Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!

Vierailija
27.05.2022 |

Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.

Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.

Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.

Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.

Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.

Kommentit (3609)

Vierailija
2981/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannatta mennä siivoamaan, jos tuilla saa saman? Nyt kannattaa tehdä osa-aikaa ja ottaa tuet, mutta tämähän kai nyt sitten muuttuu

Ei siivoamaan mennä sen enempää kuin muuallekaan. Nykyään vaaditaan liki joka paikkaan alan koulutus.

Vierailija
2982/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön ei voi erota liitosta eroamatta myös kassasta.

Kassaan ei voi liittyä työttömänä.

Kyllä itseltä ainakin kysyttiin kun erosin ammattiliitosta eroanko myös työttömyyskassasta. Nehän on kaksi erillistä firmaa vaikka niitä ammattiliittojen logojen alla toimiikin osa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2983/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kitinää. Siivoamaan pääsee koska vaan. Vasemmistolaishegemonia on vallannut maan aikapäiviä sitten.

Aina ollaan huutamassa valtiota apuun.

Mitä ihmettä tulet höpöttämään keskelle keskustelua?

Vierailija
2984/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainuttakaan hakemusta en ole vuosiin laittanut, koskaan ei työkkäri ole mitään sanonut, ei koskaan ole karenssia tullut, taisi tuo velvoite olla vaan peloite.

Vierailija
2985/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainuttakaan hakemusta en ole vuosiin laittanut, koskaan ei työkkäri ole mitään sanonut, ei koskaan ole karenssia tullut, taisi tuo velvoite olla vaan peloite.

No mulla on sairauden takia 1 hakuvelvoite ja kokoajan uhkaillaan karenssilla jos en hae töitä.

Kuulema töitä pitää tehdä vaikka olisi sairas.

Vierailija
2986/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvä, kun katsoo koska tämä ketju on alkanut ja vertaa siihen kuinka vassukat yrittää väittää aktiivimallia Sipilän hallituksen aikaansaannokseksi. 

:D

Vierailija
2987/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä hallitus lakkauttaa koko touhun. Ei enää pakkohakuja 

Vierailija
2988/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reilumpi meininki. Ellei oikeasti hae töitä niin tuet minimiin, erottuu lokit oikeista työn hakijoista 👍

Vierailija
2989/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilumpi meininki. Ellei oikeasti hae töitä niin tuet minimiin, erottuu lokit oikeista työn hakijoista 👍

🖕

Vierailija
2990/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana olen ollut monet kesät työttömänä työnhakijana enkä näe työnhakuvelvoitetta ongelmana. Haen töitä, jotta saan työttömyystukea. Jos satun jonkun työn kesän ajaksi saamaan (suurimmaksi osaksi olen saanut) niin olen sitten kesällä kuukauden tai kaksi ollut muun alan töissä ja palannut elokuussa opettajan töihin. En halua olla toisten elätettävänä, vaikka olisi jo ennalta tiedossa työpaikka syksylle. Ei se reilulta tunnu, että vakituiset, samaa työtä tekevät kollegat, nauttivat palkallisesta kesälomasta ja itse olen kioskilla töissä, mutta en minä terve aikuinen toisten rahoilla elele, jos jotain työtä löytyy.

Vierailija
2991/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "pakkohakeminen" päätettiin jo lopettaa.

Se oli Marinin hallituksen kehittämä typerä laki ja todettiin huonoksi,kuten niin monet muutkin edellisen hallituksen ratkaisut.

Vuonna 2024 työnhaku velvoite poistetaan ja tilalle tulee portaittain laskeva työttömyysturva.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mitä pidempään olet työttömänä,sitä vähemmän sinulle työttömyystukea maksetaan,

Kunnes se vähitellen loppuu käytännössä kokonaan.

Tällöin mielenkiinto työllistyä lisääntyy,sitä enemmän mitä kauemmin on työttömänä.

Tämä järjestelmä on työttömän kannaltakin mukavampi ja helpompi tapa niin ei turhaan tarvitse hakea työpaikkaa itselleen,vaan saa olla ihan rauhassa ja hakeutua työelämään silloin kun se itselle parhaiten sopii.

Marinin hallituksen työhön pakottamisen aika on nyt onneksi ohi ja ihmiset saavat itsenäisesti valita haluamansa elintason.

Vierailija
2992/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on sairauden takia 1 hakuvelvoite ja kokoajan uhkaillaan karenssilla jos en hae töitä.

Kuulema töitä pitää tehdä vaikka olisi sairas.

Sinulla on vain lorvikatarri.

Vierailija
2993/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä!!! Todella hyvä!!! Jos loppuis se tekosyillä kotona makaaminen.

Vierailija
2994/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän paikan hakuvelvoite loppuu ja tilalle tulee kyttäyksen lisääntyminen.

Vierailija
2995/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannatta mennä siivoamaan, jos tuilla saa saman? Nyt kannattaa tehdä osa-aikaa ja ottaa tuet, mutta tämähän kai nyt sitten muuttuu

Ei siivoamaan mennä sen enempää kuin muuallekaan. Nykyään vaaditaan liki joka paikkaan alan koulutus.

Minä olen hakenut siivoushommia. Mulla on korkeakoulututkinto. Työnantajat eivät edes vaivaudu vastaamaan hakemuksiin. Ja töitä ei siis tarjota. Nykyisten en niitä siivoushommia edes hae enää. Miksi tuhlata molempien aikaa. Ja tavallaan ymmärrän työnantajia, enhän minä siivousalalle todellakaan jää, haen oman alan töitä ja lähden heti kun tärppää. Ymmärrän, ettei työnantajalla ole kovin korkeaa motivaatiota palkata minua hetkeksi. Ottavat mieluummin sellaisen joka pysyy hommissa kauemmin, jolloin perehdytys ei mene "hukkaan".

Mut huvittaahan se kun aina kehotetaan menemään siivoamaan, ihan kuin sinne noin vaan mentäisiin.

Vierailija
2996/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa olen koittanut mennä töihin mutta aina vartijat heittää pihalle.

Vierailija
2997/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OttoVille kirjoitti:

Tuo "pakkohakeminen" päätettiin jo lopettaa.

Se oli Marinin hallituksen kehittämä typerä laki ja todettiin huonoksi,kuten niin monet muutkin edellisen hallituksen ratkaisut.

Vuonna 2024 työnhaku velvoite poistetaan ja tilalle tulee portaittain laskeva työttömyysturva.

Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että mitä pidempään olet työttömänä,sitä vähemmän sinulle työttömyystukea maksetaan,

Kunnes se vähitellen loppuu käytännössä kokonaan.

Tällöin mielenkiinto työllistyä lisääntyy,sitä enemmän mitä kauemmin on työttömänä.

Tämä järjestelmä on työttömän kannaltakin mukavampi ja helpompi tapa niin ei turhaan tarvitse hakea työpaikkaa itselleen,vaan saa olla ihan rauhassa ja hakeutua työelämään silloin kun se itselle parhaiten sopii.

Marinin hallituksen työhön pakottamisen aika on nyt onneksi ohi ja ihmiset saavat itsenäisesti valita haluamansa elintason.

Joo, et taida olla mikään penaalin terävin muumi.

Vierailija
2998/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi 4 hakupakko on edelleen vaikka osallistuu "palveluun", kurssille??? onko tämä laillista?

Vierailija
2999/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on luopumassa tästä hakupakosta, koska hallitusohjelman sanelleet työnantajat ovat kyllästyneet turhien pakkohakemusten tulvaan. Velvoitus työnhakuun silti säilyy, miten sitä sitten vahdittaneen.

Ihanaa! Vappusatonen!

Vierailija
3000/3609 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä tuossa työnhakijaksi ilmoittautumisessa jotain sudenkuoppia? Pari vuotta sitten piti huomata käydä ruksimassa joku täppä erikseen vielä sen jälkeen kun oli ilmoittautunut ensimmäistä kertaa?

Tuo velvoite hakea paikkoja, tuleeko tästä erikseen tieto kullekin kuinka monta hakemusta laitettava/kk?

Työttömyydessä eniten ahdistusta tuo Te-toimiston kanssa asiointi!