee näitä paikkoja. Keikkaa teen, vanhustyötä en ole tehnyt vuosiin... kohta 10 vuotta siitä kun viimeksi ollut sellaisessa duunissa
Keikkaa pukkaa🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, hämmentää tuo kiukuttelu ja uhriutuminen. Ja olen kuitenkin suuren osan elämästäni ollut sairas, vuosikausia työkyvytönkin. Tyytyväinen ja kiitollinen olin että sain ansiosidonnaista, kun kuntoutustuki ekalla kertaa hylättiin. Tottakai olin valmis myös työntekoon jos sopiva työ olisi löytynyt. Sehän on päivänselvä asia, vastikkeetonta ei se raha ole. Vaikka en omaan työhön kyennyt niin jotain muuta olisi voinut löytyä. Isommasta paikkaa varmaan olis löytynytkin. Tokan leikkauksen jälkeen kuntouduin ja pystyin palaamaan omaan työhöni.
Ansiosidonnaista ei saa, jos ei joskus ole ollut töissä ja sitäkin vain joitakin kuukausia, ei loppuelämäänsä. Ihminen putoaa peruspäivärahalle ennen pitkää.
Toisekseen ansiosidonnainen voi olla todella pieni, ehkä vain muutama euro peruspäivärahan päälle, jos palkka on ollut pieni. Itse en muinoin saanut pennin hyrrää ansiosidonnaista, vaikka olin ollut vuosikausia töissä ja täytin työssäoloehdon, eli tein väh. 18 tuntia viikossa. Sillä ei ollut mitään vaikutusta, koska tuntipalkka oli ollut niin pieni.
Joten jos sinä olet saanut jossain vaiheessa sen verran hyvää palkkaa, että pärjäsit ansiosidonnaisella sairastelusi ajan, se ei tarkoita, että kyseinen toimisi jollain vuosikausia sairaana olleelle.
Kolmanneksi, Kelan lääkärit eivät helpolla päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka oikeasti ihminen kuuluisi sinne.
Joten lopeta tyhjänpäiväinen sairaiden kiusaaminen typerillä kommenteillasi.
Miksette aloita ammatinharjoittajana, työttömät? Keikkaa pukkaa, kun löytää oikean raon.
Vihervassarihallitus pani pallon työttömän jalkaan.
Porvarihallitus poistaa tuon pallon!
Huuutooonaaauuuruuuuaaaaaaa!!!! -: DDDDDDDDDDDDDD
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia.
Ihan hölmöä. Just on lehdessä, että 60-vuotiailla on rahaa ostaa uusi auto kaupasta.
Mistä yksityis lääkärit tekevät asiakkaat 20 vuoden päästä, kun nuorempi sukupolvi on palkattomissa työkokeilussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muka? Miksi vähättelet?
Pakkohan se on olla työkkärissä kun eläkkeelle ei pääse koska työkykyä jäljellä.
Ongelma vain ettei työnantajat palkkaa.
Ei se ole vähättelyä. Jokuhan on tilanteesi jo arvioinut että, voi olla työnhakijana työkkärissä.
Niitähän on paljon tuon tyyppisiä omasta mielestään ei työkykyisiä, jos päätös on että ei eläkkeelle silloin olet mahdollinen johonkin työ tehtävään vaika kuntouttavaan työtoimintaan siellä kun käy muutaman kerran viikossa ei ole iso vaiva ja työttömyyskorvaukset pysyy toisinkuin jos olisi vain kotona tuon ajan.
Sehän on laiskuutta jos ei muka voi ottaa vastaan mitään töitä eikä sitten voisi vaihtoehtona mennä johonkin kuntouttavan työtoiminnan hommaan tekemään jotain ja sillä pitää työttömyysetuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muka? Miksi vähättelet?
Ongelma vain ettei työnantajat palkkaa.Ei se ole vähättelyä. Jokuhan on tilanteesi jo arvioinut että, voi olla työnhakijana työkkärissä.
Niitähän on paljon tuon tyyppisiä omasta mielestään ei työkykyisiä, jos päätös on että ei eläkkeelle silloin olet mahdollinen johonkin työ tehtävään vaika kuntouttavaan työtoimintaan siellä kun käy muutaman kerran viikossa ei ole iso vaiva ja työttömyyskorvaukset pysyy toisinkuin jos olisi vain kotona tuon ajan.
Sehän on laiskuutta jos ei muka voi ottaa vastaan mitään töitä eikä sitten voisi vaihtoehtona mennä johonkin kuntouttavan työtoiminnan hommaan tekemään jotain ja sillä pitää työttömyysetuudet.
Missä sanoin että omasta mielestäni en ole työkykyinen.
Minulla on monen lääkärin mielipide ja todistus etten enää pysty raskaisiin töihin sairauden takia.
Pystyn tekemään kevyitä töitä ja niitä haenkin kokoajan mutta työnantajat ei palkkaa koska mulla on pitkä aukko cv:ssä ja minusta näkee päällepäin etten ole täysin terve.
Minut on sanottu irti vakipaikasta juuri tämän sairauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monen lääkärin mielipide ja todistus etten enää pysty raskaisiin töihin sairauden takia.
Pystyn tekemään kevyitä töitä ja niitä haenkin kokoajan mutta työnantajat ei palkkaa koska mulla on pitkä aukko cv:ssä ja minusta näkee päällepäin etten ole täysin terve.
Minut on sanottu irti vakipaikasta juuri tämän sairauden takia.Jos oikeasti olisit silloinhan et olisi työkkärin kirjoilla. Niin "raskaisiin töihin" mutta esimerkiksi kuntouttava työtoiminta tarjoaa myös kevyempiä tehtäviä. Ylimielisyyttähän on jos työtön joka ei edes ole työttömyyskassassa (jonka maksua maksanut töissä ollessaan) on sitä mieltä ettei mitään mitään tarvitsisi tehdä vastineeksi. Jos ei pysty hakemaan niitä paikkoja joita te-toimisto tarjoaa niin silloin vaihtoehto on kuntouttava. Ja siinä on se hyvä puoli että, työttömyysraha maksetaan korotettuna vieläpä niiltä päiviltä kun on mukana kuntouttavassa. Ajatus on siis se jos kokee ettei pysty töihin joita työkkäri tarjoaa niin silloin tarjotaan myös kuntouttavaa työtoimintaa ja erilaisia hommia siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on sanottu irti vakipaikasta juuri tämän sairauden takia.Jos oikeasti olisit silloinhan et olisi työkkärin kirjoilla. Niin "raskaisiin töihin" mutta esimerkiksi kuntouttava työtoiminta tarjoaa myös kevyempiä tehtäviä. Ylimielisyyttähän on jos työtön joka ei edes ole työttömyyskassassa (jonka maksua maksanut töissä ollessaan) on sitä mieltä ettei mitään mitään tarvitsisi tehdä vastineeksi. Jos ei pysty hakemaan niitä paikkoja joita te-toimisto tarjoaa niin silloin vaihtoehto on kuntouttava. Ja siinä on se hyvä puoli että, työttömyysraha maksetaan korotettuna vieläpä niiltä päiviltä kun on mukana kuntouttavassa. Ajatus on siis se jos kokee ettei pysty töihin joita työkkäri tarjoaa niin silloin tarjotaan myös kuntouttavaa työtoimintaa ja erilaisia hommia siellä.
Etkö ymmärrä lukemaasi.
Pystyn kevyeen työhän ja niitä haen.
Työkkärissä on todistus etten pysty raskaisiin töihin.
Haen kokoajan töitä mutta mua ei palkata.
Te-toimisto ei tarjoa mitään työtä.
Väännänkö vielä enemmän rautalangasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet etten ole kassan jäsen?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hölmöä. Just on lehdessä, että 60-vuotiailla on rahaa ostaa uusi auto kaupasta.
Eikö lusmu tiedä että eläkkeensaajat ovat raataneet ikänsä sen eläkkeen eteen. Ei töitä, ei myöskään eläkettä. Pitäisi pistää miettimään kateellista.🖕
Vierailija kirjoitti:
Miksette aloita ammatinharjoittajana, työttömät? Keikkaa pukkaa, kun löytää oikean raon.
Vihervassarihallitus pani pallon työttömän jalkaan.
Porvarihallitus poistaa tuon pallon!
Huuutooonaaauuuruuuuaaaaaaa!!!! -: DDDDDDDDDDDDDD
Keikkaa pukkaa🤔
Markkinarakoa avaamaan.
Tunti palkat on liian iso suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä tasapuolistaa ja siirtää niitä eläkevaroja myös työttömyydestä kärsiville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä lukemaasi.
Pystyn kevyeen työhän ja niitä haen.
Työkkärissä on todistus etten pysty raskaisiin töihin.
Haen kokoajan töitä mutta mua ei palkata.
Te-toimisto ei tarjoa mitään työtä.
Väännänkö vielä enemmän rautalangasta?Juurihan kerroit että, haet työtä mutta kukaan ei palkkaa. Joten voisit hyvin olla työllistymiseen asti siellä kuntouttavassa työtoiminnassa muutamana päivänä viikossa ja samalla hakea töitä.
Jotenkin outoa että, jankkaat ettet pysty raskaisiin töihin kun tässä kerrottiin että kuntouttavassa työtoiminnassakin on tarjolla myös kevyempiä hommia jotka todistus varmasti hyväksyy.
Vaikuttaa yksinkertaisuutta ja mahdollista päihdeongelmaa lukuunottamatta ei ole mittään vikaa eikä nekään ole mitään portteja pois työelämästä. Kuntoutusta on saatavilla työkkärin kautta kuntouttavaa työtoimintaa ja AA-kerhoja päihdeongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä tasapuolistaa ja siirtää niitä eläkevaroja myös työttömyydestä kärsiville.
Suomalainen kateus kukkii.
Toivottavasti sinun eläkkeesi poistetaan kokonaan aikanaan.
Eläkeläiset ovat rakentaneet hyvinvointivaltion, eläke kuulu heille.
Eihän tuo työnhaku ole mikään iso juttu. Ei kai kenenkään tarvi lorvia yhteiskunnan rahoilla tekemättä mitään koko kesää