Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Torstaina joku tapaaminen OMA valmentajan kanssa. Mitenhän kauan siellä menee
Mulla meni noin tunti. Patistettiin töihin kassaksi, siivoamaan... tai koulutus lähihoitajaksi yms
Oon 62
4paikkaa/kk on haut
Voiko ne pakottaa jo tossa haastattelussa hakemaan jonnekin?
Mä vaan mietin, kun itse olen hoitoalalla ja kuulen tätä "hoitajille on aina töitä" mantraa niin kerron vaan, että olen hakenut jo tässä 4kk vakituisia pestejä, mutta ei niitä irtoa. Ainoa tapa nytkin mun on työllistyä vuokrafirman kautta. Kaikki tietää mitä leikkauksia tulossa , pelottaa jo valmiiksi kun pelkkää keikkaa on tarjolla. Paikat joihin olen hakenut niin hakijoita ollut mm. 76,100 ja yli 200.
Tuntuu nytkin pahalta olla työttömänä kreikkalaisena ja sitten koko suku tyyliin ihmettelee miksi hoitajalle ei ole töitä. Lisäksi olen ollut työstä pois pian 3 vuotta kun olin lapsen kanssa kotona. Senkin takia ilmeisesti syrjitään.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan mietin, kun itse olen hoitoalalla ja kuulen tätä "hoitajille on aina töitä" mantraa niin kerron vaan, että olen hakenut jo tässä 4kk vakituisia pestejä, mutta ei niitä irtoa. Ainoa tapa nytkin mun on työllistyä vuokrafirman kautta. Kaikki tietää mitä leikkauksia tulossa , pelottaa jo valmiiksi kun pelkkää keikkaa on tarjolla. Paikat joihin olen hakenut niin hakijoita ollut mm. 76,100 ja yli 200.
Tuntuu nytkin pahalta olla työttömänä kreikkalaisena ja sitten koko suku tyyliin ihmettelee miksi hoitajalle ei ole töitä. Lisäksi olen ollut työstä pois pian 3 vuotta kun olin lapsen kanssa kotona. Senkin takia ilmeisesti syrjitään.
Työttömänä keikkalaisena... ei kreikkalaisena
Paljonko tämänkin systeemin pystyttäminen maksoi, kuinka suuri ja kallis työryhmä sitäkin teki?
Saiko sama työryhmä tehtäväksi purkaa tämän ja perustetaanko uusi työryhmä suunnittelemaan jotain uutta tilalle.
Saa ne rahat toki näinkin haaskattua, kun näitä vekslataan edes ja takas ja saahan siinä päättäjien tutut hyviä pestejä kun pääsee noihin työryhmiin tekemään isolla palkalla "ei oikeastaan mitään".
Tällä hetkellä minusta ei kohtaa hallituksen ja työelämän vaatimukset keskenään. Halutaan kaikki töihin, mutta kun niitä työpaikkoja ei ole kaikille. Samalla pitäisi sitten olla joku pakko, että työnantajan on annettava paikkoja. Olen kuullut, että osa työpaikoista menee sisäisesti jollekin tutulle, ei edes tule hakuun. Osa laitetaan hakuun "muodon vuoksi" vaikka valinta on jo tehty.
Ja ihan kestämätön tilanne tulee olemaan monella opiskelijalla. Leikkauksia, leikkauksia ... miten niitä töitä saa jos ei ihmiset myös kouluttaudu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Torstaina joku tapaaminen OMA valmentajan kanssa. Mitenhän kauan siellä menee
Mulla meni noin tunti. Patistettiin töihin kassaksi, siivoamaan... tai koulutus lähihoitajaksi yms
Oon 62
4paikkaa/kk on hautVoiko ne pakottaa jo tossa haastattelussa hakemaan jonnekin?
Ei voi. Yrittävät kaikin keinoin laajentaa hakumahdollisuuksia oman ammatin ja osaamisen äärilaidoille. Ja 80km on nyt hakualue, ens v varmaan 180??? Vitsivitsi. Koulutusta ja yleisiä rekrytapahtumia suosittelevat vahvasti.
Tsemppiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 62
Ei voi. Yrittävät kaikin keinoin laajentaa hakumahdollisuuksia oman ammatin ja osaamisen äärilaidoille. Ja 80km on nyt hakualue, ens v varmaan 180??? Vitsivitsi. Koulutusta ja yleisiä rekrytapahtumia suosittelevat vahvasti.
Tsemppiä
Ok... Saa nähdä. Jännittää , että en osaa pitää puoliani ja suostun johonkin ihan typerään
Itse haen kouluun parhaillaan. Olen ollut monta vuotta pois työstä, mikään työ ei aukea
en viitsi osallistua näihin talkoisiin. siis työntekoon. hyvin menee, kun ei tarvitse edes yrittää. ajattelin lähteä merelle kalaan pariksi viikoksi, kun on ollut stressiä, että meneekö autonromu vielä leimasta läpi. meni se, ja nyt voi palkita itsensä ihanalla kalareissulla. vielä kun saisi ukon retaleen houkuteltua mukaan.
Miksi työtön on muiden silmissä jotenkin huono? Veljeni vaimo kävi kylässä tässä ja heti alko se tivaaminen, että minne olen nyt hakenut. Eikö muka mistään ole kuulunut mitään?
Kyllähän tässä itsetunto laskee, kun oikeasti yrittää, mutta töitä ei saa. Sitten alkaa jo kaverit kiusaamaan henkisesti.
Työnantajat on antanut noottia tästä hakemuspakosta. Ihan älytöntä, että satoja ns turhia hakemuksia vastaanotetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 62
Tsemppiä
Oikein tsemppiä toivotellaan, kun työkkärissä pyritään tukemaan ja kannustamaan työllistymisessä paremman elintason saavuttamiseksi. Miten kehtaavatkin. Tsemppiä todellakin, että löytyisi ne keinot joilla voida saada jatkossakin olla sohvalla. Ei se ole elämää, jos ei ole tili tyhjä jo kuun puolessa välissä eikä perseessä ihottumaa siitä sohvalla istumisesta.
Työkkärissä tuetaan ja kannustetaan? No ei mua ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 62
Tsemppiä
Oikein tsemppiä toivotellaan, kun työkkärissä pyritään tukemaan ja kannustamaan työllistymisessä paremman elintason saavuttamiseksi. Miten kehtaavatkin. Tsemppiä todellakin, että löytyisi ne keinot joilla voida saada jatkossakin olla sohvalla. Ei se ole elämää, jos ei ole tili tyhjä jo kuun puolessa välissä eikä perseessä ihottumaa siitä sohvalla istumisesta.
Tää on surullista, kun ensimmäinen mielikuva työttömästä on sohvalla makaaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön on muiden silmissä jotenkin huono? Veljeni vaimo kävi kylässä tässä ja heti alko se tivaaminen, että minne olen nyt hakenut. Eikö muka mistään ole kuulunut mitään?
Ei tarvitse kuin selailla tätä ketjua, kun alkaa työttömien stigman syyt valjeta. Oikein laumassa jaellaan työnvälttelyvinkkejä ja kuinka säilyttää tuet mahd. vähällä vaivalla, samalla työnvälitystä haukkuen. Ekstrakehuja saa, jos on onnistunut löytämään pimeän työn.
Mitä selität? Tässä kommentissa johon olet viitannut, ihminen ihmettelee miksi hän on muiden silmissä huono ja miksi mistään muusta ei puhuta tai kiinnostuta kuin siitä, että onko työtä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 62
Tsemppiä
Työkkärissä tuetaan ja kannustetaan? No ei mua ainakaan.
Voin kertoa oman kokemukseni torstain jälkeen kun sinne menen keskustelemaan
Vierailija kirjoitti:
Ei oo sosionomeillekaan töitä. Mulla tosin rajoittaa se etten kolmivuoroa voi tehdä.
Itse olen työtön hammashoitaja. Asun kyllä pienellä paikkakunnalla, mutta olen hakenut ympäristökuntiin myös. Hiljaista on. Ei kuulu mitään. Paikat joita haen tulee aina uudelleen hakuun. Eikö oikeasti ole paikkoja vai rahaa palkata? Olen hämmentynyt, koska töitä piti olla
Oon 62
4paikkaa/kk on haut