Työnhakuvelvoite 4 työpaikkaa kuukaudessa!!
Terveisiä kaikille tuleville työttömille, jotka kesät viettävät työttömänä itsestään riippumattomista syistä. Esim. Koulunkäynninohjaajat, opettajat, varhaiskasvatuksen määräaikaisuuksia tekevät ja kaikki te jotka palaavat kesän jälkeen syksyllä sorvin ääreen.
Olethan huomioinut, että olet välittömästi velvoitettu työttömäksi jäätyäsi hakemaan neljää eri työpaikkaa. Varmistamaan hakusi te-keskuksen oma-asioinnissa. Joudut lisäämään itsesi myös työmarkkinatorille. Joudut käymään 2vk sisään työttömäksi jäätyäsi kasvotusten keskustelemassa omalla työllisyysneuvojallasi ja tämäkin omakustanteisesti, ellei matkojen kesto yhteensä ole yli 3 tuntia.
Minä en ymmärrä asiaa meillä, jotka käymme töissä suurimman osan vuodesta. Emme me ole työtä vieroksuvia tai tahallisesti työttömiä kesäaikaan.
Mitä vit@% täällä maassa tapahtuu!? Miksi näitä suurimpimpia kyttäystoimia ja resursseja ei laiteta niiden tahallaan, omasta tahdosta työttömien pään menoksi, jotka hyödyntävät veronmaksajien rahavirtaa vuodesta toiseen.
Mitä meille on vielä luvassa? Kaikille, kun ei kuitenkaan riitä sitä vakityöpaikkaa.
Kommentit (3609)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli yksi työhakemus viikossa. Onko se nyt niin paljon, eikö tahtotila ole saada niitä töitä?
Ei se ole kiinni tahdosta tehdä työtä, vaan siitä, että en tiedä mitä työhakemukseen kuuluu kirjoittaa, jotta saisi kutsun haastatteluun.
Kysy te toimistosta apua hakemusten tekoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kiinni tahdosta tehdä työtä, vaan siitä, että en tiedä mitä työhakemukseen kuuluu kirjoittaa, jotta saisi kutsun haastatteluun.
Lyhyt viesti ja CV liitteeksi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä 62v8kk
Haettava lokakuussa palkkatuki 70% 10kk paikkaa...Mistä minä tälläisen haettavan löydän???
Kerro vähän tarkemmin mistä on kyse. Olen kanssa pian 63 v eikä ole pyydetty hakea mitään sellaista vaan vapaasti vaan 4 työpaikkaa kuukaudessa.
No:
Normaalisti tuli vaade 4paikkaa haku/kk. Heinä, elo, syyskuu. Osa-aikatyö ei riitä. Lisäksi lokakuulle vaade hakea palkkatukipaikkaa 70% 10 kk...
Miksei sulle???
Eläkeikä 64,5v mulla
Lyhyestä virsi kaunis, sanovat.. Meikäläisen 'työhakemukset' ovat olleet aina muotoa:
'Hei,
Teillä näkyisi olevan <tehtävä> paikka avoinna, tässä olisi tehtävään sopiva kokenut hakija. Ohessa CV.'
Eli pari riviä tekstiä. Ei työnantajilla riitä aika eikä kiinnostus lueskella pitkiä lurituksia vaan kannataa mennä heti asiaan. Ja CV kuntoon!
Olen ollut viimeksi työttömänä 18 vuotta sitten. Muutaman lomautuksen olen kyllä tuona aikana kokenut mutta tilapäisiä sellaisia. Muistaakseni kolmannen lomautuksen aikana hain itselleni uuden työn, jossa tälläkin hetkellä.
Ei se niin vaikeaa ole kirjoitti:
Lyhyestä virsi kaunis, sanovat.. Meikäläisen 'työhakemukset' ovat olleet aina muotoa:
'Hei,
Teillä näkyisi olevan <tehtävä> paikka avoinna, tässä olisi tehtävään sopiva kokenut hakija. Ohessa CV.'Eli pari riviä tekstiä. Ei työnantajilla riitä aika eikä kiinnostus lueskella pitkiä lurituksia vaan kannataa mennä heti asiaan. Ja CV kuntoon!
Olen ollut viimeksi työttömänä 18 vuotta sitten. Muutaman lomautuksen olen kyllä tuona aikana kokenut mutta tilapäisiä sellaisia. Muistaakseni kolmannen lomautuksen aikana hain itselleni uuden työn, jossa tälläkin hetkellä.
Ja ikä on???
Tässä ketjussa moni on +60v
TAAS JOKU PASKA KIRJOITTAA MITÄ SATTUU,PITÄÄ HAKEA 2 TYÖPAIKKAA JA 3 KK VÄLEIN OTAVAT YHTEYTTÄ,ET SIL VIISIIN MEILLÄ PÄIN :)))) täällä kontulassa...
PS,Laittakaa hakemuksia orpolle ja purralle niin minäkin olen tehnyt suoraan Hallitukselle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä 62v8kk
Haettava lokakuussa palkkatuki 70% 10kk paikkaa...Mistä minä tälläisen haettavan löydän???
Kerro vähän tarkemmin mistä on kyse. Olen kanssa pian 63 v eikä ole pyydetty hakea mitään sellaista vaan vapaasti vaan 4 työpaikkaa kuukaudessa.
No:
Normaalisti tuli vaade 4paikkaa haku/kk. Heinä, elo, syyskuu. Osa-aikatyö ei riitä. Lisäksi lokakuulle vaade hakea palkkatukipaikkaa 70% 10 kk...Miksei sulle???
Eläkeikä 64,5v mulla
Jossain muuallakin on ollut tästä. Siis vainko vanhuksille tullu, joku rastiruutuun tehtävä, että pitää erikseen hakea 70 % palkkatukipaikkaa 10 kuukaudeksi.
Siis onko tää joku vanhusten extra tehtävä? Niiden neljän haun lisäksi?
Eihän se silti pakota työnantajaa palkkaamaan vanhusta, vaikka olis minkälainen palkkatuki.
Mutta oikein erikseen!? Huoh.
Vierailija kirjoitti:
TAAS JOKU PASKA KIRJOITTAA MITÄ SATTUU,PITÄÄ HAKEA 2 TYÖPAIKKAA JA 3 KK VÄLEIN OTAVAT YHTEYTTÄ,ET SIL VIISIIN MEILLÄ PÄIN :)))) täällä kontulassa...
PS,Laittakaa hakemuksia orpolle ja purralle niin minäkin olen tehnyt suoraan Hallitukselle..
Onko sinulla edellytyksiä työllistyä heidän avustajakseen? Vai mitä laitoit työn laaduksi+
Jos sulla ei riitä taso heille työntekijäksi, voit saada karenssia, koska hait paikkoja piloillasi.
Vierailija kirjoitti:
Minä 62v8kk
Voit kai hakea mitä vaan paikkaa, joka jotenkin tuntuu ja kuulostaa sille, että voisit sinne päästä. Sitten vaan mainitset tän porkkanan, että voit saada 70 palkkatuen 10 kk:n ajaksi. Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä työnantaja vastaa. Olisiko hän sittenkään halukas palkkaamaan melkein eläkeläisen vajaaksi vuodeksi.
Onneks tossa ei ole 100 % vaatimusta, tai tarjousta. Muuten kaikki iäkkäät 55+ joutuis pajahommiin. Niitä paikkoja tarvitaan nuorille.
Kyllä nyt heilutaan kuin hullut heinätöissä. Vanhukset näköjään erikseen pitää saada seipäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraako noita hakemuksia yhtään kukaan ja millä tasolla jos seuraa?
- hakeahan voi sitten vaikka pasuunan puhaltajaksi vaikka ole eläessään pasuunaan koskenut
- aivokirurgiksi vaikka ei ole kirurginveistä koskaan nähnytkään
- hitsariksi vaikka ei osaa hitsata
- lentäjäksi vaikka ei osaa sitäkään
Eikö niitä pykäliä sorvattu siihen suuntaan, että pitää hakea paikkaa, jonka voi saada? Ettei tulisi näitä hitsari hakee kaupunginjohtajaksi hakemyksia.
Ja millähän perusteella hitsari ei saisi hakea kaupunginjohtajaksi?
Kun olet noin varma asiastasi, niin haeppa ja ilmoita se sitten myös toteumassasi Oma asioinnissa. Raportoi myöhemmin tänne, mitä seuraavaksi tapahtui, minua ainakin kiinnostaisi.
Jos et uskalla, tai muuten aio näin toimia, niin sittenhän olet pelkkä pelkuri paskanpuhuja. Nyt olisi mahdollisuus osoittaa että olet sanojesi mittainen.
Tiedän vastaavanlaisen tapauksen Siis en ole itse sellainen. Kaupungissamme oli toisiaan kaupunginjohtajan paikka auki. Sitä haki maanrakennuspuolen työmies. Siis työtön sellainen. Melko hyvä älämölö siitä tuli. Kuntakokeilu oli torunut kovasti. Varoituksen antoivat, kun ekasta niskoittelusta ei voi antaa karenssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jäämässä OVE:lle. Laskeskelin, että pärjäisin kyllä työmarkkinatuellakin, mutta mistä sitä tietää miten kauan elää. Niin sama, vaikka ottas osan eläkkeestä jo nyt. Työmarkkinatukeahan voi hakea samalla. Neljä hakemusta kuussa ei ole uhka, ei toki mahdollisuuskaan, olen siis 60
Mutta, saako ne kuntakokeilussa jonkun kohtauksen ja alkaa survoo entistä pontevammin johonkin palkkatukityöhön, kun on OVE:lla. Vai jättääkö rauhaan paremmin?
Ei sillä ole mitään merkitystä puoleen tai toiseen oletko OVE:lla vai et. Homma jatkuu tavalliseen malliin.
Minusta pitäis olla eroa. Keskittyisivät näihin noin 30 vuotiaisiin pitkäaikaistyöttömiin, joilla ei ole työuraa takana.
Nämä nykyiset, yli 60 vanhukset on yleensä niitä arjalais-luterilaisen työmoraalin omanneita, joilla on kymmenien vuosien työputki takana.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään iäkkäämmällä kokemusta palkkatuesta? Minä sain suunnitelman heinä, elo, syyskuulle 4paikkaa/kk. Lokakuussa 70%palkkatukipaikka kysyttävä!!??
N62v 8kk
Ei ole vielä kokemusta. Ikä 60 + ja ei ehkä vielä ole laitettu. Siis kolme ns. normaalia saraketta ja yksi erikseen 70 % palkkatukihakemus?
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla vaikea löytää 4 paikkaa kuussa johon olisi edes mahdollisuuksia päästä kun työpaikkailmoitukset ovat selvästi vähentyneet nyt kesälomakauden jälkeen. Mitä tapahtuu jos en joskus löydäkään neljää paikkaa kuussa?
Mielestäni missään ei sanota, että niiden pitää olla uudet työpaikat joka kuukausi. Sen kun pommitat jotain työpaikkaa vaikka parin kuukauden välein. Laita vaikka oikeusministeriöön kerran kuussa hakemus. Ja kaupungille. Sitten monissa nettilomakkeissa sanotaan, että haku on kerrallaan voimassa 3 kk. Eli niihin aina tuon ajan välein. Myös työkkärin oma se... no ne työnhakutiedot -lomake että hakee töitä, sen voi valita kuinka pitkään on voimassa. Laittaa siihen 3 kk ja sitten voi aina uudelleen täyttää sen ja sehän lasketaan yhdeksi kohdaksi. Sitten kun tulee mieleen niitä oikeita paikkoja ja avoimia työpaikkoja, niin tietysti niihin heti innolla työhakemus.
Vinkki 5. Älkää kirjoittako niihin työhakemuksiin / CV:hein millä tittelillä olette olleet missäkin vaan kertokaa mitä osaatte ja mitä olette oikeasti tehneet. Näin työntekijöitä etsivänä ei kiinnosta lukea pitkää listaa kuinka olette olleet Garbage Logistics Operativena tai Daycare Kitchen Keeppereinä siellä ja täällä.
Vierailija kirjoitti:
ai ette ole töissä...no menkää v***u töihin!
Kerro mihin voin aamulla mennä niin menen.
Vierailija kirjoitti:
Näitä moniongelmaisia löytyy ja suurin ongelma on että työt ei maistu.
se kun voi kotona katsoa telkkaria ja olla möllöttää ja Kela hoitaa kulut.
Maistuis muttei ole paikkoja tarjolla. Siihen yhteen mikä vastaisi koulutusta olen jo hakenut. Lääkäriksi, hoitajaksi tai luokkahitsaajaksi mulla ei ole papereita niin en pääse niihinkään.
Kai katsoit A-studion yleltä kuinka työnantajien Samuueelis Pentikäinen puolusti tanskan mallia. Työttömyyskorvaukset puolitetaan ja tanskan mallissa ne ovat kaksinkertaiset suomeen verrattuna eli tanskassa saa sitten 4 kertaa enemmän. Purra (PS) aikoi vetää lait läpi hetimiten ennen vuoden vaihdetta samoin kuin eläkeläisten ja muiden asumistuen leikkaukset. Pentikäisen ja Purran (PS) mukaan parantaa työttömien ja vajaakuntisten nivelten liikkuvuutta töihin. Samon irtisanomista kevennetään eli sanelupolitiikkaa. Älä vaan kuulu liittoon sillä sehän vastustaa tällaista. Purra (PS) ei kuulemma ole oikeistopuolue vaan työväen puolue.
Tämä työnhaku; 4 pakkohakua per kuukausi, on vitsi, ikäiselleni, 61v. Tänään sain 3 vastausta hakemuksiini; " valitettavasti emme valinneet sinua jatkoon". Olen hakenut 6kk: n ajalla 24 työpaikkaa, nämä 3 ovat ainoat, jotka viitsivät lähettää viestin, että en ole saanut paikkaa. 21 hausta ei ole tullut mitään vastausta.
Minä olen 60 ja hakenut vanhustenhoitoon avustajaksi. Voisin viedä vanhuksia ulkoilemaan, auttaa ruokailuissa yms. En kelpaa, vaaditaan koulutus, vaikka olen ollut vanhempieni omaishoitajana, hoitanut kaiken. Lääkkeet, pesut, ison omakotitalon puutarhatyöt, hoitanut kauppa- asiat, laskujen maksut. Kaiken. En kelpaa edes ulkoiluttamaan vanhuksia.