Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
3101/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan mietin, kun itse olen hoitoalalla ja kuulen tätä "hoitajille on aina töitä" mantraa niin kerron vaan, että olen hakenut jo tässä 4kk vakituisia pestejä, mutta ei niitä irtoa. Ainoa tapa nytkin mun on työllistyä vuokrafirman kautta. Kaikki tietää mitä leikkauksia tulossa , pelottaa jo valmiiksi kun pelkkää keikkaa on tarjolla. Paikat joihin olen hakenut niin hakijoita ollut mm. 76,100 ja yli 200.

Tuntuu nytkin pahalta olla työttömänä kreikkalaisena ja sitten koko suku tyyliin ihmettelee miksi hoitajalle ei ole töitä. Lisäksi olen ollut työstä pois pian 3 vuotta kun olin lapsen kanssa kotona. Senkin takia ilmeisesti syrjitään.

Ei oo sosionomeillekaan töitä. Mulla tosin rajoittaa se etten kolmivuoroa voi tehdä.

Joo. Miten muka sossuille ei töitä?

Vierailija
3102/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon kohta 63, ikäni oon töitä tehny, lapsesta asti maalaistalossa. Siis yli 50v, opiskelun lomillakin olin töissä.

Enää en jaksa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3103/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat on antanut noottia tästä hakemuspakosta. Ihan älytöntä, että satoja ns turhia hakemuksia vastaanotetaan

Ja siitä on lisäksi antanut palautetta ministeriölle myös TE-toimiston virkailijat. Ministeriöstä onneksi on palautetta pyydetty ja sitä on sinne annettu, koska tällaisenaan työnhakuvelvollisuus on monen kohdalla aika järjetön.

Vierailija
3104/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan mietin, kun itse olen hoitoalalla ja kuulen tätä "hoitajille on aina töitä" mantraa niin kerron vaan, että olen hakenut jo tässä 4kk vakituisia pestejä, mutta ei niitä irtoa. Ainoa tapa nytkin mun on työllistyä vuokrafirman kautta. Kaikki tietää mitä leikkauksia tulossa , pelottaa jo valmiiksi kun pelkkää keikkaa on tarjolla. Paikat joihin olen hakenut niin hakijoita ollut mm. 76,100 ja yli 200.

Tuntuu nytkin pahalta olla työttömänä kreikkalaisena ja sitten koko suku tyyliin ihmettelee miksi hoitajalle ei ole töitä. Lisäksi olen ollut työstä pois pian 3 vuotta kun olin lapsen kanssa kotona. Senkin takia ilmeisesti syrjitään.

Ei oo sosionomeillekaan töitä. Mulla tosin rajoittaa se etten kolmivuoroa voi tehdä.

Sosionomi ei ole "sossu" eli sosiaalityöntekijä.

Vierailija
3105/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi ei ole "sossu" eli sosiaalityöntekijä.

Aivan. Sori. Ihmettelin vain kuinka tälle ammattiryhmälle ei riitä työt, kun sitä mainostetaan arvokkaana ammattina, jolla on merkitystä yhteiskunnassa.

Vierailija
3106/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työtön hammashoitaja. Asun kyllä pienellä paikkakunnalla, mutta olen hakenut ympäristökuntiin myös. Hiljaista on. Ei kuulu mitään. Paikat joita haen tulee aina uudelleen hakuun. Eikö oikeasti ole paikkoja vai rahaa palkata? Olen hämmentynyt, koska töitä piti olla

Vuokrafirmojen kautta pääsee

Vierailija
3107/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työtön on muiden silmissä jotenkin huono? Veljeni vaimo kävi kylässä tässä ja heti alko se tivaaminen, että minne olen nyt hakenut. Eikö muka mistään ole kuulunut mitään?

Ei tarvitse kuin selailla tätä ketjua, kun alkaa työttömien stigman syyt valjeta. Oikein laumassa jaellaan työnvälttelyvinkkejä ja kuinka säilyttää tuet mahd. vähällä vaivalla, samalla työnvälitystä haukkuen. Ekstrakehuja saa, jos on onnistunut löytämään pimeän työn.

Mitä selität? Tässä kommentissa johon olet viitannut, ihminen ihmettelee miksi hän on muiden silmissä huono ja miksi mistään muusta ei puhuta tai kiinnostuta kuin siitä, että onko työtä löytynyt.

Niin, ja minä vastasin tähän ihmettelyyn, että syy on seurausta siitä, että mm. tässäkin ketjussa työttömät tuntuvat pyrkivän työllistymisen sijaan yhdessä pikemminkin miettimään, kuinka voisivat olla työllistymättä jatkossakin. Tätä on luettavissa sivukaupalla. Ei pitäisi olla yllätys, että jos tätä harrastetaan laajaltikin, voi siitä sitten seurata yleisesti miellettävä käsitys työttömästä sekä epäily motiiveistaan. Lainaamani henkilön veljen vaimo nyt vähintäänkin on näyttänyt törmänneen ilmiöön, jossa työtön ei ole tosissaan halunnut työllistyä, ja nyt sen vuoksi pohtii, onko sukulaisensakin tätä sakkia, vaiko yhä työtön itsestään riippumattomista syistä.

Vierailija
3108/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Torstaina joku tapaaminen OMA valmentajan kanssa. Mitenhän kauan siellä menee

Mulla meni noin tunti. Patistettiin töihin kassaksi, siivoamaan... tai koulutus lähihoitajaksi yms

Oon 62

4paikkaa/kk on haut

Voiko ne pakottaa jo tossa haastattelussa hakemaan jonnekin?

Ei voi. Yrittävät kaikin keinoin laajentaa hakumahdollisuuksia oman ammatin ja osaamisen äärilaidoille. Ja 80km on nyt hakualue, ens v varmaan 180??? Vitsivitsi. Koulutusta ja yleisiä rekrytapahtumia suosittelevat vahvasti.

Tsemppiä

Oikein tsemppiä toivotellaan, kun työkkärissä pyritään tukemaan ja kannustamaan työllistymisessä paremman elintason saavuttamiseksi. Miten kehtaavatkin. Tsemppiä todellakin, että löytyisi ne keinot joilla voida saada jatkossakin olla sohvalla. Ei se ole elämää, jos ei ole tili tyhjä jo kuun puolessa välissä eikä perseessä ihottumaa siitä sohvalla istumisesta.

Työkkärissä tuetaan ja kannustetaan? No ei mua ainakaan.

Eli väitätkö siis viranomaisen tarkoituksellisesti sättineen, haukkuneen, tai muuten mielivaltaisesti ja ilkeyttään kyykyttäneen? Sallinet, jos epäilen. He kuitenkin pyrkivät jo työnkuvansa vuoksi saamaan ihmisiä töihin, tai jos ei töihin, niin ainakin työllistymistä edistävään palveluun. Vaikeatahan se toki on, jos asiakas on vastarannan kiiski joka joko ei kuuntele tai vaihtoehtoisesti näkee kaikessa pelkkiä uhkia ja on lähtökohtaisesti hyvin asenteellinen. Silloin varmaan se TE-mummokin muistuttaa jotain Saatanan isoäitiä.

Vierailija
3109/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon kohta 63, ikäni oon töitä tehny, lapsesta asti maalaistalossa. Siis yli 50v, opiskelun lomillakin olin töissä.

Enää en jaksa!

Jää varhaiseläkkeelle ja lopeta työnhaku. 50 vuotta työtä tehneellä luulisi olevan kerrytettynä sen verran omaisuutta, ettei ole työttömyysetuuksille tarvetta.

Vierailija
3110/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hoitoalalla oikeesti edes työvoimapulaa? Itse olen saanut sellaisen käsityksen, että ei oikeasti vain palkata. Ei natsaa vakipestit mulle ainakaan.

Vierailija
3111/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työtön on muiden silmissä jotenkin huono? Veljeni vaimo kävi kylässä tässä ja heti alko se tivaaminen, että minne olen nyt hakenut. Eikö muka mistään ole kuulunut mitään?

Ei tarvitse kuin selailla tätä ketjua, kun alkaa työttömien stigman syyt valjeta. Oikein laumassa jaellaan työnvälttelyvinkkejä ja kuinka säilyttää tuet mahd. vähällä vaivalla, samalla työnvälitystä haukkuen. Ekstrakehuja saa, jos on onnistunut löytämään pimeän työn.

Mitä selität? Tässä kommentissa johon olet viitannut, ihminen ihmettelee miksi hän on muiden silmissä huono ja miksi mistään muusta ei puhuta tai kiinnostuta kuin siitä, että onko työtä löytynyt.

Niin, ja minä vastasin tähän ihmettelyyn, että syy on seurausta siitä, että mm. tässäkin ketjussa työttömät tuntuvat pyrkivän työllistymisen sijaan yhdessä pikemminkin miettimään, kuinka voisivat olla työllistymättä jatkossakin. Tätä on luettavissa sivukaupalla. Ei pitäisi olla yllätys, että jos tätä harrastetaan laajaltikin, voi siitä sitten seurata yleisesti miellettävä käsitys työttömästä sekä epäily motiiveistaan. Lainaamani henkilön veljen vaimo nyt vähintäänkin on näyttänyt törmänneen ilmiöön, jossa työtön ei ole tosissaan halunnut työllistyä, ja nyt sen vuoksi pohtii, onko sukulaisensakin tätä sakkia, vaiko yhä työtön itsestään riippumattomista syistä.

Itse täällä ketjussa paljonkin kirjoittaneena en voi allekirjoittaa tuota. Täällähän moni puhuu siitäkin, kuinka hakee ahkerasti, eikä mitään kuulu.

Vierailija
3112/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Torstaina joku tapaaminen OMA valmentajan kanssa. Mitenhän kauan siellä menee

Mulla meni noin tunti. Patistettiin töihin kassaksi, siivoamaan... tai koulutus lähihoitajaksi yms

Oon 62

4paikkaa/kk on haut

Voiko ne pakottaa jo tossa haastattelussa hakemaan jonnekin?

Ei voi. Yrittävät kaikin keinoin laajentaa hakumahdollisuuksia oman ammatin ja osaamisen äärilaidoille. Ja 80km on nyt hakualue, ens v varmaan 180??? Vitsivitsi. Koulutusta ja yleisiä rekrytapahtumia suosittelevat vahvasti.

Tsemppiä

Oikein tsemppiä toivotellaan, kun työkkärissä pyritään tukemaan ja kannustamaan työllistymisessä paremman elintason saavuttamiseksi. Miten kehtaavatkin. Tsemppiä todellakin, että löytyisi ne keinot joilla voida saada jatkossakin olla sohvalla. Ei se ole elämää, jos ei ole tili tyhjä jo kuun puolessa välissä eikä perseessä ihottumaa siitä sohvalla istumisesta.

Työkkärissä tuetaan ja kannustetaan? No ei mua ainakaan.

Eli väitätkö siis viranomaisen tarkoituksellisesti sättineen, haukkuneen, tai muuten mielivaltaisesti ja ilkeyttään kyykyttäneen? Sallinet, jos epäilen. He kuitenkin pyrkivät jo työnkuvansa vuoksi saamaan ihmisiä töihin, tai jos ei töihin, niin ainakin työllistymistä edistävään palveluun. Vaikeatahan se toki on, jos asiakas on vastarannan kiiski joka joko ei kuuntele tai vaihtoehtoisesti näkee kaikessa pelkkiä uhkia ja on lähtökohtaisesti hyvin asenteellinen. Silloin varmaan se TE-mummokin muistuttaa jotain Saatanan isoäitiä.

Kyllä väitän. Mitään tukea en ole saanut. Pelkkää syyllistämistä vain.

Vierailija
3113/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mää haen ne pakolliset 4 mutta niin paskalla hakemuksella että ei tarvi haastatteluihin mennä. En ole vielä löytänyt sellasta työpaikkaa johon oikeasti haluaisin. Vanhasta lähdin kun pas ka paikka.

Minä taas en laita yhtään hakemusta. Työkkärin sivulle toki kirjaan, että haettu siihen ja siihen paikkaan. 

Käsi ylös täältä. Harrastan täysin samaa. Nyt reilun vuoden olen "innokkaasti hakenut" neljää työmahdollisuutta per kuukausi. Kohta varmaan jo nappaa, kun olen niin hyvin ilmoittanutkin haetut paikat. Työkkärin virkailijakin aina kehuu kun olen hakenut hyviä työpaikkoja.

Vierailija
3114/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tässä itsetunto laskee, kun oikeasti yrittää, mutta töitä ei saa. Sitten alkaa jo kaverit kiusaamaan henkisesti.

Itsepä olet kaverisi valinnut.

Vierailija
3115/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuspakosta on hyvä luopua, mutta mitä keksitään tilalle?

Vierailija
3116/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ihan valmis menemään melkein minne vain apukäsiksi kun vain maksettais.

Vierailija
3117/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tainnut paikka aueta vieläkään. Kerrankin pääsin haastatteluun pari vk sitten. Tänään kyselin perään joko paikka täytettiin. Ei vastata viestiin, ei puheluun.

Ollaan sitten ilman töitä

Vierailija
3118/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystukea ei ole pakko hakea, jos sitä hakee niin tottakai pitää olla valmis ottamaan työ vastaan. Kyl on laiskaksi mennyt ennen ei ollut tukia ja silloin työt maistui, kesälläkin.

Vierailija
3119/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska töitä on haettava, ihmiset hakevat mitä-sattuu työpaikkoja. Haapajärvellä on avoinna kunnanjohtajan virka johon tuli 10 hakemusta. Yksikään hakija ei ollut pätevä.

Tämäkö on oikeasti tavoitteena kun ihmisten on pakko hakea töitä?

Vierailija
3120/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyystukea ei ole pakko hakea, jos sitä hakee niin tottakai pitää olla valmis ottamaan työ vastaan. Kyl on laiskaksi mennyt ennen ei ollut tukia ja silloin työt maistui, kesälläkin.

Tottakai otan töitä vastaan mutta kun ongelmana on se ettei mihinkään palkata.