Mistä tietää varmaksi, että mies pitää naisensa ulkonäöstä?
Oma mies on sanonut minulle kaikenlaista kivaa mutta eräällä kerralla hän osoitteli vartaloni epätimmejä kohtia ja nauroi niille. Tuntui aika pahalta. Ilmeisesti hän ei oikeasti pidäkään ulkonäöstäni.
Tiedostan ne kohdat itsekin, ei niitä tarvitse osoitella. Mutta mikä on totta ja mikä ei?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla vaikuttaa olevan ongelmia itsesi kanssa aika tavalla kun jaksat näitä aloituksia tehdä tänne tämän tästä.
Suosittelen hakeutumaan keskusteluapuun. Saatat tehdä todella paljon hallaa parisuhteellenne olemalla noin epävarma ja hakemalla merkityksiä tästä ja tuosta ja tekemällä johtopäätöksiä niitten pohjalta.
Ymmärrätkö että miehellesi täytyy olla todella raskasta elää ihmisen kanssa joka koko ajan epäilee hänen rehellisyyttään siitä mitä hän sanoo ja käntämällä ja vääntämällä joka asian päälaelleen pelkän oman mielettömän epävarmuutesi takia.
On raskasta kun sanoo tai tekee mitä tahansa toinen hakemalla hakee siihen jonkin negatiivisen merkityksen. Kuka jaksaa pitemmän päälle?
Tämä on ensimmäinen kerta, kun kirjoitan tästä aiheesta tänne.
- ap
Eihän sitä voi täysin varmaksi tietääkään.
No eihän täydellisyyttä ole olemassakaan eli kasvatapa ensin itsetunto. Siis näenhän minä itsekin, että en ole kaikin puolin timmi ja hyvännäköinen ja kaikella rakkaudella, ei ole miehenikään, mutta aivan varmasti rakastan häntä ja uskon, että hän myös rakastaa minua. Minulle hän on kaikkine vikoinensa komein mies ja en näe syytä uskoa, etteikö hän nyt ainakin ihan mukiinmenevän näköisenä pidä minuakin. Ei se nyt muutamasta ihonkuprusta ole kiinni.
Sen ainakin tietää, jollei pidä. Silloin on näkymätön. Katse on välinpitämätön eikä pysähdy koskaan kohdalle.
On helpompi vastata kysymykseen: "Mistä tietää varmaksi että mies EI pidä naisensa ulkonäöstä?"
Vastaus: Siitä että kumppani ei suostu minkäänlaiseen seksiin.
Varmaan pitää riittävästi, koska olette yhteen päätyneet? Vai onko ulkonäkösi muuttunut alkuaikojen jälkeen radikaalisti? Toki ikääntyminen näkyy jokaisessa tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Sen ainakin tietää, jollei pidä. Silloin on näkymätön. Katse on välinpitämätön eikä pysähdy koskaan kohdalle.
Hyvä vastaus. Olen itse kokenut tämän. Oli järisyttävä kontrasti sen välillä, miten oma mies lakkasi katsomasta, vs. kuinka työpaikalla ja vapaa-ajan riennoissa jotkut miehet katsoivat kiinnostuneena/haaveilevan näköisenä. Kuten omakin mies teki alkuaikoina.
Pohdit väärää asiaa. Sinun ei kuuluisi miettiä, mikä vartalossasi on vialla ja tykkääkö mies siitä. Sen sijaan sinun pitäisi pohtia, mikä sai sinut ryhtymään parisuhteeseen henkisesti väkivaltaisen miehen kanssa ja että miten toteutat eron hänestä mahdollisimman pikaisesti. Esittikö mies mukavaa alussa? Onko jotain, mikä olisi näin jälkikäteen jo heti alussa ollut red flag, että alistamista on luvassa. Ihan vaan siksi, että osaat olla tarkkana ensi kerralla, kun tapaat potentiaalisen miehen.
Nälkäisestä katseesta ja kyrp# kovettuu alta aika yksikön. Itse huomaan kiihottuvani enemmän iso tissisten kauniiden naisten kanssa.
Jos miehen peniksestä tippuu kiimatippoja kun ajattelee naista niin silloin pitää ulkonäöstä.
Tuollaisesta suhteesta eroon pääseminen olisi todella tärkeää. On selvä, että mies tahtoo henkisesti painaa sinua alas, millä ei ole mitään tekemistä ulkonäkösi kanssa. Se on puhdasta väkivaltaa.
Kauniin naisen edessä penis nykii ja jäykistyy.
Valitsee miehen jolla on valinnanvaraa naisissa. Jos hän jää luoksesi vuosikymmeniksi, hän oikeasti haluaa tehdä niin.
Vierailija kirjoitti:
No eihän täydellisyyttä ole olemassakaan eli kasvatapa ensin itsetunto. Siis näenhän minä itsekin, että en ole kaikin puolin timmi ja hyvännäköinen ja kaikella rakkaudella, ei ole miehenikään, mutta aivan varmasti rakastan häntä ja uskon, että hän myös rakastaa minua. Minulle hän on kaikkine vikoinensa komein mies ja en näe syytä uskoa, etteikö hän nyt ainakin ihan mukiinmenevän näköisenä pidä minuakin. Ei se nyt muutamasta ihonkuprusta ole kiinni.
Tässä on kyllä kyse paljon pahemmasta, kun ap:n mies on "osoitellut ja nauranut" ei täydellisille kohdille. Kuulostaa todella sairaalta ja ilkeältä käytökseltä, jota kenekään ei pitäisi parisuhteessa sietää. Tuollainen kohtelu voi heikentää ajan myötä kenek tahansa itsetuntoa, ja on osoitus mieheltä vääristyneestä arvomaailmasta, ja ilkeästä, toista lyttäävästä luonteesta.
Tekisi mieli sanoa ap:lle, että jätä tuollainen mies, mutta eihän asiat aina ole niin helppoja. Auttaako puhe tuollaisen ihmisen kanssa kuitenkaan 😔 Mies ei ainakaan tunnu välittävän hyvinvoinnistasi joten miksi pitäisi saada hyväksyntää tuollaiselta toisia kaltoinkohtelevalta ihmiseltä?
No itse lähtisin siitä, että mies joka moittii ulkonäköäni ei pidä siitä. Miten muutenkaan voisi olla? Suht yksinkertainen ajatus, mikä itselläni johtaa siihen, että lopetan suhteen.
Olen tässä suhteessa onnekas eli mielenkiintoni loppuisi heti, jos mies jotenkin saisi tuntemaan, etten ole hänen mielestään kaunis ja haluttava. Oma mieheni kehuu päivittäin ja kiihottuu herkästi vartalostani ja minusta. Jos olisi toisin, niin harkitsisin suhteen lopettamista, ellei kyseessä ole fyysinen sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pitää riittävästi, koska olette yhteen päätyneet? Vai onko ulkonäkösi muuttunut alkuaikojen jälkeen radikaalisti? Toki ikääntyminen näkyy jokaisessa tavalla tai toisella.
Ulkonäköni ei ole muuttunut.
Se tässä onkin niin ristiriitaista, kun monessa yhteydessä mies on sanonut pitävänsä minua kauniina, mutta sitten kuitenkin koki tarpeelliseksi näyttää että eräät kohdat minussa hölskyvät. Kuulemma hän ei tarkoittanut pahaa, mutta silti tuntui että hän teki minusta pilaa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköni ei ole muuttunut.
Se tässä onkin niin ristiriitaista, kun monessa yhteydessä mies on sanonut pitävänsä minua kauniina, mutta sitten kuitenkin koki tarpeelliseksi näyttää että eräät kohdat minussa hölskyvät. Kuulemma hän ei tarkoittanut pahaa, mutta silti tuntui että hän teki minusta pilaa.
- ap
Ei tietenkään ole, olet kuin olisit eilen täyttänyt 18
Luulenpa että mies sanoo nuo asiat huumorilla, etenkin jos olette olleet jo pitkään yhdessä.
Ei hän niistä sinun varton heikommista kohdista piittaa sen kummemmin, kunhan naureskelee.
Kun itse lihoin yhdessä vaiheessa, mies aina taputteli vatsaani ja vyötäröä leikkisästi nauraen, että kas rouvalle on tullu jenkkikahvat.
Ei siinä ollut mitään ivailua tai muuta, pelkkää huumoria. Samoin itse vitsailen itse miehelle hänen alkavasta kaljustaan. Se on rakkauta sekin.
Me me olemme olleet avioliitossa 15 vuotta ja eläneet aivan tavallista suomalasita elämää.
Vaikea sanoa kohdallasi sanoa mitään, kun ei tunne miestäsi.
Että sanooko hän nuo ivallisesti ja häijysti, vaiko vain huumorilla?
Kaikki eivät ymmärrä leikkisää huumoria ollenkaan, vaan ottavat jokaikisen sanan täytenä totena. Ja sitten päiväkaudet makustelevat sanoja, että mitähän se oikein tarkoitti ja miksi se niin sanoi, varmaan v#ttuilee mulle, ja niin edelleen.
Meillä on onneksi se mentaliteetti perheessä, jossa sanotaan toiselle. "Rupsahda rauhassa rakkaani".
Sinulla vaikuttaa olevan ongelmia itsesi kanssa aika tavalla kun jaksat näitä aloituksia tehdä tänne tämän tästä.
Suosittelen hakeutumaan keskusteluapuun. Saatat tehdä todella paljon hallaa parisuhteellenne olemalla noin epävarma ja hakemalla merkityksiä tästä ja tuosta ja tekemällä johtopäätöksiä niitten pohjalta.
Ymmärrätkö että miehellesi täytyy olla todella raskasta elää ihmisen kanssa joka koko ajan epäilee hänen rehellisyyttään siitä mitä hän sanoo ja käntämällä ja vääntämällä joka asian päälaelleen pelkän oman mielettömän epävarmuutesi takia.
On raskasta kun sanoo tai tekee mitä tahansa toinen hakemalla hakee siihen jonkin negatiivisen merkityksen. Kuka jaksaa pitemmän päälle?