Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
3121/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin taas rannalle ruikuttamaan.

Vierailija
3122/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä täällä jolla ollut kuntouttavassa työtoiminnassa ihmisiä.Sairastavat kokoajan ei muuta kuin harmia. Mielenterveysongelmaisia tai viinaa vedetään.

Voi voi. Itellä adhd ja menneisyydessä masennus. En kerro kumpaakaan työhaastatteluissa. Tulossa kaksikin haastattelua taas ens viikolle. Ja työkykyinen olen. Kesällä päättyi edellinen määräaikainen työ. Viinaa en juo. En ole mikään "ongelmainen". Voi olla, että sunkin firmassas on piilossa joku, jolla on aivojen sairaus, mutta on työkykyinen. Et voi tietää. Joko pelottaa? Nimby?

Kuntouttavassa työtoiminnassa vietin vuoden, ihan ok porukkaa sielläkin. Yhdellä oli hajun perusteella alkoholiongelma. Meitä oli noin 30 samassa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3123/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska töitä on haettava, ihmiset hakevat mitä-sattuu työpaikkoja. Haapajärvellä on avoinna kunnanjohtajan virka johon tuli 10 hakemusta. Yksikään hakija ei ollut pätevä.

Tämäkö on oikeasti tavoitteena kun ihmisten on pakko hakea töitä?

Pakkohakemuksissa ei saa hakea työtä, johon ei voi realistisesti olla pätevä. Lähtee tuet, kun työkkärin omavalmentaja katsoo tiedoista ne väärät paikat, mihin oot hakenu. Ne kirjataan työkkärin sivuille yrityksen nimen ja työtehtävän kanssa ihan luettavaks, eli mitään ei jää epäselväksi:D

Vierailija
3124/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-toimistossa ei ole omavalmentajia. Omavalmentajat on kuntakokeilun puolella. TE-toimistossa on vastuuasiantuntijat/vastuuvirkailijat.

Vierailija
3125/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Torstaina joku tapaaminen OMA valmentajan kanssa. Mitenhän kauan siellä menee

Mulla meni noin tunti. Patistettiin töihin kassaksi, siivoamaan... tai koulutus lähihoitajaksi yms

Oon 62

4paikkaa/kk on haut

Voiko ne pakottaa jo tossa haastattelussa hakemaan jonnekin?

Ei voi. Yrittävät kaikin keinoin laajentaa hakumahdollisuuksia oman ammatin ja osaamisen äärilaidoille. Ja 80km on nyt hakualue, ens v varmaan 180??? Vitsivitsi. Koulutusta ja yleisiä rekrytapahtumia suosittelevat vahvasti.

Tsemppiä

Oikein tsemppiä toivotellaan, kun työkkärissä pyritään tukemaan ja kannustamaan työllistymisessä paremman elintason saavuttamiseksi. Miten kehtaavatkin. Tsemppiä todellakin, että löytyisi ne keinot joilla voida saada jatkossakin olla sohvalla. Ei se ole elämää, jos ei ole tili tyhjä jo kuun puolessa välissä eikä perseessä ihottumaa siitä sohvalla istumisesta.

Työkkärissä tuetaan ja kannustetaan? No ei mua ainakaan.

Voin kertoa oman kokemukseni torstain jälkeen kun sinne menen keskustelemaan

Ainakin mulla se oli ihan höpönhöpö käynti. Saman olisi voinut hoitaa puhelimessa. Virkailija kävi läpi työhistoriaani, jonka olin sinne jonnekin omille sivuilleni laittanut. Sitten lätistiin jotain asiaan liittyvää ja virkailija kirjasi mun tietoihin sen mitä oltiin puhuttu/ jonkinlaisen ympäripyöreän työnhakusuunnitelman. Antoi mulle nipun papereita, joita siinä myös yhdessä vilkaistiin. Kotona pistin ne paperinkeräykseen. Sovittiin seuraava yhteydenotto (soittoaika). Parin kuukauden päästä työllistyin ihan omin avuin.

Vierailija
3126/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse moniongelmaisena pitkäaikaistyöttömänä en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa,mutta ongelmia pitää selvittää, enkä pääse eläkkeelle. Tämä lukee uudessa suunnitelmassa.

Et ole oikeasti eläkkeen tarpeessa. Kurkkusyöpä itselleni aiheutti tuon tarpeen (en olisi halunnut, mutta kukaan ei olisi katsonut nukkuvaa työntekijää joka ammatikseen puhuu). Mikä sinä olet itseäsi diagnisoimaan?

Vierailija
3127/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin hävettää mennä sen OMA valmentajan puheille. Olen aina ennen hoitanut asiani ihan nätisti ja työllistynyt omin avuin. Nyt ei saa suunnitelmaa tehdä itse vaan täytyy mennä tapaamiseen.

Vierailija
3128/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut tässä 5 vk aikana n. 20 paikkaan. Pääsin jopa kahteen haastatteluun. Olen ollu pari vuotta kotona. No, haastattelu meni hyvin ja oli mukava tunnelma kunnes tulee kysymys "jaahas tuo viimeisin työpaikka ollut aika pitkän aikaa sitten. Mitäs sä oot oikein tehnyt tuon jälkeen" ... no siihen se sitten vissiin tyssäsi. Ei kuulu mitään kun kyselen.

Vierailija
3129/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi hakemus viikossa, ei kuulosta nyt mitenkään kohtuuttomalta.

Vajaa vartissa tehty jos ei aio panostaa.

Ei mene niinkään kauan. Laitan aina saman, edes päiväystä en viitsi vaihtaa.

Vierailija
3130/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä jotka hakee töitä ja niitä joita ei kiinnosta

Vierailija
3131/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ansiosidonnaisella. Vaatimuksena on opintojen edistyminen sekä, että haen neljää työpaikkaa kuukaudessa.

Ei ongelmaa. Copypastella neljään paikkaan sama viesti jossa kerron rehellisesti olevani täyspäiväinen opiskelija, jonka fokus on opinnoissa, mutta jos ei parempaa löydy, niin saa olla yhteydessä. Palkkatoive 5000€/kk. Eipä ole puhelin soinut.

Vierailija
3132/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomus persuineen haluaa varmistaa että työnantajilla on töitä. Työ on pääosin satojen hakemusten lueskelua  jne, kenties niihin vastailua. Näin se suomalaisten varallisuus kasvaa kun jengi lähettelee työhakemuksia joka paikkaan. Ai että tuo nykyhallitus on kouluttautuneita fiksuja ahahahahahahaaaaa

Vierailija
3133/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Opiskelen ansiosidonnaisella. Vaatimuksena on opintojen edistyminen sekä, että haen neljää työpaikkaa kuukaudessa.

Ei ongelmaa. Copypastella neljään paikkaan sama viesti jossa kerron rehellisesti olevani täyspäiväinen opiskelija, jonka fokus on opinnoissa, mutta jos ei parempaa löydy, niin saa olla yhteydessä. Palkkatoive 5000€/kk. Eipä ole puhelin soinut.

Siis onko nykyään näin? Että kun opiskelee ansiosidonnaisella, niin joutuu myös hakemaan töitä... tätä ei ollut silloin kun itse opiskelin 2019 ansiosidonnaisella

Vierailija
3134/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin hävettää mennä sen OMA valmentajan puheille. Olen aina ennen hoitanut asiani ihan nätisti ja työllistynyt omin avuin. Nyt ei saa suunnitelmaa tehdä itse vaan täytyy mennä tapaamiseen.

Muutenkin tällä kuviolla prosessi on todella viivästynyt. Ensin odotin sen pari viikkoa puhelinsoittoa ja vasta sitten yli viikon päähän tapaaminen.

Vierailija
3135/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Torstaina joku tapaaminen OMA valmentajan kanssa. Mitenhän kauan siellä menee

Mulla meni noin tunti. Patistettiin töihin kassaksi, siivoamaan... tai koulutus lähihoitajaksi yms

Oon 62

4paikkaa/kk on haut

Ei voi. Yrittävät kaikin keinoin laajentaa hakumahdollisuuksia oman ammatin ja osaamisen äärilaidoille. Ja 80km on nyt hakualue, ens v varmaan 180??? Vitsivitsi. Koulutusta ja yleisiä rekrytapahtumia suosittelevat vahvasti.

Tsemppiä

Oikein tsemppiä toivotellaan, kun työkkärissä pyritään tukemaan ja kannustamaan työllistymisessä paremman elintason saavuttamiseksi. Miten kehtaavatkin. Tsemppiä todellakin, että löytyisi ne keinot joilla voida saada jatkossakin olla sohvalla. Ei se ole elämää, jos ei ole tili tyhjä jo kuun puolessa välissä eikä perseessä ihottumaa siitä sohvalla istumisesta.

Ainakin mulla se oli ihan höpönhöpö käynti. Saman olisi voinut hoitaa puhelimessa. Virkailija kävi läpi työhistoriaani, jonka olin sinne jonnekin omille sivuilleni laittanut. Sitten lätistiin jotain asiaan liittyvää ja virkailija kirjasi mun tietoihin sen mitä oltiin puhuttu/ jonkinlaisen ympäripyöreän työnhakusuunnitelman. Antoi mulle nipun papereita, joita siinä myös yhdessä vilkaistiin. Kotona pistin ne paperinkeräykseen. Sovittiin seuraava yhteydenotto (soittoaika). Parin kuukauden päästä työllistyin ihan omin avuin.

Olis voinut hoitaa puhelimessa niin, mutta kun Suomen Laki sanoo että on tavattava kasvotusten.

Vierailija
3136/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerran saanut opiskella ansiosidonnaisella niin onnistuuko enää toista kertaa?

Vierailija
3137/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin tällä kuviolla prosessi on todella viivästynyt. Ensin odotin sen pari viikkoa puhelinsoittoa ja vasta sitten yli viikon päähän tapaaminen.

Täällä kyllä toimii. Lain mukaan alkuhaastattelu 5 arkipäivän sisällä ilmoittautumisesta ja se toteutuu, poikkeuksena vaan esim. virkailijan saikku tai työnhakijan flunssa jonka vuoksi voi siirtyä.

Vierailija
3138/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävin kohta omassa työhaastattelussa on se, kun siirrytään cv pariin... "Työstä onkin jo vähän aikaa... mitäs sä oot oikein tämän jälkeen tehnyt"

Vierailija
3139/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kerran saanut opiskella ansiosidonnaisella niin onnistuuko enää toista kertaa?

Tapauskohtaista. Ei ainakaan pariin vuoteen valmistumisesta ja muutenkin vain jos ei ole työllistynyt välissä ja uusi tutkinto edistää työllistymistä. Mutta sen ekan opiskelun myöntö on silloin kyllä jonkunlainen moka.

Vierailija
3140/3609 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon 62

4paikkaa/kk on haut

Tsemppiä

Olis voinut hoitaa puhelimessa niin, mutta kun Suomen Laki sanoo että on tavattava kasvotusten.

Toivottavasti on edes mukava tyyppi