Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osatyökykyisen kannattaa nyt selvittää palkkatukimahdollisuus. Heinäkuusta alkaen palkkatuki ollut 70% silloin jos sairaus tai vamma heikentää työllistymismahiksia. Tiedän useita jotka tällä työllistyneet, sen verta iso porkkana firmoille.
Ei palkkatukitöitä enää anneta osatyökykyisille, kaikki paikat menee pitkäaikaistyöttömille, näin ainakin minulle virkailijani sanoi kun paikkaa kyselin.
Minulle puolletaan palkkatukea, muttei siitä ole mitään hyötyä, koska paikkani on kansainvälisien pörssiyhtiöiden palveluksessa. Jos siis ikinä tulen työllistymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo tuo jankutus kuntouttavasta. Ei edes työkkäristä sitä ehdoteta.
Ei pidä ylenkatsoa työvoimahallinnon tarjoamia palveluja.
Kuntouttava työtoiminta on suunnattu henkilöille, joiden työttömyys on pitkittynyt, joille on maksettu työttömyysturvaa. Toiminnan on tarkoitus parantaa mahdollisuuksiasi päästä työhön tai koulutukseen sekä antaa keinoja elämänhallintaan. Voit ehdottaa tätä itse työkkärille kertoa että, haluat kuntouttavaan työtoimintaan.
Tuo siis on suunnattu surkimuksille. Normaali pitkäaikaistyötön on käytännössä lapsiperhearkea pyörittävä yliopistokoulutettu perheenäiti. Resurssit on kohdennettu väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osatyökykyisen kannattaa nyt selvittää palkkatukimahdollisuus. Heinäkuusta alkaen palkkatuki ollut 70% silloin jos sairaus tai vamma heikentää työllistymismahiksia. Tiedän useita jotka tällä työllistyneet, sen verta iso porkkana firmoille.
Ei palkkatukitöitä enää anneta osatyökykyisille, kaikki paikat menee pitkäaikaistyöttömille, näin ainakin minulle virkailijani sanoi kun paikkaa kyselin.
Älä puhu shittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, kun olet tarpeeksi kauan työttömänä, sinulla on oikeus palkkatukeen, ja sitä tukea voi hakea kuka tahansa työnantaja jolla on verot ja muut lakisääteiset maksut maksettuna. Ei niitä palkkatukityöpaikkoja mistään työkkäristä kysellä, siellä on vain jotain yhdistysten paikkoja jotka sopiikin osatyökykyisille paremmin koska tunnit on aina korkeintaan 25h/vko. Joko sun virkailija ei ole tiennyt mistään mitään, tai itse olet ymmärtänyt väärin mistä hän puhuu. Etsi itse työpaikka, ja kerro siellä että jo sut palkkaavat, voivat hakea palkkatukea. Ei ole mikään iso homma.
Työnantajat ei ota yli 50v edes palkkatuella, ainoa mahdollisuus olisi saada te-toimiston kautta mutta sieltä ei anneta.
Ei pidä paikkaansa. Viime viikollakin aloitti yksi 60v palkkatukityön ja näitä on jatkuvasti. Yli 50v ei ole mikään ikä vielä.
Nyt parhaat vinkit haastatteluun! Olin jo vajonnut epätoivoon, kun mistään ei kuulunut mitään. Nyt onkin 2 haastattelua tulossa ja haluan onnistua!!! Kannattaako esimerkiksi antaa suosittelijoiden yhteystiedot vasta paikanpäällä ja kertoa, että kannattaa soittaa heille?
Onko muualla Suomessa millainen tilanne työnantajilta tulevien vastauksien suhteen? Olen tottunut siihen, että saa sen "valitettavasti valinta ei osunut sinuun" tmv. viestin, mutta Pohjanmaalla ei ole kuulunut. Mitä olen muiden kanssa puhunut, niin on kuulemma joku Pohjanmaan oma juttu, että todella harva vastaa yhtään mitään, siinä sitten saa ihmetellä että onkohan hakemus mennyt edes perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtämisestä m? NOL-LA VII-VA NEL-JÄ TY-Ö-PAIK-KAA KUU-KAU-DES-SA.
Ja kun katsoo laista, niin hoksaa, että se on käytännössä aina 4. Poikkeukset on erikseen lueteltu eli oma-aikatöissä olevat, omaehtoisella opiskelevat, lomautetut (ekat 3 kk) ja lääkärintodistuksella työkyvyttömiksi todetut.
Eihän se pelkkä lääkärintodistus vapauttanut aktiivimallistakaan vaan silloinkin osallistuttiin vähintään kuntouttavaan 1-4 päivänä viikossa kevyitä hommia tehden. Todennäköisesti tulevissakin muutoksissa kuntouttavassa käyvälle ei juuri mitään muutosta aiempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun katsoo laista, niin hoksaa, että se on käytännössä aina 4. Poikkeukset on erikseen lueteltu eli oma-aikatöissä olevat, omaehtoisella opiskelevat, lomautetut (ekat 3 kk) ja lääkärintodistuksella työkyvyttömiksi todetut.
Eihän se pelkkä lääkärintodistus vapauttanut aktiivimallistakaan vaan silloinkin osallistuttiin vähintään kuntouttavaan 1-4 päivänä viikossa kevyitä hommia tehden. Todennäköisesti tulevissakin muutoksissa kuntouttavassa käyvälle ei juuri mitään muutosta aiempaan.
Kyllä vapautti. Ei mun ainakaan tarvinnut osallistua yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silloin työttömyysrahaa alennettiin jos ei osoitusta aktiivisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silloin työttömyysrahaa alennettiin jos ei osoitusta aktiivisuudesta.
Niin alennettiin. 40e oli pikkuraha.
Tosi harmi kun moni tekeytyy työkyvyttömäksi varmaan Sipilän aktiivimalli aikaan sai sen että, perusteettomia hakemuksia alettiin laittamaan. Ihmiset on sen verran laiskoja että, ne kokee että, työttömyysetuus olisi joku palkka ilman työvelvoitetta jota ei saisi leikata mutta aktiivisuutta ei tarvitsisi mitenkään osoittaa. Se ajatellaan helppona rahana.
Vierailija kirjoitti:
Tosi harmi kun moni tekeytyy työkyvyttömäksi varmaan Sipilän aktiivimalli aikaan sai sen että, perusteettomia hakemuksia alettiin laittamaan. Ihmiset on sen verran laiskoja että, ne kokee että, työttömyysetuus olisi joku palkka ilman työvelvoitetta jota ei saisi leikata mutta aktiivisuutta ei tarvitsisi mitenkään osoittaa. Se ajatellaan helppona rahana.
Juurikin näin. Koko ajan tyytyväisempi kun äänesti Kokoomusta. Ei noilla mielenilmauksilla ole mitään merkitystä, maailmaan ääntä mahtuu, ja hallitus vantaa itselleen luottamuksen jotenka mikään ei voi hyviä suunnitelmia estää mitä ovat nyt suunnittelemassa. Taitaa oll vihervasemmistolaiset kaikki omasta mielestään työkyvyttömiä (lue: työhaluttomia) oli kyse normaalista työpaikasta tai työvoimapoliittisista toimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Koko ajan tyytyväisempi kun äänesti Kokoomusta. Ei noilla mielenilmauksilla ole mitään merkitystä, maailmaan ääntä mahtuu, ja hallitus vantaa itselleen luottamuksen jotenka mikään ei voi hyviä suunnitelmia estää mitä ovat nyt suunnittelemassa. Taitaa oll vihervasemmistolaiset kaikki omasta mielestään työkyvyttömiä (lue: työhaluttomia) oli kyse normaalista työpaikasta tai työvoimapoliittisista toimista.
Sitten pitäisi olla kykyä luoda ne oikeat työpaikat myös. Terveisin 0 tuntisopparilla töitä tehnyt jo kauan. Mikään ei ole epävarmempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten pitäisi olla kykyä luoda ne oikeat työpaikat myös. Terveisin 0 tuntisopparilla töitä tehnyt jo kauan. Mikään ei ole epävarmempaa.
Miksi se niitä loisi sen enempää kuin edellisetkään hallitukset? Samat puheethan ne on olleet vaikkapa Marinin hallituksellakin ja edellisellä Sipilän hallituksellakin jossa lähdetään siitä mitä työttömän täytyy tehdä työllistyäkseen. Ei niinkään mitä voisivat itse tehdä. Marinkin palkkasi vain useita kovapalkkioisia valtiosihteerejä jotka nyt saa työttöminäkin tuplasti sen mitä normaali työtön. Että, siinä se Marinin hyvyys nykyiseen ja aiempiin hallituksiin verrattuna. Keskusteluissa tehdään aina se virhe että, keskitytään haukkumaan sen hetkistä hallitusta eikä nähdä sitä ettei edeltävät hallitukset pidempään aikaan ole olleet sen parempia. Luultavasti samaa mitä nyt tehdään olisi tapahtunut riippumatta keiden muodostama hallitus olisi. Kyllä ne kaikki on heikentäneet ja leikanneet työttömiltä ja muiltakin ryhmiltä.
Olen se, joka valitteli täällä 1,5kk kestävää työttömyyttä. Nyt sitten kaikki on lähtenyt lentoon. Ensin sain keikkasopimuksen yhteen firmaan. Sen jälkeen soitettiin työpaikasta johon haluaisin mieluusti mennnä. Haastattelija kertoi, että olen vahvoilla ja hän on erittäin kiinnostunut. Nyt olen malttamattomana odottanut tuloksia kunnes tänään minulle tarjottiin vielä kolmannesta paikasta vakituista työtä... Apua. Mitä tässä pitäs tehdä. Se työ josta mulle ilmoitetaan vasta ens viikolla on se, mitä haluaisin eniten tehdä.
Ajattelin et kun oman alan työt loppu väliaikaisesti, et haenpa siivoustyötä.
No ei o tippunu.
Ei juma. Nostetaan sit työmarkkinatukea kerran ei kelpaa 🤣
Tässä kaupungissa ei ole yhtään minun alan avointa työpaikkaa ja tämä kaupunki alkaa säästämään muutenkin.
Eikä koko keski-suomen alueella ole kuin 7 avointa paikkaa ja niistäkin yksi vain vakituiseen työsuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se niitä loisi sen enempää kuin edellisetkään hallitukset? Samat puheethan ne on olleet vaikkapa Marinin hallituksellakin ja edellisellä Sipilän hallituksellakin jossa lähdetään siitä mitä työttömän täytyy tehdä työllistyäkseen. Ei niinkään mitä voisivat itse tehdä. Marinkin palkkasi vain useita kovapalkkioisia valtiosihteerejä jotka nyt saa työttöminäkin tuplasti sen mitä normaali työtön. Että, siinä se Marinin hyvyys nykyiseen ja aiempiin hallituksiin verrattuna. Keskusteluissa tehdään aina se virhe että, keskitytään haukkumaan sen hetkistä hallitusta eikä nähdä sitä ettei edeltävät hallitukset pidempään aikaan ole olleet sen parempia. Luultavasti samaa mitä nyt tehdään olisi tapahtunut riippumatta keiden muodostama hallitus olisi. Kyllä ne kaikki on heikentäneet ja leikanneet työttömiltä ja muiltakin ryhmiltä.
No, kuitenkin Marinin hallituksen aikana työllisyysaste nousi ennätyslukemiin, siitä huolimatta että oli pandemia vielä päällä ja sitten alkoi vielä energiakriisi...
Mutta joo, niinhän se on, että hallitus ei mitään työpaikkoja luo, jos ei nyt päätä palkata valtiolle lisää väkeä. Muista työpaikoista päättää ihan eri organisaatiot omien tarpeidensa mukaisesti. Ihan turhaa työttömiä on kyykkyttää kun työtön ei päätä otetaanko häntä töihin vai ei. Yksikään kunnollinen työpaikka ei jää sen takia täyttämättä etteikö työhaluisia työnhakijoita olisi. Puolet työttömäksi jääneistä työllistyy 3kk sisään ja lopuistakin puolet 6kk sisään, ne huono-onnisimmat sitten pikku hiljaa hyvällä tuurilla, tai sitten ovat työkyvyttömiä joita ei koskaan enää kukaan huoli töihin. Työkyvyttömät kun siivoaisi kortistosta pois, näyttäisi heti paljon paremmalta.