Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Torstaina joku tapaaminen OMA valmentajan kanssa. Mitenhän kauan siellä menee
Mulla meni noin tunti. Patistettiin töihin kassaksi, siivoamaan... tai koulutus lähihoitajaksi yms
Oon 62
4paikkaa/kk on hautVoiko ne pakottaa jo tossa haastattelussa hakemaan jonnekin?
Ei voi. Yrittävät kaikin keinoin laajentaa hakumahdollisuuksia oman ammatin ja osaamisen äärilaidoille. Ja 80km on nyt hakualue, ens v varmaan 180??? Vitsivitsi. Koulutusta ja yleisiä rekrytapahtumia suosittelevat vahvasti.
Tsemppiä
Oikein tsemppiä toivotellaan, kun työkkärissä pyritään tukemaan ja kannustamaan työllistymisessä paremman elintason saavuttamiseksi. Miten kehtaavatkin. Tsemppiä todellakin, että löytyisi ne keinot joilla voida saada jatkossakin olla sohvalla. Ei se ole elämää, jos ei ole tili tyhjä jo kuun puolessa välissä eikä perseessä ihottumaa siitä sohvalla istumisesta.
Työkkärissä tuetaan ja kannustetaan? No ei mua ainakaan.
Voin kertoa oman kokemukseni torstain jälkeen kun sinne menen keskustelemaan
Ainakin mulla se oli ihan höpönhöpö käynti. Saman olisi voinut hoitaa puhelimessa. Virkailija kävi läpi työhistoriaani, jonka olin sinne jonnekin omille sivuilleni laittanut. Sitten lätistiin jotain asiaan liittyvää ja virkailija kirjasi mun tietoihin sen mitä oltiin puhuttu/ jonkinlaisen ympäripyöreän työnhakusuunnitelman. Antoi mulle nipun papereita, joita siinä myös yhdessä vilkaistiin. Kotona pistin ne paperinkeräykseen. Sovittiin seuraava yhteydenotto (soittoaika). Parin kuukauden päästä työllistyin ihan omin avuin.
Olis voinut hoitaa puhelimessa niin, mutta kun Suomen Laki sanoo että on tavattava kasvotusten.
Ei mun tarvinnut mennä mihinkään tapaamiseen vaan asia hoidettiin puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija kirjoitti:
Opiskelen ansiosidonnaisella. Vaatimuksena on opintojen edistyminen sekä, että haen neljää työpaikkaa kuukaudessa.
Ei ongelmaa. Copypastella neljään paikkaan sama viesti jossa kerron rehellisesti olevani täyspäiväinen opiskelija, jonka fokus on opinnoissa, mutta jos ei parempaa löydy, niin saa olla yhteydessä. Palkkatoive 5000€/kk. Eipä ole puhelin soinut.
Siis onko nykyään näin? Että kun opiskelee ansiosidonnaisella, niin joutuu myös hakemaan töitä... tätä ei ollut silloin kun itse opiskelin 2019 ansiosidonnaisella
Kyllä on. Kysyin että eikö ajatus ole, että valmistun mahdollisimman nopeasti, jotta työllistyminen helpottuu? Vastaus oli koska opiskelet ansiosidonnaisella, olet velvoitettu hakemaan neljää työpaikkaa kuukaudessa.:D
Aivan järjetön himmeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävin kohta omassa työhaastattelussa on se, kun siirrytään cv pariin... "Työstä onkin jo vähän aikaa... mitäs sä oot oikein tämän jälkeen tehnyt"
No mitä olet tehnyt? Itselläni on aukkoja vaikka kuinka paljon (ikää n.50, työkokemusta alle 10v) eikä ole ollut ongelma.
Hoitanut lasta kotona
Vierailija kirjoitti:
Miksi olette kesän työttöminä joka vuosi? Ei se voi yllätyksenä tulla joka kerta? Kesällä myös monet ammattikunnat tarvitsevat lomatuuraajia, oletko ikinä katsonut paikkoja vai alatko vasta kesällä koko asiaa edes miettimään?
Lisäksi sitä työttömyyskorvausta ei ole pakko nostaa jos ei halua työpaikkoja hakea.
Työttöminä tai nykyisin lomautettuna vakityöstä joka kesä kun työnantaja ei maksa palkkaa kesältä.
Tarkoitatko, että meillä opettajilla ei saisi olla lomaa kuten muilla?
Miksi maksamme liitolle, jos työttömyystukea vastaan täytyy tehdä työtä?
Kuka oikeasti edes palkkaa meitä vakituisia, kun kuitenkin työt alkavat taas elokuussa? Tämä ei ole mitään muuta kuin resurssien tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Torstaina joku tapaaminen OMA valmentajan kanssa. Mitenhän kauan siellä menee
Mulla meni noin tunti. Patistettiin töihin kassaksi, siivoamaan... tai koulutus lähihoitajaksi yms
Oon 62
Ei voi. Yrittävät kaikin keinoin laajentaa hakumahdollisuuksia oman ammatin ja osaamisen äärilaidoille. Ja 80km on nyt hakualue, ens v varmaan 180??? Vitsivitsi. Koulutusta ja yleisiä rekrytapahtumia suosittelevat vahvasti.
Tsemppiä
Oikein tsemppiä toivotellaan, kun työkkärissä pyritään tukemaan ja kannustamaan työllistymisessä paremman elintason saavuttamiseksi. Miten kehtaavatkin. Tsemppiä todellakin, että löytyisi ne keinot joilla voida saada jatkossakin olla sohvalla. Ei se ole elämää, jos ei ole tili tyhjä jo kuun puolessa välissä eikä perseessä ihottumaa siitä sohvalla istumisesta.
Ainakin mulla se oli ihan höpönhöpö käynti. Saman olisi voinut hoitaa puhelimessa. Virkailija kävi läpi työhistoriaani, jonka olin sinne jonnekin omille sivuilleni laittanut. Sitten lätistiin jotain asiaan liittyvää ja virkailija kirjasi mun tietoihin sen mitä oltiin puhuttu/ jonkinlaisen ympäripyöreän työnhakusuunnitelman. Antoi mulle nipun papereita, joita siinä myös yhdessä vilkaistiin. Kotona pistin ne paperinkeräykseen. Sovittiin seuraava yhteydenotto (soittoaika). Parin kuukauden päästä työllistyin ihan omin avuin.
Olis voinut hoitaa puhelimessa niin, mutta kun Suomen Laki sanoo että on tavattava kasvotusten.
Itselläni kai kuntakokeilu vaikuttaa
Oma työttömänä oleminen on usein viikolla sitä, että istun koneella naputtelemassa hakemuksia. Välillä käyn kaupassa tai hoidan muita asioita. Usein sitten kaverit marisee "helppoo sulla kun voi vaan kesken päivän mennä vaikka asioille. Itse pääsee vasta töiden jälkeen"
Hohhoi. Kannattaa olla kateellinen mulle.
Mä en nauti työttömyydestä sen vuoksi, että se ympärillä oleva paine on jotenkin liian kova. Jos käyn lenkillä tai kaupungilla, musta tuntuu, että en saisi tehdä niin. Tai jos kerron siitä jollekin, niin sittenhän vasta ihmetelläänkin. Itselläni on motivaatio kunnossa, haen töitä enemmän kuin 4/kk. Kuitenkaan kun töistä ei kuulu, hain korkeakouluun ja teen tehtäviä pääsykokeita varten. Se on mukavaa pientä puuhastelua. Vaikeinta mulle on se, kun ei ole oikein mitään tekemistä. Halu töihin tai kouluun on suuri.
Mua ei työttömyys haittaa muuten kuin rahan puutteen vuoksi. Jos olisi vaikka lottomiljonääri niin ketään ei edes häiritsisi se ettei käy töissä eikä kyseltäisi että jokos olet saanut töitä, vaan osakseen saisi ihailua ja kateutta vaikka rahoja ei olisi edes tienannut itse. Eli rahan määrästä ne ihmettelijät ja kyselijätkin loppujen lopuksi on kiinnostuneita. Muuten ne arvostaisi yhtä paljon jotain vapaaehtoistöitä tai kuntouttavaa työtoimintaa ym.
Vaemmisto tehtaili työläisiä simputtavia lakeja. Tämä oli yksi niistä.
Oikeistohallitus poistaa simputuslain!
Revi siitä, vihervasuri!
Mua jännittää mennä tapaamaan oma valmentajaa ... Pitääkö ottaa todistukset mukaan
Oletko sitten niin sikarikas, että ei tarvitse töitä tehdä? Vai kuvitteletko olevasi elämän ongelmille immuuni? Et siis sairastu koskaan, et vanhene koskaan, et tule työkyvyttömäksi koskaan? Firmasi tulee aina menestymään? ja niin edelleen.
En voi ihmetellä miten tällaiset imbesillit ovat olleet siittiöistä nopeimpia. Muu aines on pitänyt olla jo todella heikkolaatuista.
T: työelämässä oleva
Mä olen ihan eristäytynyt kun hävettää niin paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 62
Tsemppiä
Sekin lukee siellä laissa että milloin on tavattava kasvotusten ja milloin ei. Kaikki työnhakijat on siellä eritelty ja erikseen määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävin kohta omassa työhaastattelussa on se, kun siirrytään cv pariin... "Työstä onkin jo vähän aikaa... mitäs sä oot oikein tämän jälkeen tehnyt"
No mitä olet tehnyt? Itselläni on aukkoja vaikka kuinka paljon (ikää n.50, työkokemusta alle 10v) eikä ole ollut ongelma.
Hoitanut lasta kotona
No sittenhän sanoit sen. Luonnollinen syy "aukolle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitanut lasta kotona
No sittenhän sanoit sen. Luonnollinen syy "aukolle".
Sanonkin aina.
Vierailija kirjoitti:
Vaemmisto tehtaili työläisiä simputtavia lakeja. Tämä oli yksi niistä.
Oikeistohallitus poistaa simputuslain!
Revi siitä, vihervasuri!
No en nyt tiiä onko simputusta, lähinnä tehoton kun töitä ei ole - ongelma jolle Orpokasn ei ole tekemässä mitään. Ja eiköhän tuon tilalle ole kehitteillä jotain kymmenen kertaa kauheamoaa, luultavasti aktuaalista orjatyötä sanan alkuperäisessä merkityksessä.
Millä tuurilla lapset on räkäsiä just tänä aamuna kun huomenna aika oma valmentajan kanssa. Helppo olis kun voisi puhelimessa hoitaa. Ei tukiverkkoa ja jos lapset soitetaan pois päiväkodista en tuonne pääse. Lähteekö tuet jos joudun huomenna perumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 62
Tsemppiä
Sekin lukee siellä laissa että milloin on tavattava kasvotusten ja milloin ei. Kaikki työnhakijat on siellä eritelty ja erikseen määrätty.
Edelleen alkuhaastattelu tehtiin puhelimessa.
Jos itkee että pitääkö hakea jopa neljää työpaikkaa / kk. Miten sitten voisi edes tehdä töitä?